0
späť
 

diskuze k tématu: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
Jerry P.
počet príspevkov1
dátum registrácie09.01.2020
Štvrtok 09.01.2020 23:10, VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
Ahoj všem,

mám možnost odkoupit Passat B8 1.6 TDI za slušnou částku s najezdem kolem 170 000 km. Vše dolozene a v poho.

A chci se zeptat, zda má někdo osobní zkušenosti s tímto motorem. Jestli lepší investovat do 2.0 TDI nebo jestli je to v pohodě.

Chci to na jízdy po CR, parkrat měsíčně služebně Německo, 2x ročně dovolena. Nejezdím 180 km/h a nepotrebuji zrychlení jako blázen. Je ten motor na Passat v pohodě? Jakou má tak reálnou spotřebu? Má ještě před sebou budoucnost při nájezdu 170 000 km?

Budu rád za jakoukoliv informaci. Internet jsem prolezl, ale ta 1.6 TDi není extra oblíbená a informací je méně.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 10.01.2020 09:28, RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
citácia:
reakce na: Jerry P., 09.01.2020 23:10 (Ahoj všem,mám možnost odkoupit ...)

Ahoj, nikdo nepíše, tak něco málo:
1.6 TDI v Passatu B8 je novější generace, proto zkušenosti nejsou, myslím tím, co vše odejde po 250tis.km, což je hranice, kdy se v Octávii III a Rapidu tento motor ohlásí se vstřiky, egr ventilem a nebo FAP filrem. U Passatu to ale nemusí platit. Ostatně už pan Vaculík ze Světa Motorů psal, že 1.6 TDI v Golfu VII se zatím drží velmi dobře.

Podle chování řidičů vozu může spojka vydržet i jednou tolik, ale také odejít ve 200tis.km, nedá se to přesně takhle říct, ale investice to není likvidační. Dvouhmotý setrvačník také nestojí majlant, zbývá ten FAP filtr, u kterého nevím, kolik stojí pro VW, pro Škodu došlo ke slevnění, takže také nejde o konec světa.

Za mě bych auto pořádně projel na dálnici a rozhodl se zejména na základě stavu a servisní historie. Také bych se nenechal do ničeho tlačit na https://www.skodaplus.cz/ jsou Passaty B8 v dieslu s plnou historií také k dispozici, zejména 2.0 TDI, který působí prostě suverénně.
reagovať
CermaV
počet príspevkov1
dátum registrácie18.10.2015
Piatok 10.01.2020 09:36, RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
citácia:
reakce na: Jerry P., 09.01.2020 23:10 (Ahoj všem,mám možnost odkoupit ...)



Měl jsem možnost jezdit zároveň s 1.9TDi PD 77kW a 1.6 TDI. 1.9 Příjemnější nástup výkonu a toč. momentu, u 1.6 nastupuje turbo o fous později, ale o to razantněji, chce to si zvyknout. Jinak po dálnici 1.6 TDi stačí bohatě, zvlášť pokud člověk nelítá 180. Mezi 140 a 160 jako ryba ve vodě a při 140 oproti staršímu PD točí o 30% nižší otáčky. Mít možnost to koupit za atraktivní peníze, tak určitě ano.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Piatok 10.01.2020 10:50, RE: RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
Já nevím. Taky nelítám 180, ale zrychlení jako blázen u Prasete nelze čekat ani u 2.0 TDi, kde je to, podle mě, takový rozumný základ na normální ježdění, natož u 1.6 TDi, Passat je už totiž relativně těžké auto (200kg+ oproti Octávce?). Takže člověk sice může být klidný řidič, ale výkonu stran aktivní bezpečnosti na silnici není, myslím, nikdy dost.

Co se týče spolehlivosti, tak to asi žádný průšvih nebude. U konkrétního auta ti to tady nikdo neřekne. Může to být s tímhle nájezdem vražda těsně před smrtí, nebo kus s potenciálem nalítat dalších několik set tisíc kilometrů. Takže se projeď, jestli ti to vyhovuje, tak ho ber. Jen teda s podmínkou, že to bude manuál, DSG je tady DQ200 se suchými spojkami, další nevýhoda oproti 2.0 TDi a taky si pohlídej, ať to nemá SCR katalyzátor – kolem těch 200 000 to bude hrozit dalšími zbytečnými investicemi. 1.6 TDi má oproti 2.0 TDi ještě nevýhodu v omezeném výběru aut, což se tě netýká, ale hlavně pak při následném prodeji, protože si tak dobře nedrží cenu. Pokud bych si osobně kupoval B8, tak bych bral 2.0 TDi 110kW, předokolku – na normální ježdění to stačí a nemá to povinně SCR jako silnější verze a čtyřkolky. S DSG ideálně.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 10.01.2020 13:14, RE: RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 10.01.2020 09:28 (Ahoj, nikdo nepíše, tak něco m ...)


Jen pro info. Passat B8 1.6 TDi manuál, nemá dvouhmotý setrvačník.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 10.01.2020 13:20, Passat
Hledal bych spíš 2.0TDi. Důvod je lepší následná prodejnost, lepší převodovka (i ta manuální) a klidně bych koupil se SCR. Motor líp jede a míň žere, EGR totiž nemusí pouštět tolik spalin do sání. SCR systém se ani nějak extrémně nekazí, pokud vím. Ani při vyšších nájezdech.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Piatok 10.01.2020 15:03, RE: Passat
Jezdil jsem 2.0 TDi s SCR i bez a rozdíl v dynamice a spotřebě jsem nepozoroval. U lidí kolem mě s nájezdem 200/250k plus je třeba problém s vyhříváním nádrže AdBlue pravidlem (+-10 000Kč) a odejít toho může víc. Pokud člověk při nákupu ojetiny řeší víc ekonomiku než ekologii provozu a má tu možnost, rozhodně bych bral auto bez SCR.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 10.01.2020 15:39, RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: vavrisimo, 10.01.2020 15:03 (Jezdil jsem 2.0 TDi s SCR i be ...)


Výdaj +- 10tis kč u tohoto auta nepovažuji za nic zásadního...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 10.01.2020 18:49, RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: roody, 10.01.2020 15:39 (Výdaj +- 10tis kč u tohoto aut ...)


Já sice také ne, ale proč řešit něco zbytečně, když kromě "ekologie" tohle kurvítko nic nepřináší ? Nejde jen o peníze, ale také o zjištění problému, čas v servisu, náhradní auto atd. Pokud existuje srovnatelná verze bez kurvítek, v tomto případě bez SRC, jednoznačně volím jednodušší verzi.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Piatok 10.01.2020 18:50, RE: RE: RE: Passat
Snímač obsahu NOx +- 16k, vstřikovač AdBlue tuším kolem 8k další snímače teploty, dávkovací čerpadlo atd., z mého pohledu ne úplně levná kurvítka s určitou životností u auta, jehož ceny začínají pod čtvrt mega. Bez ohledu na cenu auta jsou pro mě benefity SCR zanedbatelné, takže kupovat tohle auto jako ojetinu a mít možnost si vybrat jestli s SCR ano, nebo ne, volba by u mě byla jasná.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Piatok 10.01.2020 19:31, RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: vavrisimo, 10.01.2020 18:50 (Snímač obsahu NOx +- 16k, vstř ...)


Benefity SCR jsou důležité právě při vyšších nájezdech km. Motor bez SCR který likviduje oxidy dusíku tím, že jede na maximální možnou funkci EGR (rozuměj posílá extrémní množství spalin zpět do sání) nebude po několika set tisícovém nájezdu v dobré kondici (karbonem zarostlé sání, rychlejší degradace olejové náplně). Navíc motory jen s DPF a suchým zásobníkem oxidů LNT, regenerují klidně každých 200km, to opět neprospívá olejové náplni.

Motor bez SCR bude potřebovat dříve výměnu turba a jeho celkové opotřebení bude vyšší než u motoru se SCR. Není divu, že motory těžkých nákladních aut, kde je požadavek na životnost řádově vyšší než u osobních aut, používají SCR už hodně dlouho
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 10.01.2020 21:49, RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: roody, 10.01.2020 19:31 (Benefity SCR jsou důležité prá ...)


Srovnávat motory nákladních aut a osobáků nelze. Stejný je jen princip fungování, všechno ostatní je jiné. Jestliže má 2,0 TDI 110-176kw, znamená to, že má litrový výkon 55-88kw. U nákladních aut se litrový výkon pohybuje u výkonnějších verzí (500 HP) okolo 19kw na litr objemu motoru, mnohem běžnější 400 HP verze produkuje litrový výkon 16kw. Tohle opravdu nejde srovnávat.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Piatok 10.01.2020 23:22, RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: roody, 10.01.2020 19:31 (Benefity SCR jsou důležité prá ...)


Co 200 km regenerují klidně i auta s SCR, pokud si je někdo pořídí na ježdění po městě. Na interval regenerací (neřešme nájezd, konkrétní jízdní zatížení auta) měla mimo jiné podstatný vliv aféra diesel gate, alias reflesh ECU, kdy se intervaly mezi regeneracemi podstatně zkrátily, i u aut s AdBlue.

Dlouhodobé zkušenosti mé a mého okolí jsou takové, že je ekonomicky výhodnější mít auto co nejjednodušší a na kondici motoru se spíš podepíše kvalitní aditivovaná nafta. Nepamatuji si kdo naposledy řešil turbo, na rozdíl od nějaké součásti vstřikování močoviny a EGR, u kterých je u větších nájezdů otázka kdy, než jestli. Pravda, bavíme se o nájezdech do nějakých max 300 000km, pak nemohu sloužit.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Sobota 11.01.2020 07:35, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.01.2020 21:49 (Srovnávat motory nákladních au ...)


Měrný výkon motoru nemá žádnou souvislost s tím co jsem psal.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Sobota 11.01.2020 07:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: vavrisimo, 10.01.2020 23:22 (Co 200 km regenerují klidně i ...)


Aféra dieselgate se týka motorů řady EA189 a to není motor v Passatu B8/Sup3 o kterém se bavíme.

ad EGR: právě EGR ventil odchází rychleji u aut bez SCR. Je více zanášen, protože přes něj proudí více spalin. Také se časem propálí jeho chladič. Na vině jsou vysoké teploty, důvodem je opět velké proudění horkých spalin.

Motor bez SCR, jen se suchým zásobníkem oxidů dusíků LNT a plníci normu Euro 6plus je technický kompromis (eufemisticky řečeno). Správně je SCR.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 11.01.2020 08:10, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: roody, 11.01.2020 07:35 (Měrný výkon motoru nemá žádnou ...)


Jestli si myslíte, že měrný (litrový) výkon motoru nemá žádný vliv na životnost, nemá cenu s vámi diskutovat.
PS: součástky spojené s SRC-ad blue stojí na Passat B8 dohromady přes 50 tisíc korun. Vámi zmiňovaný EGR stojí komplet i s prací zhruba 10 tisíc korun a vydrží nejméně 250 000 km. Ptám se co je ekonomicky výhodnější? Řešit jednu lehce diagnostikovatelnou součástku za 10 tisíc nebo víc součástek s násobně vyšší cenou které odchází při podobném kilometrovém nájezdu?
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Sobota 11.01.2020 09:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: Pavlik, 11.01.2020 08:10 (Jestli si myslíte, že měrný (l ...)


Nepřekrucujte co říkám a sledujte téma debaty. Měrný výkon na životnost motoru samozřejmě vliv má, ale o tom se nebavíme. Na životnost motoru má vliv systém likvidace oxidu dusíku.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Sobota 11.01.2020 15:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: roody, 11.01.2020 07:44 (Aféra dieselgate se týka motor ...)


Pravda, o B8 jsem se bavil jen v prvním příspěvku, pak o dieselech obecně, proto to "mimo jiné" .

Průměrný druhý majitel dieselu kolem mě - nákup řekněme mezi 100-150k km, prodej mezi 250 a 300, EGR řeší dřív nebo později téměř všichni, bez rozdílu jestli mají SCR nebo ne (nikdo za dobu vlastnictví opakovaně), turbo neřešil nikdo, DPF minimálně. Majitelé s SCR v hodně případech jednu nebo více součástí s tím související (typicky vyhřívání a NOx čidlo, také ne vícekrát).

Za mě - SCR? Děkuji, nechci dokud můžu.
reagovať
roody
počet príspevkov48
dátum registrácie14.08.2013
Sobota 11.01.2020 15:14, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Passat
citácia:
reakce na: vavrisimo, 11.01.2020 15:07 (Pravda, o B8 jsem se bavil jen ...)


Dobře, beru. Tomuto úhlu pohledu rozumím.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.01.2020 13:55, RE: RE: RE: VW Passat B8 kombi 1.6 TDI ano/ne?
citácia:
reakce na: roody, 10.01.2020 13:14 (Jen pro info. Passat B8 1.6 TD ...)

Ahoj Roody a díky za upozornění! Teď ale jestli je to výhoda nebo nevýhoda nevím
Mám raději kultivované motory, takže bych to projel před koupí, snad se to netřepe jako v Rapidu
Jinak za mě, diesel si musí na sebe vydělat, pak ústrojí pro močovinu sice také jednou se bude muset opravit, ale nebude to tragédie. Mě připadá prostě ten provoz čistší, dokonce mám pocit, že nejde pak tak cítit spaliny od motoru jako u klasického řešení bez močoviny, ale to může být jen pocit...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.