0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat r.v. 2002: možnosti renovace přední nápravy

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 01:58, Passat a jeho náprava
Jo Passat B5 a B5.5 a jeho přední náprava. To je už hodně ohraná písnička. jak píšete, hliníkové nápravy se skutečně dělají dodnes, byť novější Passat B6 a nynější B7 (v čem se výrazně liší je mi záhadou) mají přední nápravu nesrovnaleně jednodušší, než váš model. V uvedeném roce 2002 skutečně došlo k modifikaci pouzder a to zejména v oblastí čepů, neboť ty na rozdíl od silenbloků nejsou samostatně měnitelné.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 10:53, gablenz
Přesně tak urban legends. Já bych to upravil na buran legends. Takový nějaký taxikář v šusťákách a se sexy kulichem na hlavě je prostě odborník na slovo vzatý (tihle často rozšiřujou po hospodách moudra o autech...). Akorát mu s jeho iq 79,5 nedochází, jak by asi ta lichoběžníková náprava z oceli fungovala.... asi by to nebylo ono, že? Kdyby tam výrobce (o dost inteligentnější než průměrný taxikář z maloměsta) chtěl dát ocel a udělat to robustní, tak udělá nápravu mcpherson... Ale ten VW měl asi jiný cíl... a pro ten se hodí hliník... Pocitvý český buran ale potřebuje všude chlapáckou ocel...ne? Jinak ale ten passat a Superb jsou fakt dva těžké zjevy k pohledání.... vepředu čtyřramenný lichoběžník a vzadu náprava z lidového pickupu pro chudé živnostníky... To umí jen VW....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 15:33, RE: gablenz
gablenz napísal:
Přesně tak urban legends. Já bych to upravil na buran legends. Takový nějaký taxikář v šusťákách a se sexy kulichem na hlavě je prostě odborník na slovo vzatý (tihle často rozšiřujou po hospodách moudra o autech...). Akorát mu s jeho iq 79,5 nedochází, jak by asi ta lichoběžníková náprava z oceli fungovala.... asi by to nebylo ono, že? Kdyby tam výrobce (o dost inteligentnější než průměrný taxikář z maloměsta) chtěl dát ocel a udělat to robustní, tak udělá nápravu mcpherson... Ale ten VW měl as...
svatá pravda, několikrát jsem na tipcars upozorňoval že ocelová ramena neexistují! jsem majitelem passatu 5 let a zde jsou mé zkušenosti ohledně nápravy které mě stály nemalé peníze:

1) mám passata 4x4, kdo chce obyč předohrab ať to nekupuje je to ta samá mrtvice jako supperb a zadní vlečná náprava degraduje jízní vlastnosti auta na úroveň jedničkové oktávie

2) hliník nápravy je nesmrtelný tak o něm už nediskutujte, problém jsou čepy a silentbloky tzn. i kdyby ramena byly z titanu ničemu by to nepomohlo.

3) od roku 02 se dával jen jiný průměr čepu praktický rozdíl v životnosti modernizované nápravy je minimální

4) nápravu kupujte jen od značky LMI (Lemfoder) na nějaké HD zapomeňte je to stejně od Febi :)

5) měňte vždy jen celou sadu! a ne jednotlivá ramena... ušetříte čas i peníze.

6) je důležitý postup výměny! ramena se nesmí dotáhnout na zvedáku s vyvěšenými koly jinak zničite i kvalitní nápravu neodbornou montáží.

dodržením tšchto bodů máte klid na 100 tis km na 16kách kolech a českém tankodromu. sadu LMI koupíte za 9700 kč což není na 100tis km tak hrozné. majitelé PD motoru znají horší investice v podobě vstřiků atd. :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 19:45, RE: gablenz
SupermanXXX napísal:
svatá pravda, několikrát jsem na tipcars upozorňoval že ocelová ramena neexistují! jsem majitelem passatu 5 let a zde jsou mé zkušenosti ohledně nápravy které mě stály nemalé peníze:

1) mám passata 4x4, kdo chce obyč předohrab ať to nekupuje je to ta samá mrtvice jako supperb a zadní vlečná náprava degraduje jízní vlastnosti auta na úroveň jedničkové oktávie

2) hliník nápravy je nesmrtelný tak o něm už nediskutujte, problém jsou čepy a silentbloky tzn. i kdyby ramena byly z titanu ničemu b...
To je dost hruza, ze to vydrzi jen 100 tisic, pri predpokladane zivotnosti a najezdu 500 tisic to chudak majitel bude muset 4 krat menit, no fuj...A to jsem si myslel ze kvalitni VW najede i milion...no kdyz se vsechno x-krat vymeni a opravi tak treba jo )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 23.08.2011 23:41, RE: gablenz
SupermanXXX napísal:
svatá pravda, několikrát jsem na tipcars upozorňoval že ocelová ramena neexistují! jsem majitelem passatu 5 let a zde jsou mé zkušenosti ohledně nápravy které mě stály nemalé peníze:

1) mám passata 4x4, kdo chce obyč předohrab ať to nekupuje je to ta samá mrtvice jako supperb a zadní vlečná náprava degraduje jízní vlastnosti auta na úroveň jedničkové oktávie

2) hliník nápravy je nesmrtelný tak o něm už nediskutujte, problém jsou čepy a silentbloky tzn. i kdyby ramena byly z titanu ničemu b...
Díky za zajímavé postřehy. Hlavně to, že se ramena či přesněji jejich uložení nesmějí dotahovat na zvedáku. fakt zajímavé, ale logické. K těm jízdním vlastnostem. Jste asi jeden z mála, který hodnotí jízdní vlastnosti B5 (B5.5) objektivně. Na druhou stranu z mnoha zkušeností vím, že první Octavia jezdí ještě mnohem hůře. Passatu hodně pomáhá právě probíraná složitá přední náprava, jejíž rezistence vůči odstřeidvým silám je obdivuhodná. Pravda s motorem podélně před přední nápravou to nemá věru lehké, ale snaží se, byť Mondeo to v žádném případě není, BMW už vůbec ne . Navíc 4x4 je tuším Torsen jako u audi, žádný Haldex, jako to má B6 a nový B7. Nevím, jstli to víte, ale v jednoduché zadní nápravě Passato B5 (ale i B3 a B4) je zapracováno pasivní řízení. Je to díky speciálnímu tvaru obou silentbloků. Tímto je proslulé Corrado, již méně se ví, že to mají Golfy III, Venta, poslední Golfy II a Passaty. Bohužel Octavia I, či Golf IV a jeho deriváty nic takového nemají a proto asi jezdí jak jezdí. Dokonce ani Audi TT to nemá ani Fabia či Polo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 00:16, RE: gablenz
koos napísal:
Díky za zajímavé postřehy. Hlavně to, že se ramena či přesněji jejich uložení nesmějí dotahovat na zvedáku. fakt zajímavé, ale logické. K těm jízdním vlastnostem. Jste asi jeden z mála, který hodnotí jízdní vlastnosti B5 (B5.5) objektivně. Na druhou stranu z mnoha zkušeností vím, že první Octavia jezdí ještě mnohem hůře. Passatu hodně pomáhá právě probíraná složitá přední náprava, jejíž rezistence vůči odstřeidvým silám je obdivuhodná. Pravda s motorem podélně před přední nápravou to nemá věru l...
No super, mám nabito, až se mi kamarád bude snažit namluvit, že B5-ka (FWD) drží na silnici líp, než Mk II. (pro všechny ostatní Mk.III).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 00:57, RE: gablenz
gottak napísal:
To je dost hruza, ze to vydrzi jen 100 tisic, pri predpokladane zivotnosti a najezdu 500 tisic to chudak majitel bude muset 4 krat menit, no fuj...A to jsem si myslel ze kvalitni VW najede i milion...no kdyz se vsechno x-krat vymeni a opravi tak treba jo )
@gottak: Neviem ci si tvoj prispevok myslel ako for alebo to myslis vazne ale ja nepoznam auto co nabeha na nasich alebo vasich cestach 500 tis a az potom je naprava v haji. Ta tzv. hlinikova naprava naozaj vydrzi hodne, kludne 350tis a nic na nej netukne. Ale 350tis jazdenych v Nemecku nie u nas na tankodrome... tu das na nej dalsich 10tis a je po nej. Nova LMI vydrzi 100tis u nas pokial jazdis ohladuplne k naprave, obchadzas jamy nedavas zeleznicne priecestia stovkou a pod.

Kosticky, ramena a pod na McPhersone to vydrzi na malo com u nas viac ako 100tis bez toho aby to nemalo volu... iste su ludia co tvrdia ze maju vsetko v 100% stave a ked sa odvezies tak zistis ze su hluchi a slepi... ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 08:09, RE: gablenz
ROpaSK napísal:
@gottak: Neviem ci si tvoj prispevok myslel ako for alebo to myslis vazne ale ja nepoznam auto co nabeha na nasich alebo vasich cestach 500 tis a az potom je naprava v haji. Ta tzv. hlinikova naprava naozaj vydrzi hodne, kludne 350tis a nic na nej netukne. Ale 350tis jazdenych v Nemecku nie u nas na tankodrome... tu das na nej dalsich 10tis a je po nej. Nova LMI vydrzi 100tis u nas pokial jazdis ohladuplne k naprave, obchadzas jamy nedavas zeleznicne priecestia stovkou a pod.

Kosticky, ramena ...
Tak nějak to bude.
Apropos gottakovo Polo je asi dimenzované jinak...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 10:56, RE: gablenz
SupermanXXX napísal:
svatá pravda, několikrát jsem na tipcars upozorňoval že ocelová ramena neexistují! jsem majitelem passatu 5 let a zde jsou mé zkušenosti ohledně nápravy které mě stály nemalé peníze:

1) mám passata 4x4, kdo chce obyč předohrab ať to nekupuje je to ta samá mrtvice jako supperb a zadní vlečná náprava degraduje jízní vlastnosti auta na úroveň jedničkové oktávie

2) hliník nápravy je nesmrtelný tak o něm už nediskutujte, problém jsou čepy a silentbloky tzn. i kdyby ramena byly z titanu ničemu b...
Můžu mít dotaz, když se teda nesmí ramena dotahovat s autem na zvedáku, jak teda?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 11:14, RE: gablenz
ivan2 napísal:
Můžu mít dotaz, když se teda nesmí ramena dotahovat s autem na zvedáku, jak teda?
Po "posazení" auta na zem se utáhnou na přesnej utahovací moment. Kdyby se utáhly už na zvedáku, došlo by po spuštění auta na zem a po propružení náprav k nadměrnýmu namáhání utáhnutých spojů, což by mělo za následek jejich rychlejší opotřebení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 11:45, RE: gablenz
A4 napísal:
Po "posazení" auta na zem se utáhnou na přesnej utahovací moment. Kdyby se utáhly už na zvedáku, došlo by po spuštění auta na zem a po propružení náprav k nadměrnýmu namáhání utáhnutých spojů, což by mělo za následek jejich rychlejší opotřebení.
Aha, říkal jsem si že se tam technik takhle pod auto nedostane, ale tak asi dostane.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 11:53, RE: gablenz
ivan2 napísal:
Můžu mít dotaz, když se teda nesmí ramena dotahovat s autem na zvedáku, jak teda?
jde to, ale blbě pokud nemáš ovšem hever a pod ním díru, což spousta lidí nemá. Prostě tam vlezeš jako lasička a už to mordíš . Nic novýho, takhle se utahuje na podvozku skoro vše. Např. výměna tlumiče
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.08.2011 17:02, RE: gablenz
A4 napísal:
Po "posazení" auta na zem se utáhnou na přesnej utahovací moment. Kdyby se utáhly už na zvedáku, došlo by po spuštění auta na zem a po propružení náprav k nadměrnýmu namáhání utáhnutých spojů, což by mělo za následek jejich rychlejší opotřebení.
Tam nejde o spoje, ale o propružení silentbloku. Stojí na kolech, je nenapružen a v poloze 0. Když má spuštěná kola dolu, tak je 0 poloha v dolní krajní poloze. Při propérování je silentblok namáhán silně jednostraně. Jeho životnost jde rychle do háje. To platí u všeho na podvozku spojeného s koly, co se hýbe nahoru a dolu a má to zkrutný pružný člen. Ten šroub to v pohodě udrží. Jinak pro věčné oponenty. Ve fabrice se montují na auto již kompletní sestavy se silentbloky namontovanými v provozní poloze. To je také odpověď na to, proč jsou některé označovány za špatné. Špatná je montáž. Správný servisák má podložné rampy, na které auto spustí, zaleze dolu a utáhne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 01:18, RE: gablenz
Abík napísal:
Tam nejde o spoje, ale o propružení silentbloku. Stojí na kolech, je nenapružen a v poloze 0. Když má spuštěná kola dolu, tak je 0 poloha v dolní krajní poloze. Při propérování je silentblok namáhán silně jednostraně. Jeho životnost jde rychle do háje. To platí u všeho na podvozku spojeného s koly, co se hýbe nahoru a dolu a má to zkrutný pružný člen. Ten šroub to v pohodě udrží. Jinak pro věčné oponenty. Ve fabrice se montují na auto již kompletní sestavy se silentbloky namontovanými v provozn...
no jo, ale kdo z vás to má?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 11:12, RE: gablenz
David V napísal:
Tak nějak to bude.
Apropos gottakovo Polo je asi dimenzované jinak...
No jako for urcite dobry, ale treba ono to Polo ma po 200 tisicich porad origos desticky i kotouce a po nejake oprave predni napravy nemuze byt ani rec...Menili se jen tycky stabilizatoru....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 11:30, RE: gablenz
David V napísal:
No super, mám nabito, až se mi kamarád bude snažit namluvit, že B5-ka (FWD) drží na silnici líp, než Mk II. (pro všechny ostatní Mk.III).
Kdysi jsem to porovnával coby ojetiny v AutoOjetinách a rozdíl byl opravdu markantní. A nedávno jsem měl Vašěe Mondeo opět v ruce, bohužel s automatem a v dieselu a zimních gumách, takže jsem se moc nesvezl. Přesto bylo cítit, jaký potenciál podvozek má. Hlavně ta neutralita v zatáčkách je úžasná. To Passat B5 a jeho deriváty prostě nemumí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 13:23, RE: gablenz
gottak napísal:
No jako for urcite dobry, ale treba ono to Polo ma po 200 tisicich porad origos desticky i kotouce a po nejake oprave predni napravy nemuze byt ani rec...Menili se jen tycky stabilizatoru....
Pokud máš na Polu origo destičky i kotouče, tak ho nepoužíváš k účelům, ke kterým bylo toto auto navrženo. A sám nevím, jestli bych se chtěl v Polu prohánět po našich dálnicích... a silnicích I. třídy...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 14:13, RE: gablenz
David V napísal:
Pokud máš na Polu origo destičky i kotouče, tak ho nepoužíváš k účelům, ke kterým bylo toto auto navrženo. A sám nevím, jestli bych se chtěl v Polu prohánět po našich dálnicích... a silnicích I. třídy...
Ja nevim presne pro jake ucely bylo navrzeno, jezdim prevazne mimo mesto a dalnice. Je fakt ze s lehkou nohou, nikam nespecham zbytecne nebrzdim, proste pohodicka z mista A do mista B....A to vsechno za 5.8 l/100 km....v benzinu )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 15:13, RE: gablenz
gottak napísal:
Ja nevim presne pro jake ucely bylo navrzeno, jezdim prevazne mimo mesto a dalnice. Je fakt ze s lehkou nohou, nikam nespecham zbytecne nebrzdim, proste pohodicka z mista A do mista B....A to vsechno za 5.8 l/100 km....v benzinu )
Na dlouhé trasy se navrhují jiná auta než tenisáky s maloobjemovým benzínem, ale skromnost svým způsobem cením. Jedno vím jistě, pro mě by to tedy pohodička nebyla. Ještě to vypadá, že bydlíš někde na rovině nebo se dá alespoň brzdit do protisvahu. Na horách by ty brzdy taky tak dlouho nevydržely.
Mimochocem, kdybys měl toho Passata, u kterýho kritizuješ výdrž nápravy, tak stejným stylem ježdění ty původní brzdy a koutouče máš taky a kdybys v něm měl nějakej lehčí motor (do Pola se taky dalo nacpat SDi-čko, který je určo těžší, než ta 1.4-ka nebo co tam máš), tak mimo město ta náprava taky vydrží podstatně déle než proklamovaných 100 tkm. Takže já jen aby se neporovnávaly jablka s hruškama.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.08.2011 17:17, RE: gablenz
David V napísal:
Na dlouhé trasy se navrhují jiná auta než tenisáky s maloobjemovým benzínem, ale skromnost svým způsobem cením. Jedno vím jistě, pro mě by to tedy pohodička nebyla. Ještě to vypadá, že bydlíš někde na rovině nebo se dá alespoň brzdit do protisvahu. Na horách by ty brzdy taky tak dlouho nevydržely.
Mimochocem, kdybys měl toho Passata, u kterýho kritizuješ výdrž nápravy, tak stejným stylem ježdění ty původní brzdy a koutouče máš taky a kdybys v něm měl nějakej lehčí motor (do Pola se taky dalo na...
Oukej to beru ja nechci porovnavat neporovnatelne, pri mem najezdu +- 20 tisic rocne mi staci co mam a navic bez garage se obavam ze zrovna Passat by mi dlouho nevydrzel (
Jen se pozastavuju nad tim, ze v aute jehoz predpokladana zivotnost bude nekde pres 500 tisic km, mozna i vice, ta naprava vydrzi RELATIVNE malo. Holt dan za komfort a jizdni vlastnosti...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.