MHr napísal:
Mám to auto taky a zrovna na servis a poruchovost si ztěžovat nemůžu. Dílů hodně, všechno ze slušné druhovýroby, opravit to taky je kde (mimo značkové servisy) a hlavně za mých 150tis. km se na tom nic zásadního neposr..., ani ta neustále omílaná přední náprava. Měnil jsem jen spotřební věci. Dneska už snad Passaty B5, 6 nikoho tak nerajcujou aby nám to chtěl pořád "nandavat", takže pohoda.
Chtěl bych se zeptat Kylie, co ji vedlo ke koupi takové "divné" motorizace u tohoto auta? To už raděj něja...
Omlouvám se za trochu "pozdní" odpověď, mám poněkud "pracovněšílený" týden (tedy doufám že jen týden .-)
Jsem si vědoma, že má motorizace je "neběžná" (a popravdě "nevěří" resp. "podceňují" jí i místní kluci servisáci citroeňáci). Měla jsem (v jedné "cizí" zemi) hned jeden z prvních kousků C5 a to s motorem 2.2 HDi. Když jsme se sem před pár lety "přesunuli" chtěla (potřebovala) jsem nový vůz (a s C5 jsem byla po nějakých 4 letech a 150 a něco tisících kilometrech hooodně spokojená). Potřebuji vůz na dlouhé delší a dálkové trasy (pohodlný, bezpečný, co jezdí /trochu/ "sám"). Zvažovala jsem několik variant, docela "vysoko" se dostala honda accord 2.4 (z "praktických důvodů "preferuji" vůz s automatem - což také trošičku "omezuje"), ale C5 je "příjemnější" "pohodlnější" jezdí "samostatněji" - takže to vypadalo opět na C5. Trochu problémkem se motor jevil - nové Biturbo mělo dorazit až za půl - 3/4 roku, já chtěla vůz hned a verze se "starým" 2.2 HDi nebyla špatná, ale věděla jsem že pomalu "končí" a ... vyzkoušela třílitr šestiváleček. Vím že místní "veřejností" je zrovna tento motor za "nezajímavý" "out" považovaný (ostatně opravdu i samotnými citroën zaměstnanci), ale nová (a HODNĚ) povedená automatická šestistupňová převodovka Aisin mu "nový" smysl dodala. Ve stejné době jsem např. s tím asi nejlepším v danné kategorii (bmw 330i) jezdila a NEchci srovnávat, ale rozdíl je v reálném provozu MENŠÍ, než by "laik" tušil (ono stále tak trochu platí: Objem ničím nenahradíš). S tím "házením perel" to právě NEní až tak, jak se většina (jež nevyzkoušeli) domnívá ..
Myslím že VĚTŠINU km najezdím mimo česko a HODNĚ z toho po německých dálnicích a až na drobné výjimky brumla udrží krok s kýmkoliv čímkoliv.
Zvažovala jsem i to bmw, ale při shodné (obodbné) výbavě se dostanete do zcela odlišných cenových relací. Navíc u citroën jsem (trochu) VIP zákazník (když prodejci na stůj milion položíte, dostanete veškerou myslitelnou výbavu zdarma, vždy při příchodu i odchodu bude červený koberec rozbalovat a "drobnosti" jako zimní pneu apod jsou "samzřejmostí" (navíc plná záruka na 5 let a 150.000 km se mi "líbí"). Popravdě prodejce bmw se "odepsal" sám, nad zákazníkem mého "typu" málem "zívl" (doslova!) a já NEjsem zvyklá své peníze nějakému prodejci "nutit" (chci pravý opak). Mám s C5kami najeto nějakých čtvrt miblionu km a krom "prkotin" jsem docela spokojena. Poslední měsíce moc nejezdím, ale nedávno jsme pár set km spolu "ztrávili" a brumla doslova "letěl". Podvozek nejvyšších verzí H3+ je docela (dost) podceňovaný na německých dálnicích je třeba té audi docela plnohodnotným soupeřem. V reálném provozu je prostě LEPŠÍ než si je "neznalý" schopen vůbec připustit. Ta číslíčka co zde občas napíši jsou opravdu pravda, ostatně "data" zveřejněná na mých stránkách jsou opravdu "opravdová" ..
Tenhle motor sice lidem nedoporučuji (chápu, že se to těžko "chápe"), ale vím co říkám. Jezdila jsem mnohem silnějšími a dražšími vozy a Brumla je .. povedenější než by kdo věřil ..
PS: Kdyby penízky roli nehrály, asi bych v "této" kategorii bmw 335i coupe volila (ale ono s trochou výbavy o 3/4 miblionu více vyjde ,-(