0
späť
 

diskuze k tématu: Volkswagen Passat 1.8 T - jaký je po deseti letech?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 14:04, 1.8 T je legenda
Dobrý den, dovolte mi abych i já přispěl svoji troškou do mlýna. Motor 1.8 T využívám dva roky v Octavii, kterou jsem koupil se 100 tis km nájezdem. Nyní má najeto okolo 120 tis km. Vím že po dvaceti tisicích km nemá asi ještě cenu hodnotit tento motor, ale já jsem s ním celkem spokojený. Poměr výkonu (150 koní) ku spotřebě (dlouhodobě 7,8l/100km) je úctyhodný. Třetí převodový stupeň do omezovače znamená jet s vozem něco kolem 170km/h. Co se týče oleje měním ho každý rok při servisní prohlídce, dávám polosyntetiku.
Trvanlivost turba znamená:
1. měnit olej každý rok, nebo po najetí maximálně 15000 km (podle toho co nastane dřív, nikoliv podle toho že když najedete 5 tis km za rok že olej vyměníte po třech letech).
2. dokud není motor ohřátý na provozní teplotu, tak ho nevytáčet do vysokých otáček.
3. bezprostředně hned po svižné jízdě nevypínat motor, ale nechat minimálně 1 minutu dotočit turbo.(Turbo má mnohem vyšší otáčky než motor tudíž se po zastavení vozu ještě dotáčí, po vypnutí motoru do turba nejde olej a turbo se dotáčí na sucho - to není dobré)
Známej toto vše dodržoval a tento motor (měl ho v audi A4) mu vydržel 320 tis.km, potom ho prodal, ale turbo stále fungovalo.
Přeji pěkný den a mnoho šťastných km s VW Passat 1.8 T
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 22:55, Přední náprava; jak j 1,6l
Trošku mě zaráží, že autor neměnil přední nápravu. Proč jen trošku? Protože pokud je nájezd +100 tis., tak již zřejmě měnil předchozí majitel... Čili jinak - pokud pisatel bude tu číst, tak máte již měněnou přední nápravu za nehliníkovou?
Jinak k tomuto Passatu obecně. Velmi mě zaujalo, že je poměrně veliká nabídka Pašíků se základním motorem 1,6l 74kW (z bundeslandu). Dokonce i v kombajnech, dokonce i s automaty. Vždy jsem myslel, že tento motor má jen ceníkovou funkci "...již od..." a nikdo to s tím nebude kupovat. Leč Němci měli evidentně jiný názor. Takže mi přijde, že zatímco u nás vládnou Fábie 1,2HTP, tak Německo ovládlo Passat 1,6l.
Podle mě je to celkem povedený motor (1,674kW), ale na Passat? To, co se mi pro Octavii jeví jako optimum, je podle mě naopak pro Passat příliš málo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 15.11.2008 18:42, RE: Přední náprava; jak j 1,6l
rohYpnol napísal:
Trošku mě zaráží, že autor neměnil přední nápravu. Proč jen trošku? Protože pokud je nájezd +100 tis., tak již zřejmě měnil předchozí majitel... Čili jinak - pokud pisatel bude tu číst, tak máte již měněnou přední nápravu za nehliníkovou?
Jinak k tomuto Passatu obecně. Velmi mě zaujalo, že je poměrně veliká nabídka Pašíků se základním motorem 1,6l 74kW (z bundeslandu). Dokonce i v kombajnech, dokonce i s automaty. Vždy jsem myslel, že tento motor má jen ceníkovou funkci "...již od..." a nikdo to...
Passaty 1.6 byly ve velké většině auta z půjčoven a různých firemních flotil. V podstatě tam, kde v ČR pořídili oktávku, koupili Němci passaty. A opravdu to s tím motorem moc nejede, snad jen když většinu km najezdíš sám...
Nápravu na B5 už má uživatel nejspíš vyměněnou, zhruba od r.2001 je k dostání i v orginále zesílená. Dokonce si myslím, že po této úpravě je přední náprava passatů trvanlivější než u řady konkurentů. Ale špatnou pověst tohoto dílu z prvních let výrobu passatům už nikdo neodpáře, proto se stále dokola omílá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 03:50, RE: Servis
zigi napísal:
30t km je opravdu hodně, pokud jezdíte jen dlouhý trasy, tak dejme tomu že těch 30t km je fakt strop! Osobně měním vždycky mezi 10-15t km nebo každý rok, pokud mám menší nájezd než 10t km/rok.
Já (povětšinou) najezdím těch 30 t. km rok co rok a krom občasného "nutného" popojetí do hypermarketu na nákup jezdím víceméně JEN delší a dlouhé trasy (jde-li to - dálnice). Myslím, že je opravdu rozumné dodržovat ony úvodní kilometry a než se motore pořádně prohřeje a olej všude "rozprostře" - být "hodný" (a občas ho zkontrolovat - samozřejmě!). Už jsem to tu psala, pár aut jsem už za život "vyzkoušela" (i maličko dražších než Brumla), ale takového "nežrouta" oleje jsem ještě NEpotkala - tak snad mu to "vydrží", i když teď chudáček povětšinou tak do toho nákupního centra jednou za čas vyrazí ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 14:28, RE: 1.8 T je legenda
1.8 Turbo napísal:
Dobrý den, dovolte mi abych i já přispěl svoji troškou do mlýna. Motor 1.8 T využívám dva roky v Octavii, kterou jsem koupil se 100 tis km nájezdem. Nyní má najeto okolo 120 tis km. Vím že po dvaceti tisicích km nemá asi ještě cenu hodnotit tento motor, ale já jsem s ním celkem spokojený. Poměr výkonu (150 koní) ku spotřebě (dlouhodobě 7,8l/100km) je úctyhodný. Třetí převodový stupeň do omezovače znamená jet s vozem něco kolem 170km/h. Co se týče oleje měním ho každý rok při servisní prohlídce, ...
Tahle "kategorie" vozů vw "jde"! Lidé často (nesprávně) "vzívají" či "zatracují" značku, ono je to ale opravdu o konkrétních modelech a motorech a tahle třída motorů od vw je opravdu povedená. Současný 2.0 TFSi je možná nejlepší dvoulitr na světě (..a stejně si většina raději koupí relativně problematický - nebo alepsoň problematičtější nežli je obecné "povědomí" - 2.0 TDi).
Takže 1.8 T, nebo dnes 2.0 TFSi - určitě ANO
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 14:35, Ceny passat
Právě mi k ouškům dorazila zpráva (a já, stará čarodějnice, jsem to říkala /!/ ), že bazarové ceny se "přeměňují" a i dřívější "držáky" ceny (až výrazně) mění..
V praxi to znamená, že "etalon" či "symbol" (nevím čeho ,-) nový volkswagen passat TDi během jednoho roku ztratí cca 50-60% své původní ceny!
PS: Mně osobně pro prodej to NEvyhovuje, ale všichni kupující budou (a právem) nadšeni .. (a je to DOBŘE, SPRÁVNĚ - bazarové ceny /některých vozů/ byly opravdu "přemrštěně/přehnané" - málem nesmyslné až bizarní)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 20:36, RE: 1.8 T je legenda
Kylie napísal:
Tahle "kategorie" vozů vw "jde"! Lidé často (nesprávně) "vzívají" či "zatracují" značku, ono je to ale opravdu o konkrétních modelech a motorech a tahle třída motorů od vw je opravdu povedená. Současný 2.0 TFSi je možná nejlepší dvoulitr na světě (..a stejně si většina raději koupí relativně problematický - nebo alepsoň problematičtější nežli je obecné "povědomí" - 2.0 TDi).
Takže 1.8 T, nebo dnes 2.0 TFSi - určitě ANO
Paní Kylie, děkuji Vám za Váš souhlas na moji reakci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 21:17, RE: 1.8 T je legenda
1.8 Turbo napísal:
Paní Kylie, děkuji Vám za Váš souhlas na moji reakci.
(Velmi) rádo se stalo ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 18.11.2008 23:36, Milý MHr!
MHr napísal:
Mám to auto taky a zrovna na servis a poruchovost si ztěžovat nemůžu. Dílů hodně, všechno ze slušné druhovýroby, opravit to taky je kde (mimo značkové servisy) a hlavně za mých 150tis. km se na tom nic zásadního neposr..., ani ta neustále omílaná přední náprava. Měnil jsem jen spotřební věci. Dneska už snad Passaty B5, 6 nikoho tak nerajcujou aby nám to chtěl pořád "nandavat", takže pohoda.
Chtěl bych se zeptat Kylie, co ji vedlo ke koupi takové "divné" motorizace u tohoto auta? To už raděj něja...
Omlouvám se za trochu "pozdní" odpověď, mám poněkud "pracovněšílený" týden (tedy doufám že jen týden .-)
Jsem si vědoma, že má motorizace je "neběžná" (a popravdě "nevěří" resp. "podceňují" jí i místní kluci servisáci citroeňáci). Měla jsem (v jedné "cizí" zemi) hned jeden z prvních kousků C5 a to s motorem 2.2 HDi. Když jsme se sem před pár lety "přesunuli" chtěla (potřebovala) jsem nový vůz (a s C5 jsem byla po nějakých 4 letech a 150 a něco tisících kilometrech hooodně spokojená). Potřebuji vůz na dlouhé delší a dálkové trasy (pohodlný, bezpečný, co jezdí /trochu/ "sám"). Zvažovala jsem několik variant, docela "vysoko" se dostala honda accord 2.4 (z "praktických důvodů "preferuji" vůz s automatem - což také trošičku "omezuje"), ale C5 je "příjemnější" "pohodlnější" jezdí "samostatněji" - takže to vypadalo opět na C5. Trochu problémkem se motor jevil - nové Biturbo mělo dorazit až za půl - 3/4 roku, já chtěla vůz hned a verze se "starým" 2.2 HDi nebyla špatná, ale věděla jsem že pomalu "končí" a ... vyzkoušela třílitr šestiváleček. Vím že místní "veřejností" je zrovna tento motor za "nezajímavý" "out" považovaný (ostatně opravdu i samotnými citroën zaměstnanci), ale nová (a HODNĚ) povedená automatická šestistupňová převodovka Aisin mu "nový" smysl dodala. Ve stejné době jsem např. s tím asi nejlepším v danné kategorii (bmw 330i) jezdila a NEchci srovnávat, ale rozdíl je v reálném provozu MENŠÍ, než by "laik" tušil (ono stále tak trochu platí: Objem ničím nenahradíš). S tím "házením perel" to právě NEní až tak, jak se většina (jež nevyzkoušeli) domnívá ..
Myslím že VĚTŠINU km najezdím mimo česko a HODNĚ z toho po německých dálnicích a až na drobné výjimky brumla udrží krok s kýmkoliv čímkoliv.
Zvažovala jsem i to bmw, ale při shodné (obodbné) výbavě se dostanete do zcela odlišných cenových relací. Navíc u citroën jsem (trochu) VIP zákazník (když prodejci na stůj milion položíte, dostanete veškerou myslitelnou výbavu zdarma, vždy při příchodu i odchodu bude červený koberec rozbalovat a "drobnosti" jako zimní pneu apod jsou "samzřejmostí" (navíc plná záruka na 5 let a 150.000 km se mi "líbí"). Popravdě prodejce bmw se "odepsal" sám, nad zákazníkem mého "typu" málem "zívl" (doslova!) a já NEjsem zvyklá své peníze nějakému prodejci "nutit" (chci pravý opak). Mám s C5kami najeto nějakých čtvrt miblionu km a krom "prkotin" jsem docela spokojena. Poslední měsíce moc nejezdím, ale nedávno jsme pár set km spolu "ztrávili" a brumla doslova "letěl". Podvozek nejvyšších verzí H3+ je docela (dost) podceňovaný na německých dálnicích je třeba té audi docela plnohodnotným soupeřem. V reálném provozu je prostě LEPŠÍ než si je "neznalý" schopen vůbec připustit. Ta číslíčka co zde občas napíši jsou opravdu pravda, ostatně "data" zveřejněná na mých stránkách jsou opravdu "opravdová" ..
Tenhle motor sice lidem nedoporučuji (chápu, že se to těžko "chápe"), ale vím co říkám. Jezdila jsem mnohem silnějšími a dražšími vozy a Brumla je .. povedenější než by kdo věřil ..
PS: Kdyby penízky roli nehrály, asi bych v "této" kategorii bmw 335i coupe volila (ale ono s trochou výbavy o 3/4 miblionu více vyjde ,-(
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.11.2008 02:27, RE: Servis
mikes napísal:
Clanek je ponekud OT. Longlife intervaly nevyvraci, pouze uvadi ze kdyz clovek jezdi jako prase, ani vymena po 15T nemusi byt dostatecne brzo. Jsou borci u kterych i polovicni najezd bude moc.
60Tkm je samozrejme blbost, takovy fixni interval nema nikdo (a Octavia uz vubec ne), pouze VW se tomu priblizuje ovsem s tim, ze je to interval MAXIMALNI, ne FIXNI. Olej se meni podle vyhodnoceni chodu motoru = variabilni servisni intervaly. Vysledkem je, ze v realu ten motor ukaze (at uz pri 50 nebo 30Tk...
Jen ten stařičký třílitr v C5 a C6 si o výměnu říká v pohodě a v poklidu až po 30ti tisících kilometrech a navíc "během" doby dolévati netřeba ..
PS: Ale i já považuji těch 30.000 km za rozumné "maximum" ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.11.2008 15:53, RE: Servis
Kylie napísal:
Já (povětšinou) najezdím těch 30 t. km rok co rok a krom občasného "nutného" popojetí do hypermarketu na nákup jezdím víceméně JEN delší a dlouhé trasy (jde-li to - dálnice). Myslím, že je opravdu rozumné dodržovat ony úvodní kilometry a než se motore pořádně prohřeje a olej všude "rozprostře" - být "hodný" (a občas ho zkontrolovat - samozřejmě!). Už jsem to tu psala, pár aut jsem už za život "vyzkoušela" (i maličko dražších než Brumla), ale takového "nežrouta" oleje jsem ještě NEpotkala - tak...
20k ročně, 2x ročně výměna, 0W40, Honda Civic 1.6Vti, miláček, nehodlám připustit jakékoli poškození motoru, HOWGH
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.