Sobota 20.12.2008 19:47,
Alfu z lásky, Octavii z rozumu a Passat pro prostor
Alfa Romeo 156 je bezesporu jedno z nejkrásnějších aut a právem nosí titul auta roku. Její největší slabostí jsou často měnící se majitelé, kteří mají pocit, že s koupí Alfy získali čistě sportovní vůz. Ale ani sportovní vůz není nezničitelný a časté červené pole otáčkoměru chvíli po studeném startu znamená smrt pro každý motor. Dlouhodobě sleduji nabízené ojetiny Alfy 156 a jen málokdy se setkáte s autem po prvním majiteli, většinou jde o dovoz, kde se pod nálepkou "první majitel" skrývá český čistopis a původní doklady v nedohlednu. Rozum by mi velel zvolit motorizaci 2.4 JTD, protože najedu vyšší počet kilometrů, ale sdce by chtělo žíznivé GTA nebo dvoulitrový Selespeed s čudlíky řazení na volantu jako to má ten Schumacher:o)
Z praktického hlediska jsem zastáncem Octavie. Sedlal jsem všechny verze od 1,4 až po zakázkovou čtyřkolku s výkonem okolo 265 koní a to auto mám rád. Kombi je praktické, snad jen ta vyšší nákladová hrana by mohla vadit, ale máte-li kombi jen kvůli tomu, aby se vám tam vešla lepší hudba, nemusí vás to mrzet. V Octavii se výborně sedí, to vám potvrdí každý, kdo neseděl vzadu. Tam moc místa není a nezbedné děti s tchýní budou remcat.
Tento problém řeší Passat, kde se pohodlně usadí všichni. Jenže je tu delší rozvor, kvůli kterému některým lidem přijde Oktávie obratnější, sportovnější. Čisté linie, důstojný vzhled, i když Passat nabízí spoustu silných motorů, je to vůz pro klidnou jízdu a pohodlí pasažérů.
Motorizace pro Octavii a Passat jsem nezmínil schválně, stejné motory, stejná volba. Pro více kilometrů doporučuji TDI. Devadesát koní není mnoho, ale Octavii stačí. Pro Passat, který je těžší, bych se přikláněl k silnější variantě. Zatímco za Octavii s červeným "I" budete muset nějakou tu korunku připlatit, protože jejich majitelé si tyto verze skutečně nadmíru považují, silnější verze Passatu se od slabší nijak výrazně cenou neliší.
Častým problémem Octávie a Passatu je upravený počet ujetých kilometrů. Z velké části je to vyvoláno faktem, že kupující kladou tomuto číslu nepřiměrenou váhu a sami nedokáží vozu přiřadit přiměřený počet kilometrů. Prodávajícímu se tak vyplatí "investovat" okolo tisíce korun, aby přizpůsobil počet kilometrů požadavku kupujícího. Proto je třeba brát v potaz, že dieselový Passat a Octavie většinou nenajezdily ročně méně jak 30 tisíc kilometrů a nebát se po deseti letech čísla okolo 300 tisíc. S pravidelným servisem takové kilometry nejsou žádný problém.
Asi jsem moc nepomohl. Ale protože všechna tři auta se mi libí a mám v ně důvěru, rozhodnutí bych klidně nechal na manželku, ať vybere takové, které se jí hodí k večerním šatům. Mějte se, ahoj.
reagovať