Streda 12.06.2013 14:23,
k přechvalovanému motoru
Zdravím všechny. Četl jsem si komentáře a nedalo mi to nenapsat něco k motoru a celkově k
A4 S-Line 2.0TFSI 2005-2007. Jelikož jsem byl hrdým majitelem tohoto auta, tak mám dost zkušeností na vlastní kůži. Auto vzhledově super, hlavně když si človek najde dobrý jetý kus s opravdovým max.S-line od výroby a ne od rádoby bastličů, když nové už teď nepořídí že? :) K diskutovaným sedačkám a pohodlí - ano spousta lidí má pravdu, sezení je v ní někdy jak na vězeňské pryčně, ale od toho je sportovně naladěné, přeci kdo nechce, tak ať si koupí sérii, která má stejně o něco tvrdší sedla než konkurence - tak jako celý koncern VW.
Celkově však paket S-line (interier, exterier, podvozek) v kombinaci s 2.0TFSI motorem pro sportovního nadšence, co nechce živit S4 nebo RS4 - naprosto SUPER!! Ale má to jedno velké ALE.
MOTOR:
Vlastní zkušenost - že funguje perfektně dle očekávání jen s 98okt benzinem není potřeba rozvádět, ale vzhledem k tomu, že "inženýři v NDR" resp. SRN udělali někde chybu co se týká prvních generací TFSI motorů je potřeba při koupi, lépe ještě před ní, nechat kompletně rozebrat a zkontrolovat olejovou soustavu - vana, pumpa, hlavně sací koš! PROTOŽE ti hňupi předepisují standartně long-life oleje a intervaly po 30tis.KM, což vzhledem k výkonu motoru a používání auta a konstrukční chybě vedlo k fatálnímu selhání v 83tis.KM. Motor se kompletně zadřel při 145km/h, právě z důvodu ucpaného/zaoxidovaného sacího ústrojí. Člověk to nijak na autě nepozná, jezdí na předepsaný servis do autorizovaného a nikde nikdo nic, ticho po pěšině. Naštěstí pomohla záruka a po nějakém přetahování s Audi ČR a pár psaních do Ingolstadtu poslali komplet nový motor bezplatně a na servisní práce byla sleva. Jinak je auto na odpis nebo cirka 100-130tis za servis.
Zde musím vyzdvihnout ISR auto Praha, kde bylo auto zakoupeno a servisováno a kde i mechanici z toho byli v šoku. Po této zkušenosti jsem začal měnit olej každých 10-15tis.KM a jednou za 30tis. nechat překontrolovat mazací soustavu - pro jistotu.
O konstručních věcech ohledně motoru jsem se dověděl od kamaráda, který pracuje ve vývoji v koncernu a tak nějak posléze i na internetu, protože sem nebyl ani první a zdaleka ani ne poslední.
Takže, jezdí skvěle, je to úžasný pocit a výkon od 4válcového dvoulitru, ale pozor na drobnosti, ať vám to neumře pod rukama.
A taková drobnost obecně asi k Audi A4 generace 3 2007rv., měla adaptivní bixenononové světlomety, avšak ještě ne LED denní svícení, které je tu DLR řešené žárovkou... buď tuto funkci vypněte a nevyužívejte, nebo si kupte náhradu - LEDKU, která bude pasovat do patice. Protože cca při 92tisících jsem měnil oba světlomety, jelikož neustálým vyměňováním žárovek při shoření se časem úplně zoxiduje a speče patice ve světlometu, která je integrována do celé plastové formy světlometu a to znamená, že nejde nijak zvlášť koupit a vyměnit a pokud nechcete neustále řešit pískající palubní počitač a každou chvíli měnit žárovky ( čím déle měníte a čím víc je zaoxidováno - už nepomáhalo ani čištění,... uzavřený bludný kruh). Jinak tahle radost stála 17tis. 1ks světlometu + práce.
Jinak auto jezdilo skvěle, při lehké noze a s rozumem v hlavě i s quattro systémem relativně spotřebově normálně 8-9L/100km, samozřejmě když to škádlíte, tak žere i trávu kolem silnice :)
Nikdy mě nikde nenechalo ( až na tu jednu příhodu, ale za to auto nemůže, že ho konstruoval hňup, co neumí říct, že to potřebuje o trošičku speciálnější péči :), v létě na mokru a šotolince a blatíčku všude jako tank, na suchu naprosto šílená trakce, lehce mrtvější řízení než BMW, ale jinak díky lehkému výkonnému motoru kam namířil tam trefil. Zima jedna báseň, ale tady je potřeba opravdu sklopit uši a postavit to na 16ky ( v létě jsem jezdil na 18kach). Vady žádné krom výše popsaných, jen jednou ještě přítelkyně neznalá poměrů nasosala 95natural někde na LukOilu a bylo zaděláno na nouzový režim, kdy bylo potřeba auto v servisu vyresetovat a vycucat nádrž a nacpat tam pořádný oktan z pořádný benzinky a nějaké dobré aditivum jako vitamin C :)
reagovať