Honza napísal:
no...čo povedať záverom....opět podle mě velmi okleštěná odpověď pro tazatele, ptal se například i na jiné vozy, ptal se jak na tom jsou japonci a korejci...Já osobně bych doporučil passat ale ne B3 ale B4, jak píše p. Šikl s TDi, protože 110000(i když sk) je za B3 opravdu hodně. Je tady ale stále problém s těmi kilometry, kterých bude mít passat(notabene tdi) v těle pravděpodobně velmi dost. Proto si myslím, že lepší volbou je Golf TDi Variant, dá se za tyto peníze sehnat ve velmi dobrém stavu,...
Tak u dieslu obecně pozor, jelikož se jejich opravy mohou značně prodražit.Vlivem některých velmi drahých komponentů, které lze dnes naštěstí již opravit(vstřikovací čerpadla, turbodmychadla), Jinak osobně bych bral bud Passata B4 TDI, Audi 80 TDI, (B4 od 1992), trojkového Golfa TDI aj. Z jiných značek a motorů obecně je skvělý 1,9 D, nebo TD kod XUD9/ s turbem XUDT9, to je asi nejlepší diesel z 80 tých let.Jak jsem se zde dočetl, že má problém s elektronikou, tak to je nesmysl, jelikož čerpadlo zde není EDC, žádná ŘJ zde není.Je to čistě mechanické čerpadlo, kde je např studený start regulovánj táhlem od termostatu.Tomuto dieslu se obecně , ny rozdíl od většiny se vstřikování m do předkomůrky, vyhýbá praskání hlav, takže je docela odolný-A v turbu má 90 koní, tak jako TDI, oproti němu má asi trochu vyšší spotřebu, ale je kultivovanější a méně hlučný.Osobně bych bral asi Peugeot 306, nebo Citroen ZX a verzi 1,9 TD. 405 je už hodně stará a je dražší na servis a údržbu.