citácia:
reakce na: *autofans*, 03.03.2017 14:05 (Nějak nám ta poradna upadá. Rá ...)
První generace Vita a třídy V s předním pohonem, W638, rezla. Ale nesouhlasím se steskem na korozi u řady W639. Ano, porodní bolesti Vito a Viano potkaly, první auta ještě neměly ochranu karosérie na výši. Ale zvláště po faceliftu 2010 vůz již prakticky nehnije. Motor V6 CDI není rozhodně problémem, maximálně finančním (ale když chci opičku, musím mít na banány = dražší servis než u čtyřválců, je znám výměník voda/olej a dražší rozvody). Menší zlo než Renaultí převodovky nebo Fordí motory. I ty první auta z let 2003 - 2006 možná rezla, ale jen tak se nezastavila, což mi u automobilu přijde jako důležitá vlastnost.
Čtyřkolka původem od Oberaignera byla řešena jako trvalá určená do lehkého terénu tedy se zvýšenou světlou výškou. Nikdo nečekal, že s takovým autem bude někdo honit s rodinou na palubě rychlostní rekordy na dálnici. Přesto do roku 2010 nebrat, je poddimenzována náplň olejem a chlazení předního diferenciálu i silentbloky pohonu.
O nespolehlivosti Multivanu se nemá smysl bavit, současné registrace aktuální třídy V versus Multivanu jasně říkají, které auto je lepší. A ano bývalo to naopak, ale model T5 řadu zákazníků přesvědčil o nutnosti změnit značku. Multivan s hliníkovým pětiválcem i novější čtyřválce s vyšším výkonem mají sebevražedné úmysly sotva po ujetí 100 000km. A řídící jednotka pohonu 4x4 pod autem vystavena působení bordelu, vlhkosti a soli?! Kvalita řazení (cukání) DSG převodovek také není úplně ono, spojky jsou tam navíc dvě + jejich mechatronika a nejsou nesmrtelné. Zlatý klasický hydromechanický automat Mercedes-Benz.