Tomi napísal:
samozřejmě, že se jedná o placebo. Na auto.cz byl test, kde do různých aut s různým výkonem tankovaly V-power. Většinou bylo zvýšení výkonu nepostřehnutelné (+1kW), Porsche mělo +2kW. Někde se výkon snížil, jednoduše motor nebyl konstruován na 100 oktanů a tak si s tím ani neporadil a spálil to jako všechno ostatní. Konkrétně Shell,ale patří k tomu horšímu ve vysokooktanech, minimálně tedy v ČR, ale OMW a Benzina je slušná.
PS:poslední roky šla s cenou a kvalitou dolů? Cenou?
Podle mě se to nedá tak jednoznačně shodit. Mám zkušenosti s benzíny s vyšším oktanovým číslem, než doporučuje výrobce a tam byla evidentní ochota lépe spolupracovat v nižších otáčkách, a to ta auta ani nebyla vybavena čidlem klepání. V podstatě se dalo nasát větší množství vzduchu a přidat víc paliva než došlo ke klepání, a to se rovná vyšší výkon. V-power ovšem není benzín s vyšším oktanovým číslem, ale nějaká více aditivovaná 95-ka.
Oktanové číslo nemá přímou souvislost s výhřevností, ale je to čistě ukazatel odolnosti proti samovznícení (při určitém tlaku a teplotě), takže pokud to má nějaký vliv, tak jedině v provozních stavech, kdy by docházelo ke klepání (plný knedlík v nízkých otáčkách). Co se týká placeba, tak na předchozích autech jsem netankoval normální benzín od OMV, prostě se mi subjektivně zdálo, že je auto líné a objektivně jsem měl vyšší spotřebu. Svého času jsem jezdil na JET, který jsem tankoval v Lipůvce, ale poté, co to koupila jiná společnost, tak jsem subjektivně zaznamenal horší vlastnosti motoru. Stejně tak jsem jezdil i na ARAL než jej koupila OMV. Pak mi kolega řekl, že zkusil Carreru 95 a že se mu zdá, že to líp jede, ať to taky zkusím. Zkusil jsem a dal mu za pravdu. První várku jsem natankoval někde v půlce dlouhého přejezdu Domažlice - Brno a auto opravdu mírně "ožilo". Říkal jsem si, že těch 8 Kč na 100 km navíc mě nezabije a jezdil jsem jen na Carreru 95, než jsem auto prodal. Momentálně jezdím na Ultra od Globusu, což je levnější než jakýkoliv jiný normální N95. Subjektivně se mi zá, že má motor vyrovnanější chod (i V6 se může třeba při studeném motoru lehce zachvět) a že je ochotnější v nízkých otáčkách (1000-1500). Spektrum tras mi bohužel neumožňuje hodnotit spotřebu nicméně poslední 2000 km jezdím pod 9 l/100km.
Závěrem bych řekl, že někdo nepozná v řízení rozdíl mezi Renaultem 19 a Mondeem a někdo zase nepozná, jestli do motoru nalil jiný benzín (otázka ovšem je, zda ten benzín je vždy skutečně jiný). Nechci se nějak chlubit, ale myslím, že zrovna v té druhé oblasti mám pro motory velmi dobře vyvinutý cit.