SupermanXXX napísal:
jo jestli takovejmhle videím veříš tak to věříš ještě i na pohádky, to je klasická propagace to ti dám taky jednu od audi:
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag
každopádně minulej rok se konalo a letos bude snad zase setkání VW a subaru klubu na motokrosové dráze kde se testovali pohony 4x4 v reálných, velmi těžkých podmínkách tak tam rádi nějakou 330d xd rádi uvidíme co dokáže v reálu já jsem naposledy tahal bávo v zimě a přetrhnul jsem lano na 3,5 tuny ale klidně přijeďte už mám na 5tun ...
Zdravím,
náhodou jsem jeden z dvou passatů B5 torsen, kteří na tom srovnávacím testu byli. Nešlo o žádnou soutěž, ale regulérní srovnání systémů pohonů 4x4. Bohužel se dostavili pouze kluci s passaty a se subaru, ačkoliv bylo i několik machrů s audi allroad, škodou Yeti, touaregem apod. , kteří se nakonec podělali strachy o své mazlíky a nepřijeli. Naštěstí tam byl i odvážlivec se "zánovní" B6(haldex tuším 5té generace), takže bylo možno porovnávat i tuto technologii. Vše se natáčelo kamerami pokud možno z obou stran a za stejných podmínek. Celý test "vyhrálo" subaru, ale jak i samotní subaráři uznali, systém torsen spolu s EDS a vypnutým ESP mělo navrch a bylo pohotovější a daleko čitelnější než systém od subaru. Subaru se dostalo dále jen díky vyšší světlé výšce. Pro remcali typu, to moje bávo by to dalo jako nic podotýkám, že se jezdilo na zasněžené motokrosové trati se stoupáním, které se nedalo jít ani pěšky. Když jsem tam dojel, nevěřil jsem, že vůbec něco takového lze jakýmkoliv autem vyjet. Nakonec mě ukecali a já nahoře po výjezdu na kopci skoro ani nezabrzdil, jak se s tím torsen popral (na sjetých celoročkách).
Z důvodu oplastování a daleko vyšší hodnoty passat s haldexem nemohl otestovat zcela to samé jako jiní, ale díky kamerám se podařilo dokázat, že ani haldex 5té generace není takový svalovec jako stará dobrá mechanika. Dá se dokázat, že v celém testu se auto nebylo schopno rozhodnout kam mám vlastně kroutící moment poslat. Všechny testy světa v laboratořích nenahradí jeden test amatérských nadšenců v reálných podmínkách. A jen v rychlosti. Podélně uložené motory = torsen, příčně uložené = haldex nebo visko (míněno u koncernu).
Bohužel nemohu reagovat na "hádku" co se chipování týče (příspěvky starší jak 6.8. již nevidím), ale můj názer je, že výkonější motor=bezpečnější auto. Nejde o max. rychlost, ale o pružnost při předjíždění. Takže těch pár šušní do zvýšení výkonu mi za zvýšení bezpečí lidí uvnitř v autě stáli.