Tak zase nejsem zklamaný. Zdejší "odborníci" hned skaáčí na lep! 5eší hydraulické řízení a řazení bůhví co.
Ale nikdo užmnenapsla, v čem je rozdíl mezi 66 a 81kW TDI.... Já to psát taky nebudu, oprotože to sem nepatří, ale když někdo něco nakousne, měl by to dokončit.
Jen poznámka z praxe: léta jsem jezdil s TDI (2x81kW okta a 1x 2,5V6 Superb). S těmito motory jsem najel bratru řekněmě asi 350-400tkm. Ale jedno vím zcela přesně: přesto, že je mnozí odsuzují kvůli jejeich zvukovému projevu, tak ve skrytu duše se vlastně obhajují před svými benzínovými výtvory se spotřebou když to jde dobře 9-11/100km. ANo, právě ta nízká spotřeba solidní výdrž, dělají auta VW s motory TDI, čím byla, jsou a ještě dlouhou dobu budou - tedy bestsellery, které svoji náhradu tak rychle mít nebuoud (a to ani v podbě moderních HDI motorů s CR systémy).
Rozdíl ve výkonu 66 a 81kW je, ale není tak drastický, jak by mohlo vypadat, Kdysi dávno jsem se nechal unést na dálnicí mezi Vyškovem a OL a asi 15km jsem se držel za 66 Octou. Na to, že jeli ve 4
kus rychlostí kolem 200km/h, to je více než slušný výkon. Já měl tehdy 81 s ŘJ od Cimbu '(takže de facto 97 a 310Nm) a jel jsem tak říkajíc s maličkou rezervou, ale žádný brutální výkon v rezervě už jsem taky neměl.
Pokud tu někdo píše o životnosti motorů, tak ano, auto z DE s nízkou kilometráží sice možné je, ale asi tak vzácné, jako šafrán. Za vším je jen rozvaha německého šetřivého občana....
Přeji majiteli Golfíka, ať mu nadále slouží ke spokojenosti a chvále. Sám kdysi postižený TDI nemocí