Osobně si myslím,že se za 100000-120000kč dá sehnat spolehlivý vůz. podobnou situací jsem procházel já před dvěma a půl lety. Ovšem při stáří vozu o kterém se bavíme si myslím, že už spolehlivost nebude výhradně otázkou značky.
Prvně jsem si udělal užší výběr z hlediska estetiky,pohonné jednotky (nafta,benzín) a koncepce(kombi,sedan,hatchback atd.). Pak jsem zde našel jejich testy a recenze,abych eliminoval riziko koupě vozu s fatálními,opakujícími se poruchami, a zhodnoti rizika té či oné značky s danou motorizací a v neposlední řadě výbavou(elektronika u starších vozů umí škaredě pozlobit u všech značek). Určil jsem si co chci a nechci oželet(prostor,výkon,výbava). Vyšli mi čtyři vozy,které jsem si vyhledal v okolních bazarech a zajel si je vyzkoušet a ohledat zblízka. Opravdu mi nejvíc sedlo jen jedno z těch čtyř a toho jsem vypátral v okolí pět exemplářů,které jsem si nechal představit a následně si i vybral(zpětně mohu říct,že jsem spokojen)
.
Nenechte si napovídat od nikoho,že za ty peníze to nejde,že to je málo a že starší diesel má nutně natočených půl mega. Jenom je třeba se držet určitých zásad a nenechat se ukecat nějakým všeználkem,ale raději dát třeba 100000kč za slušný kousek,který mi za 1000kč prohlédne při koupi odborník a potencionálně mi zbyde aspoň 10000kč na nutný servis, než přehodnotit rozpočet na 150000kč (jak bylo navrhnuto výše),vyždímat se a nemít na servis ne o moc novějšího vozu.
Při takovémto postupu se neni třeba bát většiny značek.