0
späť
 

diskuze k tématu: Golf, Focus nebo Mégane? Vybíráme ojetý benzínový hatchback

kategórie zaradenia témy: německá vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 03.04.2020 09:53, Ani jeden není ok bohužel
Píšu raději hned ať tazatel nepodlehne velké akci slev

1.Renault Megane 1.2 Tce - nebrat, karbonuje, ředí olej s benzínem. Na forech jsou lidé, co měli motor KO po 30000km, po reklamaci se jich majitelé zbavují ... Ve Světě Motorů sice řekli, že možná na dluhé trasy by šel použít, ale na forech ani to nepotvrzují.. Během výroby došlo k drobným vylepšením, ale prolém je v samotné konstrukci motoru. Jinak Megane III má obstojný atmos. motor 1.6 81kw, 6-kvalt, Spotřeba bude do 7l a hlavně je to motor, který netrpí problémy. Bohužel ani fortelnost není tak dobrá jako u Golfu a Focusu, podvozek, spojka, zatékaní do kufru, gufero poloosy, nejde o likvidační věcí, ale je třeba s tím počítat.

2. VW Golf VI 1.2 TSI,- v dané cenové relaci jde o právě ten problémový E111, který na krátkých trasách netopí, ředí olej benzínem a hlavně můžou selhat rozvody. Rozvody jdou předělat na šírší varinatu za cca 10000kč(jen některé servisy). Ředění oleje benzínem se řeší častější výměnou oleje(co 10 000km), topení vyřešit nejde - v koloně v zimě klesá teplota motoru.
Jinak jde to odolné fortelné auto, ale Golf VI je sehnatelný se skvělým atmosférickým motorem 1.6 MPI, kde sice spotřeba bude 6,5-7l, ale to je tak vše, co motor bude vyžadovat. Do města a okolí stačí i 1.4 MPI.

3. Ford Focus III Ecoboost 1.0 první generace trpí karbonizací na krátkých trasách a je třeba ověřit svolávačku na nekvalitni hadičku chlazení, která může prasknout. a zavařit motor, pokud včas člověk nezastaví. Ostatní technika je fortelná jak u Golfu.
A znova Focus III ma svěklý atmos., motor 1.6 Ti-VCT, který je linější v dolním pásmu ale jinak je to pán držák. Navíc umí držet spotřebu do 6,5l.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Piatok 03.04.2020 16:32, RE: Ani jeden není ok bohužel
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.04.2020 09:53 (Píšu raději hned ať tazatel ne ...)


Ona ta spolehlivá 1.6 mpi 75 kw také umí pozlobit. Kolísáním otáček,spotřebou oleje atd. Jinak vlastním šestileté 1.2 Tsi první řady a zatím maximální spokojenost,první zimu mi také přibýval olej v motoru ,zjistil jsem,že stačí po ořátí oleje motor sem tam více vytočit,trochu prohnat a je po problému.Nicméně na pravidelné ježdění 10 km tam a naspátek není doporučitelný,to se v zimě tak akorát stihne olej ořát.
reagovať
smates
počet príspevkov7
dátum registrácie31.03.2013
Sobota 04.04.2020 19:53, Volba
Vybiram podobne akorad ve vyberu mam VW Golf 6 s motorem 1.4 Tsi,Megane 3 s motorem 1.4 Tce,Focus 3 s motorem 1.6 Ti-vct,Toyota Auris s motorem 1.6 Vvti.Jde mi o dojizdeni do prace ale zaroven se chci obcas i svezt takze chci aby to i "jelo".Klidne i neco doplnte ale nechci nic velkyho.Co bude nej volba kolem 150tis +-?
reagovať
Verny_2013
počet príspevkov106
dátum registrácie26.08.2014
Nedela 05.04.2020 08:27, RE: Ani jeden není ok bohužel
Lépe bych to nenapsal. Na dojíždění 10 Km do práce je nejvhodněší benzínová atmosféra. A ani nevadí ten 5-ti kvalt. Já osobně bych šel asi do Focusu, má nejlepší podvozek.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 05.04.2020 08:50, RE: Volba
citácia:
reakce na: smates, 04.04.2020 19:53 (Vybiram podobne akorad ve vybe ...)


Megene s 1,4 TCe jako jediný z výběru alespoň trochu "jede". Tedy pokud se chceš svézt a nevadí ti, že při ostřejší jízdě pojedeš za 10+ litrů (jinak 6,5). Jinak je to spolehlivý motor bez přímého vstřiku který snáší i LPG.
Ostatní kandidáti mají alespoň podle mě zoufale krátce poskládané převodovky.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 05.04.2020 09:01, RE: Ani jeden není ok bohužel
citácia:
reakce na: BobanHTP, 03.04.2020 09:53 (Píšu raději hned ať tazatel ne ...)


Já mám tedy s novějšími Fordy dost katastrofické zkušenosti co se kvality týče. Kolegovi na Focusu 3 s zmíněnou 1,6kou (soukromé auto) měnili 2x spojku během 60 tisíc km (1x ovládací válec, 1x prasklá přítlačná pružina) , rozebírala se palubovka kvůli tištěnému spoji imobilizéru (za jízdy se vypínal motor), měnili mu ventilátor topení i chladič. To mi na čtyři roky provozu nového auta v záruce (naštěstí) přijde docela dost. A to nemluvím o naprosto katastrofální prostornosti v rámci své třídy, místa je v tom jako ve Fabii 2.
Dva kolegové měli na operativní leasing současná Mondea. Naštěstí se po dvou letech vrátila, protože byla víc v servisu než na cestě. Teď mají Insignie a zatím je druhým rokem klid.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 05.04.2020 19:16, RE: RE: Ani jeden není ok bohužel
citácia:
reakce na: Pavlik, 05.04.2020 09:01 (Já mám tedy s novějšími Fordy ...)

Ahoj, u kolegy a kamaráda pravý opak, koupil nový Focus kombi III 1.6 Ti-VCT v roce 2017, jezdí denně, i dálnice, bez investic, jen se mění olej. Velmi si vůz pochvaluje. Měří 185cm a rozměrově vše ok. Možná to není pro dvoumetrové basketbalisty
Je to někdy zavádějící tady psát o něčem, naprosto souhlasím. Jen příklad, můj kamarád má Renault Laguna II 2006 1.9 Dci. Najeto 420 000km s původními vstřiky, turbem i FAP filtrem!! a jezdí dál
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 05.04.2020 20:17, RE: Volba
citácia:
reakce na: smates, 04.04.2020 19:53 (Vybiram podobne akorad ve vybe ...)

Ahoj, kvůli spolehlivosti bych zkusil Hondu Civic 1.8VTEC, kde větší objem už je cítít a ve vyšších otáčkách(typické pro Hondy té doby) motor už jede.

Pak bych zkusil Ford Focus III 1.6 Ti-VCT, ale silnější variantu 85kw/92kw která už umí něco předvést Odměnou je podvozek a přesné řízení, tohle nejsou fráze, prostě to Ford umí.

Oturbené 1.4 TSI a 1.4 TCE jedou samozřejmé lépe, ale jistota, že pojedou bez poruch dalších pět let není už tak jasná Ikdyž mám rád Renaulty, tak bych volil základní verzi koncernového 1.4 TSI 90kw, kde je třeba vyměnit celou rozvodovou sadu včas, ale jinak stížnosti nejsou. Naopak velkým obloukem je třeba obejít twincharge verzi.
1.4 Tce není špatný, stará technika s turbem, ale vůz jako celek není tak odolný jako Golf VI nebo Civic. Občas praskne pružina, spojka vydrží méně, občas teče do kufru nebo odejde mechanika okna. Prostě zatímco kamarádova Jetta 2006 1.6 MPI si při 300tis.km řekla jen o brzdy a rozvody, tak můj Megane 2009 ve 160tis.km už má novou spojku, pružiny, tlumiče, mechaniku řidičova okna, přetěšnění kufru(plastové dno) a brzdy
reagovať
smates
počet príspevkov7
dátum registrácie31.03.2013
Nedela 05.04.2020 21:37, RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: BobanHTP, 05.04.2020 20:17 (Ahoj, kvůli spolehlivosti bych ...)

Ta Honda je mi teda odporna zevnitr i z venku,navic nevim jak je to ted s korozi.S tim Golfem mam strach z kradeze navic vnitrek je takovej strohej tuctovej.To ten Focus i Megane se mi libi daleko vic.Ted mam Clio 2 a zadny problemy nejsou,nebo jestli je problem primo s Megane 3.Nebo i nejakej jinej navrh?Mozna bych snesl i Skodu Fabia 3 kombi nebo Skoda Spaceback.Nebo Toyota Auris 1.6Vvti?
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 06.04.2020 10:20, RE: RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: smates, 05.04.2020 21:37 (Ta Honda je mi teda odporna ze ...)

Ahoj Megane III není špatné auto, jen občas něco budeš měnit, nic fatálního, ale ať víš..
Honda UFO nerezne, tam došlo k velkému posunu kvality antikorozní ochrany.

Škoda Fábie 3 nemá podvozek na řádění a interiér je čistě tvrdý plast a reznou páté dveře zevnitř(reklamace je těžká, jen to natřou a nevymění ti osvětělení SPZ na LED).
Prostě Auris, Focus, Astra, Golf Ti budou dělat větší radost, když už budes muset jet někam.
Golf se krade daleko méně, než Octávie, ty časy, kdy to bylo opačně patří přes deset let minulosti.

Vlastně sis odpověděl sám, koukni na Focus a Megane, jen vybírej spravnou motorizaci. U Meganu se vyhni 1.2 TCe a u Focusu raději Ecoboostum. Auris je skvělé auto, chybu také neuděláš. Golf 6 je tuctový jen na oko, jak si do něj sedneš a projedeš pochopíš
reagovať
11jirka
počet príspevkov7
dátum registrácie15.02.2017
Utorok 07.04.2020 09:31, RE: Ani jeden není ok bohužel
Tak stál jsem kdysi taky před podobnou volbou, 10 let jsem měl Focus1.6 a kromě koroze výfuku jsem neměl jediný problém. Teď mám 3 roky Focus 1.5 Ecoboost Titanium a maximální spokojenost - super jízdní vlastnosti, dostatek výkonu na okreskách i na dálnici, dlouhodobě spotřeba 6,8 l.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Streda 08.04.2020 08:35, RE: RE: Ani jeden není ok bohužel
citácia:
reakce na: 11jirka, 07.04.2020 09:31 (Tak stál jsem kdysi taky před ...)


Dobrý den, máte-li chuť, napište o svém focusu recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/
Hezký den!
reagovať
smates
počet príspevkov7
dátum registrácie31.03.2013
Piatok 10.04.2020 20:51, VW Golf VII
Byl doporucen Golf VII s motorem 1.2TSI kde uz udajne motory TSI nezlobi.Coz je mimo protoze ani omylem nejde sehnad okolo tech 150tis jak je pozadavek.Za to je Golf VI kde 1.4TSI zlobi.Jestli i 1.2TSI nevim.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 10.04.2020 21:30, RE: VW Golf VII
citácia:
reakce na: smates, 10.04.2020 20:51 (Byl doporucen Golf VII s motor ...)

Ahoj, ano Golf VII je drahší, v Golfu VI jsou TSI motory problémové. Proto ta 1.6 MPI, která na všechno stačí a je velmi spolehlivá. Za 150tis.kč nejde koupit spolehlivý odolný malý turbobenzín prostě Můžeš zkusit ještě Opel Astra 1.6Turbo ještě...

Jinak Golf VI je povedené auto, nerezne, díly jsou odolnější, než např. v Octávii..
Golf VI má 1.2 TSI řady E111, tj. musíš u něj dát předělat rozvody na ty širší, cca 10000kč. I tak není dobré jezdit jen krátké trasy, protože pak ředí olej s benzínem. V zimě pak při státní nebo v koloně klesá teplota motoru a vůz přestává topit. Je to na zvážení, za mě je lepší 1.6 MPI a nebo něco u konkurence
reagovať
smates
počet príspevkov7
dátum registrácie31.03.2013
Piatok 10.04.2020 21:49, RE: RE: VW Golf VII
citácia:
reakce na: BobanHTP, 10.04.2020 21:30 (Ahoj, ano Golf VII je drahší, ...)

Ja reagoval na odpoved na zakladajici prispevek.Ja chci neco co jede takze asi Golf VI 1.4TSI a nechat hned udelat rozvody pripadne Megane 1.2Tce zvazuju i Mazdu 3 2.0Vvti jako posledni moznost Focus III 1.6Ti-vct.
reagovať
nicco
počet príspevkov49
dátum registrácie15.12.2010
Sobota 11.04.2020 21:30, 1.2TCe
Tento motor nema chlazene vyfukove svody, tedy se dlouho zahriva a na dalnici zere jako HTP nebo prvni 1.2TSI, ktere to resi stejne - obohatim smes, co jako, vzdyt spotreba nikoho nezajima.
Volil bych novejsi TSI ale pozor, koncern sel kvalitou dolu, setri se tam, kde se clovek podiva.
Naopak, firmy ktere v minuloti setreni vytrestalo, ted vic hledi na kvalitu - treba PSA nebo Opel.
reagovať
iMac
počet príspevkov3
dátum registrácie12.04.2020
Nedela 12.04.2020 10:42, RE: RE: RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: BobanHTP, 06.04.2020 10:20 (Ahoj Megane III není špatné au ...)


Ahoj, mám Megane kombi IV 1,2 TCe a jsem maximálně spokojen. Najeto 27000 km, olej měním po desetitisících. Má jednu vadu je pro mne moc nízký špatně se mi z něho vystupuje. Když jsem ho kupoval tak jsem to vystupování jaksi nebral v potaz a teď mi to trochu vadí
(jsem trochu starší člověk), takže asi příští rok půjde pryč a koupím něco vyššího a klidně zase Renaulta, ale nebudu se bránit ani jiné značce. Moje značka se už navyrábí (SAAB) takže to s výběrem nějak neřeším. Záleží na tom jak s tím člověk zachází a může se stát že opravdu kápne na špatný kus, do toho ale níkdo nevidíme. Drahé auto taky nezaručuje spolehlivost.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 16:41, RE: RE: RE: RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: iMac, 12.04.2020 10:42 (Ahoj, mám Megane kombi IV 1,2 ...)

Ahoj, je to tak jak píšeš, lidé co mění co nejčastejí olej a občas vůz projedou, mají šanci, že motor se neodporoučí po 30000km.
Ten motor 1.2Tce je prostě špatný, nemá ani seperátor olejové mlhy, na zahraničních forech si ho tam dokonce lídé monotují dodatečně!!
Prostě když už mám 1.2 TCe tak měnit často olej, jezdit raději na kvalitní benzín s aditivem, v zimě dát clonu před chladič a za mě přidat ten separátor, návody jsou i na youtube a separátory vyrábí více výrobců, je to dostupné.
Bohužel jako ojetinu bych to nedoporučoval, je to ještě horší než 1.2 TSI E111 2010-2011, kde je alespoň ten separátor a navíc existuje opravná sada na rozšíření rozvodového řetězu a pak motor slouží bez fatálních poruch.
reagovať
iMac
počet príspevkov3
dátum registrácie12.04.2020
Pondelok 13.04.2020 17:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 16:41 (Ahoj, je to tak jak píšeš, lid ...)


Já měním olej vždy po desetitisících ve všech autech co jsem měl, takové ty kecy že se může měnít po třiceti apod. jsou pro ty co ví akorát že auto má kola a volant. Po třiceti může měnit ten co v Brně nastartuje a zastaví v Praze. Jinak krátké vzdálenosti nesvědčí žádněmu motoru.
Já moc kilometrů nenajezdím cca 10000 ročně přes léto dávám přednost jedné stopě. Pokud ho příští rok neprodám tak se nebudu zlobit. Řídnutí oleje je zaležitost každého motoru s přímým vstřikem a to už je dnes v podstatě každý. Chce to víc hlídat, ten co si myslí že tam bude lít jen benzín tak má smůlu. Na tu 1,2 TCe jsem četl dost rozdílné názory takže si vyber. Mě zatím slouží starám se a nemám problém. Jak jsem v minulém příspěvku napsal pro mne je ikona SAAB a možná se k nim vrátím, nakonec dva mám ještě doma dal jsem je synovi takže ještě uvidím. Megana jsem kupoval s tím že jsem chtěl nové auto bez investic a na aspoň 10 let. Takže čas ukáže.
reagovať
iMac
počet príspevkov3
dátum registrácie12.04.2020
Pondelok 13.04.2020 18:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Volba
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 16:41 (Ahoj, je to tak jak píšeš, lid ...)


Ještě bych chtěl napsat, že je řada motorů, které se prostě nepovedou. Já sám jsem začínal se Škodou 1000 MB. V té době jezdily (pravda nebylo jich moc) Fiaty 850, 128, Rencky R 8, 12 16. Velice rád na ně vzpomínám. Např u R osmičky když se přetáhla hlava tak praskl blok. Jinak to byl vynikající motor. Příkladů je mnohem víc později u Opelu Frontera myslím že to byl 3,0 d trpěl velkými vibracemi. Ani SAAB není vyjímka. V modelu 9000 CC(ten máme zrovna doma) byl vynikající motor říkalo se mu ingot, po 300 tisících nevěděl že má něco najeto. Pak někoho napadlo že se dá ušetřit na materiálu a začali zeslabovat blok. Pořád vynikající ale musel se víc hlídat po delší cestě a vyšší zátěži. Když BMW ukončil výrobu svého fantastického řadového šestiválce tak jsem myslel že zešíleli. Prostě chtěli něco nového a myslím že se to moc nepovedlo. Litina má poloviční tepelnou roztažnost, takže litinový blok nemá konkurenci, je akorát těžší. V každém případě o motor je potřeba se starat o některý víc.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.