0
späť
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 14:45, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napísal:
Jen si myslím že to nejde takto jednoduše rozdělit na benzíny a diesely. Co se týká spolehlivosti a ceny oprav tak klasické koncernové motory 1.9TDI (žádné PD) jsou téměŘ nezničitelné a najedou klidně 500tis a víc. VW 1.6 16v taky není špatná a klidně bych si auto s ní koupil. ALE třeba takový 1.5dCI nebo 1,6HDI (ročníky ca do2008) tak na to by mě nikdo neukecal zkrátka rencka citróna pažouta, ... radši v benzínu. A co se týká moderních benzínových turbomotorů myslí že tam se ceny a možnosti po...
PDčka najedou v pohodě 500t km, pokud mají normální servisní intervaly po 15t km, žádné longlife oleje a samozřejmě se musí jednat o 1.9 motory, žádné 2.0.
Staré rotačky zase nemají problém s milionem km...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 17:47, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
zigi napísal:
PDčka najedou v pohodě 500t km, pokud mají normální servisní intervaly po 15t km, žádné longlife oleje a samozřejmě se musí jednat o 1.9 motory, žádné 2.0.
Staré rotačky zase nemají problém s milionem km...
Jo ale pořád i tak jak to píšete klasické TDI ujede dvojnásobek než PD S tím olejem je to fakt, ale to platí pro každý motor. Prodlouženým servisním intervalům prostě nevěřím. Bohužel tyto motory už jsou minulostí. Jak je vidět na příkladu VW TDI není problém vyrobit motor co vydrží milion kilometrů. Největší umění je vyrobit motor co vydrží po dobu záruky + něco navíc a pak se celý pose... :). protože pak si zákazník koupí nové auto, a o to přece jde ne? Tímto způsobem se vyrábí v dnešní době. A ne jenom auta. :-;
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 18:01, RE: Hmmmmmm...
rojack napísal:
Já také. Kvůli točivému momentu.
Kvůli točivému momentu s sebou vozím manželku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 18:08, Několik poznámek
a) "Prémioví" výrobci u některých svých modelů nabízejí nafťáky levnější než benzíňáky. Nevím proč, ale je to tak. To pak kalkulaci významně mění.
b) I na trhu ojetin se leccos v posledních letech změnilo. U některých aut, kde je v autobazarech přebytek nafťáků, jsou benzíňáky stejně drahé, někdy dokonce i levněješí než nafťák - namátkou Focusy, Mondea, Hondy atd.
c) V dnešní době downsizingu a downcostingu může být i benzínový motor náročný na opravy a servis.

Osobně to vidím tak, že do větších a prémiových aut včetně SUV je vhodnější diesel, do menších aut benzín. U ojetého auta hodně záleží na tom, jak je konkrétní motor poruchový.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 19:33, RE: graf 2
tomaskrtek napísal:
to je jednoduchý-kámoš koupil za kilo ojetý Mondeo 2.0TDCi. najeto 190k, stáří 7 let. se serviskou, ve stavu odpovídajícím kilometrům. bere to jako sázku do loterie. ročně najezdí 20-25k, tedy na hraně aby se mu vyplatil benzín. ale díky tomu že jezdí s těžkou nohou tak dvoulitr benzín by mu bral deset a víc. takhle se vejde do sedmi. má ho dva roky, cca 230k, říká že jestli ještě rok vydrží tak se potom může po.srat cokoli-hodí ho ze skály a je na svých, či spíše v plusu. zatím mění jen olej, g...
Dvouhmota - pokud člověk nejezdí jako důchodce či majitel vozu vyrábějícího naftu (tedy nepodtáčí motor), tak dvouhmota vyrží nejméně 250 tisíc km a její cena již většinou nepřekročí 15 000,-kč včetně spojky a práce. Vstřiky stojí repasované se zárukou 5 000,-kč / ks. Porouchané vysokotlaké čerpadlo CR je naprostá rarita, na rozdíl od starých vstřikovacích "rozdělovacích" čerpadel. Asi tolik k realitě oprav.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 19:42, RE: Chci ušetřit
TOM napísal:
- nebo lépe řečeno snížit náklady na provoz auta. Rozohdnu se jak staré auto, jak velké auto chci a jak výkonné auto chci a potom řeším jestli nafták nebo benzínák. Nafták bude brát o 2,5 litru méně, takže na palivu ušetřím 1 Kč/km. Diesel má trochu dražší běžný servis - o cca 0,10 Kč/km víc než benzín. Šetřím tedy 0,90 Kč/km. Přitom mi hrozí riziko drahé opravy (vstřiky, turbo). Ok-je to riziko jdu do toho- když to vydrží (což můžu ovlivnit výběrem modelu a konkrétního kusu a svým chováním), t...
Nevím jak jsi přišel na to že o2,5L méně a 1kč na kilometr. Malý příklad já používám Hyundai sonata 2.0L benzin průměrná spotřeba 8,2L na 100 km , můj příbuzná škoda superb 2.0 TDI spotřeba 7,2L , to je rozdíl pouhý litr, dále vstupní cena auta kdaž to bude benzín může být klidně o několik desítek tisíc nižší , proto valstně neušetřiš nic, protože vstupní investuce do dieselu (je žádaný ) bude vyšší .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 19:52, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napísal:
Jen si myslím že to nejde takto jednoduše rozdělit na benzíny a diesely. Co se týká spolehlivosti a ceny oprav tak klasické koncernové motory 1.9TDI (žádné PD) jsou téměŘ nezničitelné a najedou klidně 500tis a víc. VW 1.6 16v taky není špatná a klidně bych si auto s ní koupil. ALE třeba takový 1.5dCI nebo 1,6HDI (ročníky ca do2008) tak na to by mě nikdo neukecal zkrátka rencka citróna pažouta, ... radši v benzínu. A co se týká moderních benzínových turbomotorů myslí že tam se ceny a možnosti po...
Já bych si, jako několikaletý majitel 1,5 dci (2005), dovolil nesouhlasit. Zmíněné značky mají mnohem větší problémy s benzínovým pohonem, byť to nejsou závady fatálního rázu (jako u VW). Odcházejí zapalovací lišty (typicky francouzská značka Bosch) a různá čidla (opět Bosch + Siemens). Naproti tomu jsou 1,5 dci a 1,6 Hdi vzorem spolehlivosti, kultivovanosti i úspornosti. U 1,6 HDi se kazí jedině turbo - důvodem je téměř vždy idiot v kombinéze mechanika, který nemá ani zdání, že v mazacím kanálu turba je sítko a to se musí každých 60 000km čistit. Jediná věc která může tyto motory poslat do hrobu, výjma zmíněného nekompetentního servisu, je majitel, který je může "uštvat" na dálnici - nejsou stavěny na dlouhodobou zátěž přes 3000 RPM (čož je u mého vozu představuje nad 160km/h).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 19:56, RE: Lobbing
Antonín Kunst napísal:
Diesel se většině běžných lidí přestal ekonomicky vyplácet již v době, kdy se přestaly vyrábět spolehlivé naftové motory, tj. atmosferické Peugeoty, staré TDi a spol. Aktuální situace je zejména výsledkem lobbingu velkých evropských výrobců, kteří v minulosti začali mít problém s Japonskou konkurencí, která benzínové atmosféry uměla podstatně lépe, než většina evropských automobilek. V okamžiku kdy by došlo, k narovnání daňové zátěže na naftu i benzín a zároveň k narovnání emisních norem, tak by...
A já včera potkal ufona - to bylo určitě také spiknutí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:07, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napísal:
Jo ale pořád i tak jak to píšete klasické TDI ujede dvojnásobek než PD S tím olejem je to fakt, ale to platí pro každý motor. Prodlouženým servisním intervalům prostě nevěřím. Bohužel tyto motory už jsou minulostí. Jak je vidět na příkladu VW TDI není problém vyrobit motor co vydrží milion kilometrů. Největší umění je vyrobit motor co vydrží po dobu záruky + něco navíc a pak se celý pose... :). protože pak si zákazník koupí nové auto, a o to přece jde ne? Tímto způsobem se vyrábí v dnešní d...
Dalo by se říct, že ty motory najedou přibližně stejně. Jak rotačky, tak PD mají robustní naddimenzované konstrukce, jen u PD je třeba víc dávat pozor na kvalitu nafty. Pak můžou třeba vstřiky dělat paseku. Každopádně tyto motory ( oboje ) vydrží opravdu hodně. Osobně mám PD a dlouho ho mít ještě budu, protože novější diesel už nechci a CR už vůbec ne Pokud mě někdy zklame, tak půjdu znovu do dieselu a to nejspíš do rotačky, ale bude problém najít něco zachovalejšího
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:17, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
Pavlik napísal:
Já bych si, jako několikaletý majitel 1,5 dci (2005), dovolil nesouhlasit. Zmíněné značky mají mnohem větší problémy s benzínovým pohonem, byť to nejsou závady fatálního rázu (jako u VW). Odcházejí zapalovací lišty (typicky francouzská značka Bosch) a různá čidla (opět Bosch + Siemens). Naproti tomu jsou 1,5 dci a 1,6 Hdi vzorem spolehlivosti, kultivovanosti i úspornosti. U 1,6 HDi se kazí jedině turbo - důvodem je téměř vždy idiot v kombinéze mechanika, který nemá ani zdání, že v mazacím kanál...
1.5dCI ani 1.6HDI s najetýma 480tis.km (bez zásahu do motoru) jsem ještě neviděl. 1.9TDI 66kW ano. Stejně tak 1.9SDI ten měl ješte o něco víc. Naopak 1.6HDI s vyměněným aspoň jedním vstřikem kolem 300tis.km je běžná věc.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:19, RE: Chci ušetřit
wenca1234 napísal:
Nevím jak jsi přišel na to že o2,5L méně a 1kč na kilometr. Malý příklad já používám Hyundai sonata 2.0L benzin průměrná spotřeba 8,2L na 100 km , můj příbuzná škoda superb 2.0 TDI spotřeba 7,2L , to je rozdíl pouhý litr, dále vstupní cena auta kdaž to bude benzín může být klidně o několik desítek tisíc nižší , proto valstně neušetřiš nic, protože vstupní investuce do dieselu (je žádaný ) bude vyšší .
A můj strejda měl několik Sonat 2,0 benzin a ty mu brali cca 10l/100km. Tolik asi k tomu rozdílu spotřeb 2,5 l. Jinak teda byl to příklad pro výpočet.7
Pokud se budem bavit o ojetinách někde mezi 150-200tis, tak není pravda, že benzínové auto bude o desítky tisic levnější - to je blbost. Viz někde již napsáno-podívej se na Hondy, Mondea apod.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:25, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napísal:
1.5dCI ani 1.6HDI s najetýma 480tis.km (bez zásahu do motoru) jsem ještě neviděl. 1.9TDI 66kW ano. Stejně tak 1.9SDI ten měl ješte o něco víc. Naopak 1.6HDI s vyměněným aspoň jedním vstřikem kolem 300tis.km je běžná věc.
A kolik ten jeden vstřik stojí?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:37, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TOM napísal:
A kolik ten jeden vstřik stojí?
8000 až 14000 Kč/ks podle typu (možná je to teď o už o něco málo míň) když musíte vyměnit všechny 4 tak je to celkem palba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 20:50, Mistr propagandy
Bezesporu pečlivě zpracovaný článek mistrem propagace benzínu.Naštěstí se autor nesnaží nijak skrýt svůj kladný vztah k ekologickému pohonu na benzín, ale srovnání pokulhává právě v rovině teorie. Úvahy typu co všechno se může stát u nafty a co se nestane u benzínu by mohly dieselové motory zcela deklasovat a způsobit naftová auta neprodejnými. Grafy , byť pečlivě zpracované, jsou o ničem. Alespoň trochu vypovídající by bylo srovnání dvou stejných aut s různými motory a dlouhodobé sledování nákladů. Ani tak by nebyla průkaznost zaručena, protože na základě sledování dvou vzorků by se těžko dalo usuzovat, jak na tom jsou ostatní stovky tisíc stejných aut. Denně čteme různá klišé o naftových motorech, hlavně na téma od kolika desítek tisíc se nafta vyplatí, jak z výfuku létají saze div ne s kominíkem. Je to skoro stejný problém jako hádanka, zda bylo dřív vejce, nebo slepice. Nechť si každý vybere, co je jeho srdci bližší a hlavně na co má.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 21:11, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napísal:
8000 až 14000 Kč/ks podle typu (možná je to teď o už o něco málo míň) když musíte vyměnit všechny 4 tak je to celkem palba.
Z naší nabídky:
Rotační vstřikovací čerpadla Bosch VP29/30, VP44 pro vozidla zn. Ford, Opel, Audi A4, A6, VW Passat, Škoda Superb od 19 900,- vč. DPH

Nabídka repasovaných vstřikovačů Delphi:
* Renault 1.5dCi 65 ps - 4300,- Kč
* Renault 1.5dCi 80 ps - 4500,- Kč
* Ford Mondeo 2.0TDCi od 4600,- Kč
* Ford Focus 1.8 TDCi - 4500,- Kč
* Kia Carnival + Hyundai Terracan 2.9 CRDi od 4500,- Kč

Nové vysokotlaké čerpadlo (Renault 1,5 dCi)
* Renault 1.5dCi - 14 900,- Kč
Pro servisy a prodejce další sleva

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 22:26, RE: Lobbing
Antonín Kunst napísal:
Diesel se většině běžných lidí přestal ekonomicky vyplácet již v době, kdy se přestaly vyrábět spolehlivé naftové motory, tj. atmosferické Peugeoty, staré TDi a spol. Aktuální situace je zejména výsledkem lobbingu velkých evropských výrobců, kteří v minulosti začali mít problém s Japonskou konkurencí, která benzínové atmosféry uměla podstatně lépe, než většina evropských automobilek. V okamžiku kdy by došlo, k narovnání daňové zátěže na naftu i benzín a zároveň k narovnání emisních norem, tak by...
K vůli kvalitě jsem ekoterorista.
Každé dva roky jsem pořizoval dvě nová, prémiová, dieselová auta (nájezd 60-100.000km/ročně každé z nich 90% dálnice vždy max. povolenou rychlostí).

Bohužel někdy po roce 2002 celkové náklady na servis (rozumějme kvalita) začali být neůnosné (proti vozům do 99-02), navíc cca od 50.000km poměrně nespolehlivé a žravější - sváděno na kvalitu kvalitního paliva, ekologie, euro normy, DPF, vyšší váhy a pod. smysluplné nesmysly, ale také s tím spojené problémy..., např k vůli zarostlým vstřikovačům se musela demontovat a měnit hlava, nebo byl ve dvou případech propálený píst A8 4,2TDi :)

Takže jsem řekl dost, vrátil se ke spolehlivým kořenům, zhodnotil si co vlastně v autě potřebuji, a v DE pořídil dvě jako nové první A6 2,5TDi 103kw 1996 s pětiválcem a červenou plaketou. Do každé z nich jsem sice investoval 40t. za tlumiče, ramena, brzdy, čepy, gumy - prostě vše co se hýbe a točí (cca 40t byla cca cena za 1, max.2 prohlídku nového vozu).

Garantuju, že každá z nich najede bez problémů 600.000km kilometrů. Sice s červenou plaketou, ale bez závady a do 6,5L. Nehodlám podporovat svými prostředky nekvalitní výrobce. Odvrácená stránka je, že bohužel produkuji vysoké emise...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 22:33, Realita
Realita je taková, že se tady všichni točíte na starých TDi a ještě použitelných odvozeninách. Ale pro mnohé není svět aut jen VW a za druhé to brzo skončí tahle stará klasika, která tehdy skutečně udělala díru do světa. Nicméně se snažím, aby můj pohled, byť preferuji benzíny, byl v porovnáních nestranný. Ve svých grafech neznázorňuji nereálně nízké rozdíly spotřeb pro znázorňované třídy a stejně tak do nákladů na servis chrochtů nedávám výrazně vyšší sumy, přesto se uspořené částky pohybují spíše v jednotlivých procentech, než v desítkách procent.
Jako příklady mi pak uvádíte nejlépe extrémy, jako jsou vysoké rozdíly spotřeb pro auta minimálně střední a vyšší střední třídy nebo vysoké nájezdy. Nic nenadlepšuji ani úmyslně nezhoršuji, a přesto z grafů je vidět, že křivky společných nákladů se diametrálně nerozcházejí.
Já netvrdím, že nelze s naftovým autem ušetřit, spíše se zaobírám tím, kolik úspora činí a co to s sebou nese. Co si kdo vybere je na každém. Náklady na provoz jednoduše nelze smrsknout jen na spotřebu.
Pokud se ve svých grafech a výpočtech, případně popisování rizik pletu, tak prosím o konkrétní hodnoty, které mají být v simulacích jinak nebo o věci, které jsou odtržené od reality. A ještě jednou připomínám, že na světě nejsou jen 10 a více let stará TDi-čka v Passatech, Toledech, Octáviích, Audinách a Golfech.
Další realita je taková, že většina aut v inzerátech je podvod, a to jak naftových, tak benzínových. A kde mi zdravým rozumem hrozí větší riziko nečekaných výdajů? U nafty! A to bez ohledu na to, jak se tady na mě snášíte, že jsem zaujatý. A každý si zvolí jinak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 20.04.2012 22:39, RE: Několik poznámek
Tycoon napísal:
a) "Prémioví" výrobci u některých svých modelů nabízejí nafťáky levnější než benzíňáky. Nevím proč, ale je to tak. To pak kalkulaci významně mění.
b) I na trhu ojetin se leccos v posledních letech změnilo. U některých aut, kde je v autobazarech přebytek nafťáků, jsou benzíňáky stejně drahé, někdy dokonce i levněješí než nafťák - namátkou Focusy, Mondea, Hondy atd.
c) V dnešní době downsizingu a downcostingu může být i benzínový motor náročný na opravy a servis.

Osobně to vidím tak, že do vě...
Naprosto souhlas s tou poslední větou, do té by se podle mě dala shrnout celá diskuze nafta vs. benzín. Klobouk dolu před tím jakou si David V. dal se článkem práci, ale některé věci prostě nejdou obsáhnout ani grafem ani výpočtem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.04.2012 00:47, RE: Realita
David V napísal:
Realita je taková, že se tady všichni točíte na starých TDi a ještě použitelných odvozeninách. Ale pro mnohé není svět aut jen VW a za druhé to brzo skončí tahle stará klasika, která tehdy skutečně udělala díru do světa. Nicméně se snažím, aby můj pohled, byť preferuji benzíny, byl v porovnáních nestranný. Ve svých grafech neznázorňuji nereálně nízké rozdíly spotřeb pro znázorňované třídy a stejně tak do nákladů na servis chrochtů nedávám výrazně vyšší sumy, přesto se uspořené částky pohybují sp...
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To máme při stejné ceně nafty a benzínu 36kč za litr ,40500kč za benzín ročně a 32400kč za naftu ročně.
Vůz si ponechám cca 5 let to je 40500kč ušetřeno za palivo za tyto peníze pokud to bude potřeba vyměním dvouhmotu.turbo i vstřiky.
Parkuji venku tudíž zimní aditivum dávám za 150kč vydrží cca na dva roky-takže žádné drama ani nervy netankuji v jzd ,ale u normální pumpy.
Jízdní projev :148/3800Nm/min vs. 250 / 1900Nm/min tohle fakt nesrovnávejte "ne kW ale točivý moment otočí s kolem"

Jen tak pro srovnání před tím jsem měl Škoda fábia kombi 1,4mpi 50kW r.v.2001 koupeno s 80500km
Spotřeba 7,5l/100 dle tankování
Za 5 let vlastnictví tohoto vozu 150000 pořizovací cena
-100000 při prodeji
-50000 za opravy

Takže za 5 let 150000kč v kanále + 5625 l benzínu .


Každopádně všem zastáncům benzínu přeji naloženou fábku na dovču pro 4 členou rodinku 4 kola na střeše a takovej čerstvej protivítr a na dálnici jsem fičel v pruhu pro kamiony 80km/h a víc to fakt nejelo o spotřebě ani nemluvě.
Chce to prubnout a budete psát něco jinýho.

S pozdravem Alokan.



reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 21.04.2012 07:55, RE: Realita
alokan napísal:
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To...
a) Ano, ušetřil jste 40 tisíc za palivo. Ale zapomněl jste na hlavní věc - u benzíňáku byste hned na začátku ušetřil cca 60-70 tisíc Kč při koupi, protože Škodovka vždy žádala za diesell krutý příplatek.
b) Nemůžete srovnávat 1.6 MPI 75 kW a 1.9 TDI 77 kW, protože to TDíčko mívá reálně výkon kolem 90 kW, je prostě o dost silnější než na papíře.
c) Plně naložená fábka s kolama na střeše a na dálnici ... žádný problém. Ale to samozřejmě nesmíte zvolit 50 kW motor 1.4, který je prostě slabý. Ideální na dálnici je osmiventilový dvoulitr s 85 kW. Sil má dost, při jízdě se netrápí a ve výsledku má menší spotřebu než ta 1.4. Já s ním jezdím zhruba za 7l/100 km.
reagovať
  1 ... 3 4 5 ... 9


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.