Martin napísal:
Sohulasim, spolelhivost by se teoreticky mela delat podle znackoveho vyrobce aut, kdyz k nemu jezdit a mate servisku, protoze ne technickou se vetsinou kazdy pripravi, a zavady odtrani, a to ze se vam behem 2 let v obdobi platnosti STK neco vysere nikdo neresi. Takze teoreticy dobre udrzovany favorit muze pokazde STK projit bez vetsich problemu. Neprijde mi to tak moc objektivni, nejlepsi by bylo, kdbyy vsichni vyrobci aut, co maji servisy davaly ke zpracovani udaje o opravach ruznych aut. Kdyz ...
Hezky o vztahu statistik TUV a spolehlivosti tady kdysi napsal někdo s redaktorů. Zhruba takto: "Jestliže si někdo koupí za 5 Mega Porsche, bude ho hýčkat, leštit, dopřeje svému miláčkovi skvělý servis a není se čemu divit, že na technickou přijede v perfektním stavu. Naproti tomu (bez urážky) tuctový korejec či frantík není zahrnut stejnou "láskou" a ani majitel od něj neočekává, že mu jeho čtyřkolový miláček vrátí průměrnou péči nadprůměrnou spolehlivostí."
Co by ještě mohlo překvapit je vysoké postavení značky Subaru. Tato auta mají hodně najeto, kolikrát v těžkých podmínkách a přesto se drží na špici. Ani zde to není překvapení. Často jezdím do Švýcarska a oblíbenost této značky je velmi vysoká. Souvisí to ovšem s tamní vysokou životní úrovní obyvatel, kterým nečiní problém vynakládat vysoké částky (měl jsem Subaru půl roku, ovšem jen do první drobné nehody...) na správnou údržbu u této značky. Dovolím si tvrdím, že je tomu podobně i v Německu. Momentálně vlastním čtyři roky tuctovou Octávii v ropě elegance a chovám se k tomu jako k tuctovce. Leju olej, měním gumy, čepy, silntbloky, desky, ale jinak na to kašlu. Projde neprojde. Nebudu dělat autu (tomuto) otroka a když se to podělá, prodám a jedu na novo.