0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Prius - Návrat do budoucnosti

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 16:58,
mě by spíš zajímalo jak dlouho vyrží onen akumulátor a kolik stojí.. to bude asi pecka a životnost typuju asi jako u mobilu - díky nechci!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 20:49, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
mě by spíš zajímalo jak dlouho vyrží onen akumulátor a kolik stojí.. to bude asi pecka a životnost typuju asi jako u mobilu - díky nechci!
pokud vim tak u Camry je zaruka 10 let na baterku a nova stoji kolem 160 koliku takze musi vydrzet vic jak 10 let a u Priusu to nebude urcite onic horsi
nechtej, tobe staci fabka
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 20:55, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
mě by spíš zajímalo jak dlouho vyrží onen akumulátor a kolik stojí.. to bude asi pecka a životnost typuju asi jako u mobilu - díky nechci!
Přesně tak. Nejlepší volba je Fábia 2. Nejlépe s moderním a úsporným motorem 1,2 HTP.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 21:11, RE: bez předmětu
benzinak napísal:
pokud vim tak u Camry je zaruka 10 let na baterku a nova stoji kolem 160 koliku takze musi vydrzet vic jak 10 let a u Priusu to nebude urcite onic horsi
nechtej, tobe staci fabka
Nechci být skeptik, ani přes to, že hybridům příliš nefandím a o jejich ekologické výrobě a likvidaci pochybuju natolik, že kvůli pár litrům ušetřeného paliva, jim ekologická říkat nehodlám, ale domnívám se, že životnost akumulátorů bude achylova pata těchto vozidel s kombinovaným pohonem. Jenoduše nevěřím tomu, že Toyota po celých 10 let dává záruku na baterie bez snížení kapacity. Přišlo by mi to od Toyoty velmi riskantní. Zatím jsem se nesetkal s typem baterie, která by to snesla respektive vydržela 10 let s ještě přijatelnou kapacitou. Jen jestli to nebude 10 let a 150 tisíc km nebo nějaká podobná smíšená záruka.
Jinak mě článek velice zaujal a jsem velmi rád, že se jej zhostil právě Slávek Stýblo, po němž jsem tady nedávno "hořce plakal". Pokud by se v budoucnu akumulátory podařilo nějak vyřešit a něco udělali s kufrem, tak jako technicky zajímavé auto, proč ne, ale jako ekologičtější alternativu pořád považuji benzínový agregát s řízeným vstřikováním a nechemickým čištěním spalin. A prosím demagogy, aby neoddělovaly výrobu a likvidaci od samotného provozu při snaze argumentovat..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 21:18, RE: bez předmětu
benzinak napísal:
pokud vim tak u Camry je zaruka 10 let na baterku a nova stoji kolem 160 koliku takze musi vydrzet vic jak 10 let a u Priusu to nebude urcite onic horsi
nechtej, tobe staci fabka
oprava. na prius je na baterku 5 let nebo 100 000 tkm
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 21:19, RE: bez předmětu
benzinak napísal:
oprava. na prius je na baterku 5 let nebo 100 000 tkm
zaruka neznamena zivotnost
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 22:32, RE: bez předmětu
David V napísal:
Nechci být skeptik, ani přes to, že hybridům příliš nefandím a o jejich ekologické výrobě a likvidaci pochybuju natolik, že kvůli pár litrům ušetřeného paliva, jim ekologická říkat nehodlám, ale domnívám se, že životnost akumulátorů bude achylova pata těchto vozidel s kombinovaným pohonem. Jenoduše nevěřím tomu, že Toyota po celých 10 let dává záruku na baterie bez snížení kapacity. Přišlo by mi to od Toyoty velmi riskantní. Zatím jsem se nesetkal s typem baterie, která by to snesla respektive v...
baterie strkajici se do soucasne verze priusu je PLNE reciklovatelna!!! Predchozi dve verze meli s timto problem a ztraceli kouzlo ´´ekologicnosti´´. Krome toho, kdyz si nekdo da tu praci, tak soucasny model priusu se da z 96% zreciklovat. Toto je opravdu PRVNI ekologicke auto se vsim vsudy. Nizka spotreba + moznost skoro uplne reciklace. Jen mozna energeticka narocnost pri vyrobe, ale ta se bude jen a jen zvysovat do budoucna
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.04.2010 23:10,
Takze, kdyz si koupim octavii 1,2 turbo, tak budu mit podobnou spotrebu, o neco malo horsi dynamiku, prijemnejsi rizeni (budiky pred sebou, normalni prevodovka,komunikativni volant), vleze se mi do kufru kocarek a vydrzi vic nez pet let. Dekuji, prius fakt nechci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 09:39, RE: bez předmětu
Gravedigger napísal:
Takze, kdyz si koupim octavii 1,2 turbo, tak budu mit podobnou spotrebu, o neco malo horsi dynamiku, prijemnejsi rizeni (budiky pred sebou, normalni prevodovka,komunikativni volant), vleze se mi do kufru kocarek a vydrzi vic nez pet let. Dekuji, prius fakt nechci.
Podobnou spotřebu ? Jasně, s oběma se vejdete do 7 litrů.
O něco horší dynamiku ? Jasně, s oběma uděláte stovku do 15 s.
))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 11:51, RE: bez předmětu
Riccardo napísal:
Podobnou spotřebu ? Jasně, s oběma se vejdete do 7 litrů.
O něco horší dynamiku ? Jasně, s oběma uděláte stovku do 15 s.
))))
Ve městě bude asi spotřeba o dost lepší u hybridu. Prius ma stovku za 10.5s tuším. Elektromotory mají slušný krouťák.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 12:16, RE: bez předmětu
David V napísal:
Nechci být skeptik, ani přes to, že hybridům příliš nefandím a o jejich ekologické výrobě a likvidaci pochybuju natolik, že kvůli pár litrům ušetřeného paliva, jim ekologická říkat nehodlám, ale domnívám se, že životnost akumulátorů bude achylova pata těchto vozidel s kombinovaným pohonem. Jenoduše nevěřím tomu, že Toyota po celých 10 let dává záruku na baterie bez snížení kapacity. Přišlo by mi to od Toyoty velmi riskantní. Zatím jsem se nesetkal s typem baterie, která by to snesla respektive v...
Ono to s tou výrobou baterek zase tak zlé není. Jak se ukázaly lži okolo globálního oteplování, tak se ukázalo, že fotka měsíční krajiny kolem kanadské továrny na zpracování kadmia je stará skoro půl století a že ta měsíční krajina je už poměrně výrazně rekultivovaná. Navíc v pohledu na jiné věci v běžném životě je u té baterky dobře, že to není tužkovka, kterou normální člověk klidně vyhodí do odpaďáku.

Co se týče životnosti baterií v předchozím Priusu, tak se na různých serverech objevovaly zprávy o tom, jak Američani s prvníma baterkama jezdili ještě pořád po 250 tisících mil. Navíc při poklesu kapacity si ještě pořád ten Prius zachová vlastnosti hybridu, akorát neujede bez motoru tak daleko jako dřív. Navíc na e-bay se dají koupit použité packy z havarovaných Priusů, protože vzhledem jejich umístění je při havárii možné zničení snad jen požárem.

Prius není vozidlem pro člověka, který si kupuje Octavii social edition. Pokud ale pokukuje po Octavii Laurin&Klement, pak to je plnohodnotný soupeř.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 12:26, RE: bez předmětu
Gravedigger napísal:
Takze, kdyz si koupim octavii 1,2 turbo, tak budu mit podobnou spotrebu, o neco malo horsi dynamiku, prijemnejsi rizeni (budiky pred sebou, normalni prevodovka,komunikativni volant), vleze se mi do kufru kocarek a vydrzi vic nez pet let. Dekuji, prius fakt nechci.
Budíky před sebou nebo head-up display. Nevím co bude příjemnější při řízení? Tedy já to tuším. Při pokusu o dosažení stejné dynamiky s 1.2TSI jako u Priusu bude spořeba diametrálně odlišná. Malé turbomotory jsou schopné jet za málo, ale s lehkou nohou a mizenou dynamikou, už se to v mnoha testech ukázalo. Při pokusu o využití potenciálu motoru bude spotřeba podobná jako u atmosférického dvoulitru. Komunikativní volant může a nemusí být každému příjemný. Do šuplíku pod podlahou se mi vejdou věci, které se mi normálně válejí v kufru mého Mondea. Neměl bych strach, že při cestě na dovolenou do Chorvatska by mi ten kufr nestačil. Naopak stísněný prostor v kabině Octavie je větší mínus než menší kufr u Priusu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 12:31, Hezké
Mně se ta recenze líbila. Už ten nápad místo nějakých rádoby zajímavých testů to prostě pojmout jako rodinný výlet, který potenciálního uživatele zajímá asi nejvíc, to je přesně to co tu chybělo. Já za sebe děkuji.

Ještě mě napadlo, jak by se dal použít ten kufr, kdyby se vynadala ta dělící podlaha. Nebylo by to sice ideální, ale určité možnosti to poskytuje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 12:31, A ještě
Bude klasický test spotřeby?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 12:40, RE: bez předmětu
Gravedigger napísal:
Takze, kdyz si koupim octavii 1,2 turbo, tak budu mit podobnou spotrebu, o neco malo horsi dynamiku, prijemnejsi rizeni (budiky pred sebou, normalni prevodovka,komunikativni volant), vleze se mi do kufru kocarek a vydrzi vic nez pet let. Dekuji, prius fakt nechci.
A ještě bych zapomněl - to ticho na palubě asi nebude mít stejné parametry.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 02.04.2010 21:18, RE: bez předmětu
David V napísal:
Nechci být skeptik, ani přes to, že hybridům příliš nefandím a o jejich ekologické výrobě a likvidaci pochybuju natolik, že kvůli pár litrům ušetřeného paliva, jim ekologická říkat nehodlám, ale domnívám se, že životnost akumulátorů bude achylova pata těchto vozidel s kombinovaným pohonem. Jenoduše nevěřím tomu, že Toyota po celých 10 let dává záruku na baterie bez snížení kapacity. Přišlo by mi to od Toyoty velmi riskantní. Zatím jsem se nesetkal s typem baterie, která by to snesla respektive v...
V USA stojí sada nových baterií pro Prius 3 v přepočtu těsně pod 40 tisíc Kč. Nemůžu si pomoct, ale jestli časem trochu slevní, bude tohle auto náhradou mého turbodieselu. Ne z ekologických, ale z ekonomických důvodů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 03.04.2010 00:20, RE: A ještě
Koloss napísal:
Bude klasický test spotřeby?
Test spotřeby by byl fajn. Ono už podle www.spritmonitor.de má Prius famózní spotřebu. Když dám filtr 90-100 kW, tak u Priusu dostanu 5,4 L/100. U Corolly diesel 6,86. Přitom dynamika bude nejspíš lepší u Priusu. Nemluvě o výbavě, prostoru a emisích.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.04.2010 14:35, RE: bez předmětu
Koloss napísal:
Budíky před sebou nebo head-up display. Nevím co bude příjemnější při řízení? Tedy já to tuším. Při pokusu o dosažení stejné dynamiky s 1.2TSI jako u Priusu bude spořeba diametrálně odlišná. Malé turbomotory jsou schopné jet za málo, ale s lehkou nohou a mizenou dynamikou, už se to v mnoha testech ukázalo. Při pokusu o využití potenciálu motoru bude spotřeba podobná jako u atmosférického dvoulitru. Komunikativní volant může a nemusí být každému příjemný. Do šuplíku pod podlahou se mi vejdou věci...
Souhlas. Taky jezdím radši v kabině, než v kufru. A 2x za rok klidně naložím rakev, místo toho, abych zbytek roku vozil vítr v bedně...
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.