Utorok 10.04.2007 22:55,
Od autora dotazu
Zdravím a děkuji za objemnou diskusi. Článek vyšel bohužel asi měsíc po té co jsem realizoval koupi. To co jsem psal do podmínek výběru mělo své opodstatnění (asi bych se při koupi auta nedíval na nepodstatné věci). Jezdím závodně MTB, takže je rozdíl jestli musím 1-2x za víkend kolo rozebírat nebo zdvihat a upevňovat na střechu nebo jen sklopit zadní opěráky a naložit ho. Další věc je ta, že nechci do auta zbytečně vrážet peníze jenom pro to, že jsem koupil model, který je pověstný častými (nákladnými) opravami. To raději ty peníze projezdím. Opel Omega se mi zdá trochu z cesty (drahé pojištění, hmotnost - spotřeba (nechci živit 2-litr a více), nadměrná koroze), i když uznávám, místa bude královsky. Mercedes – nemám k takovým autům vztah - zkuste si představit mladého kluka v Mercedesu. Mitsubishi Lancer jsem vybral z toho důvodu, že už jedno z roku 93 máme v rodině, tacho 253tkm a dosud žádná závada, kromě vytlučených čepů předního stabilizátoru. Možná jsme narazili na slušný kus, možná jen náhoda – každý ať si přebere po svém. Suzuki a Rovera jsem objevil v jednom bazaru za velmi podobné ceny. Suzuki mě nadchlo vzhledem, Rover zase interiérem a vcelku ucházející výbavou, která je takřka ve všech bazarových autech stejná. O Suzuki jsem si hodně přečetl na internetu a odradilo mě dost (možná nepodstatných) věcí. Interiér poplatný době svého vzniku, dost nepřesné řazení a hlučný motor, což se shoduje i s tím, co psal pan Šikl. Ve výběru zůstal Rover a Mitsubishi. Poté co jsem projel celou republiku a shlédl asi 10 aut, tak vám můžu říct, že sehnat opravdu dobrý kousek je problém. To platí hlavně pro Lancer (nekvalitně opravené po havárii, nadměrná koroze, zdevastovaný interiér,…) Rover byl na tom o něco lépe, vzhledově hezké kousky, ale u jednoho se zdálo že prodělal zatopení (zelený „žabinec“ ve všech možných i nemožných místech), další vyžadoval výměnu skla a předního světla (další investice + další možné skryté náklady navíc), atd… Ceny náhradních dílů jsou +- srovnatelné - druhovýroba. Nakonec jsem koupil Rovera. Lak má dost tenkých škrábanců (metalíza - složitější oprava), v interiéru občas nějaké detailní poškození (což mi tak nevadí – není moc vidět) jinak bez dalších zjevných závad, čas ukáže. Tímto chci popřát pevné nervy všem, co vybírají podobné auto, protože to není zrovna jednoduché (omezený rozpočet + jisté nároky na stav auta) a jedná se o časově dost náročnou záležitost.
reagovať