MaxSand napísal:
PavelKeprt napísal:
Jen malá osobní vsuvka: Ford Mondeo MK4 2.0i 107 kW, přestavěl jsem to na plyn (systém Elpigaz - vstřiky O.M.V.L.) hned po koupi při 89 000km (04/2016), teď najeto 123 000 km (01/2017). Spotřeba benzínu tak 8,5l/100, spotřeba LPG necelých 10l. Pokles výkonu auta, ač mi přestavbátor tvrdil, že nepoznám, tak poznat jde, hlavně v nízkých otáčkách. Gor když čepuju vesměs jen 100oktanový beznín. Ale není to nijak markantní rozdíl. Ještě do toho leju olej na přímaz ventilových sedel, zhruba litr / 10 000 km (při ceně cca 400 Kč / l). Spotřebu benzínu při provozu výhradně na plyn jsem nijak přesně nepočítal, ale teď v zimě když mrzne to přepíná zhruba po 4 - 5 km. V létě téměř hned (řekněme po pár set metrech). Při nájezdu okolo 35 000 km ročně je to pořád úspora přes 30 000 Kč - už po odečtení přimaz oleje a 0,5l benzínu / 100 km. Předtím jsem měl vždycky dieselové auta a musím říct, že charakteristika toho atmosférického benzíňáku mi vyhovuje mnohem mnohem více - zvuk, plynulost zátahu, kultivovanost, větší rozsah použitelných otáček. A v neposlední řadě topení. Takže za mě LPG palec nahoru.
Na přímaz pozor! Špatně seřízeny může zadělat na problémy.
Fakta: Strýcův Focus 1.6 LPG s přímazem. Špatně nastaveno, přímaz šel jen do jednoho válce. Po 100 tis. Km na plyn podpálené ventily na jednom válci. Můj focus po 70 tis. bez přímazu zatím v pohodě s normálními tlaky ve válcích. Plynař říkál, že o podpálené 1,6 ještě neslyšel.
Domněka: Olej má větší teplotu hoření, takže mohl způsobit větší opotřebení/podpálení.
To prý kdysi když ty přimazávací systémy ještě nebyly uplně vychytané dělávalo celkem často, že všechen ten přimazávací olej šel jen do prvního válce a na ty ostatní "nezbylo" - teď už to všichni ti hlavní výrobci řeší rozvodem hadiček ke každému válci zvlášť a už by se to stát nemělo.
Jestli je to placebo nebo ne, o tom už se popsalo na diskuzních fórech kilometry "papíru" - pro mě jsou podstatné zkušenosti lidí, co mají na LPG najeto stovky tisíc km... A z těch, co přímaz používají, nikdo problémy se zaklepanýma ventilama nemá.
Ad 100okt benzín - už to tady někdo psal, čepuju to kvůli toho, že tam nejsou biosračky... Jestli to má o 3-4 kW víc mi je celkem fuk, u 107kW motoru je to uplně jedno, ale subjektivně mám pocit, že v nízkých otáčkách ten rozdíl opravdu trochu poznat jde.