Dan1510 napísal:
No hoši,když tady tak čtu váš problém tak ktomu můžu napsat asi toto. Musím vás zklamat.Tento problém je způsoben vlastností motorů ať už je to 1,4TSI nebo 1,2TSI.Je to dáno nižšími tepelnými ztrátami danných motorů a proto trvá delší dobu než se motor ohřeje.Nehledejte problémy v termostatech,protože i kdyby jste jich vyměnili třeba dvacet tak problém bude přetrvávat.Pokud nejste spokojeni s nižší účinností topení tak jediné řešení je zajet do autorizovanýho servisu,kde vám na počkání provedou aktualizaci softwaru Řj.Bude to o poznání lepší,ale zázraky nečekejte.Tento problém je možné řešit montáží topného prvku PTC což je vlastně el.topení ovšem toto lze pouze při koupi nového vozu.Dodatečná montáž není možná.Někde jsem tady i četl o vyřazení čerpadla z provozu po dobu zahřívání motoru.Je to další nemožná věc,protože tato část je ovládaná podtlakovou hadicí a pokud bude odpojena,ohřívání motoru bude trvat o poznání déle,protože nebude překryto oběžné kolo vodního čerpadla tím pádem se voda v motoru bude točit od prvotního startu.Takže asi tak k motorům TSI.
Ohledně čerpadla je pravda, že se bude motor ohřívat déle, ale bude už nějaké teplo distribuovat do kabiny. Takto se čeká až do okamžiku, kdy ŘJ připojí čerpadlo a voda se rozběhne.
Jinak vyšší účinnost motoru má samozřejmě vliv na velikost zbytkového tepla, ale pořád minimálně 20% vložené energie do systému, je přeměněno na odpadní teplo do chaldicí kapaliny, čili při aktuálním výkonu 10 kW pro běžný rovnoměrný pohyb vozu (a 35% účinnosti) zbývá více než 5 kW tepelných na vytopení interiéru, což pořád považuju za dostatečné množství tepla.
Zeptám se kamaráda, jak mu topí auto, má OI 1.2 TSi.
Apropos, co třeba malé nafťáky se super nízkou spotřebou, ty by se na provozní teplotu neohřály nikdy. I první Oktávky v naftě, co opravdu uměly za 5 litrů, topily a s 1.2 TSi bych viděl minimální hodnoty běžných průměrů kolem 6-ti, takže odpadního tepla musí být dost.