0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Yeti 1,4 TSI jak na pomalé zahřívání?

kategórie zaradenia témy: poradna, ostatní, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
Alonso68
počet príspevkov6
dátum registrácie11.12.2012
Utorok 11.12.2012 14:54, Škoda Yeti 1,4 TSI jak na pomalé zahřívání?
Bylo mi přiděleno služební auto - původem předváděčka s 5000km, za dva měsíce jsem najel další 4000. Problém nastal nyní při ochlazení, při teplotách kolem nuly trvá cca 10-12min než se motor zahřeje na provozní teplotu. Při cestě z práce nevyužívám dálnici, jedu přes vesnice 50, mimo v provozu 80 a občas se stane, že po 15km není motor stále zahřátý. Jezdím na pohodu, otáčky kolem 2000. Se soukromým Focusem 1,6 (benzin) se to nedá srovnat, ten je zahřátý po 5km a už slušně topí. Ve služebáku jezdím v čepici a bundě, než se auto zahřeje, už jsem doma. Na delší cesty už topí dobře. Je tam Climatronic - nevím, jestli to může ovlivnit. Přijde mi, že kolegův Yeti 2,0TDI se zahřívá rychleji. Otázka -jde o vlastnost nebo je to na reklamaci?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 11.12.2012 15:25, RE: Škoda Yeti 1,4 TSI pomalé zahřívání, netopí
Alonso68 napísal:
Bylo mi přiděleno služební auto- původem předváděčka s 5000km, za dva měsíce jsem najel další 4000. Problém nastal nyní při ochlazení, při teplotách kolem nuly trvá cca 10-12min než se motor zahřeje na provozní teplotu. Při cestě z práce nevyužívám dálnici, jedu přes vesnice 50, mimo v provozu 80 a občas se stane, že po 15km není motor stále zahřátý. Jezdím na pohodu, otáčky kolem 2000. Se soukromým Focusem 1,6 (benzin) se to nedá srovnat, ten je zahřátý po 5km a už slušně topí. Ve služebáku jezdím v čepici a bundě, než se auto zahřeje, už jsem doma. Na delší cesty už topí dobře. Je tam Climatronic - nevím, jestli to může ovlivnit. Přijde mi, že kolegův Yeti 2,0TDI se zahřívá rychleji. Otázka -jde o vlastnost nebo je to na reklamaci?


Vlastnost to určitě není. Buď je vadný termostat(y) (jsou tam dva jeden pro blok a jeden pro hlavu) nebo je nějaký problém s výměníkem topení nebo směšovací klapkou teplého a studeného vzduchu. Závady na termostatech lze laicky odhalit po nastartování studeného motoru a pohmatu na "tlustou" hadici vedoucí do chladiče. Měla by zůstat chladná, dokud nedosáhne teplota provozní hodnoty.
Nicméně, pokud se topení nakonec rozběhne, sázím na ty termostaty (pokud to podpoří i pomalu rostoucí teplota na palubním teploměru) a pokusil bych se to řešit přes servis a nenechal se odbýt, protože normální to není. Třeba 1.2 TSi má dokonce po startu vyřazené řerpadlo chladiva, aby se motor rychleji prohřál. Nevím, jestli to převzalo z 1.4, ze které konstrukčně vychází. Tohle může sice trochu prodloužit dobu náběhu topení, protože termosifonovým efektem kapalina cirkuluje velmi pomalu, ale po rozběhnutí čerpadla je pak náběh pravděpodobně velmi rychlý.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 11.12.2012 20:59, RE: Škoda Yeti 1,4 TSI pomalé zahřívání, netopí
David V napísal:
Alonso68 napísal:
Bylo mi přiděleno služební auto- původem předváděčka s 5000km, za dva měsíce jsem najel další 4000. Problém nastal nyní při ochlazení, při teplotách kolem nuly trvá cca 10-12min než se motor zahřeje na provozní teplotu. Při cestě z práce nevyužívám dálnici, jedu přes vesnice 50, mimo v provozu 80 a občas se stane, že po 15km není motor stále zahřátý. Jezdím na pohodu, otáčky kolem 2000. Se soukromým Focusem 1,6 (benzin) se to nedá srovnat, ten je zahřátý po 5km a už slušně topí. Ve služebáku jezdím v čepici a bundě, než se auto zahřeje, už jsem doma. Na delší cesty už topí dobře. Je tam Climatronic - nevím, jestli to může ovlivnit. Přijde mi, že kolegův Yeti 2,0TDI se zahřívá rychleji. Otázka -jde o vlastnost nebo je to na reklamaci?
Vlastnost to určitě není. Buď je vadný termostat(y) (jsou tam dva jeden pro blok a jeden pro hlavu) nebo je nějaký problém s výměníkem topení nebo směšovací klapkou teplého a studeného vzduchu. Závady na termostatech lze laicky odhalit po nastartování studeného motoru a pohmatu na "tlustou" hadici vedoucí do chladiče. Měla by zůstat chladná, dokud nedosáhne teplota provozní hodnoty. Nicméně, pokud se topení nakonec rozběhne, sázím na ty termostaty (pokud to podpoří i pomalu rostoucí teplota na palubním teploměru) a pokusil bych se to řešit přes servis a nenechal se odbýt, protože normální to není. Třeba 1.2 TSi má dokonce po startu vyřazené řerpadlo chladiva, aby se motor rychleji prohřál. Nevím, jestli to převzalo z 1.4, ze které konstrukčně vychází. Tohle může sice trochu prodloužit dobu náběhu topení, protože termosifonovým efektem kapalina cirkuluje velmi pomalu, ale po rozběhnutí čerpadla je pak náběh pravděpodobně velmi rychlý.


Tedy, jestli vlastně ještě můžu něco napsat, taky bych to viděl na termostat. Aby se benzín nezahřál rychle, to je na pováženou. Opravdu stačí sledovat náběh teploty, pokud je příliš pozvolný, j to tak. Další indicie by byla jízda vyšší rychlostí, motor nebude držet teplotu.
reagovať
zdenyx
počet príspevkov26
dátum registrácie27.11.2012
Utorok 11.12.2012 22:41, stejný problém
Moje žena má motor 1.2 Tsi v Octě a máme úplně stejný problém,podle Škody alles gute,ale kdybych to věděl před koupí,tak oželím tempomat na úkor vyhřívání sedaček. Najeto do 20000. Můžeš se hádat jak chceš,ale automobilka neustoupí a servisní technik z tebe udělá joudu,že je to normální a v naprostém pořádku.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 12.12.2012 08:15, RE: stejný problém
zdenyx napísal:
Moje žena má motor 1.2 Tsi v Octě a máme úplně stejný problém,podle Škody alles gute,ale kdybych to věděl před koupí,tak oželím tempomat na úkor vyhřívání sedaček. Najeto do 20000. Můžeš se hádat jak chceš,ale automobilka neustoupí a servisní technik z tebe udělá joudu,že je to normální a v naprostém pořádku.


Hm, podezřelé. Požádal bych servis, zda mi nemůže dočasně deaktivovat to "odpojení" čerpadla chladicí kapaliny (na zkoušku), neboť si myslím, že může být příčina. Protože pokud je všechno teplý a auto netopí, tak prostě se voda v okruhu nepohybuje.
Navíc je motorek malý a proudící ledový vzduch jej může intenzivně ochlazovat, takže skutečně dlouho trvá, než ŘJ připne čerpadlo a voda se rozběhne.
Termostaty obvykle vydrží nezlobit více než 20 tkm.
reagovať
Kraťas01
počet príspevkov1
dátum registrácie12.12.2012
Streda 12.12.2012 10:47, stejný problém
Zdravím, motor 1.4 TSI mám ve služební Octavii a chová se úplně stejně - jakmile začne mrznout, motor se při jízdě s malou zátěží hodně dlouho ohřívá a s tím samozřejmě souvisí opožděný náběh topení. Pokud jedu v otáčkách (dálnice), ohřeje se za chviličku. Chová se tak od nového auta až do současnosti (130 tisíc km). Dle servisu je vše OK, podle mě bohužel asi taky - původně jsem také podezíral termostat, proto jsem nejdřív pozoroval ohřívání hadic a chladiče, ale nepřišel jsem na nic nepatřičného, pak jsem zkoušel chvíli jezdit se zakrytým chladičem, jestli se motor rychleji neohřeje - a nic
Ono je to na druhou stranu celkem logické - malý motor s relativně malou spotřebou vyprodukuje málo zbytkového tepla, takže se obecně bude v zimě pomaleji zahřívat, i když pojede jen na malý okruh. Jestliže ještě navíc kapalina zahřátá v motoru odevzdá většinu tepla na radiátoru, který musí vyhřívat velkou vymrzlou kabinu, takže se zpět do motoru vrátí opět vychlazená, potrvá to všechno ještě déle. Kamarád má Golfa 1.4 a nechová se lépe
Pro změnu moje soukromé auto topí i v mrazu prakticky hned po startu - jenže to je šestiválec o obsahu 3,2 A samozřejmě, i spotřebu má trochu jinou. Je to prostě něco za něco.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 12.12.2012 11:18, topení benzín versus diesel
Když to tady pročítám, jsem opravdu rád, že mám dieselová i benzinová auta z francie (x-trai má alespoň francouzský motor) - to jsou vyhlášení požitkáři a "studený odchov" by asi výrobce nerozdýchal tak snadno jako v případě koncernu tady .
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 12.12.2012 11:50, RE: topení benzín versus diesel
Pavlik napísal:
Když to tady pročítám, jsem opravdu rád, že mám dieselová i benzinová auta z francie (x-trai má alespoň francouzský motor) - to jsou vyhlášení požitkáři a "studený odchov" by asi výrobce nerozdýchal tak snadno jako v případě koncernu tady .


včera jsem večer v -4°C odjížděl a schválně jsem se soustředil na to, kdy mi začne topit auto. Koukl jsem na počitadlo, když se začal rozbíhat ventilátor a měl jsem 1,2 km (jízda z kopce nebo po rovině) a při 2,7 byl palubní teploměr na půlce rozsahu a ventilátor tlačil do kabiny teplý vzduch. Po 4,5 km jízdy po rovině a z kopce dosáhla teplota provozní hodnoty. V létě bez topení se tak stane ještě před dosažením 3 km.
V tomto ohledu jsem taky spokojen a pokud je fakt kosa, zapnu si smažení vajec.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 12.12.2012 13:01, RE: topení benzín versus diesel
Pavlik napísal:
Když to tady pročítám, jsem opravdu rád, že mám dieselová i benzinová auta z francie (x-trai má alespoň francouzský motor) - to jsou vyhlášení požitkáři a "studený odchov" by asi výrobce nerozdýchal tak snadno jako v případě koncernu tady .


To víš, není nad to, když je tam el. spirála . Do dodávky jsem nechal dát Eberspacher s budíkem. Krááása.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 12.12.2012 13:46, RE: topení benzín versus diesel
David V napísal:
včera jsem večer v -4°C odjížděl a schválně jsem se soustředil na to, kdy mi začne topit auto. Koukl jsem na počitadlo, když se začal rozbíhat ventilátor a měl jsem 1,2 km (jízda z kopce nebo po rovině) a při 2,7 byl palubní teploměr na půlce rozsahu a ventilátor tlačil do kabiny teplý vzduch. Po 4,5 km jízdy po rovině a z kopce dosáhla teplota provozní hodnoty. V létě bez topení se tak stane ještě před dosažením 3 km. V tomto ohledu jsem taky spokojen a pokud je fakt kosa, zapnu si smažení vajec.


Mě se megan včera zahříval cca 10 km (bylo -10), ale topení jede naplno po ujetí cca 1,5 km - elektrické přídavné topení je pro diesel v základní výbavě.
reagovať
Dan1510
počet príspevkov5
dátum registrácie16.01.2012
Streda 12.12.2012 20:28, 1,4 TSI
No hoši,když tady tak čtu váš problém tak ktomu můžu napsat asi toto. Musím vás zklamat.Tento problém je způsoben vlastností motorů ať už je to 1,4TSI nebo 1,2TSI.Je to dáno nižšími tepelnými ztrátami danných motorů a proto trvá delší dobu než se motor ohřeje.Nehledejte problémy v termostatech,protože i kdyby jste jich vyměnili třeba dvacet tak problém bude přetrvávat.Pokud nejste spokojeni s nižší účinností topení tak jediné řešení je zajet do autorizovanýho servisu,kde vám na počkání provedou aktualizaci softwaru Řj.Bude to o poznání lepší,ale zázraky nečekejte.Tento problém je možné řešit montáží topného prvku PTC což je vlastně el.topení ovšem toto lze pouze při koupi nového vozu.Dodatečná montáž není možná.Někde jsem tady i četl o vyřazení čerpadla z provozu po dobu zahřívání motoru.Je to další nemožná věc,protože tato část je ovládaná podtlakovou hadicí a pokud bude odpojena,ohřívání motoru bude trvat o poznání déle,protože nebude překryto oběžné kolo vodního čerpadla tím pádem se voda v motoru bude točit od prvotního startu.Takže asi tak k motorům TSI.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 12.12.2012 20:43, RE: 1,4 TSI
Dan1510 napísal:
No hoši,když tady tak čtu váš problém tak ktomu můžu napsat asi toto. Musím vás zklamat.Tento problém je způsoben vlastností motorů ať už je to 1,4TSI nebo 1,2TSI.Je to dáno nižšími tepelnými ztrátami danných motorů a proto trvá delší dobu než se motor ohřeje.Nehledejte problémy v termostatech,protože i kdyby jste jich vyměnili třeba dvacet tak problém bude přetrvávat.Pokud nejste spokojeni s nižší účinností topení tak jediné řešení je zajet do autorizovanýho servisu,kde vám na počkání provedou aktualizaci softwaru Řj.Bude to o poznání lepší,ale zázraky nečekejte.Tento problém je možné řešit montáží topného prvku PTC což je vlastně el.topení ovšem toto lze pouze při koupi nového vozu.Dodatečná montáž není možná.Někde jsem tady i četl o vyřazení čerpadla z provozu po dobu zahřívání motoru.Je to další nemožná věc,protože tato část je ovládaná podtlakovou hadicí a pokud bude odpojena,ohřívání motoru bude trvat o poznání déle,protože nebude překryto oběžné kolo vodního čerpadla tím pádem se voda v motoru bude točit od prvotního startu.Takže asi tak k motorům TSI.


Ohledně čerpadla je pravda, že se bude motor ohřívat déle, ale bude už nějaké teplo distribuovat do kabiny. Takto se čeká až do okamžiku, kdy ŘJ připojí čerpadlo a voda se rozběhne.
Jinak vyšší účinnost motoru má samozřejmě vliv na velikost zbytkového tepla, ale pořád minimálně 20% vložené energie do systému, je přeměněno na odpadní teplo do chaldicí kapaliny, čili při aktuálním výkonu 10 kW pro běžný rovnoměrný pohyb vozu (a 35% účinnosti) zbývá více než 5 kW tepelných na vytopení interiéru, což pořád považuju za dostatečné množství tepla.
Zeptám se kamaráda, jak mu topí auto, má OI 1.2 TSi.
Apropos, co třeba malé nafťáky se super nízkou spotřebou, ty by se na provozní teplotu neohřály nikdy. I první Oktávky v naftě, co opravdu uměly za 5 litrů, topily a s 1.2 TSi bych viděl minimální hodnoty běžných průměrů kolem 6-ti, takže odpadního tepla musí být dost.
reagovať
Dan1510
počet príspevkov5
dátum registrácie16.01.2012
Streda 12.12.2012 20:59, RE: 1,4 TSI
Proto je problém řešen aktualizací SW.Nedokážu přesně říct co se konkrétně změní,jestli dojde k pozdějšímu odpojení čerpadla,aby došlo k rychlejšímu ohřátí motoru nebo k jiné změně,opravdu nevím.
Tento problém mají i konkrétně motory 1,9Tdi PD.Nevím kam jde odpadní teplo,ale můžu říct,že vám v žádném autorizovaném servisu dále nepomůžou.
reagovať
Dan1510
počet príspevkov5
dátum registrácie16.01.2012
Streda 12.12.2012 21:09, 1,4TSI
Jinak čím se dá ještě pomoci konkrétně u 1,4TSI je již zmíněná aktualizace SW motoru+aktivace topného výkonu pomocí diagnostiky v autorizovanym servisu,je to otázka cca 15minut takže doporučuji návštěvu ve Škodovce,poku je vozidlo v záruce není co řešit
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Štvrtok 13.12.2012 09:16, RE: 1,4TSI
Dan1510 napísal:
Jinak čím se dá ještě pomoci konkrétně u 1,4TSI je již zmíněná aktualizace SW motoru+aktivace topného výkonu pomocí diagnostiky v autorizovanym servisu,je to otázka cca 15minut takže doporučuji návštěvu ve Škodovce,poku je vozidlo v záruce není co řešit


Ale vždyť to je úžasné - kde jinde vám za jedny (nemalé) peníze nabídnou zároveň kolabující rozvody a kryokomoru .
reagovať
Dan1510
počet príspevkov5
dátum registrácie16.01.2012
Štvrtok 13.12.2012 09:23, 1,4TSI
Nevím jestli za nemalé peníze,ovšem je pravda jak moc se stále vychvaluje kvalita Oct. I ovšem už nikdo nebere v potaz kolik stálá nová Octavia v r. 2000 a kolik stojí dnes.Pochybuju,že pokud by dneska stála půl mega a výše,že by jich jezdilo tolik.
reagovať
zdenyx
počet príspevkov26
dátum registrácie27.11.2012
Štvrtok 13.12.2012 09:44, to dan1510
mě ale to octa ale skoro stála půl míle a kupovala se proto,že předešlé auto špatně topilo. Jinak 1.9tdi pd máme v rodině ve starším pašíkovi a tam topí krásně(climatronic),a to se jedná o 9-ti leté auto. Ale tohle je zadarmo drahý a ještě v tom musí jezdit ženská
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 13.12.2012 09:45, RE: 1,4TSI
Dan1510 napísal:
Nevím jestli za nemalé peníze,ovšem je pravda jak moc se stále vychvaluje kvalita Oct. I ovšem už nikdo nebere v potaz kolik stálá nová Octavia v r. 2000 a kolik stojí dnes.Pochybuju,že pokud by dneska stála půl mega a výše,že by jich jezdilo tolik.


Jde o to, že Simply Clecver má v "základu" takový marketingový vychytávky (spíš 3,14čoviny) typu futrál na deštník a háčky na igelitky, zatímco za skutečné funkční a skoro nutné věci je třeba si připlatit - viz to el. topení. Kdyby to topilo "normálně", tak to tak nebije do zamrzlých očí... Pro mě jednoduše lumpárna.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 13.12.2012 10:47, RE: 1,4TSI
Pepe napísal:
Dan1510 napísal:
Nevím jestli za nemalé peníze,ovšem je pravda jak moc se stále vychvaluje kvalita Oct. I ovšem už nikdo nebere v potaz kolik stálá nová Octavia v r. 2000 a kolik stojí dnes.Pochybuju,že pokud by dneska stála půl mega a výše,že by jich jezdilo tolik.
Jde o to, že Simply Clecver má v "základu" takový marketingový vychytávky (spíš 3,14čoviny) typu futrál na deštník a háčky na igelitky, zatímco za skutečné funkční a skoro nutné věci je třeba si připlatit - viz to el. topení. Kdyby to topilo "normálně", tak to tak nebije do zamrzlých očí... Pro mě jednoduše lumpárna.


Podle mě by žádný el-topení nemuseli instalovat, stačilo by posunout pomyslnou hranici mezi komfortem posádky a ekonomicko-ekologickým režimem motoru směrem ke komfortu posádky.
Předrání softwre zní jednoduše, ale představme si, co se vlastně fyzicky musí stát:
Pokud je toho odpadního tepla skutečně málo, muselo by dojít ke zvýšení vstřikovaného paliva, jenže to při malé potřebě výkonu není průchodné, pokud se neovlivní orgány hlídající čistotu spalin (lambda sondy). Jenže tomu je nevěřím, protože by zákonitě muselo dojít k tomu, že se motor někdy neohřeje ani na provozní teplotu.
Pokud je tepla dostatek, je změnou software distribuováno k topení, což se zde dá dosáhnout dřívějším otevřením čerpadla. V podstatě nechápu, proč ovládání čerpadla krom teploty motoru z ŘJ nedostává i pokyn od ovládání topení, aby se jízdy v chladném počasí staly komfortnějšími. Jak se v netopícím autě řeší zamlžující se čelní sklo? Otevřou se okna, aby vlhkost mohla ven? To jsem dělal ve starým Kadettovi s nedovírajícím termostatem první 2-3 km (dle palubní posádky a vnější teploty).
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 13.12.2012 11:03, RE: 1,4TSI
David V napísal:
Pepe napísal:
Dan1510 napísal:
Nevím jestli za nemalé peníze,ovšem je pravda jak moc se stále vychvaluje kvalita Oct. I ovšem už nikdo nebere v potaz kolik stálá nová Octavia v r. 2000 a kolik stojí dnes.Pochybuju,že pokud by dneska stála půl mega a výše,že by jich jezdilo tolik.
Jde o to, že Simply Clecver má v "základu" takový marketingový vychytávky (spíš 3,14čoviny) typu futrál na deštník a háčky na igelitky, zatímco za skutečné funkční a skoro nutné věci je třeba si připlatit - viz to el. topení. Kdyby to topilo "normálně", tak to tak nebije do zamrzlých očí... Pro mě jednoduše lumpárna.
Podle mě by žádný el-topení nemuseli instalovat, stačilo by posunout pomyslnou hranici mezi komfortem posádky a ekonomicko-ekologickým režimem motoru směrem ke komfortu posádky. Předrání softwre zní jednoduše, ale představme si, co se vlastně fyzicky musí stát: Pokud je toho odpadního tepla skutečně málo, muselo by dojít ke zvýšení vstřikovaného paliva, jenže to při malé potřebě výkonu není průchodné, pokud se neovlivní orgány hlídající čistotu spalin (lambda sondy). Jenže tomu je nevěřím, protože by zákonitě muselo dojít k tomu, že se motor někdy neohřeje ani na provozní teplotu. Pokud je tepla dostatek, je změnou software distribuováno k topení, což se zde dá dosáhnout dřívějším otevřením čerpadla. V podstatě nechápu, proč ovládání čerpadla krom teploty motoru z ŘJ nedostává i pokyn od ovládání topení, aby se jízdy v chladném počasí staly komfortnějšími. Jak se v netopícím autě řeší zamlžující se čelní sklo? Otevřou se okna, aby vlhkost mohla ven? To jsem dělal ve starým Kadettovi s nedovírajícím termostatem první 2-3 km (dle palubní posádky a vnější teploty).


Čím dál víc se to posunuje do rovin, kterým běžný uživatel ani nerozumí. Na 406 se mi vyskytl problém - i při zahřátém motoru a režimu AUTOse nerozběhl ventilátor na vyšší, než 1. stupeň (normálně se přepne na 2.-3., aby bylo požadované teploty dosaženo co nejrychleji). Manuálně to samozřejmě šlo, vzduch foukal napřed horký, po dosažení teploty nastavené vlažný. Čidlem v kabině to nebylo, čidlem na radiátoru taky ne... Další návod zní čidlo na UV záření - podle intenzity slun. paprsků má klima změnit intenzitu topení/chlazení. Uvidíme...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.