Utorok 16.06.2009 18:24,
rada
Panebože, lidi, přestantě kvákat nesmysly!!!! Řada "chytrolínů" v Superbu TDIV6tiptr. nikdy neseděla, notož s tím kdy jela.Kecy o tom, že je to 10 let zastaralé ještě před svojí výrobou a kydy o nákladech do statisíců a jiné "perly".
Tak trochu od majitele-mám přesné tenhle "krím"-koupil jsem jej z druhé ruky, kdy na tachu bylo 85tkm. jestli to byla pravda či ne, a je mi to celkem jedno. Dležité je, jaký byl stav, když jsem jej kupovat - je to rok 2004.
Takže: za 3 roky jsem s tím najel 60tkm v létě v zimě. Dělal jsem rozvody - ve značkovém servisu VW včetně pumpy a všeho ostatního 20.000CZK. Olej to žere tak, že na krátký interval =15tkm (ne LL!!!) se hladina ani nehne a když, tak jen v létě s rychlým tsylem jízdy. Takže to mám olej. A teď problémy: musím zaklepat, ale z těch nesmyslů jsem řešil "jen" hadici serva - prevebtivně, protože ukapávala. Jinak brzdy a desky. Toť vše.
Za další: měl jsem před tímto vozem 2x1,9TDI Oktávku 81 + 81-->čip 96kW. U obou (OBOU( problémys turbě, nouzáky a podobně, u Supa nevím, co to je. Takže zase kydy. Soused z ulice o 5 baráků má to samé, jen 6st mahuáíl a neví co to je olej, turba a jiíné.
Ano, když jezdí člověk jako oprase a bazarnníci, ve snaze, předvést, jak těch 120kW jede, to krmí nstudený, nelze se pak divit. Je to o lidech, o tom článku mezi volantem a sedačkou!
A teď ta kuriozita na závěr: spotřeba: zase kydy a kydy o 10 litrech a ještě na volnoběh: takže, pánové, nejsem sice nejrychlješí na silnici, protože peníze si vydělávám sám a nežeru je firmě tzn. svému zaměstnbavateli, tak podle toho jezdím, Tzn. respektuji zákony a vyhlášky tedy 50/90/130 a když se nikdo nedívá, tak i 215 dle GPS. Ano, dokáže to jet na dálnici Olomouc Mohelnice i těch blbých 215km/h. Tak - za celou dobu, co to mám tedy 3 roky, mám dlouhodbý průměr dle VÝPOČTU mezi 6,
9 a 7,9l/*100km. te´d momentálně od minulého servus 7,4 dle PC tedy skutečná 7,2 -PC nadměřuje o 0,2l v mém voze.
Tak další věc: zimní provoz: pravda, motor déle žhaví, to je bohužel daň za zastarloiu koncepci, ale při -24°C letos v Alpách (SanVallentino All Muta) na drb, pánové a to vše s 5 roků starými vstřiky a žhaviči a původním AKB. Jinak na dobrých gumách prakticky nevím, co je to sníh a kopec a v zatáčkách jsem slušně řečeno mile překvapen -díky dlouhému rouvotu to jede jako po kolejích, na rozdíl od obou Oktávek které dělaly psí kusy (blbě rozložená hmotnost a krátký rozvor). Jezdímne pneu letní Bridgestone, zimní Kleber.
Automat: nemyslím, že by předchozí majitel dělal jakýkoliv servis na automatu. Já taky ne. Dodnes řadí bez škubání, plynule a hladce, ano, obča se nemůže rozmyslet, jak má přeřadit. Tohle zavísií na stylu jízdy a dá se řadit zcela lehce jen plynem-chce to cvik a dokážu si zařadit, jak potřebuji, pouze regulací plynu. Jinak, tento problém se dá lehce vyřešit přečipováním motoru, kdy se řeší is SW tiptronicu (ono totiž se to musí dělat spolu, jinka je výsledek žalostnej). Pak to řadí ještě lépe a hlavně svižněji.
Tak nevím, když vezmu v potaz pohodlí: pánové, je mi 50 let bez pár měsíců a 13 let jsem jezdil pro zahraniční firmu jako cesťák a měl jsem tu čts vystřídat fakt hodně aut: namátkou? P306,P406,P807,Honda Avvord 2,4VZEC, Volvo S60D5, Octa I 1,9TDI 81kW, BMW 525, Toyota AVnesis z roku asi 2002-neznám to čílso generace, Audi A6 quattro 3,2 a možná další. Naprosotou většinu z nich jsem měl jako služebák mimo A6 (tu měl ředitel) a BMW, které měl kolega z Německa. Audi nbudu hodnotit, prtotože to bylo auto za směšné 2,2mega. Jediné auto, které se dokázalo SUpu vyrovnat co do pohodlí a komfortu jízdy, bylo Volvo S60D5. Mimo místa vzadu, samosebou, tam to byla tragedie. Jinak Sup= nejtšší, nejlůépe komfortně naladěn podvozek, kdy nevíte, že jede z velké části po našich tankodromech (tady se negativně podílí bohužel 17´´ /225/50 gumy). Největší klid - ono taky při 130 to točí asi 2300o/min. V kombinaci s tempomatem a automatem je to to nejlepší, co může v autě být. Např. nikdy vám to nezhasně při rozjezdu, mohu sledovat provoz bez toho, abych furt musel řadit a sledovat limit 50 a zase řadit, když přijde kopeček a měří na něm měšťáci rychlost.
Takže to je asi můj názort na věc. Jo a ještě jedna poznámka - koroze. Meexistuje, tak jako neexistuje o Oktávek se stářím klidně 10 let, pokud není boření a neopravoval to nějaký jouda z hodní dolní.
A když je superb v černé barvě a stmavými ksly (jak to mám já), navíc pokovenými, tak vypadá pořád luxusně a elegantně, což bohužel o řadě jiných aut nelze říct. Je to přeci jen auto z vyšší třídy a tak to rpostě je.
Jen nás národ blbý a předpojatý pořád poslouchý kydy typu JPP a nezná kolikrát podstatu věci.
Za mě: Supeb 2,5V6 TDI tiptr. rozhodně ano a pro můj argument slouží 3, letý provoz tohodle vozu se vším všudyx denodenně v létě v zimě.
reagovať