0
späť
 

diskuze k tématu: Jaké rodinné auto vybrat do 400 000

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 09.01.2015 10:41, RE: .
Hanzik10 napísal:
Motor 1.6 gdi 99 kw


Tak se v ní projeď, dostatečně ji nalož a uvidíš jestli ti sedne. Mě třeba korejské benzíny nesedly.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 09.01.2015 13:50, RE: .
Paul napísal:
Hanzik10 napísal:
Motor 1.6 gdi 99 kw
Tak se v ní projeď, dostatečně ji nalož a uvidíš jestli ti sedne. Mě třeba korejské benzíny nesedly.


Přesně tak - projížďka alespoň se čtyřmi dospělými. Ten motor se bude chovat jako běžná 1.6 se 74 kW, dokud se nevytočí k 6000 otáčkám. Pak se to teprve začne hejbat a nevím komu by se chtělo poslouchat ten randál a co udělá spotřeba.
reagovať
Hanzik10
počet príspevkov36
dátum registrácie05.01.2015
Piatok 09.01.2015 15:08, .
To je to až taková bída ? Takže Hyundai i 30 a Kia ceed jsou pasé.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 09.01.2015 15:24, RE: .
Hanzik10 napísal:
To je to až taková bída ? Takže Hyundai i 30 a Kia ceed jsou pasé.


Atmosfericky plněný motor má kroutící moment odpovídající objemu, takže taková 1.6 bude mít tak 140-150 Nm, ty nejpovedenější kousky možná 160 Nm. Přímý vstřik (GDI) to dokáže lehce vylepšit, ale nijak zázračně. No a výkon je prostě kroutící moment krát otáčky. Takže pokud mám maximální krouťák omezený objemem, tak výkon můžu nahonit jedině otáčkama. Do toho ještě zasahuje to, že křivka krouťáku s otáčkama kolísá, někde je špička (obvykle kolem 4500 otáček) a od ní to na obě strany víceméně klesá. Nejlíp vyladěné motory mají křivku kroutícího momentu poměrně vyrovnanou a táhnou pak rovnoměrně. No a normální řidič jezdí mezi 2000-4500 otáčkama, více znamená vyšší randál a větší spotřebu.

U turbomotorů je to jinak, tam lze vhodně zvoleným turbem a jeho řízením dostat kroutící moment v požadovaných otáčkách do přímky a motor pěkně táhne tam kde to potřebuju. Proto je celkem fajn ježdění s 1.4 TSI, které má poměrně malé turbo a naladění krouťáku na spodní část otáček, takže motor slušně táhne při normálním ježdění, ale při pokusu o závodění ve vysokých otáčkách zvadne.
reagovať
Hanzik10
počet príspevkov36
dátum registrácie05.01.2015
Piatok 09.01.2015 15:30, .
Tak jsem zas o něco chytřejší, toto jsem třeba nevěděl, dík za info. Ale stejně teď už se fakt asi nerozhodnu co zvolit Já s tím autem sice nebudu závodit, ale budu potřebovat aby jelo, mám v plánu ho alespoň 2x za rok vzít na pořádnou cestu na hory nebo k moři. A nechci se na dálnici pak loudat nebo na cestách.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 09.01.2015 15:42, RE: .
Hanzik10 napísal:
Tak jsem zas o něco chytřejší, toto jsem třeba nevěděl, dík za info. Ale stejně teď už se fakt asi nerozhodnu co zvolit Já s tím autem sice nebudu závodit, ale budu potřebovat aby jelo, mám v plánu ho alespoň 2x za rok vzít na pořádnou cestu na hory nebo k moři. A nechci se na dálnici pak loudat nebo na cestách.


Ono není nic špatného na 1.6 v autě nižší střední třídy jako Focus nebo i30, stejně tak bude použitelný ten dvoulitr v i40. Jde o to, nenechat se nachytat marketingovými čísly, myslet si, že tahle 1.6 pojede jako nějaký dvoulitr. Já si myslím, že bude naprosto v pohodě ten Superb s 1.4 TSI a taky Mondeo s Ecoboost 1.6 118 kW zatím sklízí jen chválu.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.