Zdravím všechny, mám Rapid 1.2 TSI 66kw a můj kamarád to samé, ale novější 2018 1.0 TSI 70kw. Můžu porovnávat a hned na úvod - Rapidu 1.0 TSI 70kw neujede žádná starší atmosféra do 1.6 obsahu, právě naopak. Na dálnici není hlučný a spotřebu má jak některé diesly. Mě trochu vadí jen vibrace, které cítím ve volantu na volnoběh a pak v určitých otáčkách, jinak si v ničem nezadá s mým 4-válcem 1.2 TSI a dokonce v rozjedech díky adaptaci plynu je rychlejší a bez hoblování.
Jako základní motorizace je to velmi nadstadardní motor a ocení ho zejména mladší rodiny, protože zvládá s přehledem denní ježdění do práce i Chorvatsko při spotřebě jak ze snu
Pokud chci živejšího Rapida, musím šáhnout po 81kw verzi, pak mají problém i starší atmosférické dvoulitry a opravdu vám neujede ani diesel 2.0 TDI v Oct II. To jsem si ověřil několikrát na dálnici v kopci z Těšína na Frýdek-Místek
Ano diesel má ukrutný záběr, ale musí dříve zařadit a jak se blíží 160km/h najednou ztrácí tah, kdežto lehký Rapid nechá vyniknout 81kw a 6100 otáček a pošle Octávii do zadní části pelotonu
Píšu to jen pro představu jak 1.0/1.2 TSI "vůbec nejede"
Jinak já mám najeto 40tis.km, kamarád 30tis.km, mě měnili pedál spojky hned první rokem(výrobní vada), kamarádovi nic. Bohužel horší to je s kompresorem klimatizace SANDEN - ten reklamuji už rok, protože je problém vždy nasimulovat kovový bzučívý zvuk), ale nakonec Škoda servis mi trochu vyšel vstříc a mám zvuk nahrát na mobil a přijet... No uvidíme. Rapid není zázrak, ale jako celek je to fajn vůz na denní život a TIR nebo traktor předjedu plně naložený i s klimou, tak nevím no
Maximálka 66/70kw je někde kolem 190km/h, ale 81kw přes 210km/h, jenže Rapid není dálniční letec ani sportovní vůz, jen praktický a docela pohodlný vůz na každodenní potřeby aktivní rodiny..