0
späť
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 15:47, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Tak já jsem to zkoušel v praxi, jak je to s tou spotřebou mezi benzínem a naftou. Nový úsek D11 od HK do Poděbrad jsem ve vhodné době (minimální provoz, předjel jsem jen pár aut) projel dvěmi auty hned po sobě za skoro stejný čas. Snažil jsem se udržovat pokud možno 190 km/hod (aby i slabší auto tuto rychlost v celém úseku udrželo) a to bez užití tempomatů. Obě jízdy byly bez klimatizace, bez nutnosti náhlého brždění a následné akcelerace. V půjčené OII TDi (77 kW) byla dosažená spotřeba 8,1 l/1...
Fajn ze jsi to zkusil, ale asi to bude kreslovat skutecnost, ze O2 uz jede pri 190kmh na max. kdezto BMW tak na "pul plynu". Na druhou stranu, o to by BMW melo byt teoreticky uspornejsi :o)
Tak zkousej dal a pak napis, ale pozor na body :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:16, RE: Reakce autora
mikes napísal:
"Nekdo spravne napsal, ze 100kW s dieselu a z benzinu je stejnych 100kW. kdyz k tomu vezmeme, ze vyhrevnost benzinu a nafty je skoro stejna (cca 42MJ/kg) celkem snadnym vypoctem se doberem ke skutecnosti, ze na vygenerovani 100kW maximalniho vykonu musime spalit takrka stejne mnozstvi paliva! "
- takze z vasi dedukce vyplyva, ze benzin i diesel maji stejnou spotrebu pri vyssim zatizeni - doporucuji vam vyhledat jedno starsi cislo Autobildu, kde merili spotrebu pri ruznych dalnicnich rychlostech...
Při počítání výkonu na základě výhřevnosti je potřeba zohlednit účinnost motoru. Tu má TD větší než běžný atmosférický benzín, proto ta menší spotřeba. Není v tom nic divného - pokud by se do benzínových motorů nainvestovalo tolik co do TD, pak by se účinnost zvedla i tam a rozdíly ve spotřebě by se zmenšily. Nové maloobjemové 1.4T od Fiatu a VW jdou touto cestou a spotřeba jim klesá. Problém je, že na rozdíl od TD s nimi lze jezdit opravdu sportovně a pak zase spotřeba stoupá. Při pokusu o sportovní jízdu s TD taky stoupne spotřeba ale na rozdíl od turbobenzínu to nebude taková zábava.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:23, RE: Reakce autora
anonym napísal:
nevím teda 18:1 u dízlu je menší poměr než třeba 10,5:1 u benzinu? Sem asi v matematice nedával pozor či co :D
Hrajeme si se slovíčky? 18:1 znamená, že nasátá směs se ve válci stlačí na 1/18 objemu, tedy poměr komprese je 18, což je rozhodně víc než 10 u benzínu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:32, RE: Reakce autora
anonym napísal:
nevím teda 18:1 u dízlu je menší poměr než třeba 10,5:1 u benzinu? Sem asi v matematice nedával pozor či co :D
To nepovažuju ani hru se slovíčky, ale za hloupost. Za hru se slovíčky bych to považoval v okamžiku, kdy by se ta čísla objevila obráceně tedy 1:18, pak se jedná o menší hodnotu než 1:10.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:46, RE: zpatky na zem...
mikes napísal:
Mam pocit, ze autor dopisu i clanku si vytvorili nejaky svuj imaginarni antidieselovy svet a ted si vzajemne notuji jak je to vsechno spatne. Ja ctu noviny, casopisy, divam se na TV, internet, ale ze bych videl nejakou medialni masaz od vyrobcu tykajici se max. Nm u dieselu a prosazovani dieselu na ukor benzinu, to tedy ne, nevim kde na to chodite...

Oboji ma sve plusy i minusy, nevim proc mate potrebu tak hystericky dokazovat jak je na tom ten diesel spatne. Pri stejnem vykonu jako benzin ma ...
Tak tedy zpátky na zem.

To zvýhodnění dieslu je v nižší spotřební dani. Bylo to myšleno pro nákladní dopravu, ale tehdy se nečekalo, že se toho chytí v osobních autech. V lednu byla spotřební daň 9,95 na 1 litr nafty a 11,84 na litr benzínu. Tomu říkám prosazování dieslu na úkor benzínu.

Co se týče ježdění s benzínem - je vidět, že s ním nemáte zkušenosti. Mám dvoulitr a pokud nevjedu na dálníci, kde točím 3700 otáček při 130 (šestka by bodla), tak se nad 4000 takřka nepodívám. Nejčastější otáčky mám 2000-2500 kde nejsem ani brzda provozu. Zrychlit s benzínem bez řazení je možnost, která je dieslu zapovězená. To řazení může připravit horké chvilky při pohledu na protijedoucí auto při předjíždění.

Tlaky u vstřiků benzínů jsou menší a tím pádem jsou ty vstřiky míň poruchové. Srovnání hrušek a jablek se týkalo moderního turbodieslu s jednoduchým atmosférickým motorem. Srovnání s moderním turbobenzínem bylo pouze narovnáním na srovnání hrušek s hruškama.

A na závěr - nikdo do provozu turbodieslů nezapočítal škody na zdraví způsobené karcinogenními sazemi a aromatickými uhlovodíky. Ty saze a smrad ještě navíc obtěžují i život, je to fakt radost jet za tédéíčkem v metle na hlinách, když zabere hezky vodcpodu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:51, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Tak já jsem to zkoušel v praxi, jak je to s tou spotřebou mezi benzínem a naftou. Nový úsek D11 od HK do Poděbrad jsem ve vhodné době (minimální provoz, předjel jsem jen pár aut) projel dvěmi auty hned po sobě za skoro stejný čas. Snažil jsem se udržovat pokud možno 190 km/hod (aby i slabší auto tuto rychlost v celém úseku udrželo) a to bez užití tempomatů. Obě jízdy byly bez klimatizace, bez nutnosti náhlého brždění a následné akcelerace. V půjčené OII TDi (77 kW) byla dosažená spotřeba 8,1 l/1...
No tak já si rád počkám na to srovnání těch dvou Oktávek, protože si přiznejme, že to má přebytky výkonu, které se spotřebou prostě musí platit. Navíc bych čekal, že to BMW mělo výrazně širší pneu, takže tam jsou i odpory prostředí výrazně v neprospěch toho benzínu. A hlavně přeju, aby se do toho testování nepřimotal nějaký nešťastník, který s tím nemá nic společného.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 16:57, RE: bez předmětu
anonym napísal:
zkus zapálit rozlitý benzín a potom naftu a poznáš rozdíl(zvláště v létě)
V dnešních moderních autech po havárce už benzín takřka nevytéká (kromě převrácení auta), častějším problémem jsou zkraty v elektroinstalaci, která zapálí něco jiného než palivo, třeba čalounění. No a právě diesly mají silnější baterie schopné dodat větší proud na delší dobu, to se to pak zapaluje rychleji. Proto mám v kapse ve dveřích klíč desítku, abych případně mohl rychle odpojovat baterii, ať už sobě nebo někomu jinému.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 17:06, RE: Spotřeba
David V napísal:
Trochu se pustím na tenký led a pokusím se nastínit rozdíl spotřeb obou motorů, jak je vnímám já:
Rozhodující vliv na spotřebu má dle mého jednak kompresní poměr (u motorů nepřeplňovaných zcela jednoznačně) a součinitel plnění u turbomotorů (nebo jak se to zove). Turbodmychadlo samotné spotřebu nijak zásadně neovlivňuje ve smyslu zlepšení účinnosti. Turbína sice využívá odpadní energii, ale ta se přemění pouze v kompresní práci, aby bylo možno získat větší výkon (válec se přeplní větší hmotností...
Tak já na ten tenký led půjdu taky. Turbodmychadlo umožňuje prohnat spalovacím prostorem více směsi, než by tam naběhlo při atmosférickém plnění a tím pádem přímo dostat vyšší výkon. Problém je v okamžiku, kdy ten vyšší výkon nepotřebuju. Otáčky jsou dány rychlostí, zatížení kopcem nebo rovinou. A pokud pojedu po rovině, u atmosférického motoru nemůžu dát míň paliva, do stejného množství vzduchu, protože by to chcíplo (příliš chudá směs by se nezapálila). U turba jsou ale obtokové klapky a když nepotřebuju výkon, snížím plnění a paliva tam může jít míň při zachování poměru vzduch/palivo.

To SDI je přímým důkazem - při úsporné jízdě se turbo u TDI neuplatní, takže spotřeba bude podobná, ale jakmile na to šlápnu, tak SDI nemá kam sáhnout a výkon může zvýšit jen zvýšením otáček. Kdežto TDI začne tlakovat a výkon naroste, aniž by se otáčky změnily.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 17:16, RE: Souhlasím
David V napísal:
Běžnou charakteristikou vozidla je pilový diagram, který ukáže využitelnost jednotlivých rychlostních stupňů v závislosti na otáčkách a rychlosti. Ten by možná napověděl. Jinak, jak už někdo psal, 100 kW v benzínu je stejné jako 100 kW v naftě. Je to něco jako kilo peří a kilo železa.
Co se týká škodlivin, tak mě taky rozčiluje, že jsou dvojí limity pro naftu a benzín a že je dvojí sazda daně.
A ještě tady někdo naznačil ty vznětové motory spalující benzín. Nemyslím si, že zásadní vliv na množst...
NOx přeci u benzínu zlikviduji v katalizátoru - na rozdíl od nafty. Ostatně vyšší produkce NOx u LPG, která je jeho jedinou nevýhodou (z hlediska emisí), proto nijak nevadí.

A u "sazí" je třeba zdůraznit, že nejde o ten kouř, ale že tyto malé částice jsou velmi karcinogenní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 17:27, RE: zpatky na zem...
David V napísal:
To bych neřek. Spíš šlo o to objasnit některé zákonitosti a narovnat nějaké ohnuté pravdy. Je faktem, že s naftovými osobními vozy se šlověk potká jen na starém kontinentě a opravdu byli první kolenovrti germáni, kteří začali montovat naftové motory snad i do letadel.
Nemyslím si, že majitelé benzínových aut, jako jsem třeba já, potřebují hystericky dokazovat, jakej je diesel krám. Prostě suše uvedeme některá fakta ohledně emisních limitů a daní.
Pokud jde o 16V motor s plochou křivkou, tak se d...
I do letadel... Ju-86, dálkový dvojmotorový bombardér. Před 2.světovou válkou to vyvezli do Jihoafrické republiky, kde pak létali hlídky proti německým ponorkám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 17:53, RE: zpatky na zem...
Kolodмj napísal:
Tak tedy zpátky na zem.

To zvýhodnění dieslu je v nižší spotřební dani. Bylo to myšleno pro nákladní dopravu, ale tehdy se nečekalo, že se toho chytí v osobních autech. V lednu byla spotřební daň 9,95 na 1 litr nafty a 11,84 na litr benzínu. Tomu říkám prosazování dieslu na úkor benzínu.

Co se týče ježdění s benzínem - je vidět, že s ním nemáte zkušenosti. Mám dvoulitr a pokud nevjedu na dálníci, kde točím 3700 otáček při 130 (šestka by bodla), tak se nad 4000 takřka nepodívám. Nejčastější otá...
"Zrychlit s benzínem bez řazení je možnost, která je dieselu zapovězená." - to jste si doufam delal legraci :o)

Nectete pozorne - srovnani hrusek a jablek - srovnaval stary diesel s novym turbobenzinem..., co takhle srovnat novy turbodiesel se starym turbobenzinem, bude to ferove?

S tim smradem - cichnete si k vasemu vyfuku, jiste voni po konvalinkach.

PS: Se divim kolik se za posledni rok vyrojilo ekologu, kdepak se schovavali poslednich 20let ze najednou vsichni citi jak ten diesel smrdi? Kdyz jim dymila kdysi avie a ikarus u nosu tak zadne protesty nebyly, zato najednou se citi kazdy desne "in" jak "citi ten diesel", dost komicke :o)))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 18:14, RE: zpatky na zem...
mikes napísal:
"Zrychlit s benzínem bez řazení je možnost, která je dieselu zapovězená." - to jste si doufam delal legraci :o)

Nectete pozorne - srovnani hrusek a jablek - srovnaval stary diesel s novym turbobenzinem..., co takhle srovnat novy turbodiesel se starym turbobenzinem, bude to ferove?

S tim smradem - cichnete si k vasemu vyfuku, jiste voni po konvalinkach.

PS: Se divim kolik se za posledni rok vyrojilo ekologu, kdepak se schovavali poslednich 20let ze najednou vsichni citi jak ten diesel smrdi? K...
Když budu zrychlovat od 2500 otáček do 7000 nemusím řadit. U dieslu pojedu od 1800 do 3600 a pak to jde do háje a buď přeřadíte nebo umřete. To jsem měl na mysli.

Celý článek srovnával stejně staré TDI a atmosférický benzín, přičemž je potřeba říct, že do benzínu nešly stejné investice jako do dieslu posledních 10 let.

Benzínový motor opouští především CO2, který je bez zápachu, tedy pokud není studený a nejede na sytič, nebo nespaluje olej. Bavme se o zahřátém motoru ve slušném stavu, trvám na tom, že benzín neucítíte, naftu rozhodně. CO2 je k lidskému organismu neškodný, pro rostlinu je to potrava, což se o aromatických uhlovodících říct nedá.

Před dvaceti lety byl diesel v osobním autě exot a protesty proti sazím z náklaďáků jsme si mohli povídat na pátém nástupišti. Teď mi smrdí pod nos kdejaký chrochták a nic s tím nenadělám a našim pseudozeleným je to jedno. A poznat diesel podle smradu není "in", to je realita. Můžu mít zavřené oči a poznám co přede mnou jede. Jestli vám to voní, tak to dejchejte půl hodiny před spaním, uvidíme jak budete ráno vypadat. Já si dám CO2 do minerálky a jsem v poho.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 18:24, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Je důležité dodat že kroutící moment motoru je něco jiného než kroutící moment na kole po zpřevodování otáček do pomala. Na kole dosahuje ohromných hodnot, tím vyšších čím je vyšší kroutící moment motoru samozřejmě. Použitelné rozsahy otáček motoru a kroutící momenty versus odstupňování převodů a dosažitelné rychlosti mají automobiloví inženýři zmáknuty už desítky let - diskuze o tom zda je lepší to či ono je trochu zcestná - motory vznětové a zážehové mají úplně jiné charakteristiky, od toho js...
Sorry, ale pro zrychlení je podstatné, kolik kW jsi při dané rychlosti schopen dostat na kola. A to je Nm x otáčky (při daném rychlostním stupni). Samotné Nm jsou ti bez otáček na houby. Diesel má sNm, benzín otáčky. Při podobném výkonu a odpovídajícímu zpřevodování pojedou obě auta velmi podobně.

Jen na okraj, měl jsem za to, že na zrychlení je třeba práce ...hm, že by přece jen ten výkon?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 18:40, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym napísal:
Dle mých výpočtů průměrně dva z pěti čechů mají stříbrné TDI třetí a čtvrtej z pěti o něm snějí a jen ten pátej má rozum koupil něco jiného
tjn a sestej si necha zamontovat do auta LPG a ma vyhody da se rict vsechny
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 18:50, RE: Nerad to delam...
anonym napísal:
"Výrobce zavětřily, protože je tady potenciál prodat složitější a dražší motory = větší "vejvar." Bylo potřeba natlačit diesely i těm, kdo o nich tvrdily, že nejedou, jsou hlučné atd. "

Nerad se vozim po gramatice, ale tady mi to neda. "Vyrobce zavetrily", nebo "kdo o nich tvrdily" je i na me moc.
Taky nerad zbytecne prudim, ale vyrobci ani nezanedbaly... Takove hrubky sem nepatri...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 18:53, Poraďte
Mám služební Fábii(1. generance) s 1,9 TDI 74 kw. Motor jede dobře ale auto si žije tak trochu svim životem. Každou chvíly svítí kontrolka diagnostiky motoru, prostě jednou svítí jednou ne. Navíc se občas zničeho nic rozvítí skoro všechny kontrolky a začne to pípat, jenže jak člověk vypne a zase zapne motor tak už je všechno ok, až na tu diagnostiku, ale ta zase, někdy zhasne, někdy ne. Už to bylo kvůli tomu asi pětkrát v servisu a bez výsledku. Máte s tim prosim vás někdo nějakou zkušenost?

Díky, Michal
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 19:14, RE: Článek o božských chrochtách
anonym napísal:
a ještě jedna věc: zkuste si vyzkoušet dieselového boxera od Subaru, anebo 535d biturbo od BMW a už si na nějaký benzín ani nevzpomenete... nafta neznamená automaticky 1,9 TDI sto let překonané...
Naprosto správně!!!

Johny.Rico
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 19:15, RE: zpatky na zem...
Kolodмj napísal:
Když budu zrychlovat od 2500 otáček do 7000 nemusím řadit. U dieslu pojedu od 1800 do 3600 a pak to jde do háje a buď přeřadíte nebo umřete. To jsem měl na mysli.

Celý článek srovnával stejně staré TDI a atmosférický benzín, přičemž je potřeba říct, že do benzínu nešly stejné investice jako do dieslu posledních 10 let.

Benzínový motor opouští především CO2, který je bez zápachu, tedy pokud není studený a nejede na sytič, nebo nespaluje olej. Bavme se o zahřátém motoru ve slušném stavu, trvám n...
U dyzlu je rozsah vyuzitelnych otacek v absolutnich cislech samozrejme mensi. V relativnim pojeti je ale uplne jedno jestli mam rozsah 3 nebo 6 tisic otacek. Bud muzu jet na sestku pri 1800ot 100km/h nebo pri 3600ot 180km/h. V tomto rozpeti muzu libovolne zrychlovat bez pouziti radici paky. Asi neni treba zduraznovat, ze s benzinem budes muset podradit, abyses z tech 2500otacek nesbiral pul dne..
A vo tom ten poctivej kroutak preci je!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 21:03, Blábolování
Je to moc krásný že dvoulitr spurtuje ale žere i trávu u cesty. Až se trh nasytí dízlovými auty začnou prodejci nutit lidem zase benzíny. A nafta zlevní a benzín zdraží.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 15.07.2008 21:23, RE: zpatky na zem...
anonym napísal:
I do letadel... Ju-86, dálkový dvojmotorový bombardér. Před 2.světovou válkou to vyvezli do Jihoafrické republiky, kde pak létali hlídky proti německým ponorkám.
no někde v rakousku taky dělají malá letadla s dieslama od mercedesu
reagovať
  1 ... 3 4 5 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.