0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1.9 TDI - první dojmy uživatele

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.07.2012 20:23, RE: O2 úsporný to vůz
Leeczek napísal:
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
A přesně kvůli takovýmto flamerům tu je tenhle dotaz :DDD 5.2 s rakví, 150 km/h... Když zařadíš zpětný převodový stupeň, tak se nádrž samovolně doplňuje naftou, že?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.07.2012 21:18, RE: O2 úsporný to vůz
Leeczek napísal:
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
Chudák karkulka, rázem je chudina na druhém místě ve vyprávěných pohádkách. Jak k tomu přijde vlk? No fuj....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.07.2012 21:41, RE: O2 úsporný to vůz
rohYpnol napísal:
A přesně kvůli takovýmto flamerům tu je tenhle dotaz :DDD 5.2 s rakví, 150 km/h... Když zařadíš zpětný převodový stupeň, tak se nádrž samovolně doplňuje naftou, že?
Souhlas, těch 5,2l s rakví na střeše při 150km/h je pěkná kravina. Za 5,2l to nepojede ve 150km/h ani bez rakve. Můj 96kw TDi PD Passat jezdí průměrně kolem 5,5l mimo obec. Po dálnicích kolem 6-6,5l, ale to už se jezdí kolem 150km/h. 6° manuál. Měřeno dle tankování. Nádrž 62l a nemám problém najezdit přes 1000km na nádrž.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.07.2012 11:35, RE:
Koloss napísal:
Tak to bysme měli údaje z počítače, co takhle realita podle dotankování?
220tis km, to ještě netankoval, dokonce ani rezerva nesvítí...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.07.2012 11:38, RE: O2 úsporný to vůz
Leeczek napísal:
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
Nemá se s tou rakví jezdit náhodou max 120km/h ? Ó, já jsem ale rejpal...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.07.2012 12:03, RE: Režim provozu odráží spotřebu
rohYpnol napísal:
to jsem samozřejmě neuváděl, protože jezdím stále v cca stejném provozu, takže tohle pro mě není faktor, který by se měnil.

Jen jsem chtěl sdělit, že na středních a delších trasách spotřeba klesne, i poměrně výrazně, ve srovnání s těmi krátkými.
Jo jo přesně tak, jedu 50km s průměrem 8,6 a přitom ještě na dvacátym kilometru mám průměr 11, v zimě i víc, zvlášť když auto stálo na mrazu. Pan autor recenze by se měl zamyslet jestli chce teda jezdit úsporně, nebo se zapnutejma všema vymoženostma krátký couračky, obojí jaksi dohromady nejde. P.S. předpokládám že to sledování každý desetinky bereme jako sport nebo hru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 29.07.2012 14:42, RE:
Renda28 napísal:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
Samozrejme se da jet i pod 5litru, ale musi se zapomenout na klimu a nesmi se prekrocit 110km/h. Vim o cem mluvim, 1.9TDI PD jsem v oktavce mel s dsg, coz je 6-ti kvalt. u manualu - petikvaltu rychlost nevim ale kazdopadne otacky na dalnici max kolem 2000rpm. Pak jo, pak to jezdi za 5l/100km
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.07.2012 12:44, musi to jit ještě dolu!
přeci je to nafta a ta musi jezdit pod pět, pokuste se motor tolik netočit, ideálně co nejdrive nakopat šestku a nechat brblat na volnoběh. Nepodřazujte dokud se motor sám nezastaví. Však ten setrvák nestojí tolik ab se to nevyplatilo... Do kopce doporučuju tlačit a zoyvést se s manželkou a pozabijet děti auto pak bude lehčí a spotrebuje méně.
Teď vážně všera jsem se vozil asi hodinu v moji 1.8T a prumerná se ustalila na 24 litrech :) co budeme děla, co budeme dělat? :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 04.08.2012 21:38, RE: Jak jezdit úsporně
Renda28 napísal:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
Mám s Octaviemi poměrně hodně zkušeností. Moje první Octavie byla 1,9 TDI 66kW někdy z roku 2004.Bylo to provedení Elegance sedan s tempomatem. Co se týká spotřeby, tak po zajetí (prvních 10 000 km nepočítám) s tím bylo docela dobré poježdění a spotřeba se dala docílit docela v pohodě pod 5 l/100 km. Podotýkám ovšem, že to bylo za určitých podmínek :
- správně nahuštěné pneumatiky
- rychlost na dálnici do 120 km/h
- rozhodně žádné závodění, ale spíše jízda pod tempomatem v otáčkách raději menších než větších
Potom se dalo jet i za cca 4,2-4,5 l/100 km. Pokud měl člověk velmi lehkou nohu, dalo se jet i pod 4 l/100 km. Nikomu to ovšem nedoporučuji, protože se jedná o malý masochizmus. Jinak pokud s tím člověk jel normálně, dalo se jet do 5,5 l/100 km. S tímto automobilem jsem byl velmi spokojen. Upozorňuji, že se jedná o spotřeby na delších trasách, kde je motor zahřát. Se studeným motorem se nedá jezdit žádná eko-rallye. Upozorňuji dále, že toto auto nebylo vybaveno filtrem částic na výfuku. Měl jsem možnost jet i s pozdějším modelem 1,9 TDI s tímto filtrem a tam skutečně nešlo jet pod 5,5 l/100 km.

Druhá Octavie byla 2 l TDI, kde jsem si myslel, že bude možné zajíždět stejné hodnoty jako u prvního vozu. Byl to ovšem omyl. Toto auto pod 5,5 l/100 km nejelo a spotřeba byla spíše okolo 6 l/100 km a více. Navíc to žralo cca 1 loleje / 10000 km, takže se mi vůbec nelíbilo.

Moje třetí Octavie je vybavena motorem 1,6 TDI, který se mi jeví výkonově i z hlediska spotřeby jako velmi podobný motoru 1,9 TDI z roku 2004, akorát s tím rozdílem, že tento je vybaven na výfuku filrem pevných částic. Dá se s tím jezdit v pohodě pod 5 l/100 km, výkonově je dostačující a pokud člověk potřebuje jet rychleji, není problém s tím valit i 150-170 při spotřebě do 6 l/100 km. Je pouze otázka, zda by neutrpěla mužská pýcha, když by měl někdo jezdit s takto malým obsahem motoru. Mě osobně to nevadí a jsem s vozem spokojen. Co dokonce oceňuji je o dost nižší hladina hluku v kabině automobilu, něž u výše uvedených vozů. Co rovněž oceňuji je minimální znečistění životního prostředí vlivem filtru, který zachycuje filtr pevných částic. Zatím jsem se totiž nesetkal s nějakým oblakem černého dýmu při prudší akceleraci za mým automobilem. U 1,9 TDI to totiž není výjimkou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 28.08.2012 19:14, RE: O2 úsporný to vůz
Pepe napísal:
Nemá se s tou rakví jezdit náhodou max 120km/h ? Ó, já jsem ale rejpal...
90nebo 130 jedu průměr 4.5l.Borová Lada -Volary 3.9l nazpět 4.2l .Jedu 90km v obou směrech.Jedná se o Octavi 1.9TDI 81kw r.2002 combi.S karavanem 6.5l,s klimo 5.3l.Ale musím mít na plynu nohu a né kopyto.A nesmím jezdit na 90 120 a více a to samé na na dálnici.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.