petr napísal:
Je to tak, ale nesmí to být služební auto, kde se střídá x-řidičů. To pak po 100 000 km opravdu klepe vše a není zbytí to vyměnit a ve značkovém servise opravdu to tolik stojí. Jinak ale po 150 000 i při šetrném zacházení je třeba provést alespoň repasi turba a čerpadla, váha vzduchu odejde dříve (stávala opravdu 10 tisíc, ale teď už je cena nižší), pokud to nemá být traktor s nízkým výkonem a oblakem dýmu.
Ze by nova Octavia byla na tom tak spatne, ze by po 150 tis potrebovala uz repasi turba a cerpadla? Mozna ty PD uz ano, ale co mame stare dobre TDI 81KW 110 PS, tka ma podle tachometur 180, ve skutecnosti pocitam tak okolo 50 vic, a zatim az na vahu vzduchu neni potreba nic, ani cerpadlo, ani turbo, nastesti. Ale u PD vidim problem v prodlouzenych intervalech na olej 30 tis km je opravdu moc, a jak psala redakce nekde recenzi na PD, tak opravdu tubo vydrzi pri long life vymenach tak 100 tis. Jen priklad. Renault DCI dava tyto naftaky i do Nissanu, bez jakekoliv zmeny. V renault 30 tis olej, v Nissanu 15 tis olej, a hadejte, kdo ma problem s turby, presto, ze to je identicky motor. Mozna odtud vitr vane co se tyce poruchovosti turba u PD