Jel jsem s tímto autem ve verzi kombi trasuSumperk - Kyjev a zpět, cesta 1250km tam a zpět přes Vršavu asi 1450km.
SPotřebu jsem měl 7,5/100 a to se jelo hodně dost ostře, navíc jsem jeli ve 3 lidech a v zimě.
Takže mýty o tom, že pod 9 to nejde jsou opravdu jen pivní kydy od pípy a nebo je něco blbě u řidiče. To ke spotřebě.
K provedení: velmi dobré, jak dílensky, tak ergonomicky, ovšem auto má jednu (pro mě) zásadní a nepřijatelnou vlastnost - a tou je sedačka řidiče. Trpěl jsem jak kůň, protože po 300km jsem měl namožené stehenní svaly od debilně vyřešeného bočníího vedení - noha tottiž pořádas "sklouzává " mimo sedadlo a vy to svalem vyrovnáváte a za druhé, ne příliš dobře vyřešená bederní opěra.
Kdyby se konstruktéři od DasAuto (napříč všemi modely, co tento koncern nabízí, včetně Audi) svzeli aspoň jednou ve Volvu, tak rázem bude z Oktávky opravdu lsušné auto za dobré peníze. Ale posez je to, co ji opravdu silně deklasuje, Pravda, na vše se dá zvyknout, já si dokonce 2x musel zvyknout na službní OI a skaždou jsem najel přes 250.000km, ale taky jsem byl hodně často u doktora se zádama. Pak jsem přešel na jiné značky a byl klid (celkme).
A že podvozek nestačí na motor??? Co to je za chujovinu? Copak jde o nějaký soutěžák? Já mám dojem, že tohle je rodinné auto bez jakýchkoliv závodních ambicí a pro normálního fotra od rodiny, co má v hlavě vše v pořádku, není s podvozkme ta nejmenší potíž, takže nevím, kde auto na tyhle chytrosti chodí.
Náklady servsiní jsou přímo úměrné chování majitele. Takže podvozkové díly se opotřebovávají úměrně tomu, jak kdo vymetá díry, jede systémem brzda-plyn, gumy v zatáčce řvou jak raněný podsvinče. Kdo honí motor v červených, tak mu samosebou bude žrát olje, to je zákon fyziky, nevím, kdo se nad tím pozastavuje (a obzvláště vodičky typu 0w30 či 5w30). Kdo jede pilu a pak vlítne na pumpu a hned vypnde motor-OK, jeho problém.
Ta naše, o které jsem psal, se prodávala loni a měla asi 230.000km a motor byl jak nový (dnes je místo ní Insignia 1,9dýzl).Jiné poruchy nebyly, pouze výměny brzdových částá a tlumičů, dělalo se to ve Varšavě, náklady nevím, ale asi průměr.
PS: a dokonce ji zatím ani nikdo neukradl