0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 4x4 nebo Subaru Legacy - koho vybrat?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.02.2008 19:05, RE: služebák
Pepe napísal:
Budu mluvit za sebe: Prakticky každý zaměstnanec je schopen z nového auta po 3 letech "udělat" auto desetileté. Ano, zaměstnanec, který se cítí při prác příjemně, odvádí lepší práci, primární účel podnikání ale není kupovat zaměstnancům co nejlepší auta. Když už, tak kvůli reprezentaci. Auto (pro zaměstnance) je tam jako nutné zlo (náklad).
To je jasné. Ale já se spíš zaměřuju na to že je třeba zvažovat hlavně spolehlivost a spotřebu. Ono při tom šíleném ročním nájezdu jsou toto nejdůležitější aspekty. Bohužel mě ten renault už několikrát nechal na holičkách. A ono když někam spěcháte kvůli závažnému průseru, snažíte se letět co to dá a stihnou to oprvit co nejrychleji a ono pak najednou auto třeba na dálnici zdechne, je velmi vážný problém. Velký průser u zákazníka a samozřejmě plno peněz za opravu. Opravdu jezdit s renaultem bych nikomu nepřál. Obávám se že dacia, jelikož to je levnější odnož ranultu bude spolehlivější ještě méně. Obecně se prostě nevyplatí pro větší kilometrové nájezdy kupovat lacinější auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 02.02.2008 21:23, RE: Nevím, nevím
Petr - TipCars.com napísal:
V oblasti potřeby udělalo Subaru velký posun vpřed s posledním verzí např. Outbacku. Nedávno jsem testoval třílitrového Outbacka se systémem SI-DRIVE, který nabízí tři jízdní režimy. V inteligentním módu činila průměrná spotřeba při cestě napříč republikou 7,2 l při svižnější jízdě, což je vzhledem k poskytovanému výkonu šestiválce velmi dobrý výsledek. Samozřejmě, že pokud pojedete velmi ostře v režimu Sport Sharp, tak se spotřeba vyšplhá na více než dvojnásobek.
V poslední době možná ano. Ale pokud vím, řeší se tady auta starší a pochybuju že jejich spotřeba bude 7.2l.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 01:35, Legacy vs podstatně menší Oktávka

Těžko porovnávat tak rozdílné auta. Subaru je s rozvorem 267 příliš vysoko nad Oktávkou s rozvorem 251. Díky tak obrovskému rozdílu mezi těmito auty existuje spousta jiných aut, které jsou větší než Octavia, ale podstatně menší než Legacy. Třeba Subaru Imprezza s rozvorem 252cm je velikostí srovnatelné auto s O1.
Dále se tazatel ptal na 4x4 a stálý pohon všech kol přece není to samé jako haldex, který pošle trochu síly na zadní kola až když se přední kola točí výrazně rychleji než přední. Toto drobné vylepšení je sice trošku lepší než holá předokolka, ale do čtyřkolky od subaru má hodně daleko.
Výše zmíněné videa určitě stojí za shlédnutí - hlavně na výjezdu do kopce s vozíkem je vidět, proč je lepší opravdové 4x4 než plastová imitace (elektronicky přibržďovat kolo, které se točí nejrychleji aby se dostala nějaká síla i na pomalejší kolo není to samé jako poslat stejnou sílu na všechny kola).
Co se týká plusů a mínusů, tak některé jsem asi nepochopil a některé jsem nenašel.
Příklad: u aut za stejnou cenu je mezi mínusy uvedena vyšší cena, proč? U Oktávky to chápu - je o ni větší zájem, takže cena neodráží jen nabízenou hodnotu, ale výrazně se platí za zájem veřejnosti, ale proč je to jako mínus i u Subaru?
Proto bych mezi mínusy uvedl i zájem mezi zloději, protože díky velkému počtu aut se snadněji ztratí v davu.
Dále bych ještě přidal jeden mínus za hlučnost dieselu.
Jedno z uvedených aut dostalo plus za objem zavazadelníku, takže druhé z nich by mělo dostat plus za prostor na zadních sedadlech. Rovor prodloužený o 16 cm musí být někde vidět, nebo ne? Jaký je rozdíl v objemu zavazadelníku po skopení zadních sedadel?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 07:48, RE: služebák
anonym napísal:
To je jasné. Ale já se spíš zaměřuju na to že je třeba zvažovat hlavně spolehlivost a spotřebu. Ono při tom šíleném ročním nájezdu jsou toto nejdůležitější aspekty. Bohužel mě ten renault už několikrát nechal na holičkách. A ono když někam spěcháte kvůli závažnému průseru, snažíte se letět co to dá a stihnou to oprvit co nejrychleji a ono pak najednou auto třeba na dálnici zdechne, je velmi vážný problém. Velký průser u zákazníka a samozřejmě plno peněz za opravu. Opravdu jezdit s renaultem bych...
Ty najezdíš 120 000 km za rok? A kudy s tím autem jezdíš? A jak dlouhou máš teda pracovní dobu?Dyť takhle musíš strávit nejméně 6 hodin každý den za volantem.(počítám přes 500 km denně). Kde je teda potom ta samotná práce? A snažit se letět s autem co dá = nejrychlejší cesta k problému.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 09:37, RE: služebák
anonym napísal:
To je jasné. Ale já se spíš zaměřuju na to že je třeba zvažovat hlavně spolehlivost a spotřebu. Ono při tom šíleném ročním nájezdu jsou toto nejdůležitější aspekty. Bohužel mě ten renault už několikrát nechal na holičkách. A ono když někam spěcháte kvůli závažnému průseru, snažíte se letět co to dá a stihnou to oprvit co nejrychleji a ono pak najednou auto třeba na dálnici zdechne, je velmi vážný problém. Velký průser u zákazníka a samozřejmě plno peněz za opravu. Opravdu jezdit s renaultem bych...
já nevím, mám megane 1,6 hatchback, rok výroby 2001, ročně najezdím 40tis km a měl jsem ho nového, takže tedˇmá najeto skoro 300tis a za tu doby mi 3x odešly zapalovací cívky, a dvakrát praksla hadička přívodu paliva-nic moc, když Vám na dálnici vyteče nádrž benzinu...., ale průměrnou spotřebu mám 7,2 a krom těchto oprav leju jen benzin a každých 30tis jezím do renaultu na servis, takže......... do renaulta bych šel asi znovu.......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 09:45, RE: subaruuu
anonym napísal:
nezlob se ale pokud chces tocit nejake testy a zivit se tim tak to delej, ziskej si renome,,,a potom neco povidej ze to natocis taky,...do te doby jsi jen mluvka nic vic....
A proc? Ja se zivim trosku jinak, ale jsem uspesny v oboru, proto necham testy na jinych. Ale musi to byt test a ne jen show, jako tohle video. A je videt, ze kdyz subaristum nekdo sahne na modlu, tak se muzou zblaznit. Nevim proc, kdyz reknu, ze ten test je nicnevypovidajici, coz je, neb je jednostranny, bych musel tocit taky. Ja jen napsal, ze midej 2 auta a jakej ma bejt vysledek a ja ti ho podle toho natocim. Jo a profik s renome bude urco davat sva videa na YouTube. To by toho videlal.

P.S. Dik za ohodnoceni, ze mam doma tak leda hovno. To potesi, takova spravna ceska zavist)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 14:38, Subaru vs. haldex
Pokud Vám jde o trakční schopnosti a opravdu je to pro Vás podstatné, doporučuji zadat ve vyhledávání na Youtube "Legacy vs. volvo", popř. zkusit přímo http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc, jde zde sice o Volvo awd, ale to je vybaveno rovněž haldexem jako škodovky "4x4", takže pro orientaci je to myslím dostatečné....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 14:51, RE: služebák
anonym napísal:
To je jasné. Ale já se spíš zaměřuju na to že je třeba zvažovat hlavně spolehlivost a spotřebu. Ono při tom šíleném ročním nájezdu jsou toto nejdůležitější aspekty. Bohužel mě ten renault už několikrát nechal na holičkách. A ono když někam spěcháte kvůli závažnému průseru, snažíte se letět co to dá a stihnou to oprvit co nejrychleji a ono pak najednou auto třeba na dálnici zdechne, je velmi vážný problém. Velký průser u zákazníka a samozřejmě plno peněz za opravu. Opravdu jezdit s renaultem bych...
Beru to tak že logan je tak jednoduché auto že prostě musí vydržet. Spotřeba je důležitá, ale neni to pro mě hlavní ukazatel nízkých nákladů pří provozu auta. Moje firma dělá hlavně po Praze a okolí, takže nájezd neni až tak vysoký, cca. 30t. ročně/auto. 100t km snad vydrží v pohodě každé auto, pak ho vyměním za nové. Cena 230t kč za logan kombi je polovina srovnatelně vybaveného vw caddy kombi 1,4 , tot můj pohled na věc. Něco jiného je řešit to jako zaměstnanec než jako ten kdo ty auta platí. Auta využívají montéři, takže jednoduchý interietr je super na údržbu. Kdyby jste viděl jak vypadala po 3 letech fabia to by jste koukal.... prakticky zničený vnitřek, i když v provozu s ní problemy nebyly. Až na spotřebu té 1,4MPI která klidně ve městě leze k 10 litrum. Zas je fakt že spolehlivost byla výborná, takže to důvod k prodeji nebyl. Logan jezdí do 8l při nesrovnatelně větší užitné hodnotě - kufr 700l. Montážnmí auta nejsou na repre firmy, ale na práci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 17:35, Outback
No když už bych měl vybírat něco za 300kč,tak beru spíše Outbacka.Octávie 4x4 taky není špatná,ale je tuctová.
Osobně si myslím,že dobrá prezentace šéfovi firmy je i ta,že jeho zaměstnanec přivalí na stavbu v robustném autě z narvaným vozíkem s velkou lehkostí. Dle mně má Outback charizma.......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 20:49, RE: Rozdíl světelných let
anonym napísal:
Ale ono to tak skutečně je. Jsou to jiné kategorie vozů, takže i výrob aje tomu podřízena. Octavia je auto udělané lacino a často draze prodané, kdežto u Subaru je vše mnohem pečlivěji dimenzované, protože u něho se s tězší službou prostě počítá. Můj servisák vykládá story např o zvlněných kotoučích na Octavii TDI třeba i dva měsíce po výměně.
střevo řidič zvlní kotouče kdykoliv na čemkoliv
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 03.02.2008 23:08, RE: služebák
Pepe napísal:
Tak pod tohle se podepíšu... Já nájezd zmenšil instalací i-monitoru, oficiálně kvůli aut. generování knihy jízd. Jinak Dacie dělá pick-up 4x4, za 300 tKč nové auto. Toť tip pro šéfa autora dotazu )))))))))
Konečně rozumný názor. Jako montážní auto na hrkání kolem sídla firmy, což 25000km asi představuje zcela ideální volba. I pro zákazníka je důležité, že vidí, že příchozí firma nekupuje montérům subaru, ale normální auto na práci. A když se koupí logan nový za stejnou cenu jako šest let starý sub.. tak není co řešit. Pokud má někdo potřebu tak ať si koupí subaru soukromě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 04.02.2008 20:55, RE: služebák
anonym napísal:
Já jakožto zaměstnanec jsem chtěl po šéfovy nové auto. Myslím tím rozumně a málo ojeté. Chtěljsem octavii combi. V TDI. Všichni se tomu vysmívají, jenže užitné vlastnosti toho auta nejsou špatné a spolehlivost je poměrně vysoká. Bohužel bylo to rádoby moc drahé. A tak jezdím v meganu combi r.v. 2001 s atmosférickým dieslem. Myslím že už i šéf pochopil že šetřit se musí ale s velkou rozvahou. Nájezd mám ročně kolem 120000 km. Megan žere jak tank, pořádně nic neuveze, jak se do něj naskládají 2 li...
Ano souhlas, ale vy najedete 120tis. ročně a pán jenom 25000ročně. Je jasné, že megan při nájezdu 120 tis.ročně je už po prvním roce v klinické smrti. Renaulty nejsou konstruované jako služebáky, ty jsou dobré pro starou na ježdění na nákupy a s nájezdem 25tis ročně i logan vypadá jako rozumná volba.
Vám měl skutečně koupit šéf oktávku. Od roku 1996 jezdím třetí kus a nevím o servisu. Teď mám 4x4 z roku 2005 má najeto 100 tisíc, bez závad.
Předchozí z roku 2002 měla najeto 220 tis.km servisní intervaly 45tis.km v servisu byla jen čtyřikrát !!!! Tomu se těžko konkuruje i japoncům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 05.02.2008 01:39, RE: Nevím, nevím
anonym napísal:
boxery špatná koncepce motoru??? tohle oslovení používám opravdu zřídka ale pane vy musíte být opravdu BLBEČEK!!!!! co asi používá porsche??? a víte co se dává jako pístový motor do 90% letadel ????
představte si že ty blbé boxery...fakt nechápu kolik TDI čipů máte v konečníku, že jste mohl něco takového napsat....
Letadlo ale nejezdí (teda když letí samozřejmě...) vždy vodorovně, jako auto, leckdy je nahoře dole a naopak, a v konstrukci se to zohledňuje, navíc k motoru se dá většinou z boků dostat, nejsou tam podběhy atd. Porsche používá Boxer jen z tradice a kdyby to fandové odpustili (jako že né), určitě by se ho vzdalo, jako vzduchovýho chlazení....u Subaru to bude podobný. Jinak sem ale rád, že se někdo alespoň odlišuje..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.02.2008 10:37, jozo
Mám k tomu jediné.... Svezte se oběma vozy, pak je zbytečné cokoliv řešit.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.02.2008 11:34, RE: jozo
anonym napísal:
Mám k tomu jediné.... Svezte se oběma vozy, pak je zbytečné cokoliv řešit.
eh, tady nejde o svezení... ani o diskuzi... to se jen mezi sebou hádaj prodejci škodovek s prodejcema ostatních značek))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.02.2008 12:55, podvozek subaru
Jaký jiný podvozek by auto mělo mít, než ocelový? To zas nějaký kouzelník blbě překládal.
Nebo snad myslíte, že má Subaru podvozek z uhlíkových vláken jako F1?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.02.2008 17:52, No, to je zase diskuze!!!!
Nevím co řešíte. Stejně si to auto do firmy koupíte na dluh. Protože, vybíráte-li takové auto do uvedené částky, tak moc peněz nemáte. Chcete-li jezdit s klidnější hlavou, kupte Škodu. Chcete-li jezdit s hroznou představou, kupte Subaru. Věřte, že za ty peníze koupíte opravdu něco podařeného!! To nejlepší, to bude mít za sebou. Podívejte se, jaké tyto uvedené Subaru se prodávají za 12000,- EUR v cizině. Potom se podívejte na www.periskop.cz, kolik uvedených aut se u nás ročně prodá. Jo, a zeptejte se na ceny kompletních oprav agregátů u Subaru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 07.02.2008 23:05, hmm, tak šéf má asi jasno
Ty woe to si to nemůžeš projet spellcheckem?? Takovejch pravopisnejch chyb to se hned tak nevidí...¨

Nový legacy vypadá důvěryhodněji než nová Oktávka, asi má i lepší jízdní vlastnosti, ale 2.0 TDI prostě táhne líp a žere tak o 3 (slovy tři) litry míň. Máme v rodině obě auta. A pochybuju že u předchozí generace to bylo jinak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 09.02.2008 10:54, RE: služebák
TOM napísal:
Ty najezdíš 120 000 km za rok? A kudy s tím autem jezdíš? A jak dlouhou máš teda pracovní dobu?Dyť takhle musíš strávit nejméně 6 hodin každý den za volantem.(počítám přes 500 km denně). Kde je teda potom ta samotná práce? A snažit se letět s autem co dá = nejrychlejší cesta k problému.....
Pro pochybovače. Strávím denně v práci 10 - 12 hodin, někdy při vícero průserech najednou, kdy je třeba něco i na Slovensku tak mám pracovní dobu i 50 hodin. Denní nájezd průměrně je kolem 500 - 800 km. Z 70 % se snažím jezdit po dálnicích protože je to nejrychleší a ten kousek k zákazníkovy se nějak domotat vesničkama. Jak říkám laciná auta nejsou stavěná na velké porce nájezdů. Samozřejmě jestli někdo najezdí ročně jen nějakých 25000 km tak pak je to asi jedno. Ale jsou firmy kde se to auto prostě zastaví jen na pár hodin v noci a kolkkrát ani to ne. Můj osobní rekord byl 1647 km na jeden zátah a pracovní doba byla 25 hodin. Odvedená práce byla 4,5 hodiny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 24.02.2008 18:20, RE: Škoda-servis za každým rohem
anonym napísal:
Škodovka je v podstatě obyčejné auto. Jezdí jich na našich cestách tisíce. Kolik jezdí Subaru? V každém městečku najdete servis, který Škodovku v podstatě na počkání opraví. A Subaru:.....:))). Nové Subaru? Budiž. Ale ojeté auto?...Se servisem jen v krajských městech?..:)))
Spoustu se toho dá na Subaru udělat i v neznačkovým servise. Další věc je, že z Oktávka potřebuje servis kvůli závadám podstatně častěji. (podle statistik i z vlastní zkušenosti)
reagovať
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.