0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 11:02, RE: Je to opravdu Oktávka?
petrinza napísal:
Obrázek v úvodu dodala redakce, nepatří k tomu konkrétnímu autu, o kterém jsem psal. K tomu patří ty obrázky interiéru a motoru na konci článku. Takže tahle didkuse je vcelku zbytečná.
Autor zapoměl na důležitou věc, která dokázala řidiče pěkně zahřát - startování motoru klikou. Jinak moc pěkné recenze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 11:35, Škoda
Ach jo, kde ty staré časy jsou kdy Škodovka uměla sama vyrobit krásná auta, která chytla za srdce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 12:36, RE: Škoda
Hansg napísal:
Ach jo, kde ty staré časy jsou kdy Škodovka uměla sama vyrobit krásná auta, která chytla za srdce.
To bylo ale posledni, pak jeste Skoda 1000MB, ta byla taky dobra.....tim to haslo,¨Skoda 100,110,105,120,125,130, ktere se vyrabeli asi 20 let vkuse byla hruza a des...Az zase Favorit to trochu vynes nahoru, byl by hvezda, kdyby prisel ve verzi Bertone (hnede anatomicke velurove sedacky, jine vyplne dveri, central, radio s digi tunerem,zeleno-seda tonovana skla, lakovane narazniky, - pokud jste videli prototip z roku 1984, vite o cem mluvim) a taky kdyby misto koncem roku 1987 prisel v tom roce 1984, nebylo by ocem mluvit. (jeste s motorem 1.6 - 62kW, ktery byl vyvinut, ale neprosadil se rudou brzdou Astapovem)...Pak zase az Fabie (ovsem prvni Generace, ta soucasna uz neni vyjimecna, je to rozdil jako mezi skodou 100 a 120)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 13:09, dálková světla
Dočetl jsem se, že přepínání dálkových světel bylo nožní! To znamená, že vedle spojky byl ještě jeden pedál na přepínání dálkových světel? Díky za info čtenářů / jsem mladý řidič, tohle neznám/
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 13:23, RE: dálková světla
Michal napísal:
Dočetl jsem se, že přepínání dálkových světel bylo nožní! To znamená, že vedle spojky byl ještě jeden pedál na přepínání dálkových světel? Díky za info čtenářů / jsem mladý řidič, tohle neznám/
On to není pedál, je to tlačítko, na které se šlape. Bývalo to docela běžné řešení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 13:49, RE: Je to opravdu Oktávka? Pro Předsedu
Předseda napísal:
To je právě omyl, je to jeden z prvních typů. Odhadem 59ka.
Předsedo víš že si normální piča?! Běž si skočit raději z Nuseláku a uděláš líp pičutko.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 15:07, Paráda!
Pěkná recenze na parádní auto. Zrovna včera v pondělí večer jsem viděl jednu bledě modrou, jak si to štrádovala po jižní spojce okolo Kačerova. Já sice tyhle auta zažil jen jako malej prcek, ale to "pravé" šoférování jsem si užil dost a dost za volantem našeho žigulíka. Taky se mi po tom někdy stýská...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 15:58, Octavia
Děda měl Octavku-pickupa! Říkal tomu Stejšn. Taky to mělo přepínač na světla vedle spojky a kvalty se řadily opačně. Jednička od sebe nahoru a zpátečka k sobě a dozadu.
Když to nebylo alespoň trochu naložený, nedalo se rozjet ani na suchý trávě. Bohužel koroze udělala svoje..........
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 16:34, RE: Oktávka
watson napísal:
Zmocnila se mě nostalgie, taky jsem s oktávkou jezdil.
Jen bych ještě k výhledu z auta dodal, že přední okno je tak malé, že připomíná spíš průzor tanku.
Poměr oken a plechu u staré Octavie je možná podobný jako stejný poměr u Chryslera 300C, který taky tak trochu připomíná tank. Kdysi jsem jel s Octavií z r. 1963 na STK a v jedné zatáčce jela rovně, začala odbočovat až po 3. otočení volantu. Na STK bylo řízení v pořádku, ale chyby se projevovala častěji, až nešlo vůbec zatáčet. Byla vadná hardispojka, naštěstí na jednom vrakovišti měli Š 1202 ("Stejšn"), která měla stejnou. A také nešly vyměnit čepy na přední nápravě, sice jsme sehnali "nové" se závity , ale ty původní nebyly našroubované, ale nějak nalisované. Doplňkem výbavy některých Octavií z té doby bylo rádio - skříň s elektronkami u motoru a v kabině skříňka s ovládáním a reproduktor (např. http://www.oldradio.cz/ts2101bv.htm)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 16:40, RE: Klasika
Honzin napísal:
Kamarád si před cca půl rokem koupil Spartaka (pro neznalé něco jako tato Octavie, ale v 3 dveřovém provedení, s nadsázkou takový český "sporťák "). Je dobře, že se najdou lidé, kteří mají k těmto autům respekt a nekupují je jen na 3 hodinové svezení po poli (jak se děje např. u Š 120).
Spartak byl predchudce Oktavie. Oficialne byl oznacovan jako Skoda 440.
Spartak i Oktavie meli pouze tridverovou karoserii sedan nebo kombi.
Sportakem byl kabriolet Felicie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 16:42, RE: Je to opravdu Oktávka?
packaj napísal:
Oktávka měla vzadu na blatnících taková svislá křidélka. Na obrázku je podle mě Spartak.
Pvní Oktavie jeste kridilka nemeli. Rodice meli Oktavii Super 1960.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 16:48, RE: Klasika
Honzin napísal:
Kamarád si před cca půl rokem koupil Spartaka (pro neznalé něco jako tato Octavie, ale v 3 dveřovém provedení, s nadsázkou takový český "sporťák "). Je dobře, že se najdou lidé, kteří mají k těmto autům respekt a nekupují je jen na 3 hodinové svezení po poli (jak se děje např. u Š 120).
Spartak a 3 dveře? Klasický Spartak, stejně jako Octavia měl pouze dveře u řidiče a spolujezdce, na zadní lavici se dalo dostat po sklopení předních opěradel a pak tam bylo jen víko kufru. Třetí dveře měla Octavia Combi - prosklená část dveří se otevírala nahoru, plechová část dolů. Jako sporťák byla v té době spíš stará Felicie (kabriolet vycházející z tehdejší oktávie).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 17:00, RE: Octavia
Peet napísal:
Děda měl Octavku-pickupa! Říkal tomu Stejšn. Taky to mělo přepínač na světla vedle spojky a kvalty se řadily opačně. Jednička od sebe nahoru a zpátečka k sobě a dozadu.
Když to nebylo alespoň trochu naložený, nedalo se rozjet ani na suchý trávě. Bohužel koroze udělala svoje..........
Jestli deda nemel spis Skodu 1202 v provedeni pick-up :) A k tem brzdam, ktere tu spousta diskuteru resi, neni vetsi problem brzdy seridit tak, ze jejich vykon postaci k zablokovani kol. Tady je trochu problem. Jako slabinu bych tedy neoznacil brzdy, ale prenos brzdne sily na vozovku, to jen tak na okraj...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 17:01, je to oktávka
packaj napísal:
Oktávka měla vzadu na blatnících taková svislá křidélka. Na obrázku je podle mě Spartak.
Octavie byly s křídly (1962, 1963 a 1964) a bez křídel (starší). Spartaky měly (mimo jiné) také jiný vstup pro čepování bensinu a tachometrovou "bouli" na přístrojové desce.

Na fotce je Octavia - sami jsme měli ročník 1964 (křídlatý) a kamarád ročník 1961 (bez křídel).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 18:20, RE: Klasika
íí napísal:
Spartak byl predchudce Oktavie. Oficialne byl oznacovan jako Skoda 440.
Spartak i Oktavie meli pouze tridverovou karoserii sedan nebo kombi.
Sportakem byl kabriolet Felicie.
No jo. Sedan samozrejme dvoudverovou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 21:35, .
To bylo první auto mojeho táty.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 21:36, RE: Tak proč
Předseda napísal:
Tak proč si to kupuješ ty magore, když neumíš řídit? To hodnocení je naprosto připitomělý, jak můžeš hodnotit historický auto z dnešního hlediska? Si myslíš, že tenkrát se vyráběly auta srovnatelný s dnešníma? Boha jeho, takovýhle mám nejradši...
Nějaký komplex, "Předsedo" ???
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.03.2007 00:34, nerozumím hodnocení
na oktávce jsem se vyučil v řízení a můžu autorovi říct - vytknout jen jedno, nemá evidentně zkušenost k porovnání s jinými vozy TÉ doby a tak srovnáná něco s představou jak to "asi" mělo v té době být.
Slabiny : jednoznačně lehký zadek - smyk na suchu od 50km/h nebyl problém. S tím souvisela možnost přestavět úchyt listového pera do polohy vysokého zatížení v kufru - pokud bylo auto prázdné byla kola "podseklá" a pak byly smyky uplně fenomenální.
Olejový filtr nebyl plnoprůtokový, dečka chladiče se zasekávala, přední trojúhelníková okénka (výklopná) netěsnila a šla promáčknout. U provedení s lavicí (průběžným sedákem) vepředu nešlo po pár letech posunout-seřídit sezení. Světla, brzdy, stěrače, topení atd. odpovídala standardu doby, tak z nich proboha nedělejte vady.
Křidélka šla domontovat (ale musel se v levém udělat výřez pro hrdlo nádrže), plnoprůtokový filtr oleje taky.
Kromě 4 svíčky se dalo vše opravit v bílých rukavicích (všechno bylo přístupné).

Jen ze vzpomínek k výkonům :
Na Grossglockner 2 dospělí 2 dorostenci + výbava na 4týdenní dovolenou nahoru bez vaření a zastávky.
Po pádu do rybníka (Branžež) z hráze s běžícím motorem (prasklá brzdová trubička) následovalo vytažení traktorem, usušení rozdělovače nastartování na kliku a odjezd po svých.
Ještě v roce 1982 z kopečka k motorestu na rovince u St. Boleslavi podle tacho 135 (cca 120 - promeřoval potvůrka).
Odvozil se v ní materiál na stavbu rodinného domu, odjely dovolené samozřejmě se zahrádkou, najela do "smrti" víc než 240 tis. km při běžné údržbě a umřela nakonec na korozi kastle, ALE mohla jezdit dál protože měla rám (šasi) a prorezlé nebylo nosné.
Nastartovat na kliku nebyl problém, dokonce v zimě (díky tehdejším olejům) jsem si po celodenním lyžování motor párkrát cukl klikou (díra pod sklopnou SPZ) aby pak na sytič chytla na ťuknutí.

Jak je asi vidět - byla a a je to stále srdeční záležitost A L E !!!!
také jsem si ji před pár lety pořídil ( z nostalgie a pro radost) a pak jsem ji po pár týdnech prodal. Vzpomínky byly krásnější než reálná radost (vč. pohodlí) z jízdy.


reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.03.2007 08:01, RE: nerozumím hodnocení
ppetr napísal:
na oktávce jsem se vyučil v řízení a můžu autorovi říct - vytknout jen jedno, nemá evidentně zkušenost k porovnání s jinými vozy TÉ doby a tak srovnáná něco s představou jak to "asi" mělo v té době být.
Slabiny : jednoznačně lehký zadek - smyk na suchu od 50km/h nebyl problém. S tím souvisela možnost přestavět úchyt listového pera do polohy vysokého zatížení v kufru - pokud bylo auto prázdné byla kola "podseklá" a pak byly smyky uplně fenomenální.
Olejový filtr nebyl plnoprůtokový, dečka chladič...
Měl jsem Oktávku super od roku 1971. V roce 1988 mi ji ukradli, pořídil jsem si kombíka, se kterým jsem jezdil až do roku 1997. Výhodou tohoto vozu bylo, že jsem si vše mohl opravovat sám. Vyžadovalo to ovšem mít garáž s montážní jámou, technickou i manuální zručnost. Výkony i jízdní vlastnosti se ovšem nedají srovnávat s dnešními automobily. Spolehlivost udržovaného a opečovávaného vozu byla ovšem vynikající. Auto nebylo prošpikované elektronikou, která je u dnešních aut zdrojem největšího procenta poruch. A ještě jedna věc, o které bych se rád zmínil. Jízda s takovým autem vyžadovala daleko větší řidičovy schopnosti. Dnešní řidič nemusí projevit o nic víc šikovnosti než je např. ovládání automatické pračky. Protože se významně posunula hranice jízdních vlastností, svádí to řidiče k domněnce, že limity jsou neomezené. Jak to ovšem dopadá, když je limit překročen, vidíme v černé kronice. Chtělo by to více pokory a respektu k fyzikálním zákonům.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.03.2007 10:54, RE: Je to opravdu Oktávka?
anonym napísal:
Dřív se možná ještě dalo jezdit za tak minimálního provozu a navíc se jezdilo pomaleji,dnes už jen tak k víkendové vyjížďce mezi vesnicemi, do města nebo na dálnici bych to raději neriskoval.
Přesně tak. A při zmínce o sytiči jsem se musel taky nostalgicky pousmát, málem už jsem zapoměl, k čemu to je.....
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.