0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.8T 20V - nebojte se automatu

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 12:15, Trochu málo
Na základě Tvé recenze si tedy běžím pro automata. Už se ho opravdu nebojím :) Po 2500 najetých km a popsaných zkušenostech máš moji důvěru. Jo a kolik máš těch běžných servisů už za sebou ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 12:32, Ehm
Ehm, ehm, připadá to jen mě, nebo jsme se téhle "recenze" nic nedozvěděli, snad jen že automat řadí výtečně. :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 12:38, RE: Ehm
pan Purkrábek z Purkrabí napísal:
Ehm, ehm, připadá to jen mě, nebo jsme se téhle "recenze" nic nedozvěděli, snad jen že automat řadí výtečně. :)
Ale dozvěděli - třeba to že 140km/h je pro motor co má 110kW pořádná rychlost a že se za ujeté 2000km během roku a půl chodí na pravidelné prohlídky. Pokud to není hec, tak věku pisatele radši nevěřím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 13:06, nebýt této recenze
nedozvěděl bych se že Laurin a Klement je celý v kůži a že automat může i řadit.
Opravdu díky za osvětu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 13:50, Automatická převodovka
Ahoj, rád bych přispěl také svou „trochou do mlýna“. Dříve jsem měl jen auta s manuální převodovkou. Jsme přece v Evropě a tady se automaty „nenosí“. Jsou poruchové, samý problém a navíc jsou pro nemehla, která neumí jezdit (řadit). Je to ale opravdu tak?? NENÍ!!! Vžité mýty se ale jen velmi těžko vyvracejí – bohužel. Co se týká spolehlivosti, jsou na tom již poměrně dlouhou dobu automaty velmi dobře. Při koupi svého dalšího auta jsem se rozhodl pro automat a byl to správný krok. Jízda s automatem je samozřejmě jiná. Rozdělil bych své poznatky do dvou skupin:
Nevýhody:
- O něco vyšší spotřeba.
- Určité „odtržení“ řidiče od auta. S manuálem je přece jen řidič ve větším sepětí s autem, takže kdo si chce „zařádit“, automat mu asi tolik vyhovovat nebude.
- Pro řidiče, který dobře „slyší“ motor a dokáže mu s „manuálem“ vyhovět v nejrůznějších režimech, může být trochu problémem sluchový vjem otáček motoru při řazení automatu, kdy automat řadí jinak, než by to udělal on sám. To je ale jen otázka zvyku. Já patřím mezi takové „sluchaře“ a fakt je, že mi to zvykání trvalo docela dlouho. (cca 10tis. km). Teď už je to ale OK.
Výhody:
- Pohodlí, pohodlí a zas pohodlí. Kdo to nezkusil, těžko si to dokáže představit. Řekl bych, že čím je provoz na silnici horší, (zácpy, popojíždění, městský provoz...), tím více vynikne pohodlí automatu. Při jízdě mimo město je to také fajn. Jen při jízdě po dálnici je to asi skoro jedno.
- I řazení automatu lze částečně ovlivnit prací s plynovým pedálem.
- Při použití tempomatu přeřadí podle potřeby.
- Chrání motor. Ten vždy pracuje v otáčkách, na které je postaven. Nedochází tedy k jeho přetáčení, nebo podtáčení a tím se zvyšuje jeho životnost, zejména u řidičů, kteří se v tomto ohledu nedokážou přizpůsobit. (Řečeno s nadsázkou jsou i tací, kteří pár metrů od domu zařadí 5ku, a vyndají ji až v cíli).
- Správný automat při rozjezdu do kopce necouvne. (Kolik je řidičů (řidiček), kteří mají právě s tímhle problém?!)
- Ne každý zvládá auto s manuálním řazením zcela samozřejmě tak, aby na to vůbec nemusel myslet. I tady automat velmi pomůže a zvýší tak nejen komfort ovládání, ale i bezpečí – řidič se může více soustředit na provoz kolem sebe.

Co se týká servisu automatu:
Setkal jsem se s tím, že někdo tvrdí, že olejová náplň v automatické převodovce je celoživotní. To ale není pravda!! Při běžném používání auta – za neztížených podmínek – je třeba náplň vyměnit po ujetí cca 60.000 km. Pokud je auto používáno trvale k tahání těžkých přívěsů, lhůta se zkracuje cca na polovinu. To se ale bude spíš týkat velkých SUVček a ani těchto „dříčů“ u nás myslím mnoho nebude. (Při výměně olejové náplně je třeba vyměnit i filtrační vložku oleje v převodovce – nestačí ji jen vyprat, jak někdo tvrdí!)
Možná se u jednotlivých výrobců může interval výměny lišit, ale jisté je, že se náplň měnit musí. Pak je automat naprosto bezproblémový a bez obav o jeho životnost.
Pro notorické škarohlídy bych snad ještě podotkl, že i automatická převodovka je jen technika, která se také může někdy porouchat. Ale to „manuály“ také že?

Co říci závěrem?
Automatická převodovka svým komfortem a „uživatelskou vstřícností“ jednoznačně převyšuje převodovku manuální a výrazně tak posouvá dopředu jak komfort ovládání auta, tak bezpečí jízdy.
Mimochodem. V zámoří úspěšně „vládnou“ automaty již dlouhá léta. A všimli jste si, že drtivá většina modelů nejdražších aut nejvyšší třídy evropských prémiových značek je také „v automatu“?
Že by to byla náhoda?? )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 13:53, Vtipná "recenze"
Obzvláště mne zaujalo, kolikrát byl autor (který je se svým vozem spokojen) během dvou tisíc kilometrů (za rok a půl?) v servisu (třikrát NEplánovaně za 2000 km a nazvat vůz "nejlepší a nejspolehlivější" - to je věru ZNAČNĚ originální a VĚRU NEnáročný "uživatel" - možná mám špatně kalendář - není 1. dubna?
Ale zmínka o automatu se mi líbí - lidé (trochu i v evropě, docela dost v česku) se automatických převodovek "oblávají" či "straní", myslím že ku vlastní škodě. Moderní automaty opravdu (většinou) fungují skvěle, někdy málem lépe než naše "pravá ruka levá noha systém"
Takové ZF či Aisin ROZHODNĚ ano! Ujela jsem s automaty (v mnoha různých vozech, nejvíce ale s C5 2.2 HDi a už docela dost i s C5 3.0 V6) a už bych NEměnila. Ať máte před sebou dlouhou stovky kilometrů dlouhou cestu, či jen "poskakování" po městě od semaforu k semaforu - vždy je "příjemnější" posunout tu páčku na D a "nestarat se" (kdo chce/potřebuje občas ručně řadit - není problém ... ale proč? Je faktem, že v "ručním" režimu je Brumla ještě "živější" a má ještě "lepší" zátah, ale i v plně automatickém režimu je výkon "dostatečný" a ... věřím/domnívám se .. jsem si skoro jistá .. že do budoucna se automatické převodovky budou jen a jen "rozšiřovat"
PS: Liborovi z Olomouce přeji ať mu během příštích let a pro příští 2000 km jeho pružné, rychlé, spolehlivé auto slouží bez poruch (a ať nejsem "pichlavá" i mnohem déle než ty 2 t. km ,-)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 13:58, RE: Automatická převodovka (do každé rodiny)
Expi napísal:
Ahoj, rád bych přispěl také svou „trochou do mlýna“. Dříve jsem měl jen auta s manuální převodovkou. Jsme přece v Evropě a tady se automaty „nenosí“. Jsou poruchové, samý problém a navíc jsou pro nemehla, která neumí jezdit (řadit). Je to ale opravdu tak?? NENÍ!!! Vžité mýty se ale jen velmi těžko vyvracejí – bohužel. Co se týká spolehlivosti, jsou na tom již poměrně dlouhou dobu automaty velmi dobře. Při koupi svého dalšího auta jsem se rozhodl pro automat a byl to správný krok. Jízda s automat...
Výborně napsané! Ano, jsem také "zastánkyně" automatický převodovek a váš příspěvek bych k přečtení doporučila KAŽDÉMU návštěvníku těchto stránek!
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 16:59, Automat
Mam Lagunu 3.0 V6 12v v automatu a i kdyz sem se driv automatu bal ted poznavam ze je to pohoda,sice je to trosku primitivni jen 4stupnovy,ale i tak to jede solidne a jde to hodne ovlivnit plynovym pedalem,ja automat doporucuju
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 17:28, RE: Automatická převodovka (do každé rodiny)
Kylie napísal:
Výborně napsané! Ano, jsem také "zastánkyně" automatický převodovek a váš příspěvek bych k přečtení doporučila KAŽDÉMU návštěvníku těchto stránek!
Pěkný den
Já to četli. A právě kvůli bodu 2 (odtržení řidiče od auta) bych automat nechtěl ani zadarmo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 18:02, RE: Automatická převodovka (do každé rodiny)
honzyk napísal:
Já to četli. A právě kvůli bodu 2 (odtržení řidiče od auta) bych automat nechtěl ani zadarmo.
Milý honzyk(u)! S tím "odtržením" to věru není tak zlé - myslím že hodnotíte a přitom netušíte ..
Máte-li potřebu, není problémem i s automatickou převodovkou řadit
(můj C5 má šest stupňů v automatu, či "šup" doleva a šest stupňů "manuál"), ale čím více kilometrů najedete, tím méně budete manuál používat, protože není proč ..
Manuální převodovka se hodní (a má smysl) u auta typu hot hatch, nebo (a tam jen snad, dnes už jsou také často "zajímavější" automaty) u nějakého supersportu, ale u "normálního" vozu (ať většího či menšího) je manuál málem "přežitek"
Nad všechny teorie je praxe a myslím, že kdyby jste měl možnost byť jen na jeden víkend mít půjčený nějaký automat (třeba "jen" ten citroën C5 3.0) - asi by se vám v pondělí zpět do xyz a "kvrdlat" ručně a nožkou přidupávat (hup zelená, zařadit, rozjezd, brzda, neutrál, dojet, zastavit, atd. atp. a tak stále dokola) nechtělo. Ono je to s tím automatem "snazší" "příjemnější" - takže PROČ se "trápit"? Stejné je to na delších cestách, NEvýhody žádné (snad maličko vyšší spotřeba, ale jak jsem na své stránce ukázala, i takový "otesánek" jakým Citroën C5 s automatem a šestiválečkem třílitrem vpředu a trvale zapnutou klimatizací a tím AUTOMATEM může při velmi slušném rychlostním průměru překonávat stovky kilometrů při průměrné spotřebě 8,4 litru) jste "jen" méně unaven, můžete se "více" soustředit na řízení a cestu = bezpečnější vozidlo ...
TAkŽE: Doporučuji vyzkoušet a až PAK "odstřelovat" co (pravděpodobně - no spíše téměř jistojistě, dle "nálady" vašeho příspěvku) NEznáte
Pěkný den (a nějaký ten automat k ozkoušení vám přeji ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 18:08, RE: Automat (do každé rodiny)
ToJa napísal:
Mam Lagunu 3.0 V6 12v v automatu a i kdyz sem se driv automatu bal ted poznavam ze je to pohoda,sice je to trosku primitivni jen 4stupnovy,ale i tak to jede solidne a jde to hodne ovlivnit plynovym pedalem,ja automat doporucuju
Milý ToJa(o)! Také si nemohu automatickou převodovku vynachválit a gratuluji k výběru motoru - máme stejný (no téměř), já jen o "maličko" o pár let "současnější" a jsem s ním mooooc spokojená (vzhledem k tomu, že jsem na "časovém vlákně" o pár let "napřed", musím vá sdělit, že až do roku 2005 "dojdete", s motorem V6 3.0 /já ho mám v C5, tam už je šestistupňový Aisin - ti automaty - spolu se ZF - umějí asi nej- ... ten osmistupňový v Lexus je jejich "dílko"/ opravdu moc moc moc spokojený budete ,-)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 18:20, recenze
Strašně moc smíchu na tuhle recenzi. Pochybuju,že redaktoři vůbec některé ty recenze čtou než je zveřejní, jinak by se tady takový blábol vůbec nemohl objevit. Za rok a půl 2000 km a pravidelné prohlídky ... no supééér, že tě huba nebolí, autore! Asi chodíš na pravidelné prohlídky každcýh 100 km, musíš být velice pečlivý člověk. Podle stylu psaní (všechno v pohodě, nejlepší, nejspolehlivější, táhne nádherně, rychlost obrovská, řadí perfektně, funguje božsky, kurf obrovitánský, rauš nepředstavitelný atd.) soudím, že jsi se jednou svezl tátovou Chrochtávou do obchdou a zpátky a byl jsi z toho tak hotový, že jsi hned musel o tom napsat článek.

Asi mám vždycky smůlu na kus, ale zatím každé auto, se kterým jsem jel, mi v něčem nevyhovovalo. Vždycky se dá najít něco, co by se dalo zlepšit a co nesedí uplně každému. Potom nechápu (nebo spíš nevěřím) tyhle recenze, kde autor používá jen superlativy a nesdělí žádné špatné vlastnosti. Zatím jsem měl možnost zařídit si vždy jen v samých "lidových vozech" (co si tak letmo vzpomínám Corsa, Passat, Omega, Focus, nové Santa Fe, Civic, Fiesta, Escort, Avensis, Octavia, Favorit), a VŽDYCKY tam prostě bylo něco na "hovno", co by se dalo zlepšit, tak vás moc a moc prosím, potencionální budoucí recenzenti, snažte se být aspoň trochu objektivní, když už se rozhodnete něco ze sebe vyplodit !!!

Ještěže se našel ten dobroděj, který ke článku přišpěl druhou polovinou o výhodách a nevýhodách automatu (tímto děkuji za kvalitní příspěvek), jinak bych už asi na TipCars v životě nevrkočil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 19:53, RE: Automatická převodovka (do každé rodiny)
Kylie napísal:
Milý honzyk(u)! S tím "odtržením" to věru není tak zlé - myslím že hodnotíte a přitom netušíte ..
Máte-li potřebu, není problémem i s automatickou převodovkou řadit
(můj C5 má šest stupňů v automatu, či "šup" doleva a šest stupňů "manuál"), ale čím více kilometrů najedete, tím méně budete manuál používat, protože není proč ..
Manuální převodovka se hodní (a má smysl) u auta typu hot hatch, nebo (a tam jen snad, dnes už jsou také často "zajímavější" automaty) u nějakého supersportu, ale u "normá...
Už jsem si říkal, že je tady celkem dost nuda, Kylie chyběla No a už druhý den a dohnáno vše co zameškáno bylo.... K té nekritické obhajobě automatické převodovky asi tolik: Vše má své pro i proti. Není třeba stavět na stupně vítězů pohodlnost při jízdě s automatem. Prostě jsou mezi námi i řidiči, kteří mají rádi fofrklacek a dva pedály jim prostě nestačí. To je i můj případ a nemůžu říct, že by mě práce s řadicí pákou nějak obtěžovala či unavovala. S automatem jsem měl taky tu čest a prostě tam "něco" chybí.
Naprosto stejným způsobem pohlížím i na zastánce benzínu a přívržence dehtu. Každé má své výhody. Takže závěrem nebudu oponovat "dehet s automatem..... nikdy! "
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 19:59,
Kepo napísal:
Strašně moc smíchu na tuhle recenzi. Pochybuju,že redaktoři vůbec některé ty recenze čtou než je zveřejní, jinak by se tady takový blábol vůbec nemohl objevit. Za rok a půl 2000 km a pravidelné prohlídky ... no supééér, že tě huba nebolí, autore! Asi chodíš na pravidelné prohlídky každcýh 100 km, musíš být velice pečlivý člověk. Podle stylu psaní (všechno v pohodě, nejlepší, nejspolehlivější, táhne nádherně, rychlost obrovská, řadí perfektně, funguje božsky, kurf obrovitánský, rauš nepředstavite...
Automatysti se dělí do tří skupin: pitomci lenoši ženský
Každý ať se najde.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 20:21, automat
Automat jsem nikdy nechtěl, ale nastala situace kdy moje přítelkyně začala jezdit a při pomyšlení na co všechno jako začátečník v dnešním provozu musí myslet ( křižovatky, rozjezdy apod.) padla volba na auto s automatickou převodovkou. Musím dodat, že nelituji, kromě pár desetin na zrychlení . I můj styl jízdy se zklidnil a zácpy se staly " kratšími " )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:19, RE: Automatická převodovka (do každé rodiny)
Fire napísal:
Už jsem si říkal, že je tady celkem dost nuda, Kylie chyběla No a už druhý den a dohnáno vše co zameškáno bylo.... K té nekritické obhajobě automatické převodovky asi tolik: Vše má své pro i proti. Není třeba stavět na stupně vítězů pohodlnost při jízdě s automatem. Prostě jsou mezi námi i řidiči, kteří mají rádi fofrklacek a dva pedály jim prostě nestačí. To je i můj případ a nemůžu říct, že by mě práce s řadicí pákou nějak obtěžovala či unavovala. S automatem jsem měl taky tu čest a ...
Samozřejmě že máte pravdu, že "každé má své", ale v této části planety je "vnímání" automatu (zatím) tak negativní, že jsem trochu "popostrčit" to chtěla (i když to z česka působí NEuvěřitelně, na světě se už vyrábí VÍCE vozů s automatem, než s manuálem!).
Tedy já "dehet s automatem" pár let měla (a spokojena jsem byla ,-)
Ale osobně preferuji (mám "raději") benzínové motory. A s manuálem jsem se "nakvrdlala" už dost, takže dnes už spíše ten automat (pravda, až budu mít dost peněz na druhé auto "pro zábavu - asi Cayman S - tak si ho asi s manuálem pořídím - asi, ten nový dvouspojkový automat je prý "bomba" .-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:23, Plešatému kavanovi
plešatej kavan napísal:
Automatysti se dělí do tří skupin: pitomci lenoši ženský
Každý ať se najde.
Já (dle vašeho názvosloví) "automatiska", ale tak nějak mám pocit/dojem, že VY jste nikdy vozem s automatickou převodovkou ani nejel (víte že na světě už se vyrábí VÍCE automatů, než manuálů?).
Manuál má "smysl" do sportovního (nebo alespoň sporovně laděného) vozu, popř. k nějakému maloobjemovému motůrku (moderní automaty jsou občas už i rychlejší, než manuál a občas mají i menší spotřebu než manuál a ... vůbec ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 21:40, RE: bez předmětu
plešatej kavan napísal:
Automatysti se dělí do tří skupin: pitomci lenoši ženský
Každý ať se najde.
Sám momentálně řídím manuál, ale tvrdím, že jsi úplně out. Seškrábni ze sebe ten mech, kterým obrůstáš a současně otevři oči. Zanedlouho se bude psát rok 2009.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 22:10, Velikost
Me fascinuje jak muze nekdo o Oct1 napsat, ze je dostatecne velke pro prepravu 5 lidi + nakladu. Nemelo tam byt spise 2-3 lidi a nakladu? Pak bych to chapal. Me nekdy prijde, ze ti recenzenti snad nikdy nesedeli vzadu. Ja ano a nekolikrat. Oct 1 je pro cestovani na zadnich sedadlech pro lidi na 160cm absolutne nemozne, pokud neni ridic stejnho vzrustu a sedadla nema ve predu. Pokud ma ridic 185 a viice do zadu si uz stejne velky clovek nesedne, natoz 3 :D to me opravdu rozesmiva. Pokud vezmu Oct2, tam je situace uz o mnoho lepsi, ale 3 chlapy do zadu pohodlne taky neposadi, hl se budou hezky ramenama k sobe tulit.

Add automat, kdo nezkusil nemuze moc nic rikat. To je jako asi kdybych v zivote nemel ani hlt vina a mel jeho chut nekomu popsat. Mam zname, co usedli do automatu a uz nevysedli a naopak i takove, kteri usedli a sli zase do manualu. Musim podotknout, ze tech bylo mnohem mene.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 16.12.2008 22:13, RE: Plešatému kavanovi
Kylie napísal:
Já (dle vašeho názvosloví) "automatiska", ale tak nějak mám pocit/dojem, že VY jste nikdy vozem s automatickou převodovkou ani nejel (víte že na světě už se vyrábí VÍCE automatů, než manuálů?).
Manuál má "smysl" do sportovního (nebo alespoň sporovně laděného) vozu, popř. k nějakému maloobjemovému motůrku (moderní automaty jsou občas už i rychlejší, než manuál a občas mají i menší spotřebu než manuál a ... vůbec ,-)
...to vim přesně to psali v časopise tak to řikám......kokokokodák
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.