gablenz napísal:
Pro mě je tahle závada noční můra u benziňáků. Dělaly mi to po čase všechny motory. Už jsem to tu jednou psal při podobném dotazu. Motor se při přidání plynu v nižších rychlostech začne dusit a auto zpomaluje, čím více se tlačí na pedál plynu. Pomůže protůrování na nautrál a pak to držet ve vyšších otáčkách. Tohle je svinská závada a nedá se ji dohledat. Typický servisák nedouk ji hledá ve špatném palivovém čerpadle, "ucpaném" (takzvaná buranská analýza) výfuku. Nepomůže ani výměna čerpadla, ani...
Říkalo se tomu porézní blok motoru a kromě novějších aut (rok 2002 a nahoru) jsem to viděl taky na Škodách 100. Jen v kostce, blok motoru je v některém místě prostě tak řídký, že se neudrží tlak spalin uvnitř. Tady bych ovšem začal opravdu kontrolou výfuku a katalyzátoru, pak kontrola ventilů a tlaku ve válcích, také bych přes diagnostiku zjistil kolik si auto vlastně bere benzinu na běh naprázdno. Jak autor správně poznamenal, může jít pouze o vadné čidlo teploty, které prostým pohledem na palubku nepoznáte, protože jsou tam 2, jedno pro palubku a jedno pro ŘJ motoru. Pokud auto i na prázdno hodně bíle kouří, může se přisávat voda do spalovacího prostoru, úniky nejsou ze začátku skoro pozorovatelné, ale přesto je v benzinu té vody dost aby se auto po přidání plynu přidusilo. Hledat problém na čerpadle nebo na cestě čerpadlo-motor je blbost, tato závady by byla vidět na diagnostice v malé dodávce paliva, pokud tedy mechanik dokáže výstup programu vůbec správně přečíst a zná hodnoty které by měl motor vykazovat