nicco napísal:
6mazda napísal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?
Asi tu 1.6ku. Mel jsem firemni Fabii II kombi 1.4i, neuveritelna zdechlina, muselo se podradit i o 2 stupne. Spotreba 6.8. Ted mam Fabii 1.2/77kw, to uz je lepsi, ale neni to zadna formule, spis jenom 1.6 atmosfera. Spotreba je tam zatim 6.7 (3000km najeto). Zajimave je srovnani s Focusem II 1.6i/74kw. Jeli jsme spolecne 150km(dalnice, mimo mesto, mesto), Fabia mensi a lehci auto mela spotrebu jenom o 4deci mensi. Do mesta je to docela pruzne, ale vadi mi, nez se roztoci turbo, docela to trva. Potom to vystreli do otacke, ale prave v otackach tomu chybi objem 1.6ky. Jinak nez se olej zahreje slysim retez chrastit, zatim ale nic tragickeho.
Jen upozorním, když ti to po startu chrastí, tak je to už špatně. Malý tlak oleje= málo oleje. S jeho teplotou to nemá co dělat. Už jsem to sem kdesi psal. Mám služební fabku 1,2TSI /77kw r.v.2010. Ve 30 tis přeskočený rozvodák o zub (chybělo na měrce zruba polovina oleje). V 35 tis "podložka pod turbo". Ve 40 tis svolávačka na výměnu vodících lišt. Olej jsem měnil každých 15 tis km. Tedy 2x do 30 tis. Když jsem přijel na výměnu po třetí v 45 tis do servisu, bylo mi sděleno, že leasingovka prodlužuje interval na proměnný (30 tis nebo dva roky) s tím, že mi to nastavili již ve 30 tis. To ale nikdo neřekl. Řekl jsem OK, přijedu v 60 tis.. je to služebák s tim nic nenadělám. Ve 49 tis na dálnici v +2°C a hustého deště se rožnula kontrolka olejničky. Než jsem sundal nohu z plynu zhasla...Na pumpě asi za 5 km se rozsvítila znovu. Na měrce žádný olej nebyl... dolil jsem litr. Měrka je v pulce.(1 litr předepsaného oleje 769kč) Ted mám 51 tis a olej je na spodní rysce. Auto jde do servisu a uvidíme co se bude dít. Olejový průtokáč z toho nechci mít. Jinak auto ztratilo původní živost a i výkon se mi zdá klesl. Další kolega ta samá fabie jen 1,2TSi/63kw v 58 tis výměna motoru, pro totální destrukci. Škoda se kroutila asi měsíc... Další fabky 1,2 mají u nás kolem 30 tis.. tak zatim nic. Jinak 2x octávka 1,8TSI s rokem výroby 2010 obě přeskočený řetězy o dva zuby. Kolem 30 tis a 45 tis. Výměna řetězu a vodících lišt, ted mají asi kolem 70-75 tis a vše ok.