0
späť
 

diskuze k tématu: Pracovní combi pro nastávající rodinu

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.11.2008 23:59, rada
ač jsem majitelem automobilu Peugeot,tak bych jej asi do vyběru nedával.Peugeot 407 v sedanu i v kombíku je prostě malej.Místa na zadních sedadlech poskrovnu a zavazadlový prostor taktéž.O2 mi nesedí malým rozvorem a dunivým zvukem motoru ve středních otáčkách(diesel),jinak poměrně usedlé rozhodnutí a ne špatné.Kia se tváří jako zajímavá volba,neměl jsem s ní ještě co dočinění,ale mam obavu z větší finanční ztráty při pozdějším prodeji a podle mne rychle morálně zestárne.To se stavá korejcům často.Mazda je zajímavy automobil,typicka japonstá spolehlivost,poslední generace dieselových motorů je na vinikajíci urovni.Interier mě spíš víc oslovule z evropské produkce. Ale jak bylo již niže řečeno,poohledl bych se i po menších MPV typu C-Max,Scenic a pod.Výhoda těchto modelů spočívá právě v jejich variabilitě kterou budete v nasledujícich mesících a letech potřebovat.Mam také malá ditě a vím co co všechno sebou berem,když jedem za rodičema,na lyže, na dovolenou,to zvlášt.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.11.2008 00:17, rada
Tak na to jděte opačně..
..po jakých cestách budete jezdit,jaké délky tras budete jezdit,kolik najezdíte v autě s rodinou,kolik toho vozíte v kufru sám v práci,kolik s rodinou,co potřebujete mít 100% v autě jaké palivo preferujete....
Je taky důležité,jak se pohodlně sedí déle v autě,na druho stranu,jak se z něj vystupuje vám,rodině,kolik je za vaším pohodlným posezem místa na zadním sedadle. Jestli máte radeji motor v otáčkách,nebo když zabírá odspodu,jak vám vadí či nevadí zvuk naftových či benzínových motorů. Zda je pro vás ovládání od řidiče pohodlné atd atd atd.
Je toho strašně moc. A já vám pak doporučím Subaru Legacy,nebo Outback,což je pro mne určitě perfektní auto,ale pro vaše potřeby třeba úplně mimo (zbytečný pohon 4x4,otřesně dunivý benzínový boxer,nepraktické bezrámové okna,drahá údržba,nízký posez.....zkrátka pro někoho výhody,pro někoho nevýhody).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.11.2008 13:10, rada
Pan Petr to s těmi "třemi litry" o Oktávky myslel samozřejmě ironicky, ledaže by šlo o jinou jednotku objemu zvanou "lytr"
Osobně bych se přikláněl třeba k Toyotě Avensis...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.11.2008 16:07, rada
Pokud bych měl takovýto měsíční nájezd tak bych zauvažoval o LPG... pokud pán chce koupit např.... 1-2 roky staré auto počkal bych než doběhne záruka na vozdilo (každej výrobce to už má dneska jinak)... a pak bych to nechal předělat..... ale zase záleží jak dlouho si plánujete auto ponechat pokud jen třeba 2 roky a pak zase nový pak bych to hrál na ty záruky pokud má sloužit mnohem déle ..... zkusil bych nějak vyšpekulovat ten plyn... je to otázka pokud bude uplně nový tak než by vám propadla záruka tak byste projezdil benzinákem zase moc... leda LPG z výroby dělá se forestr ale ten by asi nebyl na takovej maraton to je spíš na kratší jízdy v podhůří... jestli se dělaj i jiný auta na lpg z výroby nevím (CNG tuším fiaty,ale ten zatím nemá smysl).. z vašeho výberu to asi nebude nic...?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.11.2008 20:40, rada
Osobne jsem to vyresil tak, ze jsem cca 3 roky zpatky poridil BMW 528i. Idealni kompromis, ja s tim jezdil v tydnu do prace a manzelka o vikendu na nakupy za kulturou atd. Bezpecne, pohodlne, jeste relativne reprezentativni, relativne prostorne, rozumna spotreba (ja cca 11l, manzelka cca 9l na 100 km) a hlavne defacto nulova poruchost.
Rok nazpet jsem dostal novou sluzebni Octu II PD 77kW a manzelce zustalo BMW. Zatimco ja jsem vecne v servise (turbo, dvouhmotak, rachot z palubky, ted se dokonce louci prevodovka a vstrikovace uz jsou dle nazoru prijimaciho technika taky "unavene" - najeto 65 tis km), tak ona dal v klidu jezdi a pouze tankuje benzin. Octa samozrejme ma mensi spotrebu (cca 7 l okresky a 8 litru nafty na 100 km dalnice) ale za ty nervy, kdy me zase potahne odtahovka to fakt mestoji.
Osobne bych z vyse uvedeneho vyberu doporucil Mazdu 6 s benzinovym dvoulitrem a pokud hodne najezdite, tak mozna zkusit i to LPG. Mpzna bych i kouknul na Mondeo MKIII, 2.0 benzin - je lepsi nez se o nem vseobecne traduje.
Hlavne se u ojetiny vyhnout nafte! Octa je zatim v zaruce, ale kdyz si spocitam jak rozahle uz se na ni delaly opravy, tak to u ojetiny nemuze byt lepsi a usetrena nafta to v zivote nemuze zaplatit. Navic TDI neni z duvodu hlucnosti vhodne na vetsi streky (jezdim napr. Verden (vedle Hanoveru) na otocku), a to pak slysite "cvakat permoniky" jeste druhy den.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 00:11, rada
Dostal jsem Kiu jako služebáka(pomatení smyslů šéfa)1,6 nafta,do 40.000km to nevypadalo nejhůř, kromě toho že to nejede se nedalo nic vytknout,ale pak to začalo. Skřípání plastů neberu jako vadu.Výměna plynového pedálu, chladiče,
převodovky.Přední skla dělají asi z papíru-pořád bylo prasklý. Brzdový destičky ani nemluvim. Po 90.000km to kromě utrženýho brdovýho kotouče,vyměněných ramen,
proseděný sedačky,ohmatanýho všeho co jde,klimatizace,dvakrát závadě na elektrice,nespecifikovatelných vibrací do volantu(předcházela koupě od kol.gum,tlumičů,výměny řízení) -fakt už nevíme co by to mohlo být-TO ZABALIL I MOTOR. Je sice pravda,že SKORO vše je na záruku, ale vy potřebujete jezdit a ne čekat až za 5dní dostanou díly a spraví vám to. No možná jsem zaujatý ale když jsem dostal Lagunu grandtoura 2,0nafta-150koní-tak jsem si připadal jak v ráji.
Těd mám najeto 70.000km a zatim( uvidime co dál) nic. Mam za to že ted nová bez
daně vyjde na 500.tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 04:22, Tak co vlastně chce?
Má na výběr dvě třídy.Pokud si chce koupit nepohodlný kombi,sedáky z vagonu a hlučný motor za přemrštěnou cenu tak je to šo2.O něco pohodlnější na cestování je k c.Určitě bych neváhal a zakoupil bych vyšší třídu a kvalitu v podání m 6.Nebylo by od věci se porozhlédnou i po toyotě,fiatu či renaultu,není nic horšího na cestování,než německý židle a lavice.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 07:11, RE: Tak co vlastně chce?
kobyla napísal:
Má na výběr dvě třídy.Pokud si chce koupit nepohodlný kombi,sedáky z vagonu a hlučný motor za přemrštěnou cenu tak je to šo2.O něco pohodlnější na cestování je k c.Určitě bych neváhal a zakoupil bych vyšší třídu a kvalitu v podání m 6.Nebylo by od věci se porozhlédnou i po toyotě,fiatu či renaultu,není nic horšího na cestování,než německý židle a lavice.
Tak, tak, za ty peníze by tazatel zakoupil třeba zánovní Fiat Croma 2.4 JTD, na kterou se octavia nechytá - motor, prostor, pohodlí... Nevím, proč se všichni hrnou pro ten česko-německý trakař - nechci škodováky urazit, ale cesta delší než 80 km je v populární OII 1.9 TDI Elegance utrpení, jak vpředu, tak vzadu. Po cestě Ostrava-Velké Losiny jsem byl rozlámaný jako ve fabii I na cestě Ostrava-Brno - tedy hodně "fest".

Jestliže tazatel nemá jasno v tom, jak velké auto vlastně chce, jednoznačně bych mu doporučil auto střední tří (ne, octavia tam opravdu nepatří) nějaké méně "profláknuté" značky - ona zrovna croma je všeobecně podceňovaná a na trhu ojetin tak má ceny, za které kupující, který nehledí na "brand" od Fiatu, získá bezkonkurečení auto (v rámci dané cenové skupiny).

Jinak věřím, že se tu záhy objeví doporučení na C5... ;)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 07:12, RE: Tak co vlastně chce?
kobyla napísal:
Má na výběr dvě třídy.Pokud si chce koupit nepohodlný kombi,sedáky z vagonu a hlučný motor za přemrštěnou cenu tak je to šo2.O něco pohodlnější na cestování je k c.Určitě bych neváhal a zakoupil bych vyšší třídu a kvalitu v podání m 6.Nebylo by od věci se porozhlédnou i po toyotě,fiatu či renaultu,není nic horšího na cestování,než německý židle a lavice.
...radši německý tvrdý lavice než shnilý lemy blatníků jako u mazdy 6
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 07:19, RE: Tak co vlastně chce?
A4 napísal:
...radši německý tvrdý lavice než shnilý lemy blatníků jako u mazdy 6
viz článek na seznamu dnes, ojetiny jsou daleko nejlevnější v historii, sám jsem před pár dny koupil lehce přes 4 kila A6 3.0 TDI s najetýma 120 v super stavu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 09:07, Radši starší
Nemůžu než souhlasit, raději si kupte auto o 2-3 roky starší, ale vyšší třidu. A6 není špatná, nebo třeba BMW či japonce? Lexus, Avensis
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 11:06, RE: Tak co vlastně chce?
Giorgio napísal:
Tak, tak, za ty peníze by tazatel zakoupil třeba zánovní Fiat Croma 2.4 JTD, na kterou se octavia nechytá - motor, prostor, pohodlí... Nevím, proč se všichni hrnou pro ten česko-německý trakař - nechci škodováky urazit, ale cesta delší než 80 km je v populární OII 1.9 TDI Elegance utrpení, jak vpředu, tak vzadu. Po cestě Ostrava-Velké Losiny jsem byl rozlámaný jako ve fabii I na cestě Ostrava-Brno - tedy hodně "fest".

Jestliže tazatel nemá jasno v tom, jak velké auto vlastně chce, jednoznačně ...
Pokud dokazes byt rozlamany v nejakem aute po 80km tak hledej problem u sebe, ne u auta :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 11:21, RE: Tak co vlastně chce?
mikes napísal:
Pokud dokazes byt rozlamany v nejakem aute po 80km tak hledej problem u sebe, ne u auta :o)
jo, tak nějak..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 11:26, RE: Tak co vlastně chce?
Reno napísal:
viz článek na seznamu dnes, ojetiny jsou daleko nejlevnější v historii, sám jsem před pár dny koupil lehce přes 4 kila A6 3.0 TDI s najetýma 120 v super stavu...
A dostal jsi i certifikát kvality AAA ? :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 12:49, RE: Tak co vlastně chce?
A4 napísal:
...radši německý tvrdý lavice než shnilý lemy blatníků jako u mazdy 6
Že jsou "německý" auta podvozkově tvrdší je přeci obecně známej fakt, ale jel jsem letos jako spolujezdec v Oktině nějakých 1000 km tam a to samé nazpět bez delších zastávek a rozlámanej jsem nebyl, no a shnilý plechy u Mazdy 6 jsem teda ještě neviděl, takže místo špinění jednotlivých značek doporučuji raději konkrétní argumenty...:)




reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 14:13, RE: Tak co vlastně chce?
A4 napísal:
jo, tak nějak..
No já nevím, tohle se mnou neudělá ani můj fusion, a to je taky docela žebřiňák. V létě jsme cestovali do Chorvatska novým bravem a bylo to mnohem pohodlnější než v OII na kratší úsek. Takže pohodlné auto vidím, jen ne ve škodovkách. V předcházejícím zaměstnání jsem měl k dispozici superb (s řidičem) a fabii (k řízení), takže vím, škodovka dokáže udělat pohodlné auto - ale to jen v případě toho superba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 14:14, RE: Tak co vlastně chce?
Joska napísal:
Že jsou "německý" auta podvozkově tvrdší je přeci obecně známej fakt, ale jel jsem letos jako spolujezdec v Oktině nějakých 1000 km tam a to samé nazpět bez delších zastávek a rozlámanej jsem nebyl, no a shnilý plechy u Mazdy 6 jsem teda ještě neviděl, takže místo špinění jednotlivých značek doporučuji raději konkrétní argumenty...:)




Shnilé zadní lemy u m6 jsou trošku nadsazené, leč bohužel pravdivé. Předchozí generace mazdy opravdu měla s korozí problémy. Bohužel... Zřejmě v Japonsku neví, co je to sůl na sinicích .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 14:33, Fiat Croma?
Giorgio napísal:
Tak, tak, za ty peníze by tazatel zakoupil třeba zánovní Fiat Croma 2.4 JTD, na kterou se octavia nechytá - motor, prostor, pohodlí... Nevím, proč se všichni hrnou pro ten česko-německý trakař - nechci škodováky urazit, ale cesta delší než 80 km je v populární OII 1.9 TDI Elegance utrpení, jak vpředu, tak vzadu. Po cestě Ostrava-Velké Losiny jsem byl rozlámaný jako ve fabii I na cestě Ostrava-Brno - tedy hodně "fest".

Jestliže tazatel nemá jasno v tom, jak velké auto vlastně chce, jednoznačně ...
Fiat Croma je zřejmě auto pro znalce. Ten je tak skvělej, že ho ani v tý Itálii moc nepotkáš. Určitě ho u nás dovedou všude možně dobře a levně servisovat a taky na něj bude kupa levnejch náhradních dílů. A 5000km za měsíc? To je přesně porce pro italský a francouzský auta:))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 14:35, RE: Tak co vlastně chce?
kobyla napísal:
Má na výběr dvě třídy.Pokud si chce koupit nepohodlný kombi,sedáky z vagonu a hlučný motor za přemrštěnou cenu tak je to šo2.O něco pohodlnější na cestování je k c.Určitě bych neváhal a zakoupil bych vyšší třídu a kvalitu v podání m 6.Nebylo by od věci se porozhlédnou i po toyotě,fiatu či renaultu,není nic horšího na cestování,než německý židle a lavice.
Jel jsem "dalnicni rallye" v O2 i v 407. Kazda je trochu jina. V 407 jsem se celou dobu nemohl tak nejak uvelebit, sedadlo je stale nejak neseriditelne do polohy pohodlne pro zadek i pro ruce (volant vs. pedaly vs. pohodlny sed). Sedaky mekke spatna podpora beder. Motor 1.6 je na predjizdeni slaby, jinak kultivovany. Spotreba na dalnici v rozmezi 13-150km/h 7.1l dle pp. Vysoky aerodynamicky hluk a hluk od podvozku jiz okolo 150km/h. Postribrene plasty v okoli radici paky a ovladacu jiz pri 60tkm poskrabane. Vnitrni prostor/kufr na stredni tridu spatny, tak jako vyhled ven dozadu, strasne dlouhy cumak a rejd. Atraktivni design. Prijemne rizeni i podvozek.
O2. - posazeni ridice dobre, pro mne vyhovujici sedacky i podpora beder, ale prostor ridice velice snizen sirokym tunelem, velkou palubovkou a vyplni dveri - takove trochu klaustrofobicke formulove sezeni. Rizeni i podvozek slusny. Motor 1.9 TD 77kW je proti 80kW verzi v O1 proste takovy nijaky, jede, ale nic moc, typicke huceni P-D, ale ta spotreba - 130-180km/h fakt jsem se snazil o co nejvyssi spotrebu a po dojezdu cca 1500km cca 6.1l/km dle pp! Vyhled dozadu spatny stejne jako rejd. Pokud bych mel vybirat z techto dvou vozu bez sel bych rozumem za O2, i kdyz 407 je takova vice koukava...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.11.2008 14:41, RE: Tak co vlastně chce?
mikes napísal:
Pokud dokazes byt rozlamany v nejakem aute po 80km tak hledej problem u sebe, ne u auta :o)
No nevím, Octávku jsem měl půjčenou a též jsem byl z toho nějaký rozlámaný. A přitom jsem nastavení sedadla věnoval dost času ...
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.