Pondelok 11.01.2010 16:42,
Výběr? Toť otázka...
Tak tento dortaz je voda na můj mlýn, jsouc dlouholetý (ale dneš už přeškolený pežoťák). Předně, na tuto otázku zdali Vectra či P406 je odpově´d bez vší pochybnosti jasná (to zase bude válka). Odpověď zní P406, ale s motorem 2,0HDI. Model P406 s 2,0HDI 80kW jsem vlastnil osobně od 0km koupený jako ový a prodával jej kamarádovi ve 216tkm a dnes má už asi 340tkm. Pak jsem tento motor púrověřil na P807 79kW FAP (1kW sežral FAP) a v šéfocě P406. Takže s 2,0HDI 80kW mám 3bohaté zkušenosti a za motor dávám nahoru všechny 4 palce. O tom, jake tento motor jede a kolim žere, se popsalo již tuny a tuny papíru. Stručně: spotřeba lehká noha 5,8, město 7,5, kombi 6,5(styl jízdy tzv. "služební, tedy na krev a na čas brzda plyn,m nebo´t zákazník nečeká...)
P406 sedan (kombi jsem neměl) jako celek: na to, že je to Francouz, je kvalita vysoká a dovolím si tvrdit, že v mnoha ohledech překonává slovutnou Oktávii I. A to jak materiálůy, tak ergonomií sedáků, tak klidem za jízdy, překonáváním nerovností, a v neposlední řadě i v dnešní době elegnací. V provdední kombi mám dojem, že objemově je na tom stejně jako O Combi, ne-li lépe, neb P406 SW (space wagon) je o kus delší vzadu než sedan.
CO se týká servisních nákladů, je to nula od nuly pojde a výhodou je, (ale to platí i pro Oktu) se dá sehnat mnoho věcí z druhovýroby. Provozní spolehlivost auta je dána chováním se k němu ze strany řidiče a respektováním faktu, že je to motor TD s CR systémem. tedy - chlazení turba po delší jízde pod zátěží a nekupovat naftu v JZD Horní Dolní, ale slušná paliva u stacionárních pump.
K naftě? jelikož jsem jezdil po zemích českáých i nečeských, musel jsem brát baftzu, kde to šlo. Vyhýbal jsem se jen bionaftě, jinak vše - od ONO, RobinOlil, Benzina až po OMV či Shell. Polská Lukiol a další. V itálii AGip. Výsledek je ten, že nikdy se neměnilo nic na motorech ) na všech 3), tzn. vždy původní vstřiky a turba, žhaviče a to až do nájezdu u všech vozů přes 200tkm, u toho mého dokonce přes 300tkm. Co se měnilo, byly oleje'praviudelně u Federálů v Praze, kde byly všechny vozy koupené), fitry a výfuky, brzdy, prostě spotřební věci.
CO hodnotím nadmíru koladně u P406, je pohodlí zanjízdy. Já trpím na potíže s páteří od svých 16 let o mohu říct, že jízdy do firmy do Milána (ode mě z domu 1220km) v Oktávce byla utrpení, co se týkalo bolesti v zádech. S pežotem? Paráda!!!
Moje dojmy z P406 ( a dalšícj modelů, co jsem mlě-306,605,807,407SW) jsou tedy nadmíru pozitibní a když pominu drobnou potíž s poseldní P407-startování-kontakt ve spínaví skříni, na který jsem přišel sám po asi 3 odtaženích a návštěvác v autorizáku), dovolím si tvrdit, že jde o auta bytelná a spolehlivá.
Vectra: uvedený model nemohu hodnotit, protože s ním zkušenostiu nemám, ale mám pár zkušeností s vectrou r.v. 2005 a motorem 2,2 dýzl. Auto patří kolegovi od manželky z práce jako firemní. S trochou nadsázky, tato jeho konkretní vectra stojí více času v servisu,m než na siolnici jezdí. Pořád potíže s elektrikou, nějaké kontrolky motoru a bůhví co...
Ale přeci něco. odolnost vůči korozi u oplů celkově je horší o notný kus,m než u Pežotů. Mluvím o modelech z roku uvedeného tazatelem. P406 z této doby jsou proti Opelům v daleko lepší kondici stran koroze - lemy, prahy. To u P406 není zdaleka tak vážným problémem.
Jiank, pokud tazatele trápí u O1,8T spotřeba, tak jej mohu ukidnit, že spotřeba 8/100 je pro tento motor nádherná a vyplatí se zvážit, jetsli rozdíl v prodejní ceně (v době pořízení a prodeje 1,8T) nezaplatí náhodou ten nutný doplatek na jiné auto. Mně se zdá, že skoro ano a i tak bych zvážil jednak přestavbu Okty na LPG a to i z důvodu, že naftové P406mohou mít najeto opravdu hafol km (mnoho jich jezdilo jako služebáky)... Ale jinak P406 - velmi dobrá volba.
reagovať