Piatok 20.11.2009 07:59,
Reanult Megane postřehy
Dovolím si položit několik OSOBNÍCH postřehů z užívání OI TDI 81kW a R Megane 1,6 80kW benzin z r. 2006:
Okty jsem měl dvě s 81kW TDIPrvní sloužila napřed jako firmení (jezdil jsem s nimi jen a pouze já a v době, když jsem ji prodával, měla 216...km) a druhá byla tzv. refer. vozidlo a kupoval jsem ji s 30000km a prodával s 145000km.
Megane (byť jde o benzín 1,6 83kW, ale domnívám se, že KVALITA provedení bude u benzínu shodná s DCI) má můj šéf a jezdíém s ním skoro dnes a denně na SC za zákazníky - např. dnes v noci jsme přijeli z cesty po Polsku - 1200km za dva dny.
Tak jízdní komfort: jednoznačně lepší v R. O je tvrdá a má dost tvrdé sedačky, takže na našich autodromech trpí za pár km záda. V překonávání příčných nerobností - vede R.
Vnitřní prosotr - je k nevíře, kde ho R nabral tolik, vzdau je místa téměř jako v Superbu I, kterého jsem taky měl (2,5V6TDI). Takže cestovat vzadu v R je paráda, na rozdíl od O.
Ovšem, tím bych kapitolu jízdního komfortu uzavřel. Ještě snad zmínka o hudbě, která je v R taky o dost veký kus napřed, než montovaná do O.
Motory porovnávat nemohu, neb jde o dva různé typy. Ale co mohu srovnat je cena za servis. Renault - utrpení a přístup (aspoň u nás v Šumperku) přinejmenším divný. Na autě se děla te´d běžný servis ve 120000km - Renaul 12000CZK-ptám se za co, u benzínu?? Tohle jsem neplatil ani u OI při výměně rozvodů!!
Trvanlivost: pokud bude mírou trvanlivosti klepání,, zvonění, rezonování a jiné pazvuky, tak se divím, že R ještě vůbec jezdí. SLoupky B vyloženě vržo )asi se kříží, tedy o mechanické tuhosti a tím i bezpečnosti lze vážně pochybovat při bočním nárazu), všude něco hrká, drnčí, klepe a zvoní. To se v OI nestalo ani omylem, když pominu "odborně namontovanou HF sadu v druhé mé Oi kdy klepal kabelový svazek do tunelu). V OI při 216000km neklepalo, nevzlao či nezvonilo NIC NIC a ještě jednou NIC!! Řeknu všem, že jet během 2 dní štreku 1200km po polských cestách s neustálým klepáním a vrzáním B sloupku u ucha (byl na straně mé-tedy splujezdce), tak to je docela tristní záležitost.
Kvalita sedaček jako taková po mechanické stránce ujde v R docela dobře, ovše, katastrofa je kvalita látky. Ta po 120000km vypadá, jako by auto mělo najeto milion. Je fakt, že pá šéf má trochu pumpujo (to je po Thajsky břicho) a váží kolem 120kg... To v oktě nehrozilo ani omylem, kvalita potahovkyx byla vskutku o parádní kus lepší.
Ale pozor: podvozek: na R jsou zatím původní tlumiče, čepy, ra,mena... je pravda, že jde o lehčí benzínový agregát. V OI jsem měl taky vše původní, ale kdybych s ní jezdil tak, jak pan šéf s R, taky bych už dávno musel měnit asi vše od ramen, čepů tlumičů a X krát brzdy. A u nich bych se rád zastavil: je s podivem, že při jeho tsylu jízdy plyn a brzda na krev )jinak by v dnešním provozu nikam nedojel včas, takže jede se na krev) brzdy nekmitají, kotouče se nekroutí, desky vydží neskutečných 60tkm - má druhé!! a hlavně - opravdu dělají to, co mají - brzdí - to se o brzdách O nedá rozhodně říct v takové míře . jezdil jsem fakt lehce, více jezidla dokonce žena, a kotouče nevdržely ani 15-20000km bez toho, že se nezačaly krouti, libo ať byly Brmba, ATE či jiné, nejvíce vdyržely vždy v obou autech ty orig. koncernové za 3násobnou cenu proti náhradám. Taktéž desky.
Poznámka k té 1,6 83kW v R: dosud jsem - ovlivněn řečmi typu JPP (jedna paní povídala) koukal na R motory s despektem, Co všechno se na nich kazí, životnost a pod. Stručně řečeno-před totuo 1,6 smekám, klaním se a obdivuji ji bez jediné nadsázky si stojím za tím, co nyní s plným vědomím píši. Obdivuhodné, neskutečné!!! A proč: za prvé spotřeba: při stylu jízdy jak jsem psal - brzda-plyn- město-pole-louky-cesty necesty - 7,6-8,2. Např, konkretní příklad včera - dálnice Szczecin-přes Berlín na Wroclav a pak po okreskách směr ŠUmperk 7,8/100 - motor na dálnici točí veselých 6000iot při 170km/hod - to je slušná porce a při tom si zpívá tříčárkové C a takto se autem jezdí furt od novoty a jede a jede a jede ....Vše původní až na klima kompresor (nový 20.000CZK, docela ranec). Olje se nedolévá mezi intervaly 20000km vůbec. A nejlepší je spotřeba - při klidné jízdě tzn. 60/110 je kolem 7,2/100, při brutálním točení k maximu (jde přeci jen o 1,6 při řazení až k červenému poli a stylu brzda plyn -znovu opkauji do 8/100 ve dvou lidech!) Je pravda, že jet 500km 170 je o uši, ale pro rodinu, která jezdí 100/hod je to výtečný motor, v klud nevíte, jetsli vám vůbec běží, bez vibrací, absolutně neslyšíte...
Takže tak.... Moje volba - když tedy Megane mermo mocí - 1,6 83kW a adios probléme s naftou CR.
reagovať