nicco napísal:
Focus od faceliftu 2008 ma ESP standardne, jenom nema tlacitko na palubovce, jako pred faceliftem, ale vsechno je v menu PP.Ijon pise ze v Octavce je vic mista nez ve Focusu, mozna pocitove, jinak Focus je sirsi a ma delsi rozvor, ale Octavia je podle mne mezitrida nebo spis lowend stredni tridy, protoze Skoda je lowend od VW, tak jako je Audi luxusni znacka a Seat by mel byt sportovni znacka, tedy je to lowend stredni trida pro vychodoevropske trhy. Rapid je zase podobne lowend nizsi stredni trida pro vychodoevropske trhy.Rapid ma podvozek z Fabie, ale vetsi kastli nebo radsi kufr a Octavia ma podvozek z Golfa, ale kufr je uz v stredni tride.
Čím se dostala Octavia do střední třídy (kromě marketingových sloganů), velikostí kufru? Podprůměrným rozvorem i na poměry nižší střední třídy? Vnitřní velikostí typickou pro nižší střední třídu? Totéž Rapid a Superb, co je proboha řadí o "třídu výše"?
Z dotazovaných vozů bych volil jednoznačně Focus II s 1,6 - podle nájezdu benzínem (74kw) nebo naftou (80kw). Nemá sice pro čecha úžasný punc das auto (či simply cosi), ale má podstatně lepší podvozek i motor, prostornost uvnitř je výjma kufru stejná a bude (ve stejném technickém stavu) podstatně levnější než Octavia. Astru nekomentuji, u ní nejsem sto překonat odpor k designu a nelogičnost ergonomie uvnitř, takže bych byl předpojatý.