anonym napísal:
Ale vždyť takhle to funguje u všeho - kdo víc vydělává, platí vyšší daně, kdo víc nakupuje, platí vyšší daně, kdo má lepší dům, platí vyšší daně z nemovitostí apod. To je normální. Kdyby to tak nebylo, průměrně vydělávající člověk by platil tolik na daních, že by mu nic nezbylo. Vypadá to, že podle vás je u nás na silnicích všechno v pořádku a není potřeba s tím nic dělat. Já tvrdím, že když chce někdo jezdit rozumně, žádný, extra výkon nepotřebuje. 47 kW není moc, ale 60 kW u Fabie na české sil...
Soudruhu, co to tu melete s tím zdaněním ?! Právě proto, že auto si lidé kupují z peněz, které jsou již zdaněny (abstrahuji-li od daňových úniků a podvodů), tak ať si za ně pořídí takový výkon, jaký uznají za vhodný.
Běžte si diskutovat někam do Rudého práva o "zdaňování luxusu". A navíc vybrat si výkon motoru jenom jediné kritérium jako měřítko onoho "luxusu" je silně primitivní (co točivý moment v různých otáčkách motoru, zrychlení v různých intervalech při různých rychlostních stupních, a řada jiných veličin v nekonečně mnoho kombinacích?)
Jste prostě závistivý člověk a ta reakce výše ohledně "výbavy ke znásilnění" je docela trefná. 47 kW se vám zdá málo, to je podle vás pro blbce, 60 kW je optimum, a 80 kW je "pro boháče"? Sám jste netolerantní non plus ultra. Prostě komouš nebo sockomouš, což je jedna a ta samá pakáž.