Radši sem ani nečet všecky ty komentáře, je to pořád dokola, každýmu leží v žaludku srovnání Ovtavie se Šestkou - prostě to neřešte, tazatel sám vybírá mezi těmito vozy, tak proč to sakra rozebírat, do které třídy tyto vozy patří...........
K tématu:
Na místě tazatele bych volil onu Mazdu 6 kombi 2,0 benzin. Osobně vlastním Mazdu 6 5dv. 2,0 benzin 147k r.v. 2006 a jsem spokojen. Motor je tichý, kultivovaný, ozve se až ve vyšších otáčkách, dá se s ním jezdit klíďo za 8 litrů, ale taky za 11 když si chce člověk užít. V nižších otáčkách není tolik výrazný, ale netrpí zase nějakým tím ,,turboefektem" při sešlápnutí plynu, zrychluje však plynule a s jistotou. Ve vyšších otáčkách samozřejmě dostává onu ,,šťávu", tam je jeho síla. Motor je skutečně ,,jednoduchý" netrpí tak nějakými vážnými problémy, či nemocemi. je vybaven šestistupňovou převodovkou, která má krátké dráhy. Je přesná, i loketní opěrka (pokud je jí vůz vybaven) má dobré umístění, kdy si na ní položíte loket a v klidu při tom dosáhnete na řazení, nepřekáží totiž jako tomu je u jiných vozů. Ruční brzda je umístěna také velice šikovně, hned v blízkosti řadicí páky.
Podvozek Mazdy 6 je poměrně tvrdý, za což může jeho ,,sportovnější" naladění, takže o takové to drncání po příčných nerovnostech není nouze. Mě osobně to ale vyhovuje, nejsem navyklý na nějaký ten ,,francouzský" komfort. Podvozek je si proto velmi jistý v zatáčkách, pokud člověk zvolí správné gumy (mám Pirelli 205/55 R16-tento rozmě je taková zlatá střední cesta pro ,,plavnou", klidnou jízdu) tak mu může naprosto důvěřovat. Je bezpečný, jistý na silnici ale i hravý - na předokolku je to pěkná mrška, člověk si ho může i užít, netrpí nedotáčivostí. Vydrží bez problémů stotisícovou hranici, znám vozy i se 150tis km a spůvodním podvozkem - je ale nutné dodržet správné ET kol, nebo se ho držet co nejblíže, aby takovou porci km vydržel jak má. Toto zavěšení netrpí nemocemi a bolestmi jako jeho konkurenti (každý ví, Francouzi, Audi, VW....... nevim jak dnes, ty nové, nezajímají mne).
Samotné provedení vozu je takové: ,,tuhle skvělé, támhle nedotažené" - alespoň na mě tak působí. Vzhled vozu se mi celkově líbí včetně interíéru, ale jeho celkové zpracování, je v některých částech ,,odfláknuté" či ,,nedokonalé" na tak drahý vůz, který by měl konkurovat kvalitou proslulým soupeřům.
Takže mínusy:
některé plasty ve voze působí lacině (vzhledem k tomu že jde o poměrně drahý vůz) - třeba středový tunel vypadá na pohled luxusně, ale po čase zjistíte, že celkem vrže, je náchylný k poškrábání (ta horní lakovaná část) a že je to vlastně obyčejný ,,levný plastík" - nemějte mi to za zlé, ale když si někdo koupí vůz za 800tis Kč, tak čeká trochu originality ve výběru materiálů - (já osobně mam ojetý za půl ceny, tak je mi to jedno :))))))
Antikorozní ochrana je skutečně ,,odfláknutá", berte to jako daň za spolehlivost a také desing, který stál mnoho. Tento vůz měl Mazdu postavit opět na nohy, takže se kvůli cenové konkurenceschopnosti muselo někde šetřit. Ale........ berte to tak, že nemusíte měnit rozvody (jelikož motor má rozvodový řetěz), tak ony ušetřené finance můžete investovat do lepší antikorozní ochrany
Modely po faceliftu (ke konci roku 2005) jsou na tom lépe, byly lépe ošetřeny, ale...... pořád to není ono. Poměrně rychle koroduje výfuk. Chybu např. reznoucích lemů vidím v onom ,,koberečku" nad kolem, drží vlhost a bordel a je docela blbě umístěný za okrajem lemu kde se drží nečistoty atd. Rada: ochránit toto místo, vystříkat dutiny, také vnitřky dveří, spodek atd., třeba na prahy nalepit ochranou folii proti odletujícím kamínkům - je průhledná, není vidět ale službu udělá. Vůz má totiž poměrně tenký lak, který na tom nese také svůj podíl viny.
To byla část pro ty, co se chtějí o vůz také trochu starat
Ten vůz za to stojí, a tyto malé investice se vrátí.
Dalším mínusem, kterým vozidlo neudělá zrovinka dobrý dojem na ty, kteří ho ,,vidí" poprvé, je jakési trhnutí oken, když začnete stahovat - docela pilně s sebou trhnou, no je to ,,kosmetická" vada, nic vážného, ale na tak cenný vůz....... si to mohli odpustit a vychytat to.
Také hluk z venčí, od kol, je docela slyšet do interiéru, takže horší odhlučnění - ale nic hrozného, působí to spíš podle toho, na co je člověk zvyklý z jiných vozů. Pohoda džez :)
Teď plusy: nemá cenu se rozepisovat, zkrátka: zmiňovaný motor(2,0benzin), podvozek, jejich kvalitní zpracování co se týče spolehlivosti, výdrže a funkčnosti, dobře uspořádaný interiér (vim kde co je, kde se co ovládá-i když pokaždé si člověk musí zvyknout:), prostornost (interier, kufr - u kombi rovná podlaha), bohatá výbava, nadčasový vzhled vozu (to je ale každého názor). Schránek je ve voze také dostatek - v loketní opěrce (horní ,,mělká" a pod ní hluboká na větší předměty), po levé straně u řidiče pod volantem je malá schránka na drobnosti, kaslík před spolujezdcem nepůsobí že je kdoví jak velký, ale s přehledem pojme např. dokumenty formátu A4, no a poslední (myslím) je nad displejem (nebo tam bude navigace:).
Diplej umístěný na vrchu středového tunelu zobrazuje samozřejmě informace z rádia, z palubního pc, hodiny, a informace funkcí klimatizace. Rádio lze ovládat pohodlně a lehce z volantu, zrovna tak tempomat. Líbí se mi také malá vychytávka, kterou je sklápění zadních sedadel - zatáhnete za páčku a máte rovnou podlahu.
Dobré řazení, má krátké dráhy (dvoulitr má šestikvalt), dobře padnoucí volant. Svou pozici si najde každý, díky jeho výškovému i podélnému nastavení. Mě osobně vyhovuje i ten tvrdší podvozek Mazdy 6.
Celkově se jedná o povedený vůz, kde jeho klady převažují, pro mne byl jasnou volbou a jsem spokojen. Nebýt těch několika drobností ve zpracování, které můžou někomu navodit horší dojem, není tomuto vozu co vytknout.
Snad sem tímto trochu napomohl, není to legrace sepsat takovouto recenzi, teď sem si to zkusil. Tak třeba něž někteří z Vás začnou rýpat, mohli by si to také vyzkoušet, kolik se nad tím ztráví času.
Děkuji a ať Vám vozy slouží a ne Vy jim :)
zoom zoom