Sprint napísal:
S většinou tvých názorů souhlasím, ale s tímhle ne.
Octu 1.6 55kW máme v rodině od r.98, když jsem byl ještě "dítě školou povinné."
Že motor není dravec je jasný, ALE táhne velmi dobře již od volnoběžných otáček a je pružný. Svojí charakteristikou se blíží k dieselu, nej. výkon má už při 4600ot. I s plně obsazeným autem motor zvládá všechna stoupání na našich dálnicích na pětku a při 130km/h si vezme pouze 8l/100km. Na delších trasách mimo dálnice se při dodržování povolených rychlostí pohybuje...
Jsem ráda, že motor 1.6 8V 55 kW vám "ku spokojenosti" slouží, nicméně mezi ním a jeho náhradou (zcela novým motorem se 74 kW) je poměrně ZÁSADNí rozdíl - na tom MUSÍM trvat (nezlobte se).
Co se poruchovosti týče, tam snad prý nějaká "dramata" nehrozí (ale po 180.000 km máte tak na 99% 2hý výfuk a možná s ním dokonce nebyl jen jeden problém - to statistika ,-)
Máte pravdu, že na takový "poklidný" rodinný "styl" jízdy bezproblémů "postačí", trošičku "optimisticky" působí váš údaj o spotřebě. Je to totiž stále ten letitý motor, co znáte i z Felicie (a i tam byl už poněkud "v důchodovém věku").
Máte pravdu že v určitém slova smyslu má "naftový" charakter, a to především tím, že NAD cca 4000 otáček "končí" (už se nic neděje).
NEchtěla jsem být nějak "zlá" a některá "písmenka" možná až příliš "ironicky" mohou působit, ale (a snad jsem to nějak NEpopletla - starší motory vw opravdu NEjsou moje "parketa") vám doporučuji "vyzkoušet/porovnat" třeba JEN s tou novou (stále "jen" 8V) 74 kW variantou (a ZDŮRAZŇUJI, že ani ta nebyla v té době nějakým "premiantem" kategorie, ale už "držela krok"), nebo nějakou "cizí" konkurencí ... od 88 kW v Alfa, přes ten 80 kW Citroën .. třeba po onu 81 kW Toyotu - "důvodně" se domnívám, že VŚECHNY jsou "lepší", všechny jsou minimálně o generaci "modernější" (výkon, charakteristika a kultura chodu, spotřeba - ostatně, i ten zvuk).
Mně osobně by asi krom poněkud "mdlého" charakteru asi vadila právě ta "hlučnost" - ostatně trochu "podivný" zvukový doprovod je častým "souputníkem" koncernových motorů, od malých tříválců po "nadupané" W12.
PS: NEchci nějak "zpochybňovat" vaše slova, ale dosahujete-li opravdu s tímto motorem dlouhodobého průměru jemně přes 6 litrů - klobouk dolů.