0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit levnější ojetinu s nutným servisem nebo dražší v dobrém stavu?

kategórie zaradenia témy: poradna, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 07:11, octavka
Ted mě právě taky čeká podobné rozhodování..mám Octavku 1,6 74kw rok 1999 před FL a za celých těch 10let jezdí bezvadně a bez poruch..ted má najeto cca 160tis a jediné co mě na ní štve že nemá klimatizaci.Ted uvažuji že bych ji prodal a přidal nějakých 30-40tis a koupil o něco novější a větší Almeru,Primeru,323 či Avensise.Ale zase si říkam proč se zbavovat Octavky když jezdí spolehlivě a kdybych těch 30ti vrazil do ní tak ta klima se domontuje a ještě by zbylo na případný servis,čirá světla a případné předělání na FL.Holt těžká volba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 08:50, RE: octavka
Marce158 napísal:
Ted mě právě taky čeká podobné rozhodování..mám Octavku 1,6 74kw rok 1999 před FL a za celých těch 10let jezdí bezvadně a bez poruch..ted má najeto cca 160tis a jediné co mě na ní štve že nemá klimatizaci.Ted uvažuji že bych ji prodal a přidal nějakých 30-40tis a koupil o něco novější a větší Almeru,Primeru,323 či Avensise.Ale zase si říkam proč se zbavovat Octavky když jezdí spolehlivě a kdybych těch 30ti vrazil do ní tak ta klima se domontuje a ještě by zbylo na případný servis,čirá světla a p...
Facelift mne svého času (jaro 2008) stál 17500,- i s prací. Nejdražší byl přední nárazník RS s ostřikovači světel, naopak zadní nárazník jsem si nechal původní. Všechny díly jsem sehnal po inzerátech, ale nové a originální.
Dnes už by díly byly (snad) podstatně levnější.
Mám Octavii 1.8 T z roku 1999, kupovanou v únoru 2007 s najetými 100000 km, dnes má najeto cca 125000 km. Se žádným vážnějším problémem jsem se ještě nesetkal (ťuk, ťuk, ťuk).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 09:18, RE: octavka
Rubal napísal:
Facelift mne svého času (jaro 2008) stál 17500,- i s prací. Nejdražší byl přední nárazník RS s ostřikovači světel, naopak zadní nárazník jsem si nechal původní. Všechny díly jsem sehnal po inzerátech, ale nové a originální.
Dnes už by díly byly (snad) podstatně levnější.
Mám Octavii 1.8 T z roku 1999, kupovanou v únoru 2007 s najetými 100000 km, dnes má najeto cca 125000 km. Se žádným vážnějším problémem jsem se ještě nesetkal (ťuk, ťuk, ťuk).
To jsou peníze vyhozený absolutně víte kam
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 09:33, RE: octavka
Valnoha napísal:
To jsou peníze vyhozený absolutně víte kam
s tim absolutně souhlasím, jediný důvod, proč faceliftovat je nehoda. A když si občas projíždím inzeráty a je vzadu starý nárazník a předek celý facelift, tuším bouračku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 09:40, RE: octavka
david_b napísal:
s tim absolutně souhlasím, jediný důvod, proč faceliftovat je nehoda. A když si občas projíždím inzeráty a je vzadu starý nárazník a předek celý facelift, tuším bouračku.
Tenkrát to byl dobrý "kauf", takže i když jsem ji potom faceliftoval, pořád vyšla cenově líp než jakákoliv nabízená v bazarech, nebo v inezrátech. I na to že by mohla vypadat po bouračce jsem myslel, proto jsem celý postup výměny nafotil, abych měl důkaz pro případný prodej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 09:42, RE: octavka
Valnoha napísal:
To jsou peníze vyhozený absolutně víte kam
To je věc názoru a ceny koupeného auta + faceliftu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 09:52, RE: octavka
Rubal napísal:
Tenkrát to byl dobrý "kauf", takže i když jsem ji potom faceliftoval, pořád vyšla cenově líp než jakákoliv nabízená v bazarech, nebo v inezrátech. I na to že by mohla vypadat po bouračce jsem myslel, proto jsem celý postup výměny nafotil, abych měl důkaz pro případný prodej.
chytrý nápad s tím nafocením. Já přemýšlím o čirých světlometech - svítí líp, ale je mi líto za to vyhazovat peníze, tak snad až mě někdo ťukne,,,
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 11:27, RE: octavka
Rubal napísal:
To je věc názoru a ceny koupeného auta + faceliftu.
Klimatizace je blbost, kdybych ji v autě neměl, nic by se nestalo. Věčně je z toho člověk nemocný, angíny a podobné pitomosti jsou na denním pořádku... daleko lepší je šíbr podle mně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 11:46, RE: octavka
Reno napísal:
Klimatizace je blbost, kdybych ji v autě neměl, nic by se nestalo. Věčně je z toho člověk nemocný, angíny a podobné pitomosti jsou na denním pořádku... daleko lepší je šíbr podle mně.
Někteří lidi jsou náchylní na klimatizaci a mají z toho angínu, někteří lidé když ofouknou ze šíbru, tak jsou rovněž nemocní. V tomhle si asi člověk moc nevybere. Já si na klimatizaci nestěžuju, protože na ni náchylný nejsem. Je však zapotřebí pustit ji na sklo, nikdy ne přímo na sebe.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 11:57, RE: octavka
Rubal napísal:
Někteří lidi jsou náchylní na klimatizaci a mají z toho angínu, někteří lidé když ofouknou ze šíbru, tak jsou rovněž nemocní. V tomhle si asi člověk moc nevybere. Já si na klimatizaci nestěžuju, protože na ni náchylný nejsem. Je však zapotřebí pustit ji na sklo, nikdy ne přímo na sebe.
Tak tak, jestliže jsem na klimu náchylný, tak ji holt nepoužívám a je to. Plno lidí si pořád stěžuje, ale nikdo je nenutí ji v létě používat... Mě osobně změny teplot nevadí, jsem odolný a spíše mám raději chládek, takže klimu vítám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 12:15, 10 % jako záloha na servis
10 % jako záloha na servis mi přijde poněkud matoucí. Ono Octavii můžete koupit klidně za 50 tis.. Pokud bych bral onu minimální částku, pak bych měl mít na servis min. 5 tis.. Což je tak na rozvody a olej. KDyž naopak koupím slušnou za 150 tis., platilo by mít minimálně 15 tis.. Přitom lze zcela jistě předpokládat, že ta za 150 tis. bude v nesrovnatelně lepším stavu (stejný model, stejný rok výroby...). Berte to jako modelový příklad. Přitom cena ND i práce bude totožná!
Čili co jsem tím chtěl říct? Že je de facto jedno, kolik vůz stojí. Kolik by měl mít schováno na příp. servis, by si měl člověk nějak rozumě vyčíslit pro daný model. Což zde celkem hezky provedl autor článku. Každý model má svá specifika. Čím lépe dokáže člověk vůz při koupi posoudit, tím méně neznámých mu při rozhodování zůstane. Km nájezd nic neřeší a stáří taky ne (mimo prvních vyrobených kusů. kterým je obecně lepší se vyhnout).
Nejlepší radou je asi opravdu zainvestovat posouzení vozu při koupi. Málokdo dokáže odhadnout skutečný stav. Běžný člověk podle mě naprosto nemá šanci poznat, jestli vůz najel 100 nebo 250 tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 12:55, a co treba uplne jiny auto ?
co treba pri cenovce cca 100tis se zamerit spis na konkretni kus a ne znacku. ja treba vim o jednom escortu, rv 2000, ghia vybava, poctivy kilometry - cca 110tkm,auto z cech, bylo lehce tukly na predek[naraznik, svetlo, maska sou novy], cekaj vas teda rozvody a cenovka je cca 60 000
za zbylejch cca 30 tisic si poridite druhy kola a jeste vam zbyde na par plnejch nadrzi a mate pokoj :D
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.02.2010 14:49, RE: a co treba uplne jiny auto ?
ladis napísal:
co treba pri cenovce cca 100tis se zamerit spis na konkretni kus a ne znacku. ja treba vim o jednom escortu, rv 2000, ghia vybava, poctivy kilometry - cca 110tkm,auto z cech, bylo lehce tukly na predek[naraznik, svetlo, maska sou novy], cekaj vas teda rozvody a cenovka je cca 60 000
za zbylejch cca 30 tisic si poridite druhy kola a jeste vam zbyde na par plnejch nadrzi a mate pokoj :D
To je sice hezke, ale Escort je o generaci zpět. Což se pozná hlavně na bezpečnosti. Dále někteří o Escortu tvrdí, že je nevhodně konstrukčně navržen, protože v nosných částech jsou plechy příliš blízko u sebe, a tak má docházet k výrazné kondenzaci vody a důsledkem je reznoucí karoserie...
Proč rozmlouvat Octavii? Až na místo vzadu (což není žádná tragedie, Fabia má méně a kolik rodin ji má...) je nedostatkem vyšší cena v bazarech. To už dnes také nemusí nutně platit... A pokud už nějakou alternativu k Octavii, pak jednoznačně Focus.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.02.2010 08:11, RE: octavka
nokunoka napísal:
Tak tak, jestliže jsem na klimu náchylný, tak ji holt nepoužívám a je to. Plno lidí si pořád stěžuje, ale nikdo je nenutí ji v létě používat... Mě osobně změny teplot nevadí, jsem odolný a spíše mám raději chládek, takže klimu vítám.
šíbr fouká za mně.... bych řekl...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.02.2010 13:44, RE: octavka
Reno napísal:
Klimatizace je blbost, kdybych ji v autě neměl, nic by se nestalo. Věčně je z toho člověk nemocný, angíny a podobné pitomosti jsou na denním pořádku... daleko lepší je šíbr podle mně.
Problémy, co způsobuje klima, jdou z 90% na vrub majitele - nesprávné použití (rozdíl klidně i o 15 °C), a nedostatečná dezinfekce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.02.2010 18:03, RE: octavka
Pepe napísal:
Problémy, co způsobuje klima, jdou z 90% na vrub majitele - nesprávné použití (rozdíl klidně i o 15 °C), a nedostatečná dezinfekce.
Tuhle super hlášku jsem četl už milionkrát. Co když je venku 33 stupňů, to si mám nastavit na klimatizaci 27? Protože pokukd není klima nastavená dejme tomu na 18-20 stupňů, tak neklimatizuje vůbec...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.02.2010 18:37, RE: octavka
Reno napísal:
Tuhle super hlášku jsem četl už milionkrát. Co když je venku 33 stupňů, to si mám nastavit na klimatizaci 27? Protože pokukd není klima nastavená dejme tomu na 18-20 stupňů, tak neklimatizuje vůbec...
Tak to asi bude s klimou něco blbě...
Ale částečně souhlasím. Ono nastavit rozdíl max. 6 či kolik stupňů je fajne, ale rozdíl vůdči čemu? Teplotě na slunci, ve stínu... Samotný vítr a vlhkost silně ovlivňuje reálně vnímanou teplotu. Dneska jsem po venku chodil jen v mikině, přitom dle teploměru bylo sotva nějakých 10 stupňů. Osobně klimatizaci považuji za rozumnou používat jen na delší cesty a hlavně na dálnici. A při nějakých extrémech, tzn při maximálních letních teplotách, dejme tomu nad 30 st.C. Ale je to dáno také užitím vozu. Chápu, že "kravaťák" nemůže dojet na jednání upocený jak Paroubek :) A Lkw fahrer asi taky nechce být celý den v peci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.02.2010 21:15, RE: octavka
rohYpnol napísal:
Tak to asi bude s klimou něco blbě...
Ale částečně souhlasím. Ono nastavit rozdíl max. 6 či kolik stupňů je fajne, ale rozdíl vůdči čemu? Teplotě na slunci, ve stínu... Samotný vítr a vlhkost silně ovlivňuje reálně vnímanou teplotu. Dneska jsem po venku chodil jen v mikině, přitom dle teploměru bylo sotva nějakých 10 stupňů. Osobně klimatizaci považuji za rozumnou používat jen na delší cesty a hlavně na dálnici. A při nějakých extrémech, tzn při maximálních letních teplotách, dejme tomu nad 30 s...
Tak teplota na slunci je obvykle mezi ctyriceti az padesati, takze to je uplny nesmysl. A kravatak se stejne zpoti, az vyleze z auta, tak do peti minut... Kdyz nastavim na klimatizaci 22, tak to neudela vubec nic, sepne podle mne tak pri 20 a mene...
jedinou klimatizaci, kterou jakz takz snasim je ve Phaetonu, vynelez pana nevimjaksejmenuje, ktery na klimatizace trpel stejne jako ja...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 28.02.2010 08:47, RE: octavka
Reno napísal:
Tak teplota na slunci je obvykle mezi ctyriceti az padesati, takze to je uplny nesmysl. A kravatak se stejne zpoti, az vyleze z auta, tak do peti minut... Kdyz nastavim na klimatizaci 22, tak to neudela vubec nic, sepne podle mne tak pri 20 a mene...
jedinou klimatizaci, kterou jakz takz snasim je ve Phaetonu, vynelez pana nevimjaksejmenuje, ktery na klimatizace trpel stejne jako ja...
Asi se nechápeme - pokud je venku 33, tak v autě bude kolem 40. Rozdíl je míněn vůči venkovní teplotě. Zkuste si nechat auto na slunci - stačí půl hodiny, a to, jak se vám rozžhaví vnitřek, nevyvětráte žádným šíbrem. Navíc spousta lidí (včetně mojí ženy), nesnáší centrální klimatizace (v budovách), kde je díky zanedbané hygieně filtrů největší zdroj problémů. A to samé platí u auta - dezinfekce by se měla provádět 2x ročně, někomu (třeba mě) stačí 1x, někoho nezachrání ani obdenní čištění...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.03.2010 07:45, RE: octavka
Pepe napísal:
Asi se nechápeme - pokud je venku 33, tak v autě bude kolem 40. Rozdíl je míněn vůči venkovní teplotě. Zkuste si nechat auto na slunci - stačí půl hodiny, a to, jak se vám rozžhaví vnitřek, nevyvětráte žádným šíbrem. Navíc spousta lidí (včetně mojí ženy), nesnáší centrální klimatizace (v budovách), kde je díky zanedbané hygieně filtrů největší zdroj problémů. A to samé platí u auta - dezinfekce by se měla provádět 2x ročně, někomu (třeba mě) stačí 1x, někoho nezachrání ani obdenní čištění...
Když je venku 33, měl byste podle toho co se píše v autě nastavit tak max. 28. A to byste v něm topil..
reagovať
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.