Valnoha napísal:
Jak často měníš u auta nápravy převodovky hlavy atd? Jde o to že pod e30 neležíš každý víkend abys pak týden v klidu odjezdil. Ty díly jsem měl namysli třeba blatník světlo atd. Spotřeba/ručení v případě třeba 318i se dostaneš na průměrných 8/100 zde jsme na tom stejně jako starej vyběhlej favorit s rozdílem 35kw ve prospěch BMW a povinný o nějakou tu korunu je v jeho neprospěch jak píšu výše ale nemyslim že by na 1,8 bylo 10tisíc.
Hm, a proč měníš blatník a světlo, co pak to jsou běžné náhradní díly? To si vybíráš auto podle toho, co stojí blatník a světlo? Navíc stav blatníků a světel se dá dobře zkontrolovat, ale prdlá palice, vysypaná převodovka, do které někdo nalil olej s vazelinou a pilinama kvůli hluku, to se hned při první jízdě poznat nemusí. Já měl na mysli díly, které nutně potřebuješ k provozu, ale nejsi přesně schopen na místě zkontrolovat jejich stav, což jsou nápravy, silentbloky, tlumiče, motor, převodovka - to jsou věci, které prozkoumáš spíše povrchně a projeví se, až se s autem více seznámíš. Dále potom běžné díly podléhající opotřebení, jako jsou, desky, kotouče (bubny), filtry, výfuk, svíčky, rozvodový řemen a podobně. Myslím, že tady bude mít stará škodovka hodně navrch. Tím neříkám, že jsem pro Favorita, ale já, i když sám kupuju ojetiny, do starýho BMW bych nešel, a to právě z důvodů nevyzpytatelnosti, a to zejména, kdyby moje preference byly opravdu nízké náklady.
V jednom souhlasím 1.8 od BMW bude asi lepší volba než 1.3 od Škody, ale ten škodováckej je zase málem na každé půdě, když se něco podrbe.