0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia: nejprodávanější ojetý vůz

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 18.09.2008 14:03, viewer
Měl jsem feldu 1,6 GLX přesně 9 let. Byl jsem s ní několikrát ve F (Lyon), několikrát v Dubrovníku (ještě cestování po staré cestě po válce). Vždy mně dovezla tam i spět bez problému. Jezdil jsem s ní v podstatě denně, a to pár km (tam a spět celkem 8), akumulátor odešel po 6 letech, výfuk po 8, nikdy nebyla v garáži. Posilovač, počítač bez problému. Spotřeba cca 6,5 (dlouhá cesta), město 7,5 - 8 (léto, zima). Měl jsem krátkou verzi, ale byla velmi prostorná. Koroze -zadní dveře zastavena asi ve třetím roku vyčištěním a natřením nějakým asfaltem, potom už nic nekorodovalo. ABS bez závad. Závady udělal jen servis (např nesprávný olej v převodovce), STK jen jako projetí, bez závad (jen koroze, ale píšou vždy). V devátém roce odešel přední tlumič, výměna obou za monroe, zadní bez závad. Pordal jsem ji do AAA za devadesát tisíc. Jako rarita bylo, když jsem na prvýkrát natočil motor při minus 24, japonci a korejci jen stáli a mrzli. Lepší auto v Škodě nevyrobili. Jezdil jsem potom na fabii (16ventil), Octavii 1,8T a dalších autech, ale užitné hodnoty feldy žádné z nich nedosáhlo. U feldy nebylo nutné rozmýšlet nad výškou podvozku v zimě (aby neodešly plastové kryty). Fabia je velmi nepovedená a myslím, že ji stáhnou, protože neumí konkurovat japonským a korejským.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 10.02.2009 22:02, RE: Posilovač řízení
anonym napísal:
Pozor posilovač řízení u 1.6tkové felicie byl i po roce 1996 stále jen na přání nikoliv samozřejmostí znám spoustů 1.6 felicií z 1997 a posilovač nemají a je to hrůza ..Diesel musel mít posilovač nebot by s ním nebylo možno zaparkovat
Mám pocit, že servo bylo u 1,6 standard od faceliftu, tedy někdy od ´98. Navíc se dala s tímhle motorem pořídit jen ve výbavě GLX. Otec ji kupoval 01/99, servo tam bylo, ale bylo-li by za příplatek, tak by tam nebylo. :) Jinak 1,6 pocitově jede jak píchlá svině :) (proti 1,3), motor dynamický, ale to auto na to není... Motor těžký, takže auto i přes vylepšený podvozek nedotáčivé (což je ale každá felda), karoserie poddimenzovaná, ...

Jinak co se týče 1,3, tak už tady asi všechno padlo. Já teď jezdím s 1,3MPI 50kW, kupovali jsme ji my (mí rodiče) novou v 02/97, takže historii mám zmonitorovanou. Rozhodně to auto tady nebudu vychvalovat do nebes, nepatřím k zarytým škodovkářům. Objektivně vzato ovšem jisté klady má.
Začal jsem s ní jezdit při 153t km, teď má 179t km. Nutno dodat, že jsem takhle jetou feldu v tomhle stavu asi ještě neviděl... Asi jsem vůbec neviděl feldu s tolika km! :) Dobrý kup? Možná, nevim... Ale problémy minimální. Určitě se zde odráží první majitel a, jak tady někdo psal, hlavně ÚDRŽBA! Ta bude u 80-ti procent ojetin zanedbaná. Naše felda vždy dostala, oč si řekla, i já do ní liju peníze, když ji teď používám, ale přijde mi to samozřejmé, pokud nechci, aby mě někde nechala... Není to ale nic dramatického, a to hlavně díky cenám dílů. V tomto musím dát fanatickým škodovkářům za pravdu, ceny jsou vyloženě vtipné. Vloni na jaře jsem dělal GO brzd. Měnil jsem vše krom kotoučů a bubnů, třmeny jsem neměnil, ale repasoval. Díly mě stály 980 Kč. :) Vzpomínám, jak jsem na své bývalé BMW kupoval přední destičky za 1500... Z druhovýroby...
Co zlobí? Mě konkrétně štelování výšky světel, nejde zadní ostřikovač (společná nádržka pro přední a zadní ostřikovač aneb šetření na špatném místě), blbne zadní stěrač (nevrací se do výchozí polohy, ale zůstane tam, kde ho vypnu), teď přes zimu začaly blbnout přední, ale jen nějak přechodně, zatím je to dobré, tak uvidíme, nefunguje rozmrazovač zadního skla, páč jsou jednotlivá vlákna za ty roky přerušená, občas zaznamenám špatný kontakt v nějakém spínači, třeba mlhovek, dvojka má špatné synchrony a zpátečku musím hledat (základní neduh). Víc mě nenapadá. Musí se opatrně, je to měkké. :) A na ABS či airbagy může člověk taky zapomenout, natož pak nějaká stabilizace. Ale jezdím dlouhodobě za 7,1 litru a z bodu A do B i zpět jsem se zatím dostal vždycky. Každých 15t km měním olej + filtr + vzduch. filtr a jezdím na mikroskopický rozbor oleje, přeci jen papírově je už motor dalece za zenitem! :) Na korozi mám kliku, kvetou jen obouchaná místa. Spodek i páté dveře naprosto zdravé, takže koroze na běžných místech není pravidlem. Nad stovku už se feldě moc sprintovat nechce, ale když se dobře nadechne, umí si sáhnout na tachometrovou stosedmdesátku. To ale nedoporučuju... Audio je ve feldě vyřešené přímo žalostně a nemá cenu snažit se na tom cokoliv měnit. Nadměrný hluk a 13cm repráčky hrající přímo do vašich lýtek ve vás iluzi domácího kina nevzbudí. :)
Komu bych ji doporučil?: Zatím jsem neměl a ani neznám auto za tyto peníze, které by po městě jezdilo do 7,5 litru benzinu. Na delší trasy ale opravdu není. Proto bych ji podstrčil jako druhé/třetí/... auto do rodiny, vyloženě do města, na nákupy, příp. na dojíždění krátkých vzdáleností. Provozní náklady jsou mizivé, majitelé ale bohužel často neví, co by si za takový starý krám řekli, ceny ojetin jsou tedy mnohdy vyšponované... Připlácí se přitom za každou kravinu, která je u jiných výrobců samozřejmostí.

No, omlouvám se všem, kteří se dostali až sem, páč jsem právě zjistil, že jsem se rozepsal. :)

Rád pomůžu na thatsme@seznam.cz . Přeju šťastnou ruku při nákupu.
Lukáš, Mikulov
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.