Pondelok 06.08.2012 07:12,
Tak napíši své zkušenosti, které nejsou tak optimistické
Takže měl jsem felicii 1,3MPI 50kw.Koupen asi před 11-12 lety jako nová.Najeto 187tis.
Narovinu bez posilaovče hrůza a děs, příplatek k 1,3MPi za posilovač-se asi ve škodovce zbláznily. Podvozek ve Felicii nepovažuji, za nějak úžasný a už vůbec ne pro sportovní jízdu, náklovy větší než je zdrávo a to jsem měl pocit že ten můj konkrétní kousek je nějak níže posazen na silnici než ostatní feliny.Mimochodem měl jsem možnost nějakou dobu jezdit v 1,9D s posilovačem(náhradní automobil) a narovinu přeposilované auto, posilovač neměl proměnný účinek(stejně jako první generace Fábií)takže na dálnici ve vyjetých kolejích zážitek-opravdu děkuji nechci.Poznámka k 1,9d-díky větší hmotnosti tak tato nebrzdila snad už vůbec, kolikrát jsem se bál, že do křižovatky nedobrzdím. Motor se jednomu studentovi lehké váhy může zdát opravdu silný, jenže nemá smysl točit víc než 3500-4000 otáček, a do 2000 to skoro netáhlo.170km v hodině, to tak možná s vichřicí v zádech.Na 5 to točilo už na 130km/h 3500otáček-maximálka co to po nějaké době jelo bylo tak 150-160 a to opravdu muselo foukat vhodným směrem.Předjíždění to byl pokaždé šílený adrenalin-podřadit a snažit se to vytočit a modlit se, aby mne pustil před sebe. Prasečiny jako tlumiče z výfuků či katalyzátory pryč-to mě ani ve snu nenapadlo-jednou mi prorezavěl výfuk a vím co to dělá za rambajz.Nechtěl bych bydlet poblíž Vás a poslouchat a čichat to.Řadící páka-v podstatě to samé co favorit-šíleně dlouhé dráhy řazení.Náhradní díkly-opravdu miluji ty hazardéry co si kupují brzdové destičky z Číny aby ušetřili pár desetikorun. Nicméně na netu se dají sehnat velice levně i značkové díly.Poslední větší výměna co si pamatuji tak třeba přední tlumiče sachs 1 450/ks -to docela jde. Nicméně jako auto do lesa a na stavbu se docela osvědčilo svými malými rozměry a jakš takš slušnou průjezdností proti např. Octaviím I. Bezpečnost nic moc, hlavně po těch letech to byl papír-vyzkoušeno na pár na pohled velice malých ťukanců při kličkování na lesní cestě nebo couvání s velkými následky na karoserii.Rez je opravdu alfou omegou-lemy blatníků a hlavně 5-té dveře.Narovinu, byl to takový lepší Favorit.Shrnul bych to asi tak, měl jsem auto docela rád, hodně jsem s ním zažil, ale auta typu Felicií a nebo Fábií I bych už opravdu nepořídil, slabé, špatné jízdní vlastnosti.Naopak bych vyzdvihl levné náhradní díly-jen prosím Vás, kdo takové auto máte, připlaťte si prosím těch pár korun u kritických dílů za značkové, alespoň na brzdových destičkách-už tak to moc nebrzdí.Pár pozitovnějších srovnání-interiér větší než u Fabie I(v té se opravdu za mne nikdo neposadí), průjezdnost terénem lepší než u Octavie I.
reagovať