0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia RS nebo Fabia RS?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 15:52, RE: Blaboly v clanku
M. Oborník napísal:
Vážený anonyme. Nejsem si vědom toho, že bych si v článku něčím vzájemně odporoval. Nikde nepíšu, že Fabia má takovou pružnost motoru, že by řidič nepotřeboval řadit, naopak jak se můžete přesvědčit, napsal jsem že někdy je potřeba řadit až příliš často (nejčastěji ve městě). Četnost řazení ovšem nemá s pružností nic společného, je to věc čistě menšího otáčkového rozsahu. Proto si tyto věci, pokud je správně pochopíte, nemohou odporovat...
Jinak co se týká tabulky a věcí okolo pružné akcelerac...
Pruznost motoru ma naopak velmi mnoho spolecneho s cetnosti razeni. V realnem provozu totiz neresite tabulkova zrychleni mezi dvema hodnotami v tabulce s fixnim kvaltem, ale skutecne zrychleni. Pokud vas napriklad v kopci na dalnici pribrzdi kamion a vy se potrebujete dostat na rozumnou cestovni rychlost, tak je vam uplne jedno, ze mate super pruzny diesel, kdyz vam tento umozni zrychlit maximalne o dvacet kilometru a pak stejne musite radit, protoze nad 3500ot uz vam to nejede.
Jediny skutecne pruzna motorace jsou benzinove osmivalce pripadne sestivaly pro mene narocne, ktere jsou schopny tahnout od dvou do sedmi tisic otacek, tedy zacit kopec na nejvyssi rychlostni stupen ve stodvaceti a na vrcholu kopce na tu samou rychlost atakovat dveste kilometru v hodine. Pokud pro stejny vykon dvakrat radim s TDIckem nahoru, tak to vyjde na stejno jako kdyz s tocivym maloobjemem musim podradit dolu nez manevr zapocnu. Pro jizdu je totiz dulezity rozsah vyuzitelnych otacek a nikoliv jeho umisteni (kdyz neresim spotrebu).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 15:57, RE: tabulka zrychlení
anonym napísal:
Jo jenomže ten motor BMW tds má tu charakteristiku že je prostě otáčkový jak benzín tak nevím proč bych se styděl že jedu do prudkého kopce na čtyčku?pak bysme si to ale řekli kolem rychlosti 200kmh až se bávo rozjede tak nějaká oktávka může jít někam.
Jenze to je prave o tom, ze malo lidi zajima, ze nad 200 zvitezi TDS. Jde o to, ze v normalnim provozu opravdu treba ten golf jak M. Odbornik popsatl zrychli za ceduli lepe nez 535 a to je proto, ze proste golf i BMW jednou na priblizne stejnych otackach, ale pro Golfa TDI je to idelani stav cca 2 tis otacek pro zrychleni, ale pro BMW ne, musel by podradit jak psal Odbornik na dvojku mit cca 4 tis otacek a pak by okamzite za ceduli problikaval golfa at mu uhne, ale v beznem provozu je pruzne zrychleni taky dulezity udaj. Stejne tak jako nekomu se libi charakteristika TDS a nekomu to vadi. Nekdo nechce jet do kopce na dalnici 130 na 4ku kdyz ostatni jedou na 5tku a to, ze ve uz neco pred 200km/h golf umre a TDS leti jeste dal nikoho nezajima, protoze vetsina lidi jede tak do od 130 - 150. Tady jde o plosne pouziti prumerneho cloveka, cili cca 90% obyvatel, ze 10% vyhovuje neco jineho at si koupi TDS, od toho to tady je. At si kazdy vybere. Neda se rict, ze jedno je lepsi druhe horsi, proste kazdy motor ma svou cilovou skupinu. Stejne jako Octavia zastava roli tzv "rodinneho" vozu akorat ma silnejsi motor. Nikdy se octavia nesnazila rovnat Subaru nebo jinym ryze sportovnim autum. Je to proste auto i na normalni jezdeni s prijatelnymi naklady
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 16:07, RE: Blaboly v clanku
anonym napísal:
Pruznost motoru ma naopak velmi mnoho spolecneho s cetnosti razeni. V realnem provozu totiz neresite tabulkova zrychleni mezi dvema hodnotami v tabulce s fixnim kvaltem, ale skutecne zrychleni. Pokud vas napriklad v kopci na dalnici pribrzdi kamion a vy se potrebujete dostat na rozumnou cestovni rychlost, tak je vam uplne jedno, ze mate super pruzny diesel, kdyz vam tento umozni zrychlit maximalne o dvacet kilometru a pak stejne musite radit, protoze nad 3500ot uz vam to nejede.
Jediny skutecne ...
uz to tady nekdo vzpomenul, s dizlem kdyz se dostanes na konec otacek, tak preradis a jsi zase v nejlepsim. Trochu zapominas nato, ze i s tim benzinakem musis radit takze to neni tak ze bys s benzinem vsechno vytahl na jeden kvalt zatimco dizlu bys musel dvakrat nebo trikrat preradit. BTW zrovna v tom kopci bych si s dizlakem moc nezahraval Znam hodne lidi co presedlali z benzinu na dizl nejen kvuli spotrebe ale hlavne kvuli dynamice jizdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 16:12, RE: tabulka zrychlení
Womaida napísal:
Kdysi tu kdosi z redakce psal, ze O1 RS ma dlouhe kvalty a na trojku se k omezovaci dostane pri 170km/h. Treba tu ma nekdo osobni zkusenost, tak to muze potvrdit, ja O1 RS neridil.
i klasicka O1 1,8T jede na trojku 170
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 16:16, RE: tabulka zrychlení
anonym napísal:
i klasicka O1 1,8T jede na trojku 170
klasicka 1.8T jede v sesti tisicich 140 GPS, tachometrem 165 Simply clever
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 16:19, RE: tabulka zrychlení
M. Oborník napísal:
Tabulka není zcestná, odráží flexibilitu motoru v nejběžnějším režimu jízdy. To, že každý z vozů má své maximum na jednotlivé stupně někde jinde, to je pro většinu lidí podružné. Budete se možná divit, ale i zájemce o rychlejší vozy více zajímá to, jak to reaguje když tomu na trojku či čtyřku „vytnou“, než to, jestli dvojka točí do stovky nebo stodeseti. Když se posadíte třeba do BMW 535 i z roku 1990, které sice zrychlí z 0 na 100 za 7,7 s. a dvojku vytočí na nějakých 120km/h, budete paradoxně ...
nejsem žádný závodník, ale pokud mám předjet pomalý náklaďák a vím, že rovinka je krátká, tak tomu ty otáčky zkrátka dát musím a neřeším, že v běžných otáčkách při zařazené čtyřce bych to nestihl
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 16:22, RE: tabulka zrychlení
anonym napísal:
klasicka 1.8T jede v sesti tisicich 140 GPS, tachometrem 165 Simply clever
I moje rodinná primera kombi 2.0 16V 103KW jede na trojku 160 dle tacho -dle GPS 145km/h.ale je to tam celkem hodně rychle
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 17:00, RE: Blaboly v clanku
Womaida napísal:
Drzel jsem se....ale nemuzu. Jak muzete PROBOHA prihodit do srovnani Imprezu GT. Jel jste s tim nekdy? O1 RS a Fabia RS jsou sportovne ladene hatchbacky (liftbacky). Impreza je ostre sportovni auto. Jen naklady na rocni udrzbu Imprezy by kdekoho svlekly do slipu. A to nemluvim o pouzitelnosti pro "bezny provoz". Prvni generace Imprezy ma nadrz na 45l a pod 15l/100km se s ni jezdit neda. Zato za 25 velmi lehce. A pruzne zrychleni s razeni prilis nesouvisi. Co treba vzit v potaz rozsah akcerelace?...
Nevim jak impreza, ale u EVO IX vychází 1km jízdy na cca. 17kč, takže nic pro denní používání. Neni to vycucané z prstu ale vyčtené z knihy jízd. Nehledě na opravdu omezený komfort.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 18:58, Fabia RS žere šestihrnky?
anonym napísal:
Nevim jak impreza, ale u EVO IX vychází 1km jízdy na cca. 17kč, takže nic pro denní používání. Neni to vycucané z prstu ale vyčtené z knihy jízd. Nehledě na opravdu omezený komfort.
To bych teda chtěl někdy vidět.Kdysi jsem ten motor (96 kw) měl v golfu.Teď mám momentálně alfu V6 a můžu říct,že s prstem v nosu bych jí ujel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 19:09, RE: tabulka zrychlení
mufik.martin napísal:
Jenze to je prave o tom, ze malo lidi zajima, ze nad 200 zvitezi TDS. Jde o to, ze v normalnim provozu opravdu treba ten golf jak M. Odbornik popsatl zrychli za ceduli lepe nez 535 a to je proto, ze proste golf i BMW jednou na priblizne stejnych otackach, ale pro Golfa TDI je to idelani stav cca 2 tis otacek pro zrychleni, ale pro BMW ne, musel by podradit jak psal Odbornik na dvojku mit cca 4 tis otacek a pak by okamzite za ceduli problikaval golfa at mu uhne, ale v beznem provozu je pruzne zry...
Dobrý den. Můžu potvrdit, že starý modely BMW mají šíleně dlouhý rychlosti. Jezdil jsem se 735 I a na trojku točila v padesáti 1500rpm. Když se na to v tomto případě šláplo, tak se nestalo vůbec nic akorát motor změnil zvuk a spotřebu. Dynamicky se dalo jezdit akorát na dvojku, jinak to stálo za starou belu. V devadesáti se tak tak chytala čtyrka. Pětka tam byla tak akorát do počtu, možná na dálnici ve dvoustovce by tam šla hodit aby vůbec k něčemu byla Čtu druhý článek od tohoto redaktora a musím uznat že nejenom že umí napsat, ale opravdu o tom něco ví. Nejlepší jsou ale stejně diskuze, fakt jsem se zasmál jak tady kdosi doporučoval zájemci o Fabku nebo Oktavii ojeté sportovní Subaru. To jsou fakt rady do života
Zbyněk Tichoň
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 19:27, RE: Fabia RS žere šestihrnky?
plešatej kavan napísal:
To bych teda chtěl někdy vidět.Kdysi jsem ten motor (96 kw) měl v golfu.Teď mám momentálně alfu V6 a můžu říct,že s prstem v nosu bych jí ujel.
to bych chtel videt jak bys z golfu presedl do alfy :))))) a ted tu o cervene karkulce ta je takova vic uveritelna :))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 20:12, RE: Fabia RS žere šestihrnky?
anonym napísal:
to bych chtel videt jak bys z golfu presedl do alfy :))))) a ted tu o cervene karkulce ta je takova vic uveritelna :))))
Nevím,co je na tom k neuvěření.Auto po čase začne být nudný (1 rok jsem ho měl) a ještě když se sere,tak jdu jinam.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 24.08.2007 22:17, RE: tabulka zrychlení
Womaida napísal:
Kdysi tu kdosi z redakce psal, ze O1 RS ma dlouhe kvalty a na trojku se k omezovaci dostane pri 170km/h. Treba tu ma nekdo osobni zkusenost, tak to muze potvrdit, ja O1 RS neridil.
Ta hodnota 170 km/hod na 3 rych. st je rálná - alespoň dle údaje na tachometru. Jako spolujezdec jsem to opakovaně zažil. Teď OI RS známý vyměnil za OII RS, tak ho požádám o vyzkoušení i tam (ale ta už má snad 6ti kvalt, tak by to asi nemělo vypovídající hodnotu pro srovnání).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 10:30, RE: Pružné zrychlení
edmund napísal:
Kolega má Octávii RS, dokonce ji ještě čipnul na nějakých 230 koníků a cítil se tak, jak popisujete. Prostě to nesedělo. Vyměnil tedy tlumiče, dodělal spoilery včetně zadního křídla a myslím, že j e to vělmi dobré sportovní nářadí. Sice jak kolega sám říká, je mu to tady u nás k prdu, ale baví ho, že to v tom autě prostě je.
sorry ale to co napsal edmund mi příjde jako totální sr**ka....Zaprvé Škoda oktávia s ubohou osmnáctistovkou sice turbo ale přesto ubohým výkonem nemůže nikdy být sportovní náčiní....Zadruhý sem se hodně rozesmál při čtení že vyměnil tlumiče,dodělal spoilery včetně zadního:D Pouhá výměna tlumičů mu asi jen tak nepomohla,u tohohle chabýho podvozku by se muselo vyměnit všechno a aby se dosáhlo změny,a taky hodně pochybuju že si nechal vyrobit spoilery na zakázku to by se ceny pohybovaly nad 100 000,protože jiná cesta ke zvýšení přítlaku pomocí spoilerů nevede,předpokládám že váš kolega použil masově vyráběné spoilery,které koupil u benzínky nebo od nějaké firmy která nabízy hromady samolepících ,,tuningových dílů" a tyhle díly a spoilery maximálně tak jízdním vlastnostem uškodí a navíc auto potom vypadá jako z cirkusu...Fabia RS ani Octavia RS nejsou sportovní vozy...a vy co tady píšete že jste unesení těmihla auty tak promiňte ale až se svezete v pořádném sportovním autě(ferrari,lamborghini nebo třeba i BMW M3) tak možná pochopíte o čem sportovní vůz jue..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 12:00, Škoda Octavia RS nebo Fabia RS?
Jak tak pročítám diskuzní příspěvky, nemohu se ubránit dojmu, že se většina diskutujících svezla zcela mimo sdělení autora tohoto článku. Jako automechanik a vlastník Fabie RS mohu přece jen k tématu něco skromně dodat. Fabia RS nemůže být brána jako sportovní auto a rovněž tak i Octavia RS. Jsou to jen auta, která svým majitelům dovolí i trochu "té sportovnější jízdy". Hlavní stránkou výkonu však je příjemné, a tím i bezpečnější předjíždění. Fabia je oproti Octavii menší a hodí se spíše pro "dva". Je to tiché a úsporné auto. Kdo nechce "vyplivnout" na silnici zbytečně moc peněz a přitom se i dobře svézt, je Fabia RS dobrá volba. To platí pro ty, kteří nehledají dokonalé auto. Takové stejně neexistuje. Přesto, že je Fabie lehká, sedí jako přibitá a "dostat ji do smyku" je mnohem těžší než Octavii, přesto, že má tato upraven podvozek. Fabie RS má z výroby upraveno těžiště snížením o 1,5cm a stabilitu si můžete sami zlepšit podložkami po 3cm na každé nápravě. Není to však v žádném případě auto "na zimu". Příliš těžký motor zhoršuje komfort jízdy více jako u Octavie. Obě auta patří do rukou pouze vyježděným řidičům. Kdo by chtěl vědět, které z nich je rychlejší, je to těžko jednoznačně určitelné , po letišti se nejezdí a na běžné silnici čiplá Fabie Octavii "pozávodí". Komfort jízdy je lepší v Octavii. Ovšem podstatně dražší. Úmyslně jsem se rozhodl ignorovat hodnocení benzín-nafta. Můj mistr kdysi říkal: Plyn je do kamen, benzin do aut a nafta do traktoru. Je nabíledni, že to dnes již neplatí. Jelikož často velmi dlouhé cesty po zahraničí, je velmi příjemné nestát u každé "páté benzinky". A co se jízdy týká, sešlápnout pedál na podlahu umí každý, ale pokud si chcete občas zazávodit , já výhradně jen do kopců, ať zkusí z hodnocených raději Fabii RS. Kdo raději lepší cestovní komfort, nezáleží mu tolik na nákladech a chce se také sportovně projet, poslouží mu lépe Octavia RS. Otázka však zní: Jak dlouho se ještě budeme moci tak trochu sportovněji projet?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 12:54, RE: Fabia RS žere šestihrnky?
anonym napísal:
to bych chtel videt jak bys z golfu presedl do alfy :))))) a ted tu o cervene karkulce ta je takova vic uveritelna :))))
DŘÍV JSTE LEZLI DO ANÁLU JEDNÝ STRANĚ A TEĎ SI KUPUJETE STEJNÝ AUTA.ASPOŇ NEJSTE ANONYMNÍ.JINAK KAŽDEJ ITALSKEJ AUŤÁK MÁ NĚCO NAVÍC A TO JE DUŠE.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 14:22, vase tabulka je na nic
jak muzete srrovnavat rychlostni stupne ?90-130 na 5 nebo kolik tam bylo to je fakt pro diesel tohle je tak na 3 u benzinu a to pak kdo vyhraje ?:D
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 20:06, CO TADY PROBOHA ŠÍLÍTE???
PAN OBORNÍK SESTAVIL TU TABULKU JENOM NA UKÁZKU, ŽE DEHTOVÁ FABKA NENÍ TAKOVÁ SRAČKA ZA JAKOU JI POVAŽUJETE. MÍSTO TOHO SE TADY SPUSTIL JEKOT ŽE TABULKA NAHRÁVÁ DEHTU A ŽE VE DVOUSTOVCE NEBO MOŽNÁ TŘÍSTOVCE JI BENZÍN SEJME DO PANGEJTU A PODOBNÝ ŽVÁSTY ZRALÝ PRO PĚTILETÝ DĚTI.
BUĎ SE NAUČTE ČÍST A HLAVNĚ SE NAUČTE POCHOPIT O CO JDE ČLOVĚKOVI, KTERÝ SE PTÁ NA NÁZOR NA FABII NEBO OKTAVII, A NAUČTE SE TAKY ČÍST A HLAVNĚ POCHOPIT CO REDAKTOR ODPOVÍDÁ. TADY V DISKUZI JSOU TAK NESKUTEČNÝ REAKCE JAKO KDYBY V ČLÁNKU BYLO UVEDENÝ, ŽE FABIA JE NEJLEPŠÍ SPORTOVNÍ DĚLO SVĚTA. NEBO SNAD ČTU ŠPATNĚ JENOM JÁ??? TO JSOU FAKT DISKUZE JAK Z BOHNIC.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 20:22, příspěvek byl vymazán
anonym napísal:
PAN OBORNÍK SESTAVIL TU TABULKU JENOM NA UKÁZKU, ŽE DEHTOVÁ FABKA NENÍ TAKOVÁ SRAČKA ZA JAKOU JI POVAŽUJETE. MÍSTO TOHO SE TADY SPUSTIL JEKOT ŽE TABULKA NAHRÁVÁ DEHTU A ŽE VE DVOUSTOVCE NEBO MOŽNÁ TŘÍSTOVCE JI BENZÍN SEJME DO PANGEJTU A PODOBNÝ ŽVÁSTY ZRALÝ PRO PĚTILETÝ DĚTI.
BUĎ SE NAUČTE ČÍST A HLAVNĚ SE NAUČTE POCHOPIT O CO JDE ČLOVĚKOVI, KTERÝ SE PTÁ NA NÁZOR NA FABII NEBO OKTAVII, A NAUČTE SE TAKY ČÍST A HLAVNĚ POCHOPIT CO REDAKTOR ODPOVÍDÁ. TADY V DISKUZI JSOU TAK NESKUTEČNÝ REAKCE JAKO ...
příspěvek byl vymazán
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 25.08.2007 22:27,
obě auta jsou jen obyčejný rodinný auta se silným motorem - pokud chcete opravdu lahůdku tak jedině nový seat leon cupra - který téměř za cenu rs ochcávky nabízí opravdový sportovní svezení - naladění podvozku, brzdy, sport. sedačky, vyšší výkon a to podstatné sportovní vzhled!!! - škodovka vypadá v této úpravě spíš k smíchu
reagovať
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.