0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi - s jakým motorem ji koupit?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 11:54, RE: Výňatek z recenze
Muroň napísal:
Z již neexistující stránky (autotest.blog.cz) jsem si kdysi zkopíroval kus recenze na Polo s 1,2 HTP - autor ji měl z půjčovny. Omlouvám se mu za zveřejnění části jeho textu, ale když je to tak vtipné...
"...Motůrek jak ze zahradní sekačky Bédi Trávníčka se neobtěžoval zrychlovat do kopce a předjížděly mě felicie. Úplně v nervu jsem začal být, když si na mně v kopci kousek před Blatnou zákeřně počíhal rumunský Oltcit. Chybělo málo a zázrak německé techniky druhého tisíciletí by byl deklasován d...
Hooodně dobrý))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 11:57, RE: Výňatek z recenze
Muroň napísal:
Z již neexistující stránky (autotest.blog.cz) jsem si kdysi zkopíroval kus recenze na Polo s 1,2 HTP - autor ji měl z půjčovny. Omlouvám se mu za zveřejnění části jeho textu, ale když je to tak vtipné...
"...Motůrek jak ze zahradní sekačky Bédi Trávníčka se neobtěžoval zrychlovat do kopce a předjížděly mě felicie. Úplně v nervu jsem začal být, když si na mně v kopci kousek před Blatnou zákeřně počíhal rumunský Oltcit. Chybělo málo a zázrak německé techniky druhého tisíciletí by byl deklasován d...
Doplňme ve vší početnosti, ač to z toho textu je patrné, že šlo o 40kW verzi HTP - soudím tak dle "54 chcíplých poníků".

Jinak je to dobré - pobavilo mě to. :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 12:04, RE: 1,2 HTP 47 kW
maloch napísal:
Takže naleji trošku oleje do ohně. Dovolil bych si nesouhlasit se všemi včetně s autorem článku. Pán co chce koupit je dle mého názoru klasický čecháček rodiného typu (to není urážka). Tzn. žádný závodník a orientuje se spíše na velký kufr a malé provozní náklady.
Osobní zkušenost: mám kombika Fabie I.,1,2 47 kW. koupeno nové v 4/2008, nyní 16 tis. km. Cena 270 tis. ambiente + klima (Auto Adámek, Praha 4)- sleva od prodejce 70 tis. s ceníkové ceny. Takže co probůgh řešíte. Dlohouhodobý průměr n...
Pane Maloch, po přechodu z Malucha vám přijde silná zřejmě i ještěrka na nádraží a píšete, že Vaši rodinu motor nezajímá. Vy jste nikdy neslyšel o aktivní bezpečnosti? Představte si situaci (v podobné jsem byl několikrát). Po silnici první třídy jede 5 aut v řadě, brzdí je např. Felicie, jejíž řidič jede přesně tachometrových 90 a často prudce a nepochopitelně brzdí. Jízda za ním není bezpečná a na přehledném úseku se ho rozhodnete předjet. A jak na potvoru, on začne nepochopitelně zrychlovat taky, navíc ho další auta za vámi dojedou a když se v protisměru objeví auto, vy se nemůžete zařadit zpátky. Musíte mít buď dost výkonu na to, abyste ho předjel, nebo to stočit do pole nebo se násilím zkusit zařadit za něj či ho vytlačit. Když máte srovnatelně silné auto, získal už jste náskok tím, že jste začal dříve zrychlovat než on. Máte-li plně naloženou Fabii HTP, ani na tu felicii (a prakticky všechna auta na silnicích kromě Felicíí 40KW na plyn, Š105/120 a pár minivozů s 0,7 motory) to stačit nebude. V takových chvílích oceníte pár koní a pár Nm navíc.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 12:08, RE: Výňatek z recenze
Giorgio napísal:
Doplňme ve vší početnosti, ač to z toho textu je patrné, že šlo o 40kW verzi HTP - soudím tak dle "54 chcíplých poníků".

Jinak je to dobré - pobavilo mě to. :)
To sice jo, ale pokud si dobře vzpomínám (mám uložený jen tehle kousek recenze), bylo to třídveřové Polo 9N (ten malý Mercedes E), které se 40KW jezdí asi tak jako Fabia Combi s 47 KW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:03, RE: 1,2 HTP 47 kW
maloch napísal:
Tak to máme opravdu odlišné postřehy. Jezdím často na dálnici. Moje oblíbená trasa do Dolomit, tzn. Pha - Bolzano - 750 km - průměr 6,3 - 6,5 pořád po dálnici. Jak říkám rád si sešlápnu pedál (170 km/h umí v klídku :) ) - standardně udržuji 140 - 150 km/h, o rapidním nárůstu odmítám hovořit - musí se trošku umět s pedálem Tento motor je dle mého názoru celkově úsporný a celkově vydařený. Osobně jsou mě desetinná čísla úplně fuk, píšu to jen pro co nejpřesnější představu kupujícího.

O stylu ...
Těch 170 jsem už také viděl, předjela mne fabia. Jel jsem cca 150 km/h v Německu - asi viděl CZ spzku tak se chtěl předvést. Po třech kilometrech jsem viděl jen kouřem zahalenou krabičku se znakem škoda vzadu. Asi přetočený motor už měl dost hloupého, neřku li blbého majitele a odešel do věčných lovišť. Přeji Vám v brzké době něco podobného, nebo probuzení z Vašich snů o těchto rychlostech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:08, RE: Výňatek z recenze
Muroň napísal:
Z již neexistující stránky (autotest.blog.cz) jsem si kdysi zkopíroval kus recenze na Polo s 1,2 HTP - autor ji měl z půjčovny. Omlouvám se mu za zveřejnění části jeho textu, ale když je to tak vtipné...
"...Motůrek jak ze zahradní sekačky Bédi Trávníčka se neobtěžoval zrychlovat do kopce a předjížděly mě felicie. Úplně v nervu jsem začal být, když si na mně v kopci kousek před Blatnou zákeřně počíhal rumunský Oltcit. Chybělo málo a zázrak německé techniky druhého tisíciletí by byl deklasován d...
Bombaaaaa... Ač nám redakce o5 na pátek přichystala špek v podobě drahokamu VW v očekávání obvyklého flamewaru, tímto se ti to povedlo otočit do daleko duchaplnější dimenze. Dík, škoda jen, že to není celé. Přesto budu slzet ještě dlouho...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:31, RE: Jaký motor do škody fabia ..
Muroň napísal:
S tím souhlasím a implicitním doporučením pana Dvorského taky. 1,4 16 V je dostačující motorizace, jenže je o ní velký zájem, tudíž bude dražší a hůře k sehnání. Jestli pan tazatel oželí pár korun na povinném ručení, ať jde do 2,0. Poměrně nízký výkon 85 Kw je vyvážen položením krouťáku (170 Nm) do otáček 2400 a auto má delší kvalty. V praxi se chová skoro jak diesel (tahem "vocpoda"), na dlouhé trasy jsem s ním jezdil kolem 6l, ve městě kolem 8l. Rozvody se doporučují měnit kolem 120tkm. Mezi b...
Na tom něco bude ...!
Na tom za ty peníze koupit něco jiného také ...!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:32, RE: 1,2 HTP 47 kW
Muroň napísal:
Pane Maloch, po přechodu z Malucha vám přijde silná zřejmě i ještěrka na nádraží a píšete, že Vaši rodinu motor nezajímá. Vy jste nikdy neslyšel o aktivní bezpečnosti? Představte si situaci (v podobné jsem byl několikrát). Po silnici první třídy jede 5 aut v řadě, brzdí je např. Felicie, jejíž řidič jede přesně tachometrových 90 a často prudce a nepochopitelně brzdí. Jízda za ním není bezpečná a na přehledném úseku se ho rozhodnete předjet. A jak na potvoru, on začne nepochopitelně zrychlovat ta...
Přidávám jeden podpis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:44, Uznání maloch(ovi)
maloch napísal:
Takže naleji trošku oleje do ohně. Dovolil bych si nesouhlasit se všemi včetně s autorem článku. Pán co chce koupit je dle mého názoru klasický čecháček rodiného typu (to není urážka). Tzn. žádný závodník a orientuje se spíše na velký kufr a malé provozní náklady.
Osobní zkušenost: mám kombika Fabie I.,1,2 47 kW. koupeno nové v 4/2008, nyní 16 tis. km. Cena 270 tis. ambiente + klima (Auto Adámek, Praha 4)- sleva od prodejce 70 tis. s ceníkové ceny. Takže co probůgh řešíte. Dlohouhodobý průměr n...
Ve fabii tříválec 1.2 8000 km? Letost? A tu ještě není konec roku a už zvládáte takový dlouhý příspěvek? Moderní rehabilitační metody vskutku uznání zaslouží ,-)
A teď nežertuji - samozřejmě to jde (tuhle jsem v praze potkala C1 1.0 s nizozemskou značkou), jen nevím jestli to "rozumné" "optimální" je! Spotřeba není špatná, ale v reálu se na 100 km/h vydáváte jen velmi vyjímeně, neníliž pravda? No, jaký motor by měl mít menší spotřebu, než maličký tříválec (problémkem je, že konkurence ať japonská či evropská, dnes nabízí lepší účinnější chodem kultivovanější a spotřebou zajímavější maloobjemové motory - tak proč volit zrovna tenhle, který oproti ostatním vyniká ... aha, asi ničím).
Osobně se domnívám, že současná doba cenám přeje (a bude ještě "lépe" - ať vám "analytici" "developeři" "ekonomové" atd. tvrdí cokoliv) a za čtvrt milionu kupovat starší auto kategorie "malé vozy" mi příjde "neoptimální"
PS: Na dálkových trasách mi s třílitrem automatem klimou 240W hifi a hodně bezpečnou docela velkou a těžkou karoserií okolo mne nedělá problém jet za 8,4 litru (důkaz na stránkách ... tedy teď tu fotečku hacker při "výměně" foto někam "uložil", ale už jsem mu říkala ať jí zase "objeví"). Já bych na cestu do finska volila (hodně) jiný vůz (a vůbec to NEmusí být C5 - ať tu zase různé "vtípkonarážky" nenajdu, sice by to byla "dobrá až velmi dobrá" varianta, ale byly by stovky jiných /lepších než fabia 1.2/ - a "vtip dne" - v bazaru za VELMi podobnou cenu!).
Fabia 1.2 na příměstský provoz? Jsou lepší alternativy, ale budiž. Fabia 1.2 na dálkové mezinárodní trasy? NE, děkuji pěkně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 13:47, Trabant
Muroň napísal:
My jsme za bolševika měli trabanta combi, pro pětičlenou rodinu to stačilo...
Nedávno jsem uvažoval o velice výhodné koupi Fabie HTP, co měla nalítáno 240tkm. - pro účely okamžitého dalšího prodeje. Ten motor je trvanlivý a relativně bezproblémový. Jenže pro utáhnutí naloženého (1,5t těžkého) kombíku absolutně nedostatečný (o zvukovém projevu blížící se mému TDi nemluvě). Obchoďácké Fabie HTP jsou už koloritem našich silnic. Zdálky je poznám podle toho, jak to rozperdí z kopce, aby mě v blížící...
Já jsem v trabant seděla a byla svezena! Dvoudveřové kombi! Máme příbuzné v Riesa (kousek nad Dresden) a po revoluci (samozřejmě) měli trabant. NEuvěřitelný vůz! Dvoudveřové kombi dělal snad jen Aston a Trabant! A ten motor! A to řazení! A ...! A ...! A ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 14:05, RE: Trabant
Kylie napísal:
Já jsem v trabant seděla a byla svezena! Dvoudveřové kombi! Máme příbuzné v Riesa (kousek nad Dresden) a po revoluci (samozřejmě) měli trabant. NEuvěřitelný vůz! Dvoudveřové kombi dělal snad jen Aston a Trabant! A ten motor! A to řazení! A ...! A ...! A ...
Kamarád ho taky měl, z hecu a recese, ale ta ovladatelnost byla neuvěřitelná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 14:40, RE: 1,2 HTP 47 kW
Muroň napísal:
My jsme za bolševika měli trabanta combi, pro pětičlenou rodinu to stačilo...
Nedávno jsem uvažoval o velice výhodné koupi Fabie HTP, co měla nalítáno 240tkm. - pro účely okamžitého dalšího prodeje. Ten motor je trvanlivý a relativně bezproblémový. Jenže pro utáhnutí naloženého (1,5t těžkého) kombíku absolutně nedostatečný (o zvukovém projevu blížící se mému TDi nemluvě). Obchoďácké Fabie HTP jsou už koloritem našich silnic. Zdálky je poznám podle toho, jak to rozperdí z kopce, aby mě v blížící...
nějak se nám po maluchových profabiíních argumentech slehla zem.
možná zase jeden co tady nastaroval jan ze srandy každýmu tep v žilách a teď se dobře baví.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 15:53, RE: 1,2 HTP 47 kW
maloch napísal:
Tak to máme opravdu odlišné postřehy. Jezdím často na dálnici. Moje oblíbená trasa do Dolomit, tzn. Pha - Bolzano - 750 km - průměr 6,3 - 6,5 pořád po dálnici. Jak říkám rád si sešlápnu pedál (170 km/h umí v klídku :) ) - standardně udržuji 140 - 150 km/h, o rapidním nárůstu odmítám hovořit - musí se trošku umět s pedálem Tento motor je dle mého názoru celkově úsporný a celkově vydařený. Osobně jsou mě desetinná čísla úplně fuk, píšu to jen pro co nejpřesnější představu kupujícího.

O stylu ...
Uváděné rychlosti můžou vypadat působivě, ale realita může být jiná. Půjčte si GPS a ověřte skutečnou rychlost proti tachometru. Možná zjistíte, že těch 140-150 je někde kolem 130 a těch 170 není ani 150. Podle výkonu motoru bych možnosti tohoto vozu viděl takto.

Ale tím nenapadám smysluplnost motoru 1.2 HTP, kolega ho má a spokojenost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 17:13, RE: Jaký motor do škody fabia ..
Kylie napísal:
.. TO je ta otázka (na níž nikdo nezná odpověď ,-)
"NEJrozumněji" působí ten benzínový 1.4 16V, v bazaru NEJvýhodněji onen 2.0 8V, NEJfikaněji - jiné auto.
A to si NEdělám legraci, TAK to opravdu je
PS: Z důvěryhodných zdrojů vím, že už i ceny TDi dolů "letí" tempem nebývalým a prodávat rok starý passat TDi znamená prodat se ztrátou 50-60% (což nebývalo), takže dle MÉHO rozoumku se koupě bazarového malého auta značky škoda fabia za čtvrt miblionu korun českých jako VELMi "neefektivním" utr...
Mohu se zeptat kde jste vzala cenu Fabie Combi 2005 250 tis. Kč? Stačí se podívat zde na tipcars a zjistíte, že 3 roky stará Fabia combi s klimatizací a servisní knížkou je s motorem 1,4 16v (55 kw) záležitostí sehnatelnou okolo 150 tis. a to už jsme cenově poněkud jinde, ne???
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 20:03, RE: 1,2 HTP 47 kW
maloch napísal:
Tak to máme opravdu odlišné postřehy. Jezdím často na dálnici. Moje oblíbená trasa do Dolomit, tzn. Pha - Bolzano - 750 km - průměr 6,3 - 6,5 pořád po dálnici. Jak říkám rád si sešlápnu pedál (170 km/h umí v klídku :) ) - standardně udržuji 140 - 150 km/h, o rapidním nárůstu odmítám hovořit - musí se trošku umět s pedálem Tento motor je dle mého názoru celkově úsporný a celkově vydařený. Osobně jsou mě desetinná čísla úplně fuk, píšu to jen pro co nejpřesnější představu kupujícího.

O stylu ...
Mám něco naježděno s fabií vybavenou touto 100x vyzvedávanou a zatracovano motorizací. Rozhodně nelze říct, že je to motor úsporný a dobrý i na dálnici. Když se trochu honí, tak žere i trávu kolem cesty, ten zvuk motoru a randál při vyšších rychlostech je příšerný. To, že to auto je schopno jet i 170 km/h je pravda, ale to číslo je vidět pouze na budíku A pokud umíš nějak "kouzlit" pedálem, aby to při trvalé 140 -150 km/h rychlosti žralo 6,3 - 6,5 tak si to nech patentovat a utopíš se v peněžích ))) Vydařený motor?? - no, komu není rady, tomu není pomoci

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 20:30, RE: jedna dvojka
Yareg napísal:
Milý kose. raději se dloubej v nose.
Prodával jsem můj BÍLÝ avensis po 6ti letech, nikoliv za nejnižší cenu na trhu, najeto (a na tacho )360tisíc, prodáno do týdne. Je to o přístupu. Pokud jde o bezpečnost, tak mám raději více než méně. A k Citroenům: v létě otec havaroval docela těžce v C4, auto obstálo. Následně jsem ho přesvědčil na mírně jetou C5 (Když už chtěl Citroen). Po několika svezeních musím říci že bych si také doře zvykl. Takže o madam Kylie se tolik neotírej, ač je pěkná a tobě to ...
Nevím jak vypadá Kylie,ale jestli je stejně tak hezká jak blbá tak to musí být kus. Kamarád měl kdysy půjčovnu a tam samé Favority, měli tam několik totálek při kterých se nikdy nikomu nic nestalo. To je co , to se může C4 jít zahrabat. Osobně bych si nikdy francouze nekoupil, jsou to vyhozené peníze a prodělané gatě. Vlastně jsem koupil Partnera. Ale to byl sňatek z rozumu a auto na práci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 20:36, RE: Jaký motor do škody fabia ..
i napísal:
Mohu se zeptat kde jste vzala cenu Fabie Combi 2005 250 tis. Kč? Stačí se podívat zde na tipcars a zjistíte, že 3 roky stará Fabia combi s klimatizací a servisní knížkou je s motorem 1,4 16v (55 kw) záležitostí sehnatelnou okolo 150 tis. a to už jsme cenově poněkud jinde, ne???
Cenu 250 t. za fabii combi od r.v. 2005 je "původní zadání" tazatele - PROTO jsem doporučila jít "jinou" cestou (a jak jsem se nedávno dočetla, letos byl u bazarových vozů v česku zaznamenán propad XY%, u vozů škoda přesně 2 x XY!)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 15.11.2008 06:49, RE: 1,2 HTP 47 kW
Muroň napísal:
Pane Maloch, po přechodu z Malucha vám přijde silná zřejmě i ještěrka na nádraží a píšete, že Vaši rodinu motor nezajímá. Vy jste nikdy neslyšel o aktivní bezpečnosti? Představte si situaci (v podobné jsem byl několikrát). Po silnici první třídy jede 5 aut v řadě, brzdí je např. Felicie, jejíž řidič jede přesně tachometrových 90 a často prudce a nepochopitelně brzdí. Jízda za ním není bezpečná a na přehledném úseku se ho rozhodnete předjet. A jak na potvoru, on začne nepochopitelně zrychlovat ta...
Taky se jde vykašlat na předjíždění a jet těch povolených 90. A nechat ostatní ať si natlučou čumák... .

Hýk
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 15.11.2008 09:32, RE: Trabant
Kylie napísal:
Já jsem v trabant seděla a byla svezena! Dvoudveřové kombi! Máme příbuzné v Riesa (kousek nad Dresden) a po revoluci (samozřejmě) měli trabant. NEuvěřitelný vůz! Dvoudveřové kombi dělal snad jen Aston a Trabant! A ten motor! A to řazení! A ...! A ...! A ...
a taky Jaguár, říkal tomu Shooting brake, a viděl jsem i Escorta a Kadeta jako dvoudveřový kombi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 16.11.2008 03:42, RE: Trabant
tomaskrtek napísal:
a taky Jaguár, říkal tomu Shooting brake, a viděl jsem i Escorta a Kadeta jako dvoudveřový kombi
.. ach to byly časy ... ,-)
.. to na německých dálnicích ještě volno/prázdno bývalo .. (a vy jste "za železnou oponou" schovaní byli .-)
reagovať
  1 ... 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.