0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi - s jakým motorem ji koupit?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.11.2008 18:11, rada
Máme Škoda fabia I combi s dvoulitrem benzinem.Vybava:klima,el.okna(všechny),pal.PC,ABS.ASR,otev.patých dveří dálkově...rok výroby 2003.Sice vyšší pojistka,spotřeba 7-8 l.....podle těžké nohy, ale NAPROSTÁ spokojenost.Potřebuješ- přídáš(zrychlení 0-100 km.....8 s-měřeno na tuning party),nepotřebuješ-užíváš si klidné jízdy.Určitě zapřemýšlej nad motorizací(combi-raději silnější benzin,nebo diesel) a výbava(určitě klima...zbytek na fin.situaci) hodně štěstí při výběru
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.11.2008 19:10, rada
Re: Kylie. Ano dvoulitr ve Fabii je starý a výkonově (kw) žádný zázrak. Já taky neříkal že je supervýkonný, ale má jiné přednosti. Pro člověka který si servis auta nedává do nákladů je spolehlivost a nenáročnost motoru taky předností ne? A tím ševelením jsem myslel ve Fabii!!!! Jasně s dvoulitrem ve 318i je to rozdíl nebe a dudy (to je opravdové ševelení) ale taky jako tříleté nestálo 250 táců a výměna oleje stojí skoro dvojnásobek co u Fabie (plná syntetika Castrol, oproti max. polosyntetice Mogul ve Fabii). Je spousta „vyspělejších“ motorů, ale ne každý o ně stojí a ne každému se chce vyhazovat peníze za jejich provoz. Zamysli se... K Tvému hypotetickému dotazu: „Chci spáchat sebevraždu, poraďte jak“. Nechápu co pořád proti Fabii máš? S pořádným motorem a slušnou výbavou to je pohodové auto pro normální nezhýčkanou rodinu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.11.2008 21:04, rada
Nejlepší motor pro Vás je benzín 1.4 16V 59kW 132Nm jede skvěle a spotřebu mám cca 6,5l, dálkové trasy nad 100km pohodovou jízdou i pod 6l. Jen sehnat ho je problém,jelikož je jich málo na trhu. Dával se do Fabie Combi I.generace od léta 2006 do konce roku 2007...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 11.11.2008 21:21, rada
Nelze-li jinak, benzín 1.4 navrhla ta blondbubka už v prvním (celkově druhém) příspěvku, ale na výlet(y) do itálie či chorvatska jsou lepší vozy - to se na mne nezlobte..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 12:17, rada
Mám zkušenosti s Fabii Combi 1,2 HTP 47 kW už 3 roky. Najeto 45.000 km. 80% cest jezdím po městě - průměrná spotřeba 6,2 l., po dálnici 130 km/h plně naložené auto - spotřeba 7,0-7,5l. (Max. rychlost na dálnici jsem dosáhl 190 km) S motorem jsem plně spokojený a můžu ho doporučit. Neměl jsem s autem kromě jedné výměny předních žárovek jedinou závadu. Jediné co se dá motoru vytknout je zvuk, ale na ten se rychle zvykne. Nížší pořizovací cena díky tomuto motoru se podle mě určitě vyplatí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 12:51, rada
A udržíš tu rychlost po kterékoliv dálnici s plně naloženým autem a zapnutou klimou bez řazení? Jinak 190 na tacho a ve skutečnosti je jiná, ale to není neznámá informace a za 2. 190 km/h není se 47 kW motorem dosažitelná ani teoreticky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 13:21, rada
190 km/h s tříválcem 1.2 je BUBOST které "uráží" i na těchto stránkách! V reálu 190 jede řekněme POVEDENÁ 1.6!
Jinak o fabii s motorem 1.2 reálnou "drobnost" ze života, na cestě z Bratislavy do Prahy při jemňoučkém NEdodržování rychlosti (140 km/h) - měl tříválec VĚTŠÍ spotřebu než můj šestiválec třílitr s automatem ve voze o dvě třídy výš - TO je reálný provoz maličkého motoru dálničními rychlostmi. Na příměstský provoz? Snad (ale konkurence opravdu nabízí o DOST lepší varianty). Na dálkové trasy? NE, rozhodně nikoliv.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 14:53, rada
Zdravim, dlouhodobe jsem pouzival Fabii Combi s 1.4 TDI, nevim vykon, ten motor ma stejne jen jednu variantu. Dlouhodobe jsem byl pod peti litry nafty, cca 40% Praha, 60% Mimo mesto. Pri jizde mimo mesto a dalnici se dalo jezdit i pod 4 litry. Vykonove mi z motoru prisel nejlepsi, jezdil jsem is 1.4 74 kW, ktera sice ve vyssich otackach byla lepsi, ale atakovala 8 litru....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 18:42, rada
s naftovych motoru bych silnejsi verzi 1.4 tdi a z benzinovych 1.4 mpi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 19:01, rada
Nejsem geniální matematik, ale 10.000km za rok, vč. HR a I, to si kupte něco s 3.0 . Cena bude tak 180.000kč a 100.000kč rozdílu než se srovná, tak to bude x let s tímto mikronájezdem. Opravdu nechápu, proč se touto chuderou vůbec zabýváte. Najezdil jsem s 1.4 / 74kw cca 50.000km a byl jsem šťastný, když jsem se toho malého, nepohodlného, nenažravého krámu zbavil. Vůz byl koupen nový za pornocenu 425.000kč (naštěstí jsem to neplatil - dar).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 19:35, rada
Měl jsem kombi s motorem 1.2 40kw. Nové stálo cca 270tis vč, doplňků(construct, zimní gumy, ABS). Do 80km/h to jezdilo velmi dobře do 110 to šlo nad 110 už moc ne. Spotřeba průměr za 52000km, měřeno systém plná-plná 5,4-5,7 léto, 5,8-6,0 zima, jezdil jsem 40% město 50% mimo město a zbytek dálnice, většinou s plnou zátěží tj. 4 pasažéři a náklad, často i skoly na střeše. Když jsem jel sám, dalo se jet mimo město i za 4l, ale to jsem se už dost snažil.
Cesta do Mnichova a zpět, 5 lidí plus náklad vyšla při průměru 120km za 6,2. ALE toto auto bylo velmi doře zajeté, prvních tisíc km jen dlouhé tratě max 3000otáček a jezdím samozřejmě s lehkou nohou.
Rozdíl ve výkonu mezi 1.2 40kw a 1.2 47kw je až nad 3500ot .Samozřejmě platí, že menší motory 1-1.2l jsou citlivější na způsob jízdy.
Závady 2X prasklá žárovka 1X měněno táhlo stbilizátoru v záruce.
Pokud auto berete jako velkou, prostornou a spolehlivou krabici, která Vás relativně levně přepraví z bodu A do bodu B, pak stačí i tříválec, pokud chcete jezdit "dynamicky" pak je to samozřejmě zcela nesmyslná volba a berte něco silnějšího.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 21:16, rada
190 km/h na tachometru s 1,2 47 kW jsem opravdu dosahnul. Samozrejme kratkodobe. Bylo to na rovne, mirne se svazujici dalnici v Nemecku. Jeste by to snad jelo dal, ale uz me desil otackomer Jinak bez problemu udrzim na dalnici 140-150 km/h. Nekde jsem slysel, ze dobrym zajetim se vykon u tohoto motoru znacne zlepsi. Take se povida, ze tyto maloobjemove motory maji pri najeti vice km problemy se zivotnosti, ventily atd. Mate nekdo s tim zkusenosti? Je schopen tento motor najet bez problemu napr. 200.000 km?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 21:27, rada
Souhlasím s Radkem a napíšu to sem ještě jednou. Pokud Fábii tak 2-litr, ale raději jiný vůz. Jinak při zanedbání vlivu ručení je vztah mezi cenou ojetého vozu a jeho spotřebou a nájezdem následující.
km...Počet najetých km do vyrovnání nákladů na phm při úspoře kupní ceny
ce...Rozdíl v ceně mezi vozy (bereme, že velký motor do 2500 je levnější) 50000 Kč
rs....Rozdíl spotřeby ve prospěch malého motoru 2,5l/100 km
cb...Cena benzínu 27 Kč
km=ce/(rs*cb)=50000/(0,025*27)=74074 km
Takže pokud koupím auto s motorem se spotřebou o 2,5 ltr vyšší o 50000 levněji, tak při ceně 27 Kč/km bude celých 74000 km trvat, než se dostanu na stejné hodnoty. Závěr, nechť si pro sebe každý vyvodí sám.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 21:32, rada
K vaší rychlosti 190 km/h - je-li to pravda, tachometr už "nebajkaří", ale sprostě si vymýšlí (doporučuji kontrolu navigací - možná to pro vás bude VELKÝ šok!).
Jak jsem již řekla, 190 km/h v reálu jede povedená (zdůrazňuji POVEDENÁ) 1.6ka - i velmi povedený turbem a kompresorem dopovaný nový 1.4 od vw má ve vyšších rychlostech VELKÝ problém (tam "nahoře" ještě stále platí "objem ničím nenahradíš"). Dle nezávislých testů se fabia s motorem 1.4 16V rozjede na 164 km/h - takže tříválec 1.2 ... reálných 155? Nevím, ale 190 je naprosto "mimo" - někdo by možná mohl dodat i vzoreček, prostě to NELZE - ani teoreticky.
Malý 1.0 který v trojčatech z Kolína se používá je dimenzován na 240.000 km - bez větších oprav (naopak je co se servisu týče vysloveně "nízkonákladový" - ale na druhou stranu, je to ten úplně nejlepší maloobjemový motor na světě) - tak snad i ten 1.2 by měl 200 t. (bez problémů) vydržet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 23:01, rada
Škodovkám fandím, ale Fabii bych si nepořídil minimálně z jednoho důvodu: není do ní motor. Osobně mám zkušenosti s 1,4 16V 55kW. Je to strašně líný, na sešlápnutí pedálu reaguje zpožděně a nějaký výkon se dá čekat až nad 4000 otáček. Ještě jsem testoval Roomster. Podle mě pěkné a vnitřním prostorem geniální autíčko, ale motor 1,4 16V (v tomto případě už 63kW) a je to ještě větší lenoch. Reakce na plynový pedál je skoro až nebezpečná.
Sám mám Fiat Multipla s motorem 1,6 (76kW). To auto je o 200kg těžší než fabia v kombíku, ale motor to zvládá bravurně. Když v něm jede 6 lidí - žádnej problém.
Ve fabii dobře jede nafta 1,9TDi PD, ten je ale hodně drahý. Současná 1,6 je dost zastaralá a žere. Je to škoda, že Škoda nemá slušný čtyřválec v rozmezí 1,2 - 1,8 (nepočítaje přeplňovaná TSI).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 12.11.2008 23:11, rada
Obecně platí, že motory jsou úsporné tak do 75% max výkonu, má-li motor 1.2 maximálku 160km/h tak při rychlostech nad 120 prostě úsporný nebude. Měl jsem možnost jezdit s mnoha auty s motory okolo 1-1,3 litru a určitě nejlepší je 1000 od Toyoty, výborný výkon i spotřeba, mírně horší pružnost. Řekl bych že je lepší i 1,2 od Opla a asi i 1,3 od Mazdy, ale ostatní jsou na stejné, ne-li horší úrovni jako 1.2 od VW( Škody). Ještě jedna zajímavost:ve Světě motorů v roce 2006 měřili skutečný výkon a točivý moment u motorů 1.2 a 1.4 výsledky?
1.2 46kw a 116N.m/2900ot , při 6,2 l
1,2 12v 58kw a 113Nm/ 3800ot při 6.5 l
1.4 62kw a 117/N.m/ 3900 při spotřebě 7.2 l
v pružném zrychlení 60-100 a díky kratším převodům byl lepší 1.2 12v asi o 2s a zbylé 2 vyšly nastejno.. Takže ta 1,2 tak hrozná hlavně v menších otáčkách nebude. Ostatně cena nového vozu nižší o 45000 je také docela pádný argument.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 10:42, rada
Podle vlastní zkušenosti mohu doporučit motorizaci benzín 2,0 l . Těhle autíček moc nejezdí, ale jedná se úsporný a slušně výkonný motor z mého pohledu ideální pro Fabii kombi. Plně naložená , 4 lidičky, na střeše dvě rakve a pořád to je auto s kterým se dá neomezeně cestovat.Kola 15 , brzdy z oktávky atd. Roční průměrná spotřeba 8,5 l. Nutno zvážit o něco dražší pojistky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 12:31, rada
Ja osobně bych si pořidil fabii 2.0 l , ten motor je opravdu slušnej, a hlavně držák. Klika je uložena na 5 kluzných ložiskách. což u 1.4 MPI si myslím že je uložená jen na 3 třech ložiskách, je to zastaralý motor, a motor kvůli emisím aby se vešel do limitu, při běhu motoru jednou vynechá, lajk si toho nevšimne. Akorád co se týče sedaček vyskoušet jak se v tom bude člověk citit. K vůli zakonné pojistce si myslím, že vozidlo bude i levnější, ale toho bych se vůbec nebal. Myslim si že ten 2.0 liter , klíma a kombi = idealní rodinné auto. Ja mam audinu 1.9 TDI, ale přiště vím že kombik je lepší než krátkej
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.11.2008 20:29, rada
páni koľko takých dvojlitrov bude na trhu? O spotrebe a poistke ani nevravím..s takým malým ročným nájazdom by som odporúčal 1,2Htp v silnejšej verzii prípadne koncernovú 1,4 16V..podľa toho aké nároky má kupec na výkon
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.11.2008 02:37, Jaký motor do škody fabia ..
.. TO je ta otázka (na níž nikdo nezná odpověď ,-)
"NEJrozumněji" působí ten benzínový 1.4 16V, v bazaru NEJvýhodněji onen 2.0 8V, NEJfikaněji - jiné auto.
A to si NEdělám legraci, TAK to opravdu je
PS: Z důvěryhodných zdrojů vím, že už i ceny TDi dolů "letí" tempem nebývalým a prodávat rok starý passat TDi znamená prodat se ztrátou 50-60% (což nebývalo), takže dle MÉHO rozoumku se koupě bazarového malého auta značky škoda fabia za čtvrt miblionu korun českých jako VELMi "neefektivním" utrácením peněz jeví (za "stejno" totiž koupíte 2 roky starý Citroën C5 a ... a ... atd. atp. - což jsou automobily "nesrovnatelné", bezpečnější pohodlnější rychlejší prostornější ... už jsem říkala že za stejnou cenu?)
PPS: Když už tu fabii, možná není špatná myšeňka ten starý dvoulitr - je sice ..., ale na druhou stranu z variant nejsilnější a v bazaru asi nejvýhodnější (ale stejně bych mamince, tetičce přátelům kolegům ... doporučila za 1/4 milionu něco jiného)
reagovať
  1 2 3 4 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.