Pondelok 16.01.2012 15:22,
Zajímalo by mě, zda s výměnou nádržky vyměnili v servisu i víčko nádržky chladicí kapaliny, které má tu funkci, že v systému udržuje předepsaný přetlak v soustavě. Pokud je víčko zaneseno, přetlak může stoupnout a voda se snadněji dostane netěsností ven. take bych zkontroloval dotazeni spon na hadicich u vsech spoju. Další, co bych laicky zkontroloval je tvrdost hadic chlazení za provozu, pokud je motor zahrátý na provozní teplotu a hadice jsou tvrdé, nafouknuté, ukazuje to na tesnení pod hlavou motoru. To uz je na servis. Špinavá nadobka chladici kapaliny je vetsinou taky od prasknuteho tesneni pod hlavou mezi vodnim okruhem a olejovym kanalem vedoucim do hlavy. Olejova stopa v nadobce je ale bezpecne znatelna. Pritomnost vody v olejove lazni motoru by majitel poznal na sto procent. Zrovna tento motor v rodine ve fabii mame (rok 2001) a tohle nas potkalo ( rok 2011) a muzu rict, ze to uz ani neni cerny olej, co vidite na merce oleje ale docela pekna seda ridka kasovita emulze. V nasem pripade se po vymene tesneni v motoru a dvou vymenach oleje voda stejne uplne ztracet neprestala, ac se hadice nijak zvlast netlakovaly. Chvilema mi to prislo jako boj s vetrnymi mlyny tohle odstranit. Posledni vec, ktera paradoxne zabrala, je prisada na utesneni soustavy chladici kapaliny pridana do chladiciho okruhu. Prisuzuji to tomu, ze i ty hadice jsou jen z gumy a po 10 letech mohou zestarnout a vznikne na nich prasklina, ktera za normalnich okolnosti neni videt, ale pri provozu pres prasklinu muze "strikat" voda ven v tak male mire, ze je to neznatelne a pokud skonci treba na bloku motoru, tak se hned odpari a majitel ani nenajde pod kapotou stopy po uniku.
reagovať