0
späť
 

diskuze k tématu: Nový nebo ojetý vůz?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 07:26, RE: bez předmětu
Valnoha napísal:
Jen mě trošku pobavil ten dravý zvuk u tříhrnku ve Fabii....
Teď k těm neksutečně drahým dílům u BMW a několikanásobně levnějším ve zmiňované Fabii. Například článkem vyzdvižené kotouče.
BMW 318i předek 1425,-/1005,-zadek
Fabie 1,4 16V předek 1080,-/705,- Zdroj elit.
Opravdu vyloženě likvidační rozdíl pro rodinný rozpočet.
Přesně tak! Ten cenový rozdíl není v běžně opotřebovatelných částech, ty se opravdu pohybují na podobných cenových úrovních, pokud nejde o nějaký exotický limitovaný model. Finanční rozdíl bude, pokud nastane vyložená závada.
Nicméně si neuvědomuji nějakou radu, která by pro tazatele byla použitelná. Zejména pak se mi vyloženě nelíbila pasáž o poklesu ceny nebo dokonce, že se někdo dívá na nějaký běžný model tenisáku, jako na investici. To není veterán. Kupoval jsem před 6-ti lety auto střední třídy za cca 140 tisíc a po těch 6-ti letech je mi celkem jedno, že jsem za něj dostal 25. I kdyby se to lišilo některým směrem o 10 tisíc, tak to prostě nehraje roli, zejména po 6-ti letech užívání. Naopak propad ceny necelých 120 tisíc na 6 let považuji za slušný s ohledem na stav a stáří auta. Takže se dívat, za kolik auto za stanovenou dobu prodám, pokud si kupuju auto nejlevnější kategorie, považuji za nesmysl. Naopak u ojetých automobilů výbyva nehýbe tolik s cenou, jako u nových.
Mám 2 zkušenosti s ojetými vozy koupenými po 8-mi letech provozu do 150-ti tisíc. Protože sám už auta považuji spíše za stará, bylo nutné dobře vybírat a hlavně volit mezi osvědčenými modely a motorizacemi v kombinaci s cenami ND. U tohoto věku se úplně nedá poslechnout hlas srdce, ale člověk se řídí rozumem. A tady rozum velí, raději než 9 let staré základní BMW, je lepší nová Thalia, která, stejně jako Logan je poskládaná z dílů, které se osvědčily (už stará Thalia, která vycházela z Clia nebyla vyloženě poruchová). A pokud by to mělo být lépe vybavené, tak buď přitlačit na peníce u nového nebo se přeorientovat na jiná vozidla. Myslím, že Ford Focus nebo Opel Astra G se dají za ty peníze sehnat v rozumném stavu a nabídnou 100%ně lepší službu než Fábie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 07:51, Auto jako investice?
To snad autor nemyslí vážně.
Auto je spotřebák jako Brno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 07:59, Závěr?
Možná takhle po ránu ještě blbě čtu, ale nějak mi tam chybí závěr-odpověď na samotnou otázku-co by tedy redaktor doporučil tazateli koupit?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 08:10, Moje zkušenost
Sám jsem před lety koupil starší (8 let) auto vyšší střední třídy v nejlepší výbavě. Nelitoval jsem, bez problémů jsem s ním najel za 10 let 170 000 km.
V současnosti mám zase ojeté auto vyšší třídy (4 roky), koupeno u značkového prodejce po ukončeném leasingu. Opět spokojenost.
Co poradit: = U nového auta bych nekupoval minimální výbavu, posilovač a klimatizace Vám mohou brzy chybět.
= Ojetá Škodovka - té bych se vyhnul. Škodovky se drží na ceně i jako ojetiny, za stejné peníze dostanete u jiné značky podstatně více. Levné náhradní díly jsou také jen pověra, ceny jsou srovnatelné s ostatními.
= Pokud budete kupovat auto v bazaru, tak rozhodně to chce dobře ho prověřit. Já osobně si myslím, že v ČR v bazarech ani jiná než bouraná auta nejsou, jen lépe nebo hůře opravená.
= Udělejte si ekonomickou rozvahu, kde započítejte všechno, tedy i vyšší povinné ručení a spotřebu u BMW, i když to neřešíte. To při rozhodování pomůže.
= Uvědomte si, že dostanete přesně to, co si koupíte. Takže např. malé auto se slabým motorem nic moc nepojede a bude v něm málo místa. Hodně štěstí!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 08:46, každý pes, jiná ves
osobně jsem za starší,ale vybavené, pohodlné a silnější auto. Neunáhlit se a hledat dobrý kus je základ úspěchu.
BMW 3 je dobrá volba, ovšem ne základní,nevybavené verze 316,318.
Vsadil bych na spolehlivé japonce, Primera, Accord, Avensis, dobré benzíňáky, výbava dostatečná, prostor neurazí, jízdně uživatelsky nezáludné, nekradou se.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 08:56, RE: každý pes, jiná ves
Tomi napísal:
osobně jsem za starší,ale vybavené, pohodlné a silnější auto. Neunáhlit se a hledat dobrý kus je základ úspěchu.
BMW 3 je dobrá volba, ovšem ne základní,nevybavené verze 316,318.
Vsadil bych na spolehlivé japonce, Primera, Accord, Avensis, dobré benzíňáky, výbava dostatečná, prostor neurazí, jízdně uživatelsky nezáludné, nekradou se.
Pan dvorský asi jezdil naposledy z žigulem se zadním náhonem!!!Jednak má E46 min ASR, což opravdu na slabý výkon u čtyřválce stačí a s dobrýmy pneu, jsem neměl ani s větší pětkou nikdy problém!!!Vaše rady mě opravdu připadnou psané od stolu nebo fakt to máte taky někde načtené a praxi vůbec neznáte!!!Myslíte si snad,že KM se stáčí jen na dovozených autech a na vozech z ČR ne???Nebo že se snad u nás nebourá???Kupte si všichni Fábie nejlépe po firmě z Prahy,super kup,nekazí se,nekrade a hlavně KM budou zajisté O.K.-přeji dobrý nákup!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 09:14, RE: Auto jako investice?
vItava napísal:
To snad autor nemyslí vážně.
Auto je spotřebák jako Brno.
Auto se stává investicí v momentě první potenciálně fatální autonehody. To je onen moment, kdy přestává být jedno, kolik se do něj nasypalo peněz.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 09:19, RE: Auto jako investice?
Kyle napísal:
Auto se stává investicí v momentě první potenciálně fatální autonehody. To je onen moment, kdy přestává být jedno, kolik se do něj nasypalo peněz.
Můžeš to trochu rozvést, na mě je to moc filosofické. Fatální pro auto nebo pro posádku?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 09:56, RE: bez předmětu
David V napísal:
Přesně tak! Ten cenový rozdíl není v běžně opotřebovatelných částech, ty se opravdu pohybují na podobných cenových úrovních, pokud nejde o nějaký exotický limitovaný model. Finanční rozdíl bude, pokud nastane vyložená závada.
Nicméně si neuvědomuji nějakou radu, která by pro tazatele byla použitelná. Zejména pak se mi vyloženě nelíbila pasáž o poklesu ceny nebo dokonce, že se někdo dívá na nějaký běžný model tenisáku, jako na investici. To není veterán. Kupoval jsem před 6-ti lety auto střední t...
Přesně tak. Pokud má ve výběru ze 2/3 bazarové ojetiny, proč nerozšířit okruh kandidátů. Já například nikdy neuvažoval o Zafiře, protože jsem měl averzi k Oplům. Člověk se svez a řekne si "sáfriš, ono mi to po všech stránkách vyhovuje" a začne spíše hledat co mu v tom brání. Pokud zjistí, že vlastně nic moc, tak proč ne? Takhle je podle mého názoru nutné přistupovat k ojetinám (mimo jiného, důkladné prohlídky stavu atd.). Pro šťouraly-nikomu Zafiru ani Opla necpu, Opel je dle mého názoru pracovní vercajk na kolech, nenadchne, neurazí, ale zatraceně překvapí praktičností a kupodivu se ani moc nesere (ano, serou se věci notoricky známé, ale výměna všech notoricky posírajících se dílů nestojí ani jako dvojhmoťák u Octávky )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 10:00, jedině báwo voe!!!
protože v požadovaném ročníku a základní motorizaci se vyskytuje jen "minimum" k smrti dobitých močálů, které týrali a bourali mladí frajírci jako svoje první lepší auto a pak tomu přeleštili kastli, stočili tacho a poslali na východ kde se jistě stále najde dostatek tupounů kteří si koupí auto na které ve skutečnosti nemají - nejlépe u nějakého bazarnického ksindlu s iq tykve a půlkilovým zlatým řetězem kolem krku, který vám bude bez mrknutí oka tvrdit že "je to po nějakém důchodcovi, takže proto to má po deseti letech jen 60,000 km"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 10:11, RE: bez předmětu
Valnoha napísal:
Jen mě trošku pobavil ten dravý zvuk u tříhrnku ve Fabii....
Teď k těm neksutečně drahým dílům u BMW a několikanásobně levnějším ve zmiňované Fabii. Například článkem vyzdvižené kotouče.
BMW 318i předek 1425,-/1005,-zadek
Fabie 1,4 16V předek 1080,-/705,- Zdroj elit.
Opravdu vyloženě likvidační rozdíl pro rodinný rozpočet.
Čistě teoreticky, pokud bych extrapoloval, pak dle ceny uvedených destiček:
-pokud by byly ceny ostatních ND ve stejném vzájemném poměru, pak budu servisovat Fabii o cca 1/3 levněji. Což mi nepřijde nějak zanedbatelné. Je to jen teorie. Nicméně prakticky vše na Fabii (Thalii...) bude levnější. Něco více, něco méně. Někdo může namítnout otázku životnosti jedn. dílů, ale při stejném zacházeí podle mě vydrží +-stejně (např. ony kotouče...)
-přirovnal bych to ke stavbě (viděl jste někdy rozpočet?) - často malicherné a nepodstatné částky, často vlastně skoro nic není nějak fatální částka, nicméně suma je vždy "děsivá". Jak to souvisí s autem? Tu a tam se může něco "pokakat" či odejít "do nebe". Samo o sobě to třeba bude stát pár kaček. Jenže v sumě se to pak nasčítá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 10:17, RE: každý pes, jiná ves
dagoš napísal:
Pan dvorský asi jezdil naposledy z žigulem se zadním náhonem!!!Jednak má E46 min ASR, což opravdu na slabý výkon u čtyřválce stačí a s dobrýmy pneu, jsem neměl ani s větší pětkou nikdy problém!!!Vaše rady mě opravdu připadnou psané od stolu nebo fakt to máte taky někde načtené a praxi vůbec neznáte!!!Myslíte si snad,že KM se stáčí jen na dovozených autech a na vozech z ČR ne???Nebo že se snad u nás nebourá???Kupte si všichni Fábie nejlépe po firmě z Prahy,super kup,nekazí se,nekrade a hlavně KM ...
Myslím, že stáčení u dovozu bylo myšleno tak, že tam se to přímo vybízí (vystavení nového technického průkazu, mnohem hůře ověřitelný stav km, institut "německého důchodce", vidina lepšího stavu vozu vzhledem ke stavu silnic...). Navíc je to pro bazarzmrdy podle mě vyloženě pobídka - hodně jetý vůz v zahraničí často špatně prodejný - tzn. i nízká cena. Pak dovoz do ČR přeleštění a "navonění". A pořekadlo - když to "voňafku" nekoupí zrovna tenhle blb dnes, jistě se najde větší blb zítra...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 10:26, RE: bez předmětu
typek napísal:
Přesně tak. Pokud má ve výběru ze 2/3 bazarové ojetiny, proč nerozšířit okruh kandidátů. Já například nikdy neuvažoval o Zafiře, protože jsem měl averzi k Oplům. Člověk se svez a řekne si "sáfriš, ono mi to po všech stránkách vyhovuje" a začne spíše hledat co mu v tom brání. Pokud zjistí, že vlastně nic moc, tak proč ne? Takhle je podle mého názoru nutné přistupovat k ojetinám (mimo jiného, důkladné prohlídky stavu atd.). Pro šťouraly-nikomu Zafiru ani Opla necpu, Opel je dle mého názoru pracovn...
Jenže starší Opely tak nějak "hnijou". Jestli se to týká ještě i Zafiry, to si netroufnu soudit... Nicméně Astra G na tom podle mě stále zrovna dobře nebyla. A kupovat dnes vůz, který ná problémy s korozí, mi přijde celkem mimo. Takže Zafiry, Astry G a Vectry C považuji za první "kouptelné" Opely, byť o kvalitě antikorozní ochrany u nich nejsem plně přesvědčen.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 10:37, RE: levnější díly
rohYpnol napísal:
Čistě teoreticky, pokud bych extrapoloval, pak dle ceny uvedených destiček:
-pokud by byly ceny ostatních ND ve stejném vzájemném poměru, pak budu servisovat Fabii o cca 1/3 levněji. Což mi nepřijde nějak zanedbatelné. Je to jen teorie. Nicméně prakticky vše na Fabii (Thalii...) bude levnější. Něco více, něco méně. Někdo může namítnout otázku životnosti jedn. dílů, ale při stejném zacházeí podle mě vydrží +-stejně (např. ony kotouče...)
-přirovnal bych to ke stavbě (viděl jste někdy rozpočet?) -...
Nemohu se neozvat. Ceny dílů na to BMW jsou o 1/3 vyšší, ale je potřeba se na to podívat i tak, že jsou i jinak dimenzované. Fabia je malé auto a na jeho výrobě se muselo šetřit, protože za malé auto se nedá chtít zase tak moc peněz (i když je Fabia zrovna předražená). Projevuje se to mimo jiné tak, že třeba přední ložiska ve Fabii jsou schopná odejít třeba po 30 tisícich km. V tom BMW jsou třeba o 1/3 dražší (možná i o víc), ale jejich životnost je citelně vyšší. V praxi to znamená, že Fabii nebudu servisovat o 1/3 levněji, ale vzhledem k častějším výměnám dílů dráž, při započtení častější práce servisů dokonce výrazně dráž.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:01, RE: bez předmětu
rohYpnol napísal:
Jenže starší Opely tak nějak "hnijou". Jestli se to týká ještě i Zafiry, to si netroufnu soudit... Nicméně Astra G na tom podle mě stále zrovna dobře nebyla. A kupovat dnes vůz, který ná problémy s korozí, mi přijde celkem mimo. Takže Zafiry, Astry G a Vectry C považuji za první "kouptelné" Opely, byť o kvalitě antikorozní ochrany u nich nejsem plně přesvědčen.
Jako bývalý opelista bych to trochu rozvedl. Staré Opely hnijí, neměly pozink, to nehodlám vyvracet, respektive to potvrdím. Nicméně moje 14 let stará Vectra měla po 14-ti letech pouze chycené (ne fatálně shnilé) lemy. Od roku 1996 se Opel začal snažit v tomto ohledu něco udělat, tak začal s pozinkem. První Vectry B na tom byly lépe než předchůdci, ale pořád to bylo špatné (např. Octavie jsou na tom mnohem lépe). Od roku 1999 došlo u Vectry k faceliftu a pozink byl oboustraný a tyhle auta po 8-10ti letech nemívají bubliny, pokud není lak mechanicky požkozen. Astra G nebyla úplně v mém hledáčku, takže tam neznám zlomový rok pro celopozink, nicméně je faktem, že si občas na Astře koroze na lemech nebo zadních dveří všimnu, otázkou je, co ji způsobilo. Nicméně proti generaci předchůdcům Vectře A a Astře F nebo Omeze je to 100 a 1, avšak tyto vozy už jsou 2 generace z5 a kupují se často jako první v počínající řidičské praxi. Co se týká použité techniky, kterou mohu hodnotit po 9-ti letech provozování, tak mi Opel přišel jako jednoduché, ale celkem promyšlené auto, byť bylo určeno pro masu. Konkrétně moje Vectra měla sice motor vyvinutý ještě v období devonu se surově litým litinovým blokem, ze kterýho za pár let vyrezlo jeho číslo a 8-mi ventilový rozvod pomocí řemene. Nicméně tento prvohorní motor měl v roce 1995 Euro II a byl celkem odolný, a pružný v celém rozsahu otáček (díky nízkému výkonu, ale v té době obvyklému). A to jsem měl 1.8. Motor 20NE z 80-tých let z Ascony měl solidní potenciál a v různých výkonových modifikacích (C20NE, X20XEL - C20LET) a později přepracovaný na použití 16-ti ventilové techniky a dokonce turba se používal až do roku 2000, a mezi opelisty tento motor platí za nejlepší agregát - výkonný, pružný, spolehlivý a úsporný. Bohužel pak přišla Vectra C a v rocích 2002-2003 se nedá vybrat motor, který by neměl nějaký "štráf", pokud by se zájemnce nechtěl spokojit jen s 1.8, která jediná nezpůsobovala problémy. 1.6-ka má pověst olejožravého motoru a nejsem si jist, že už sem montovali Twinport, kde už to spravili (teda aspoň se to tvrdí), 2.2-ka má sice rozvodový řetěz, ale do roku 2003 ve výkonové variantě 108kW může prasknout a olej žere taky jak prokopnutej - dle servisních techniků Opel. Pak je až o litr větší šestiválec 3,2, ale ten je všude popisován jako zlý sen, at zejména kvůli pohonu rozvodů pomocí řemene. A nafta? To je škoda mluvit.
Ostatní technika je na Opelech poměrně spolehlivá a pokud něco selže, tak všechno stojí fakt bakšiš. V Brně má Opel akci 30% na origo ND, čímž se stává zajímavějším než ostatní prodejci ND. V podstatě jsem měl na Opela políčeno, ale "moje" auto nikde nebylo, tak jsem se musel spokojit s Mondeem. Uf.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:09, RE: levnější díly
Koloss napísal:
Nemohu se neozvat. Ceny dílů na to BMW jsou o 1/3 vyšší, ale je potřeba se na to podívat i tak, že jsou i jinak dimenzované. Fabia je malé auto a na jeho výrobě se muselo šetřit, protože za malé auto se nedá chtít zase tak moc peněz (i když je Fabia zrovna předražená). Projevuje se to mimo jiné tak, že třeba přední ložiska ve Fabii jsou schopná odejít třeba po 30 tisícich km. V tom BMW jsou třeba o 1/3 dražší (možná i o víc), ale jejich životnost je citelně vyšší. V praxi to znamená, že Fabii ne...
No tuto otázku jsem již zmínil. Ona Fabia zrovna není ideální případ, ale budiž. "Vypíchnout" ložiska je hezké. Tomu, že u Fabie jsou schopny odejít i po 30 tis. bych celkem věřil. Ale celkově je to otázka do pranice. Já nemám dostatek relevantních podkladů, abych mohl vynést soud. Proto jsem psal, že podle mě vydrží +- stejně. Celkově je Fabia jednodušší a s tím nikdo nic nenadělá.
Ono je to také v tom, jak se s vozem jezdí. BMW prostě "vybízí" k "dobytčímu" stylu jízdy, takže sice možná kvalitnější komponenty dostávají víc zabrat, takže mohou vydržet stejně jako méně technologicky propracované ve Fabii. To jen taková úvaha. A jsme tam, kde jsme byli ;)
Samo že i v bramboru jde jezdit jak s "hnojem", ale když napíši, že brambory jezdí rychleji než průměr vozového parku, pak se na mě nikdo nemůže zlobit. Od toho to je brambor - stvořený pro požitek z jízdy (ne pro požitek při placení v servise ;))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:14, RE: každý pes, jiná ves
rohYpnol napísal:
Myslím, že stáčení u dovozu bylo myšleno tak, že tam se to přímo vybízí (vystavení nového technického průkazu, mnohem hůře ověřitelný stav km, institut "německého důchodce", vidina lepšího stavu vozu vzhledem ke stavu silnic...). Navíc je to pro bazarzmrdy podle mě vyloženě pobídka - hodně jetý vůz v zahraničí často špatně prodejný - tzn. i nízká cena. Pak dovoz do ČR přeleštění a "navonění". A pořekadlo - když to "voňafku" nekoupí zrovna tenhle blb dnes, jistě se najde větší blb zítra...
s tím se dá souhlasit, Passat 2002 tdi 80tkm reálných se nedá koupit na kšetf, je to jednoduše tak drahý,že nemá význam to dělat pro pár drobných, ale ex taxi s 350tkm je zlatý důl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:18, RE: bez předmětu
David V napísal:
Jako bývalý opelista bych to trochu rozvedl. Staré Opely hnijí, neměly pozink, to nehodlám vyvracet, respektive to potvrdím. Nicméně moje 14 let stará Vectra měla po 14-ti letech pouze chycené (ne fatálně shnilé) lemy. Od roku 1996 se Opel začal snažit v tomto ohledu něco udělat, tak začal s pozinkem. První Vectry B na tom byly lépe než předchůdci, ale pořád to bylo špatné (např. Octavie jsou na tom mnohem lépe). Od roku 1999 došlo u Vectry k faceliftu a pozink byl oboustraný a tyhle auta po 8-1...
Uf jako že ještě že přišlo do garáže Mondeo místo Opelu? Mimochodem měl jsi(jste) políčeno na Vectru C? Jestli ano, pak gratuluji. Doporučuji video na Fifth Gear - srovnávací test Mondeo ST220, Vectra OPC Mazda 6 MPS. Docela mě to překvapilo. Vectra opravdu "zazářila" ;) Takový rozdíl bych nečekal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:21, Nějak nechápu tu zmínku o chování zadního náhonu
v dešti nebo sněhu. Pokud mám zkušenosti, tak se zadním náhonem jsem projel všude, i tam kde přední náhon nemá šanci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 16.10.2009 11:23, Náklady
Dle cenového limitu soudím, že náklady Vás zajímají.
Taky jsem řešil podobnou situaci. Koupil jsem novou Thalii - r.v.2005. Za 110tis.km 3x olej, 2x pneu, brzdové kotouče a destičky (4000 kč). Dál už jen benzín a kapalinu do ostřikovačů. Celoroční komb. spotřeba (auto má 950 kg) 6,5 l/100 km. Letní cca 6l, zimní 7. Jen mi přestal vyhovovat sedan.
Dnes mám většího kombíka (koupen jako 4 letá ojetina) a provozní náklady jinde. Palivo, pojistka, údržba už zdaleka není jen výměna oleje. Ne,že by byl vyloženě nespolehlivý, ale - začne kapat chladič, prorezne výfuk, blbne naklápění světel, unavená pružina v roletce kufru ... Prvních 100 tis. km na autě takřka nic neděláte. Druhých 100 tis. to už zdaleka neplatí.
Pokud pro Vás auto není koníčkem, ale chcete bezproblémově a levně jezdit, volil bych Thalii.
reagovať
  1 ... 6 7 8 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.