0
späť
 

diskuze k tématu: dotaz čtenáře: auto s vyšším posezem pro maminku

kategórie zaradenia témy: automobilky, česká vozidla, německá vozidla
rejdic.25
počet príspevkov109
dátum registrácie20.08.2013
Pondelok 15.08.2016 22:19, RE: Konecně konkrétní rada
mufik.martin napísal:
rejdic.25 napísal:
Např. na mokru si musím dávat sakra bacha abych projel zatáčku bez použití svodidel a nevhodnými pneumatikami nebo stylem jízdy to rozhodně není.Ten předek je hodně lehký.
Nevím na jaké Auto jste zvyklý nebo jaké vám vyhovuje v zatáčkách, ale já jsem s tím u fabie problém neměl. Máme s tím problém u toho Scenica, který se dost naklání a je nejistý, ale to je dáno jak koncepcí auta, tak již opotřebením našeho kusu. Každopádně v rodině už máme všichni pár let zaschlé řidičáky a maximální rychlost průjezdu zatáčky, ať na mokru nebo na suchu, a tak je pro nás tento údaj zcela nezajímavý. Stejně jako zrychlení z 0-100. Myslím si, že když člověk jede plynule s davem tak, jak jedou ostatní, že nikdy nemůže poznat limity svého auta v zatáčkách ani na morku, protože při bežné rychlosti leží limity auta o hodně výš. Akorát jsem se u vás poprvé setkal se stížností na lehký předek :) Všichni stále odsuzují nafťáky, za těžký předek a vy jste první, komu vadí lehký předek :)


Když jsem ten příspěvek psal,tak jsem přibližně takovou reakci očekával.Věř mi,že nejsem žádný závodník ,který jezdí na hraně.Právě ,že se nedá jet s davem.Přejíždění si musíš dobře rozmyslet a hlavně podřadit. Právě lehký předek způsobuje nedotáčivost hlavně na mokru,když napadne sníh tak to je teprve zážitek a to pocházím z podkrkonoší, kde s jízda na sněhu není ničím vyjímečným.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.08.2016 06:01, RE: autor dotazu
mufik.martin napísal:
Možná bych jen trošku upřesnil svůj dotaz, protože původně jsem psal na reakci a prosil vyloženě o technickou (obornou radu) jak jsou na Tom tyto dva Motor ve fabii a Kolik toho vydrží při slušném zacházení. Ovšem redakce z kapacitních důvodu vložila můj dotaz "pouze" Sem do diskuzního fora, kde se to zvrhlo na rady typu: Auto je vylýtaný pekáč, Motor se nedá poslouchat a nebo mi radily auta, která jsou absolutně jinak zařazená typu IX20 - cenově absolutně někde jinde. Audi A2 - malé a staré. Rád bych to pojmul tak, že každý má jiný vkus a jiné požadavky, které konrkétně Fabia Kombi splňuje. Lehce vyšší posaz (ale mini MPV nebo SUV atd nechceme) je to kombík, což je pro nás nutnost kůli vnoučatům. Nenáročný provoz, dostupnost dílů, servisu a znalost auta automechaniky. Nerozumím tolik radám, ať koupíme v barazu jiné Auto, když jsou všechny + - stejné ojeté jako ty naše firemní a nebo mají najeto méně a jsou to dovozy bez průkazné Historie. Nemluvně o Tom, že většina Auto co jsem viděl byla většinou laková a těžko soudit, jak kvalitně byla opravena. Spousta lidí háže Motor HTP 51kw do stejného pytle, jako 47kw, proto jsem žádal redakci o technickou radu, jak je na tom modernější verze ve fabii 2 a jestli je rozdíl mezi motorem před faceliftem nebo ne. AA druhý dotaz byl, co kroěm rozvodů postuhuje 1,2TSI a jaká je živnostno. Protože na bazarech v ČR ale i Německu jsou běžně HTP a TSI s nájezdy kolem 300tis km. I zde na tipcars jsou HTP co mají najeto 250-300tis a těžko soudit s jakým zacházením, a u nás mám jistotu, že s tím jezdí chlapi jako s vlastním, stejně jako tomu bylo když jsem jí měl služební. Ne všichni se chovají k cizím věcem špatně. Jinak ještě trošku pokukujem po Opel Astra kombi 2007 a novější (po faceliftu) s motorem 1,6 85kw z důvodu Absence výřivých klapek v sání. Pár hezkých kusů se dá sehnat za podobné peníze co Fabia, ovšem mají též najeto kolem 200tis km, vypadají i docela zachovale, ovšem na motoru nepoznám, jestli s tím jezdil pirát nebo důchodce.


Tak pokud je focus velký, tak ta astra se asi srazila v pračce.

Znova opakuju, pokud si tu fabii chceš z firmy koupit, tak si ji kup a nehledej pro to omluvu. Zjevně jsi nenáročný a těšíš se na nákup s heslem "nechci slevu zadarmo". Pokud si vstupní parametry nastavíš tak, že ti fabia poskytuje jedinou volbu, tak samozřejmě alternativu nenajdeš. To, že tahat plný 500litrový kufr, řidiče a 2 děti s 51kW uřvaným tříválcem ti nevadí, vyhovují ti sedadla i projev, tě opravdu pasuje mezi skromné uživatele. Jinak by asi bylo vhodné doplnit, že onen současný "velký a těžkopádný" scénic je o 10 cm kratší než fabie II v kombíku a má kufr "jen" 410 litrů, takže se mi nechce věřit, že by třeba 350 litrů v merivě nestačilo. Ale protože si pamatuju, že jakákoliv diskuse s tebou byla marná už před 10 lety, kdy jsi sem hojně přispíval vč. recenze na oranžové punto, tak rezignuju a doporučuji ti nákup z firemního fleetu - asi bych vybral kus od kolegy, který se chová k autu nejslušněji, a už ani tolik neřešil, co zrovna konkrétně má to auto pod kapotou.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.08.2016 08:02, RE: autor dotazu
Giorgio napísal:
mufik.martin napísal:
Možná bych jen trošku upřesnil svůj dotaz, protože původně jsem psal na reakci a prosil vyloženě o technickou (obornou radu) jak jsou na Tom tyto dva Motor ve fabii a Kolik toho vydrží při slušném zacházení. Ovšem redakce z kapacitních důvodu vložila můj dotaz "pouze" Sem do diskuzního fora, kde se to zvrhlo na rady typu: Auto je vylýtaný pekáč, Motor se nedá poslouchat a nebo mi radily auta, která jsou absolutně jinak zařazená typu IX20 - cenově absolutně někde jinde. Audi A2 - malé a staré. Rád bych to pojmul tak, že každý má jiný vkus a jiné požadavky, které konrkétně Fabia Kombi splňuje. Lehce vyšší posaz (ale mini MPV nebo SUV atd nechceme) je to kombík, což je pro nás nutnost kůli vnoučatům. Nenáročný provoz, dostupnost dílů, servisu a znalost auta automechaniky. Nerozumím tolik radám, ať koupíme v barazu jiné Auto, když jsou všechny + - stejné ojeté jako ty naše firemní a nebo mají najeto méně a jsou to dovozy bez průkazné Historie. Nemluvně o Tom, že většina Auto co jsem viděl byla většinou laková a těžko soudit, jak kvalitně byla opravena. Spousta lidí háže Motor HTP 51kw do stejného pytle, jako 47kw, proto jsem žádal redakci o technickou radu, jak je na tom modernější verze ve fabii 2 a jestli je rozdíl mezi motorem před faceliftem nebo ne. AA druhý dotaz byl, co kroěm rozvodů postuhuje 1,2TSI a jaká je živnostno. Protože na bazarech v ČR ale i Německu jsou běžně HTP a TSI s nájezdy kolem 300tis km. I zde na tipcars jsou HTP co mají najeto 250-300tis a těžko soudit s jakým zacházením, a u nás mám jistotu, že s tím jezdí chlapi jako s vlastním, stejně jako tomu bylo když jsem jí měl služební. Ne všichni se chovají k cizím věcem špatně. Jinak ještě trošku pokukujem po Opel Astra kombi 2007 a novější (po faceliftu) s motorem 1,6 85kw z důvodu Absence výřivých klapek v sání. Pár hezkých kusů se dá sehnat za podobné peníze co Fabia, ovšem mají též najeto kolem 200tis km, vypadají i docela zachovale, ovšem na motoru nepoznám, jestli s tím jezdil pirát nebo důchodce.
Tak pokud je focus velký, tak ta astra se asi srazila v pračce.Znova opakuju, pokud si tu fabii chceš z firmy koupit, tak si ji kup a nehledej pro to omluvu. Zjevně jsi nenáročný a těšíš se na nákup s heslem "nechci slevu zadarmo". Pokud si vstupní parametry nastavíš tak, že ti fabia poskytuje jedinou volbu, tak samozřejmě alternativu nenajdeš. To, že tahat plný 500litrový kufr, řidiče a 2 děti s 51kW uřvaným tříválcem ti nevadí, vyhovují ti sedadla i projev, tě opravdu pasuje mezi skromné uživatele. Jinak by asi bylo vhodné doplnit, že onen současný "velký a těžkopádný" scénic je o 10 cm kratší než fabie II v kombíku a má kufr "jen" 410 litrů, takže se mi nechce věřit, že by třeba 350 litrů v merivě nestačilo. Ale protože si pamatuju, že jakákoliv diskuse s tebou byla marná už před 10 lety, kdy jsi sem hojně přispíval vč. recenze na oranžové punto, tak rezignuju a doporučuji ti nákup z firemního fleetu - asi bych vybral kus od kolegy, který se chová k autu nejslušněji, a už ani tolik neřešil, co zrovna konkrétně má to auto pod kapotou.


Focus je velký, Astra tím pádem jakbysmet, ale narozdíl od Focuse po faceliftu je velká nabídka ojetin v benzinu za rozumnou částku, takže eventuelně bych o Astře uvažoval, ale ta Fabia je stále první volba. Přijde mi, že se spousta lidí tady nedokáže smířit s tím, že by někomu mohla vyhovovat fabie a a tak začnou reakcemi typu: když si chceš koupit takovej krám, tak si ho kup. Pokud je HTP uřvanej, tak pak nevím, jak byste přežil jízdu v nafťtáku nebo třeba autobusem. Přiznám se, že jsem nekontroloval, zdali je na délku scenic kratší nebo delší. A věřím i tomu, že Fabia kombi bude nejspíš o něco delsí, ale Scenic mamce nevyhovuje, sama říká, že je to strašně těžkopádný ve městě (nehledě na zvláštní autobusovou polohu volantu) nevyhovuje ji ani až moc velká výška. Scenic byl kupovaný již s tím, že to bude pouze dočasné řešení. Kufr Scenica je jen tak tak dostatečný. Když se tam strčí odstrkovadlo tak je 1/3 kufru plna. Pak jsou se veze velká taška s hračkami, bez kterých děti nedokážou přežít :) a zbytek zaberou hadry, aby vydrželi čistý :) Takže menší kufr by byl nedostatečný. A vnoučata má tři, takže těch krámů je hodně.

PS: K těm vstupním parametrům: můj dotaz zněl ve stručnosti jasně, vybral jsem fabii (nežádal jsem o alternativy nebo radu, jaké jiné Auto vybrat) , chtěl jsem odbornou technickou radu na TSI (kde jsem nikde nenašel moc informací o problémech, kromě řetezových rozvodů) a dotaz na HTP 51kw před a po faceliftu (též jsem nenašel nikde informace, zdali i tyto motory trpí na problémy a generálky hlavy stejně jako v první generaci Fabie). A namísto odpovědi na můj dotaz mi začali všichni vnucovat "svá auta" a kromě JEDNOHO ! příspěvku mi nikdo na můj dotaz neodpověděl. Pokud by mi někdo napsal, že TSI má reálnou životnost třeba 200tis, a pak se "pokazí" to, to a to a stojí to tolik a tolik tak bych pak začal uvažoval o Tom, se tomuto motoru vyhnout. Pokud by i nové HTP trpělo na stejné problémy s hlavou, kdy kompletní GO stojí kolem 20 tis tak jako staré HTP tak bych se též tomuto motoru vyhnul a buď začal tedy hledat po bazarech 1,4 nebio 1,6 ve Fabii a nebo šel holt do nižší střední typu Astra/Focus. Bohužel, jsem nenašel nikde popis, holik tyto motory najednou, co se od nich dá očekávat při stavu kolem 200tis a zdali jsou schopné najet třeba cca 300 tis. Jinak jak určitě sám víš, tak většina aut co mají lidi Doma mají též najeto 200 - 300 tis aniž by i Tom ty lidi vůbec věděli. A je jedno jstli naftaky a nebo benzin. Stejen tak si nedelam iluze, že auta co máme v rodině jsou více či méně stočená, protože kromě mojí Vectry mají všechna Auto krásných 120 - 140 tis km :) Vectra m 300 tis a z toho posledních 100 tis km na LPG, ale klidně mohla být už taky stočená když přijela z německa s 200 tis km a tomu motoru není vůbec nic, ten je ve 100% kondici, což se ovšem nedá říct o karoserii :( Co jsem viděl několik aut v bazarech tak mají sedačky v horším stavu a větší míru poškození než moje 18let stará Vectra, a to mají ty auta mít najeto mnohem méně a jsou o 9 let mladší. Buď šidí kvalitu a nebo mají za sebou víc jak můj Opel, přestože mají servisky a najeto jen 200tis km a servisky jsou do posledního kilometru, ale jsou to dovozy.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.08.2016 09:01, RE: autor dotazu
mufik.martin napísal:
Pokud je HTP uřvanej, tak pak nevím, jak byste přežil jízdu v nafťtáku nebo třeba autobusem.


Autobusem nejezdím, naftou občas ano. Není nafta jako nafta, minulý týden mě dokonce "okouzlila" 2.2 v nové Alfě Giulia a začínám kacířsky věřit, že i naftový motor může mít sportovní zvukový projev. HTP ale je uřvaný a problém u fabie II s odhlučněním prostě je obecný, ten motor to jen graduje. Špatně odhlučněná je i 1.4 16V, ale nerve to tak uši, protože je to "normální" zvuk.

Jinak tady v nabídce na TipCars od autorizovaného prodejce (FEMAT Radotín) je i kombík s 1.4 16V, najeto sice 230 tisíc, ale do těch 300 ten motor v klidu vydrží a do cenového limitu se vejde. Takže to určitě není jednorožec a takové auto se najít dá, toto je v programu ŠKODA Plus, s rezervou 30 tisíc na servis to bude v pohodě.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 16.08.2016 10:25, HTP nebrat
Ahoj Martine! Pokud chceš více proniknout do problematiky motorů HTP, pročti si HTP klub a nebo dej dotaz na jeho foru. Jsou tam automechanici co každý měsíc dělají generální opravu tohoto motoru. Je úplně jedno, kterou verzi HTP koupíš, nakonec stejně dojde k poklesu tlaků ve válcích a s tím už nic nejde dělat, než GO. Ano k překvapení všech občas někdo najezdí i 250tis.km, bohužel nikdo nepříšel na důvod proč, snad některé verze měly lepší jakost materiálu dílů motoru...
GO stojí 25000 - 30000 kč s tím, že garance není na dalších 100tis.km ale jen prostě 2 roky a to jen na díly co se vymění apod.
Jak už tady psali, Fábie II má smysl jen s motorem 1.4 16v, který už něco snese, maximálně pozlobí lambda sonda nebo katalyzátor při velkém nájezdu...
Jinak Focus II hatchback je bez 5cm stejně dlouhý jako Fábie II kombi, jen je kapánek širší, což je velmi pohodlné při cestování, navíc motor 1.6 Duratec je nesmrtelný (pokus se o něj normálně staráte)
Focus II je také vyšší, než např. P207, takže nastupování je příjemné. Jinak nabízí se ještě Ford C-MAX, ale musíte vyzkoušet místo vzadu, jestli vám bude stačit na nohy. Pro mě je Ford lepší alternativou z důvodu bezpečnosti a spolehlivosti, prakticky vždy má ESP, 6xairbag atd. Pak se nepřecviknou kabely od předních dveří jako u FaII a zejména podvozek vydrží tak 2x více u Focusu. Dokonce výfukový systém je odolnější u Focu
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.08.2016 10:47, RE: autor dotazu
Giorgio napísal:
mufik.martin napísal:
Pokud je HTP uřvanej, tak pak nevím, jak byste přežil jízdu v nafťtáku nebo třeba autobusem.
Autobusem nejezdím, naftou občas ano. Není nafta jako nafta, minulý týden mě dokonce "okouzlila" 2.2 v nové Alfě Giulia a začínám kacířsky věřit, že i naftový motor může mít sportovní zvukový projev. HTP ale je uřvaný a problém u fabie II s odhlučněním prostě je obecný, ten motor to jen graduje. Špatně odhlučněná je i 1.4 16V, ale nerve to tak uši, protože je to "normální" zvuk.Jinak tady v nabídce na TipCars od autorizovaného prodejce (FEMAT Radotín) je i kombík s 1.4 16V, najeto sice 230 tisíc, ale do těch 300 ten motor v klidu vydrží a do cenového limitu se vejde. Takže to určitě není jednorožec a takové auto se najít dá, toto je v programu ŠKODA Plus, s rezervou 30 tisíc na servis to bude v pohodě.


Ta Fabka z Fematu je pekna, sicel model pred FCL, ale vypada opravdu hezky. Cena je idealni. Jen to osoupane tlacitko vidim prvne v životě a trošku mi chybí MP3, ale to je ten nejmenší Detail, protože mám doma jedno volne Sony Autoradio s MP3 a BT. Máte někdo zkušenosti s těmi světly u fabie? Ja měl kalsické paraboly a mdoel po FCL a ty svítili dobře a kamarád měl tyhle čočky a model před FCL a stěžoval si, že to spatně svítí...máte s tím někdo zkušenosti?

PS: Jinak co jsem měl Mondeo 2.2 TDCI tak jsem byl taky velmi spokojenej, jak zvuk, výkon tak spotřeba byli na dobré úrovni. Věřím, že dneska, o 10 let modernější auta na Tom budou ještě lépe.
Jaký by byl váš názor eventuelně na tu Astru H 2007+ po faceliftu s 1,6 85kw? 77kw nechci kvůli výřivým klapkám. Protože bych chtěl tak za půl roku - rok měnit svoji Vectru. Astra bude rozhodně v LPG, ať již s hotovám LPG a nebo ji nechám přestavět, jak tento Motor snáší plyn? slyšel jsem, že narozdíl o japonců a fordů by astra měla na LPG jezdit bez problému. Eventuelně vysvětlil mámě, zdali by taky nechtěla Astru v kombiku, že by měla mít lepší životnost. V jejím případě by šlo o čistý benzin, ale taky 1,6 85kw. Problem vyloženě s velikostí by máma neměla, před Scenicem měla Mondeo Kombi 2005 2,0 benzin, ale nastala situace, že se muselo Auto prodat, pak s časovým odstupem osedlala Scenica. Jenže Mondeo měla v době, kdy jsme byli vícečlenná rodina pohromadě, ale teď již jsme všichni vylétli z hnízda a tak chtěla něco malého, tu fabii, protože se jí s tím strašně dobře jezdilo po Praze, takový ten pocit lehkosti auta, to Mondeo nebo scenic než se rozhábou tak prostě cítíte jk je Auto těžké a žeměsto mu vyloženě nesedí. Ale přemluvit na trošku větší Auto asi nebude problém.
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 16.08.2016 11:01, RE: HTP nebrat
BobanHTP napísal:
Ahoj Martine! Pokud chceš více proniknout do problematiky motorů HTP, pročti si HTP klub a nebo dej dotaz na jeho foru. Jsou tam automechanici co každý měsíc dělají generální opravu tohoto motoru. Je úplně jedno, kterou verzi HTP koupíš, nakonec stejně dojde k poklesu tlaků ve válcích a s tím už nic nejde dělat, než GO. Ano k překvapení všech občas někdo najezdí i 250tis.km, bohužel nikdo nepříšel na důvod proč, snad některé verze měly lepší jakost materiálu dílů motoru...GO stojí 25000 - 30000 kč s tím, že garance není na dalších 100tis.km ale jen prostě 2 roky a to jen na díly co se vymění apod.Jak už tady psali, Fábie II má smysl jen s motorem 1.4 16v, který už něco snese, maximálně pozlobí lambda sonda nebo katalyzátor při velkém nájezdu... Jinak Focus II hatchback je bez 5cm stejně dlouhý jako Fábie II kombi, jen je kapánek širší, což je velmi pohodlné při cestování, navíc motor 1.6 Duratec je nesmrtelný (pokus se o něj normálně staráte)Focus II je také vyšší, než např. P207, takže nastupování je příjemné. Jinak nabízí se ještě Ford C-MAX, ale musíte vyzkoušet místo vzadu, jestli vám bude stačit na nohy. Pro mě je Ford lepší alternativou z důvodu bezpečnosti a spolehlivosti, prakticky vždy má ESP, 6xairbag atd. Pak se nepřecviknou kabely od předních dveří jako u FaII a zejména podvozek vydrží tak 2x více u Focusu. Dokonce výfukový systém je odolnější u Focu


Na diskuzích u firem, co dělají GO motorů HTP vždy řešili hlabně ty starší HTP, ale občas tam byl někdo i s 51kw verzsí, ovšem nikdo už nespecifikoval, zdali před FCL nebo po FCl, údajně tam mělo být nějaké vylepšení. Ale jestli je opravdu strop toho motoru cca 250tis km, tak pak to opravu nemá význam. Co mám lidi v okolí co mají HTP tak nikdo problém nemá, ale jsou to všechno krátké fabieI a ibizy, koupené jako nové¨a jsou to všechno lidi důchodového nebo předdůchodového věku, takže Auto mají strašně málo a jezdí s tím jen do krámu a zpět, ale nikdo neprodává a jsou to nejnižší výbavvy a motory byli od začátku zajetý a ježděný tempem slimáka a nikdo nemá v okolí kombíky. Focuse jsem taky zvažoval, ale třeba proti té Astře jich je strašně málo v benzinu, a po faceliftu Focus benzin je dost drahy a nebo ma najeto kolem 250tis km, ale Focus se mi libi. Cmax se nam nelibi a spise obecně chceme opustit kategorii MPV. Chceme klasickeho osobaka a staci, aby nebyl nizky. treba takova 307 je tvarove idealni auto
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 17.08.2016 07:14, RE: autor dotazu
mufik.martin napísal:
Máte někdo zkušenosti s těmi světly u fabie? Ja měl kalsické paraboly a mdoel po FCL a ty svítili dobře a kamarád měl tyhle čočky a model před FCL a stěžoval si, že to spatně svítí...máte s tím někdo zkušenosti?


Podle mě to svítí naprosto normálně, s parabolami ve dvojce zkušenost nemám - jen s projektory, v porovnání s parabolami v jedničce je to slabší, ale na druhé straně se u projektorů vždycky vyplatí (ještě znatelněji než u parabol) investovat do kvalitních žárovek - Osram NightBreaker, Philips NightGuide - a u ojetiny bude taky důležité, aby byla čočka čistá (nezaprášená).
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 17.08.2016 14:25, RE: HTP nebrat
mufik.martin napísal:
BobanHTP napísal:
Ahoj Martine! Pokud chceš více proniknout do problematiky motorů HTP, pročti si HTP klub a nebo dej dotaz na jeho foru. Jsou tam automechanici co každý měsíc dělají generální opravu tohoto motoru. Je úplně jedno, kterou verzi HTP koupíš, nakonec stejně dojde k poklesu tlaků ve válcích a s tím už nic nejde dělat, než GO. Ano k překvapení všech občas někdo najezdí i 250tis.km, bohužel nikdo nepříšel na důvod proč, snad některé verze měly lepší jakost materiálu dílů motoru...GO stojí 25000 - 30000 kč s tím, že garance není na dalších 100tis.km ale jen prostě 2 roky a to jen na díly co se vymění apod.Jak už tady psali, Fábie II má smysl jen s motorem 1.4 16v, který už něco snese, maximálně pozlobí lambda sonda nebo katalyzátor při velkém nájezdu... Jinak Focus II hatchback je bez 5cm stejně dlouhý jako Fábie II kombi, jen je kapánek širší, což je velmi pohodlné při cestování, navíc motor 1.6 Duratec je nesmrtelný (pokus se o něj normálně staráte)Focus II je také vyšší, než např. P207, takže nastupování je příjemné. Jinak nabízí se ještě Ford C-MAX, ale musíte vyzkoušet místo vzadu, jestli vám bude stačit na nohy. Pro mě je Ford lepší alternativou z důvodu bezpečnosti a spolehlivosti, prakticky vždy má ESP, 6xairbag atd. Pak se nepřecviknou kabely od předních dveří jako u FaII a zejména podvozek vydrží tak 2x více u Focusu. Dokonce výfukový systém je odolnější u Focu
Na diskuzích u firem, co dělají GO motorů HTP vždy řešili hlabně ty starší HTP, ale občas tam byl někdo i s 51kw verzsí, ovšem nikdo už nespecifikoval, zdali před FCL nebo po FCl, údajně tam mělo být nějaké vylepšení. Ale jestli je opravdu strop toho motoru cca 250tis km, tak pak to opravu nemá význam. Co mám lidi v okolí co mají HTP tak nikdo problém nemá, ale jsou to všechno krátké fabieI a ibizy, koupené jako nové¨a jsou to všechno lidi důchodového nebo předdůchodového věku, takže Auto mají strašně málo a jezdí s tím jen do krámu a zpět, ale nikdo neprodává a jsou to nejnižší výbavvy a motory byli od začátku zajetý a ježděný tempem slimáka a nikdo nemá v okolí kombíky. Focuse jsem taky zvažoval, ale třeba proti té Astře jich je strašně málo v benzinu, a po faceliftu Focus benzin je dost drahy a nebo ma najeto kolem 250tis km, ale Focus se mi libi. Cmax se nam nelibi a spise obecně chceme opustit kategorii MPV. Chceme klasickeho osobaka a staci, aby nebyl nizky. treba takova 307 je tvarove idealni auto


Měl jsem Fábii I HTP 6 let od novoty a pak Fa II model 2010 HTP 51kw také od novoty a u obou začly problémy kolem 130tis.km. O auta jsem se staral lépe než o manželku , olej co 10tis.km, dle specifikace Shell 5w-40m, vše v cajku, ale nic naplat, HTP je prostě ruská ruleta, hlavně po překročení 100tis.km
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Streda 17.08.2016 15:50, RE: Můj tajný tip
tesnav napísal:
brin napísal:
Já bych přidal svůj tajný tip v podobě Audi A2. Je to sice exot, ale pokud se koupí správná verze (1,4 v benzínu), tak svoji práci odvede naprosto skvěle. Nikdy nezrezne (je z hliníku) a běžné opravy jsou relativně za hubičku, protože naprostá většina podvozkových dílů je shodná s jedničkovou fábií a navíc je A2 mnohem lehčí, takže třeba kosti nejsou vůbec žádná bolest na rozdíl od uváděné fábie. Problém je v případě nehody, kdy jde vůz automaticky do totálky, protože se ho z důvodu hliníkových panelů nevyplatí opravovat, ale to je jediná nevýhoda. Jinak je to pro důchodce naprosto špičkové auto. S uváděným rozpočtem koupíte auto z posledních let výroby.
Problém bych viděl to, že poslední roky výroby, pokud se nepletu, jsou 2003-2005. A kupovat auto 12 let staré znamená, že toto je reálně prostě daleko za svým zenitem.


Dá se koupit vozidlo uvedené do provozu 2006. Je to sice 10 let, ale na ten nájezd...
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.