0
späť
 

diskuze k tématu: Vzpomínka majitele: Škoda 100

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 00:57, minulost
Š 100 bylo moje první „fáro“, u kterého jsem se učil kroutit volantem s děsnou vůlí (řidič, aby jel při kilču rovně, tak kmital volantem 10 cm napravo a nalevo). V zimních měsících od – 5 stupňů byla rodinka v pohotovosti, obula protiskluzové bagančata a roztláčela moji Popelku
Š 100. Spotřeba 7,2 l na 100 musí být na výlety a jízdy pouze jaro – podzim, při průměrné rychlosti 50 km/h. Průměrná spotřeba celoročního provozu se pohybovala cca. 10 litříků na 100. Co se týče vzpomínek, tak to byla paráda s tímto autíčkem, hlavně, když poprvé prdlo sedadlo u řidiče při rozjezdu a nastalo hajání naštěstí bez pomačkání plechů. Závěrem chci říct, že Š 100 jako veterán OK, ale na pravidelné jízdy NE a to platí i pro Š 105,120 adt.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 02:59, hrdy majitel
Rekl bych to asi takhle - hrdy majitel vozu koupeneho za rezimu pred rokem 1989 byl podle mne kazdy, komu se ho vubec podarilo koupit, at jiz novy, nebo ojety. Meli jsme doma Skodu 125L a byli jsme strasne radi, ze jsme ji meli. A novou! Za cenu 72500 Kcs v roce 1988 si ji rodice privezli primo od Mlade Boleslavi. (V cene byla priplatkova vybava - bezpecnostni pasy na prednich dverich, bez kterych vam auto nemohli prodat. Dodnes to nechapu) A ta petistupnova prevodovka delala z obycejne skodovky neco extra. Vyhrivani zadniho skla, hledel jsem na nej jak male decko. A zaruka celych 6 mesicu... Samozrejme si taky pamatuji na strikani dutin a spodku vozu jiz v druhem roce pouzivani. Na nekonecne a beznadejne odrusovani komunistickeho radia ziskaneho nekde z burzy (nevim proc, ale vecne v nem byl slyset chod motoru a ne prijem dlouhych vln). Na malem beznadejne shaneni alespon dvou zimnich pneumatik. Jeste ze existovaly protektory... Nastesti nekolik let po revoluci sla skoda pryc po peti letech zivota a asi 35 tisicih km za cenu 65 tisic Kc. Chvili mi po nem bylo i smutno, prece jem prvni auto.
Autora clanku se svou skodou 100 obdivuji za to, ze i po tolika letech dokazal vuz udrzet v provozuschopnem a pojizdnem stavu, coz pri mire poruch a koroze, ktere vozy te doby postihovaly vyzaduje jiste mnoho usili.
Ale s radosti muzu rict, ze tyto vozy jiz i z vesnic vicemene zmizely, stejnetak jak mizi skody 120, prece jen doba pokrocila a tyhle auta uz v dnesnim provozu misto dle meho nazoru nemaji. Jako veterana bych si jej ale urcite dokazal predstavit, i pres hromadu nedostatku, ktere tyto vozy mely je to kus nasi historie a pro mnoho lidi starsiho veku maji stale sve kouzlo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 08:10, Škoda 4Ever
Měl jsem pár škodovek hned po udělání řídičáku i před ním a musím říct, že na naučení absolutně super! K 18-tým narozkám jsem dostal 110R a byl jsem největší borec v okolí . Designově se mi hrozně líbí i dnes. Před pár lety jsem dostal od strýce podobnou jako tady ve článku, škoda 100 deLuxe absolutní voňavka, najeto 75tkm a vše téměř původní (nemyslím provozní věci), auto jezdilo pouze za pěkného počasí a v letě Jednou jsem ji pučil kamarádovi a on ji nechal stát přes zimu ve městě a auto za jednu zimu shnilo a skoro se rozpadlo tak se nechala zvrakovat. Je to škoda, protože jako veterán by byla krásná
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 10:26, Š 120
V roce 1979 jsme si s manželkou pořídili za prémiové spoření mladých novou Š 120 za 65.000,- Kč u p. Samohýla v Gottwaldově. I když byla jenom bílá barva byl jsem šťastnej jak blecha. Až na kvalitu laku jsem byl po dobu 5-ti let ,co jsem ji vlastnil, poměrně spokojenej. Žádná závada (taky jsem najel jenom 36.000 km). Dnes už tato auta, pokud nejsou označera jako veteráni, nemají na silnici co dělat. Pokud člověk takovou škodověnku potká za tmy nebo v mlze, tak se automaticky stává kandidátem na účastníka dopravní nehody, protože zadní světla opravdu nejsou vidět a přední nejsou o moc lepší. Jinak bych chtěl vidět jestli ta slečna na obrázku si zachovala do dnešního dne aspoň takovou funkčnost jako vyobrazený autíčko.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 14:38, Zkontrolovat před koupí...
To mě docela pobavilo. Když to napíšu jinak, tak před koupí prolezte celé auto a zkontrolujte vše, co na něm je ;)))
Jinak Š100 už jen jako veterán, jinak na vrakáč. Toť můj názor.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 16:11, Ani za nic
Tak najet průměrně cca 2200km za rok, to je teda něco. Na to se fakt nevyplatí ani jiný auto kupovat.
Pobavilo mě to o pružnosti motoru. Děda měl taky Š100 a při cestě na chatu vždy v jednom kopci musel podřadit na trojku a na tu jsme to s podtáčejícím se motorem vyjeli v ohromující rychlosti cca 40km/h.
Dnes ten samý kopec i ve Fabii HTP "vyfrknu" na pětku v 100km/h.
Že to netopilo, řvalo jak tur a karoserie se kroutila jak holka u tyče škoda dodávat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 31.12.2008 18:39, RE: Ani za nic
Sprint napísal:
Tak najet průměrně cca 2200km za rok, to je teda něco. Na to se fakt nevyplatí ani jiný auto kupovat.
Pobavilo mě to o pružnosti motoru. Děda měl taky Š100 a při cestě na chatu vždy v jednom kopci musel podřadit na trojku a na tu jsme to s podtáčejícím se motorem vyjeli v ohromující rychlosti cca 40km/h.
Dnes ten samý kopec i ve Fabii HTP "vyfrknu" na pětku v 100km/h.
Že to netopilo, řvalo jak tur a karoserie se kroutila jak holka u tyče škoda dodávat.
Hmmm....o Š100 se říkalo, že je to nejhorší vozítko, co kdy Škodovka vyrobila. Říkal mi to děda, protože po wartburgu 1000 měl Š100 a litoval....za pár let koupil 120GLS (tu už si pamatuju i já, měla 4 světla, cyklovač, liťáky, vyhřívaný sklo a palubku z rapida) a to byla údajně největší změna. Pak ještě Favorit, ale to už je trošku jinačí generace (toho beru jako největší mezník Škodovky zase já). Pamatuju si, že jako hodně malej v roce 1990 při první jízdě favoritem všichni účastníci žasli nad pohodlností, odhlučněním a variabilitou. A na úžasně hranatou moderní palubní desku, kde bylo všechno podsvícený a u zrcátka byl LCD s hodinama :)......dneska se tomu směju, ale stejně hustý....O rok - dva později přijelo příbuzenstvo z Mnichova ve funglovce BMW 318 nebo 32O (už nevim) E36, to už fávo tolik nezářilo. Naši měli ještě za komoušů pronajatou od podniku sierru, ale na tu žádný vzpomínky nemám.....na to, jaká to byla údajně loď ve mě nic nezachovala....vydržela asi 4 roky, než se rozsypala a pak bylo Fávo....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 01.01.2009 19:05, škoda100 -sláva komunistickýmu hospodářství!
Škodu 100 měli kdysi rodiče a pamatuju na ni jako na hroznej šmejd. Ze zadních sedadel si vzpomínám jen na hroznej kravál (vždycky) a na zimu (v zimě). Já sám jsem začínal svou jezdeckou kariéru na asi 5 let nové škodě 125L a ta taky stála za to. Pamatujete na ty tance se sytičem? Když jste ho u studenýho auta sundali, okamžitě chcíplo, když jste ho měli než se ohřálo nahoře, byli jste jako v letadle. A tak po 7 letech byla každá shnilá, minimálně prahy. Když si člověk uvědomí, že ta Š125 byla vrstevnicí např. Vectry A, Peugeotu405 nebo 1. generace Passátů...sláva komunistickýmu hospodářství!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 03.01.2009 09:33, Bezpečnostní pásy jsou standartně montovány....
Tak to mě pobavilo nejvíce... "jsou", snad byly, ne?
A to o tom kopci, kdy oceníme motor vzadu, takové výkony už nemají ani skútry, když vezmeme kW/objem motoru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 03.01.2009 21:44, Již nikdy více......
Tento vůz jsem koupil od otce v roce 1989 se 120.000 km ve velmi dobrém stavu. Ty samé km jsem s ním dále najezdil. Měl jsem to auto doopravdy rád a hlavně bylo vzorně udržováno - bohužel však nepřetržitě ! Bylo potřeba neustále něco mazat, opravovat, ladit a hlavně vyměňovat - a to i díly již měněné. S odstupem času musím konstatovat, že tento vůz byl naprostý křáp a dnes už k němu necítím ani žádnou nostalgii. Co je však nejhorší, po jeho prodeji jsem si na hrkačky pořídil (vysmívaného) TRABANTA se 100.000km, na kterého po ujetí dalších 25.000km NEDÁM DOPUSTIT !!! Ano, čtete dobře. Vše přiměřeně a spolehlivě fungovalo a oproti Škodovce se skutečně jednalo o téměř bezproblémové posunovadlo (pochopitelně - úměrné ceně, najetým km, stáří a konstrukci !) Závěr : ŠKODU 100 již nikdy více !
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.01.2009 12:48, Jako veterán OK
Díky za nostalgický příspěvek. Moje první automobilové vzpomínky sahají do roku 1976, kdy si strejda koupil Š 110 L barvy žlutá sahara (tuším). Další strejda měl klasickou stovku první generace z roku 1970 (barva červená bordó, kliky ještě vyčnívající), s tou jsem ale nikdy nejel, vím jen, že jí dost proklínal, protože se na ní oproti jeho předcházejícímu žigulu sypalo kdeco. No ale s tou prve zmiňovanou Š 110 L z poslední série před ukončením výroby jsem ale jel mnohokrát (a párkrát jí i řídil). Dožila se požehnaných 20 let než skončila ve šrotu (sestřenici se už nechtělo dělat GO motoru ve 120 tkm), a šla do zánovního Escorta). No moje vzpomínky jsou barvité - bylo to pohodlnější a spolehlivější auto než Š 120 L z roku 1980, co měli naši. Pokud si vzpomínám, tak tam strejda měl jednu vážnější vadu, a to špatný termostat, takže jsme jednou cestou z výletu vařili, jinak v poho. Samozřejmě, rezavělo to jak liška, po prvních čtyřech letech byly pryč přední blatníky, jinak každý rok se stříkaly dutiny atd. Stodváca už tolik nerezavěla, když jsem jí jako čtrnáctiletou prodával, tak měla kastli ještě původní, i když nějaké puchýře na blatnících by se našly. Jinak stodváca měla všechny mouchy té doby - špatný rozdělovač (resp. přerušovač, co se jednou za 10 tis. km úplně rozjel - otec už byl schopný to sešterlovat za 520 min. na cestě), špatné těsnění na vodní pumpě, prosakující hadička u palivového čerpadla. Navíc - výrobní vada hlavy, takže to sice nějak jezdilo, ale bylo to líné a zřalo to. Novou hlavu otec koupil až náhodou v Praze v srpnu 1988 (byla taková velká Mototechna na nám. Republiky), takže se ještě proběhl, když policajti rozháněli nějakou demonstraci. Jinak nikde žádné posilovače - takže moc to nebrzdilo, zase měl ale člověk hezké bicáky od volantu...;o). V zimě netopila žádná škodárna, paradoxně se mi zdálo, že lépe topila ta stodesítka. Ještě perlička - manžel od kamarádky měl svého času ve stovce motor z favorita. To bylo docela žihadlo...;o).
reagovať
AlešTer
počet príspevkov9
dátum registrácie22.06.2018
Utorok 23.10.2018 13:34, Nostalgie
To byl špatný nápad dostat se na diskuzi o starých škodovkách Teď máme zase chuť si nějakou koupit. Nedávno jsem nějaké viděl https://www.veteran-prodej.cz/vozy/skoda/110-r/ ale nevím, kam bych ji dal.
reagovať

Vzpomínka majitele: Škoda 100

Pojďte si dnes zavzpomínat s hrdým majitelem Škody 100 na staré dobré časy...
31.12.2008, recenzie užívateľov
hodnocení článku: 88% (5x)
přečteno: 34509x


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.