0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda 100 S - rady a zkušenosti majitele

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Štvrtok 06.12.2012 08:04, Jako for dobry....
Ehm, to uz je Silvestr? To neni recenze ale navod pro automechanika, ale pro zasmani dost dobre....Hlavne ta spolehlivost....
reagovať
pivomír
počet príspevkov2
dátum registrácie22.08.2010
Štvrtok 06.12.2012 09:47, x
Rád si zavzpomínám,pár roků jsem s tímhle pekáčem jezdil. Pokud se člověk trošku staral ( nestálo to moc peněz ani úsilí ),tak auto jezdilo spolehlivě,navíc v zimě jsem vyjel vše. Pár jich tu ještě jezdí a myslím že splňujou vše,co se od nich očekává.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Štvrtok 06.12.2012 10:29, Ty bláho:-)
Koupit si auto a vydržet s ním 26 jařin - tak to je něco! Respekt!
reagovať
gablenz
počet príspevkov137
dátum registrácie12.01.2009
Štvrtok 06.12.2012 12:17, dobrý kchár
Naší dlouholetí známí z Bulharska (pracovali a studovali na ostravsku v 60. letech) v téhle mrd*e jezdili celá osmdesátá léta každý rok za náma. A ta plechovka to vydržela. Přijeli pro nás a pak se jelo ze sofie k moři a zpět. Ta měla něco najeto! A to jezdila narvaná bagáží k prasknutí. Zahrádka, plný kufr, za okny bordel... A postavila několk baráku tam po vesnicích. Stará dobrá stovka. Pak jsme měli my Š 105 S a to bylo hovedo auto. Už jsme měli svoje známé servisy po jugoslávii, kde nás vítali vždycky po roce. Táhli nás maďaři, jugoslávci, bulhaři... každou cestu tam i zpět. Ta 100 nestála nikdy.
reagovať
dagošek
počet príspevkov5
dátum registrácie25.11.2010
Štvrtok 06.12.2012 20:39, hundrtka
tak na hundrtku jak se jí říkalo vzpomínám rád,bylo to mé druhé auto hned po 601S,stála v roce 1987 v bazaru v klenotech 6.500Kčs a byl přes známýho Shnilá celkem hodně přední náprava K.O.,vyvařil jsem ji eprosinem nalakoval vysavačem barvou z avie a jezdila se mnou každý týden v zimě ve čtyřech na hory,naložená s báglama a lyžema nadoraz,vždy dojela,chtělo to sebou strunu na plyn,kondík,kontakty a cívku!!Každá zatáčka smykem styl Haugland,bylo to v malých rychlostech,provoz slabý,člověk se aspoň naučil auto ovládat,nikdy jsem ji nerozbil,max nějaké to najetí do závěje!!Byla jiná doba,ale na vyježdění dobrý,vše před jízdou namazat,zkontrolavat a vyrazit,to by dneska asi mladáci koukali.
reagovať
duch
počet príspevkov57
dátum registrácie16.12.2008
Štvrtok 06.12.2012 22:23, Držák
Taky jsem ji měl - nejdřív sloužila a potom spíš pro radost. Nikdy mě nikde nenechala a oprava šla udělat kdekoli na silnici. Na novém autě když se palubka rozsvítí jako stromeček, tak je to akorát na telefon a odtah. Když mi ji před cca 12 lety ukradli (to ji bylo 25let) dost to naštvalo. Sportovní sedadla, sportovní volant, potahy a další blbosti pro radost. Při výkonu který měla a maximálce cca 125km/h to stačilo
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 07.12.2012 02:32, To mi připomělo
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 07.12.2012 07:24, RE: To mi připomělo
Petr S napísal:
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.


Pokud jezdí jen krátké trasy, tak to kupodivu funguje i u nových aut - dá se dokonce koupit originální kryt na masku chladiče z plexiskla (viděl jsem to pro O1 i 2, fabii 1 i 2).
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 07.12.2012 09:05, RE: To mi připomělo
Pavlik napísal:
Petr S napísal:
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.
Pokud jezdí jen krátké trasy, tak to kupodivu funguje i u nových aut - dá se dokonce koupit originální kryt na masku chladiče z plexiskla (viděl jsem to pro O1 i 2, fabii 1 i 2).


Dokonce to mají některá auta v "základu" - servomotorkem ovládané clony před chladičem (P508)
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Piatok 07.12.2012 10:37, Š100 - startování pětikorunou
Š100 byla moje první auto. Velká nevýhoda byla, že Š100 ukradne i dítě ze ZŠ. Na předních dveřích jsou výklopná okénka - na ty stačí lehký kopanec. Okénko nevypadne, jen se otevře (lehce se jen poškodí otevírací mechanismus). Tím jste vevnitř. Říkáte si jo a teď klasicky startovat drátkama. Houby. Na co. U Š100 konstruktéři tak hloupě umístili fabku na startovací klíček, že stačí mít u sebe libovolný klíč nebo minci - třeba pětikorunu. Fabka je umístěna až ZA!!! spínací skříňkou, takže špatný klíč nevsunete až nadoraz, ale nastartovat lze (samozřejmě se i odemkne volant).
Kdo nevěří - vyzkoušejte si to. Š100 je auto na pětikorunu :)
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 08.12.2012 02:17, RE: To mi připomělo
Pepe napísal:
Pavlik napísal:
Petr S napísal:
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.
Pokud jezdí jen krátké trasy, tak to kupodivu funguje i u nových aut - dá se dokonce koupit originální kryt na masku chladiče z plexiskla (viděl jsem to pro O1 i 2, fabii 1 i 2).
Dokonce to mají některá auta v "základu" - servomotorkem ovládané clony před chladičem (P508)


Neměl by termostat až do zahřátí motoru chladič úplně odpojit z okruhu chlazení? Nebo se tím celkově zabraňuje prochladnutí celého motoru? No měl jsem dojem, že doby co se motory v létě přehřívaly a v zimě neprohřály skončily u škodovky někdy s koncem socialismu. Že jak se říkalo "západní" auta tohle měly vyřešené už dávno. Jen český kutil tyhle věci musel řešit na koleně nějakými papundekly v masce chladiče.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Nedela 09.12.2012 21:29, RE: To mi připomělo
Petr S napísal:
Pepe napísal:
Pavlik napísal:
Petr S napísal:
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.
Pokud jezdí jen krátké trasy, tak to kupodivu funguje i u nových aut - dá se dokonce koupit originální kryt na masku chladiče z plexiskla (viděl jsem to pro O1 i 2, fabii 1 i 2).
Dokonce to mají některá auta v "základu" - servomotorkem ovládané clony před chladičem (P508)
Neměl by termostat až do zahřátí motoru chladič úplně odpojit z okruhu chlazení? Nebo se tím celkově zabraňuje prochladnutí celého motoru? No měl jsem dojem, že doby co se motory v létě přehřívaly a v zimě neprohřály skončily u škodovky někdy s koncem socialismu. Že jak se říkalo "západní" auta tohle měly vyřešené už dávno. Jen český kutil tyhle věci musel řešit na koleně nějakými papundekly v masce chladiče.

Na mojej starej xsare HDI to kurilo hrozne. Tak mi kamarat vlozil koberec medzi chladic a sahary (presne tam vosiel) a zakryl priblizne 3/4 chladica. A hned to kurilo o poznanie lepsie. A ani sa to na dialky neprehrievalo.

reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 10.12.2012 00:49, RE: To mi připomělo
Citroenak napísal:
Petr S napísal:
Pepe napísal:
Pavlik napísal:
Petr S napísal:
Občas chodím běhat a běhám kolem jedné zahrady kde pravidelně parkuje Fabia 2. A teď v zimě má před chladičem kryt vyrobený z tenké stříbrné karimatky (co vždy hřála naprd). Jsem si říkal proč to ten majitel přikrývá karimatkou jako naši dědové a otcové přikrývali chladič škody 105. Opravdu to Fabia 2 potřebuje nebo je to jen neodnaučený zlozvyk odkoukaný asi od dědečka. Který kdosi napodobuje aniž by si uvědomoval proč to dělé? Říkám si že spíš to druhé vysvětlení bude blíž pravdě.
Pokud jezdí jen krátké trasy, tak to kupodivu funguje i u nových aut - dá se dokonce koupit originální kryt na masku chladiče z plexiskla (viděl jsem to pro O1 i 2, fabii 1 i 2).
Dokonce to mají některá auta v "základu" - servomotorkem ovládané clony před chladičem (P508)
Neměl by termostat až do zahřátí motoru chladič úplně odpojit z okruhu chlazení? Nebo se tím celkově zabraňuje prochladnutí celého motoru? No měl jsem dojem, že doby co se motory v létě přehřívaly a v zimě neprohřály skončily u škodovky někdy s koncem socialismu. Že jak se říkalo "západní" auta tohle měly vyřešené už dávno. Jen český kutil tyhle věci musel řešit na koleně nějakými papundekly v masce chladiče.
Na mojej starej xsare HDI to kurilo hrozne. Tak mi kamarat vlozil koberec medzi chladic a sahary (presne tam vosiel) a zakryl priblizne 3/4 chladica. A hned to kurilo o poznanie lepsie. A ani sa to na dialky neprehrievalo.


Diesly topí hůř, údajně proto že jsou energeticky účinější a prohřejí se později. Každopádně dávat koberec do motorového prostoru, asi bych se bál že mi to chytne, nebo se roztečnou ta umělá vlákna po motoru. Tohle přeci má řešit výrobce. No ve Francii je celkem teplé klíma, tak topení testují asi jen za lokálních podmínek.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 10.12.2012 07:37, RE: To mi připomělo
Diesly topí hůř, údajně proto že jsou energeticky účinější a prohřejí se později. Každopádně dávat koberec do motorového prostoru, asi bych se bál že mi to chytne, nebo se roztečnou ta umělá vlákna po motoru. Tohle přeci má řešit výrobce. No ve Francii je celkem teplé klíma, tak topení testují asi jen za lokálních podmínek.

Teď jsi mě Petře opravdu rozesmál, otevřel jsi vůbec v posledních desetiletích kapotu motoru? Jinak bys musel vidět, že chladič je posunutý před motor minimálně o 30 cm (i miniauta mají rozestup přes 20 cm) a tedy teplota u chladiče nepřekračuje 100°C. Kolega navíc píše o vsunutí koberce mezi saharu (tedy "chladič") klimatizace, který je obvykle první a chladič "vody". Ten kryt (koberec) se tam dává proto, že umožníš motoru se rychleji zahřát a snížíš i jeho tepelnou ztrátu při provozu v zimě (termostat sice funguje jak píšeš, ale je dost velký rozdíl, zda ti pouští z chladiče vodu o teplotě 30 nebo 70°C). Diesel se zahřívá opravdu pomaleji, protože je energeticky efektivnější než benzín. Proto má naprostá většina dieselů v topném okruhu elektrický topný článek v prospektech nazývaný přídavné topení - mám dva francouzské diesely a oba topí po ujetí cca 1 km nebo 3 minutách stání.
reagovať
zdenyx
počet príspevkov26
dátum registrácie27.11.2012
Pondelok 10.12.2012 12:40, topení
Já mám diesel,rok 2007. Když je venkovní teplota okolo nuly,tak není problém,dá se. Ale jak padne pod mínus deset,tak se mu nechce a nástup tepla cítím tak za deset km. A to nemluvím o Oktě mojí ženy,která jezdí 12 km do práce v rukavicích jinak by zmrzla a to se jedná o benzín
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 10.12.2012 12:56, RE: topení
zdenyx napísal:
Já mám diesel,rok 2007. Když je venkovní teplota okolo nuly,tak není problém,dá se. Ale jak padne pod mínus deset,tak se mu nechce a nástup tepla cítím tak za deset km. A to nemluvím o Oktě mojí ženy,která jezdí 12 km do práce v rukavicích jinak by zmrzla a to se jedná o benzín


Já mám v obou dieselech automatickou klimu a u obou je úplně jedno kolik je venku stupňů (2005 a 2011). Do 3 minut při stání nebo do 1,5 km jízdy jede ventilátor naplno a auta bezvadně topí - v kombinaci s vyhříváním sedaček nevidím chybu. Nebude u vás problém spíš v technice a jejím stavu ?
reagovať
zdenyx
počet príspevkov26
dátum registrácie27.11.2012
Pondelok 10.12.2012 14:59, topení
U mojí ženy se jedná o Octu,benzín,rok 2011 a stejnak nic. U sebe to pochopím,jezdím s naftou,rok 2007. Ale obě dvě auta žadný náběh km,u ženy rozhodně. V servisu je prý vše ok.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 10.12.2012 19:47, RE: topení
zdenyx napísal:
U mojí ženy se jedná o Octu,benzín,rok 2011 a stejnak nic. U sebe to pochopím,jezdím s naftou,rok 2007. Ale obě dvě auta žadný náběh km,u ženy rozhodně. V servisu je prý vše ok.


Divné - moje benzinová 1,2 mi topí po 1 km jízdy a nově koupená 1,6 thp je na tom přibližně stejně. A diesely jsem popsal. Potom už zbývá jen zakrýt ten chladič .
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.