0
späť
 

diskuze k tématu: Mondeo nebo Toledo? A s jakým motorem? (doplněno)

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, americká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:14, RE: Jednoznačně Toledo
rohYpnol napísal:
Také tu přidám můj názor. Jednoznačně Toledo (pokud nevadí, že je to sedan - což asi tazateli nevadí, když je ve výběru ;)). Motorizace 1.6i 74kW je na auto tohoto formátu naprosto dostatečná. Pokud chce autor suveréna co se dynamiky týče, pak jednotnačně 1.8T. Ano, Mondeo bude větší, snad i pohodlnější. Ale při 60km/den (nebo 120 nevím jak bylo myšleno) naprosto stačí nižší střední třída. Nižší hmotnost, menší rozměry (lépe se parkuje - pro natvrdlé), nižší spotřeba. Naopak komfort a prostornos...
Motor 1.6 74kW opravdu špatný není a pro Toledo by asi měl stačit, ale jestli se v Toledu nedal 1.8T sehnat, tak nevím proč ho doporučovat. Mám dojem, že byl k mání v Leónu, což je kratší Toledo s pátými dveřmi a toho bych možná tazateli doporučil spíše.

Ale označit výsledek Mondea v EruoNCAP za nelichotivý? 4 hvězdičky v době kdy teprve první auta získávaly 5 hvězdiček a 4 byly běžné, to není nelichotivý výsledek. Ford pomýšlel na víc a udělal úpravy a test zopakoval, bohužel výsledek na první pohled dopadl stejně. Rozdíl byl v tom, že poprvé došlo ke kontaktu hrudníku řidiče s volantem, podruhé byla označena síla od bezpečnostních pásů jako moc velká. Novější verzi poznáte podle písmen IPS na zadním skle. Ovšem u Toleda jsem hvězdičky nedohledal, takže nelze s Mondeem porovnat. Nový León z roku 2005 dosáhl na 4 hvězdičky taky, a to je o dost mladší, takže staré Toledo 1999 na tom nebude lépe než Mondeo. Octavia získala 4 hvězdičky až po faceliftu a O2 získala taky jen 4 hvězdičky, což v roce 2004 už lze označit za nelichotivý výsledek (zranění noh řidiče strukturami pod volantem).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:35, Závěr
Přidám se ke kritice - podaných informací bylo málo. Například redaktor nezmínil, že všechny motory v Mondeu od roku 2001 mají rozvody poháněné řetězem. Všechny motory s vyjímkou 2.5V6 v Mondeu jsou zcela nové a hlavně benzínové se dají označit za velice povedené. Netrpí na výrazné závady a jsou tiché a poměrně úsporné.

V Toledu lze potkat dobré i špatné motory, ale ten 1.8T tam lze potkat také a to ve verzi 132kW. Odkaz na předchozí recenzi pan redaktor nezvládl - je na starou první generaci. Místo toho mohl najít třeba toto
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=3442
nebo toto
http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=1278
od pánů Vaculíka a Hrdličky.

Ohánění se nižším povinným ručením u dvoulitru, když rozdíl oproti 1.8 je 1450 korun ročně (400 za 3 měsíce) je vzhledem k ceně plné nádrže zcestné. Ten dvoulitr oceníte zejména při předjíždění, což je věc, kterou tazatel výslovně zmínil. Spotřeba u dvoulitru v Mondeu nebude vyšší než 1.8, vzhledem k tomu, že díky dostatečnému výkonu jej není potřeba tak honit. Duratec 2.0 má dostupných 90% kroutícího momentu v rozsahu 2000-6000 otáček, což je na atmosférický motor nezvyklé a velmi příjemné. Je to jediný benzínový motor, který přežil do nové generace Mondea a Mazdy 6.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:47, Nu NEvím ...
Koloss napísal:
A já si kousavě dodám, že méně ale výrazně hodnotnějších příspěvků je rozhodně lépe.
... opravdu je JEDEN takový (pidi)příspěveček "problém"?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 15:49, RE: Motory....
_Tomas napísal:
Ano, vim,ze je i verze 1,8 SCi s 96 KW, ale ta stoji vic nez 200tis Kc a jak pises, je jich jako safranu. Ja sem psal o motorech, ktere je mozne mit pro Mondeo na ktere se tazatel pta v dane cenove relaci. A co se tyce znalosti motoru Ford, tak si troufnu rict, ze nejsem rozhnde zadnej chytrolin co si precte KW a kroutak u motoru auta a dava "fundovany" rady. Byt jsem realtivne mladej, tak i diky otci, kterej mel prvni sierru v roce 91, kdy se tady prohaneli ziguly, 120tky atd...a kterou jsem me...
pokud jste se oba zmohli jen na argument,že tazatel chce auto do 200tis a proto mu neřekneme,že je tam jiný motor tak je to zvláštní.
1,8sci je pravděpodobně nejideálnější z hlediska,výkonu,spotřeby,tichosti,má 6ti kvalt.
Máte pravdu,ten motor se dá sehnat za astronomických od cca 210-220tisíc,tak ho radši neupozorníme :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:09, RE: Motory....
Tomi napísal:
pokud jste se oba zmohli jen na argument,že tazatel chce auto do 200tis a proto mu neřekneme,že je tam jiný motor tak je to zvláštní.
1,8sci je pravděpodobně nejideálnější z hlediska,výkonu,spotřeby,tichosti,má 6ti kvalt.
Máte pravdu,ten motor se dá sehnat za astronomických od cca 210-220tisíc,tak ho radši neupozorníme :)
Mas pravdu, jak se tak divam, da se ten motor sehnat uz i za 199 000,- tudiz ano, pokud ma tazatel moznost a hlavne ty finance, tak at bere prave tenhle motor. Naposled, kdyz jsem se na nabidku aut s timto moteorem dival, nebyly pod 250 000,- ale taky me mohlo trknout, ze ceny i diky krizi leti dolu rychleji nez sme (nebo alespon ja) byli dosud zvykli.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:15, RE: Jednoznačně Toledo
Koloss napísal:
Motor 1.6 74kW opravdu špatný není a pro Toledo by asi měl stačit, ale jestli se v Toledu nedal 1.8T sehnat, tak nevím proč ho doporučovat. Mám dojem, že byl k mání v Leónu, což je kratší Toledo s pátými dveřmi a toho bych možná tazateli doporučil spíše.

Ale označit výsledek Mondea v EruoNCAP za nelichotivý? 4 hvězdičky v době kdy teprve první auta získávaly 5 hvězdiček a 4 byly běžné, to není nelichotivý výsledek. Ford pomýšlel na víc a udělal úpravy a test zopakoval, bohužel výsledek na první...
Ano, podle toho, co jsem napsal, bych asi reagoval stejně. Jenže ono se to chce podívat, jak vypadá figurína, jak vypadá kastle. 4 hvězdy na tu dobu opravdu nejsou samy o sobě špatné. Jenže to Mondeo vypadá po nárazu hodně "necelistvě", řidič by také dopadl zle. Octavia byla sice po faceliftu, nicméně Mondeo je generačně novější a je podle mě ostuda, že Octavia dokázala nabídnout stejnou míru bezpečí o kategorii níže. Toledo se ani nemohlo podařit dohledat, testováno nebylo. Nicméně je o něco novější než O1, stejná platforma, možná i stejné požadavky v rámco koncernu při vývoji kastle. Očekával bych tedy +- stejný výsledek jako u O1/Golf4

Ještě na vysvětlenou k mému pocitu z výsledku Mondea. Je to přesně ten případ, kdy mám pocit, že být jen o trošku vyšší rychlost, zbořila by se kastle jak domeček z karet. Jak jsem psal, na body to Mondeu nějak vyšlo, ale já nestavím svoje hodnocení bezpečnosti vozu JEN na hvězdách, Doporučuji např. porovnat Alteu a Leona. Podle mě totožný výsledek, jeden má však 5 a druhý 4 hvězdy. Kdybych se orientoval jen podle hvězd, mylně bych někoho přesvědčoval, že jeden je bezpečnější než druhý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:20, RE: Nu NEvím ...
Kylie napísal:
... opravdu je JEDEN takový (pidi)příspěveček "problém"?
Ne, to byla poznámka v dobrém. Příspěvků ubylo a kvalita vzrostla. Tím pádem není potřeba remcat, jak se dělo dříve. Rozhodně máte zkušenosti a často co říct k tématu, po těch často i nadávkách hrozilo, že se na diskuzi tady vykašlete úplně a to by byla škoda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 16:52, RE: Jednoznačně Toledo
rohYpnol napísal:
Ano, podle toho, co jsem napsal, bych asi reagoval stejně. Jenže ono se to chce podívat, jak vypadá figurína, jak vypadá kastle. 4 hvězdy na tu dobu opravdu nejsou samy o sobě špatné. Jenže to Mondeo vypadá po nárazu hodně "necelistvě", řidič by také dopadl zle. Octavia byla sice po faceliftu, nicméně Mondeo je generačně novější a je podle mě ostuda, že Octavia dokázala nabídnout stejnou míru bezpečí o kategorii níže. Toledo se ani nemohlo podařit dohledat, testováno nebylo. Nicméně je o něco no...
Kategorie níže znamená taky hodnocení o kategorii níže. Nad čím se přimhouří oči v nejmenších autech, to se neodpouští v prémiové přídě. Ze dvou stejně hodnocených aut si já vyberu to větší. Spíše než pomlouvat Mondeo by se slušelo pochválit Octavii, jaký dokázala předvést výsledek. Odvozovat výsledek Toleda z jiných vozů je čirá mystifikace.

Ta kastle Mondea zase tak špatně nedopadla. Než jsem si ho koupil, tak jsem to porovnával s ostatními a vychází to ve stejné době podobně u všech. Pokud se vám nelíbí vyhnutý A-sloupek nahoru (mně taky ne), tak ho najdete i u Mazdy 6 z roku 2003, P407 z roku 2004 a v menší míře i u Mercedesu C z roku 2002. Až Passat v roce 2005 přestál čelní náraz s neprasknutým čelním sklem. Proč je figurína u Mondea tak zmalovaná jsem psal - kontakt s volantem a pak příliš silné pásy. To jsou věci, které mohou a nemusejí ve skutečné kolizi hrát roli, člověk není nehybná figurína.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:06, RE: Nu NEvím ...
Koloss napísal:
Ne, to byla poznámka v dobrém. Příspěvků ubylo a kvalita vzrostla. Tím pádem není potřeba remcat, jak se dělo dříve. Rozhodně máte zkušenosti a často co říct k tématu, po těch často i nadávkách hrozilo, že se na diskuzi tady vykašlete úplně a to by byla škoda.
Díky díky (za "lichotku" ,-) a pěkný den a ... opravdu mám maličkou "změnu" v práci a opravdu to mám časově trochu "jinak", takže příspěvečků vskutku spíše ubude ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:08, KULHÁ to!!!
donald napísal:
Muroňovi gratuluji k povýšení. Zajímá mě, jak je řešený 2,3 pětiválec do V? To jsou tři válce doprava a dva doleva? Nekulhá to? Díky za vysvětlení.-
A ještě něco. Měl jsem 1.8 20 V v octavii a ten motor se mi zas nezdál tak špatný. Jezdil jsem s ním za 8 litrů a ani s pružností to nebylo nijak tragické. Pravda, turbo 1.8 je o něčem jiném.
A dokonce HODNĚ! Na "výrobu" tohoto "paskvil(u)" byla použita u vw "oblíbená" technologie "řezáme/řezáme", kdy starý 2.8 V6 vzali a "fik-fik" kousek ho "odřízli" = V5 2.3 vzniklo = OMYL jako hrom.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:09, RE: Nu NEvím ...
Kylie napísal:
Díky díky (za "lichotku" ,-) a pěkný den a ... opravdu mám maličkou "změnu" v práci a opravdu to mám časově trochu "jinak", takže příspěvečků vskutku spíše ubude ..
Taky gratuluju! Holt už v každé diskusi nebude zmínka o C5 nebo Tdi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:12, Milý stowawayi!
stowaway napísal:
U motoru 2,3 V5 se nejedná o konstrukci do V - je to řadový pětiválec, jehož historie sahá až k počátku 80 -tých let, kdy byl dáván do Audi 100, obsah tehdy 2,2, později 2,3, různé výkony i vstřikování -podtlak, ekektronika. Označení 2,3 V5 použité autorem má znamenat 5 Válců...
Mýlíte se. Starý dobrý R5 z audi konce let 80tých byl VÝBORNÝ motor a začátkem 90tých let jsem s ním byla na "návštěvě" za železnou oponou (a už tu trochu NEplánovaně zůstala .-), ale toto "padílko" je věru JINÉHO "kalibru" - tedy téměř pravý OPAK tehdejšího "sympatického" audi R5 motoru!
PS: Viz můj příspěveček tady "vedle"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:14, DĚKUJI ...
Muroň napísal:
Taky gratuluju! Holt už v každé diskusi nebude zmínka o C5 nebo Tdi
... holt se tu bez nás budou muset obejít ,-)
PS: O "výjimečnosti" TDi a C5 2.2 HDi jsme je snad zpravili už "dostatečně"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 17:21, RE: Jednoznačně NE Toledo
rohYpnol napísal:
Také tu přidám můj názor. Jednoznačně Toledo (pokud nevadí, že je to sedan - což asi tazateli nevadí, když je ve výběru ;)). Motorizace 1.6i 74kW je na auto tohoto formátu naprosto dostatečná. Pokud chce autor suveréna co se dynamiky týče, pak jednotnačně 1.8T. Ano, Mondeo bude větší, snad i pohodlnější. Ale při 60km/den (nebo 120 nevím jak bylo myšleno) naprosto stačí nižší střední třída. Nižší hmotnost, menší rozměry (lépe se parkuje - pro natvrdlé), nižší spotřeba. Naopak komfort a prostornos...
Já tedy "jen" blondýna, ale srovnávat stejný počet hvězdiček u různých kategorií vozů NElze - jsem "myslela" já ,-)
PS: Abych to (pro natvrdlé) nějak POCHOPITELNĚ/POLOPATICKY řekla, dopadne-li např. vůz střední třídy na 4*, tak je spíše BEZPEČNĚJŠÍ, než "stejné" 4* u vozu NIŽŠí střední třídy ... tak mi to bylo "profíky" kdysi vysvětleno, tak já dám spíše na ně (než na rohYpnol(a)
PPS: Já sice "holčička" (a holčičky parkovat moc neumí), ale kdybych si měla vybrat, jestli mám zaparkovat se svým Brumlou C5 nebo se Seat(em) Toledo, tak já bych volila to pohodlnější/příjemnější vozidlo (a nejen na parking)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 18:24, RE: Jednoznačně Toledo
Koloss napísal:
Kategorie níže znamená taky hodnocení o kategorii níže. Nad čím se přimhouří oči v nejmenších autech, to se neodpouští v prémiové přídě. Ze dvou stejně hodnocených aut si já vyberu to větší. Spíše než pomlouvat Mondeo by se slušelo pochválit Octavii, jaký dokázala předvést výsledek. Odvozovat výsledek Toleda z jiných vozů je čirá mystifikace.

Ta kastle Mondea zase tak špatně nedopadla. Než jsem si ho koupil, tak jsem to porovnával s ostatními a vychází to ve stejné době podobně u všech. Pokud s...
Ke kategoriím - Octavia byla stejně jako Mondeo zařazena v NCAP do large family cars, takže je to porovnatelné. Ano, vyhlý A sloupek se mi opravdu nelíbí. To ale dělá prakticky každý vůz z doby uvedení této generace Mondea Jenže u Mondea je dokonce poměrně výrazné lámání střechy nad B-sloupkem. Uznávám, že v té době to na body a celek nebyl ani zdaleka tragický výsledek. Jde jen o to, že výsledek to je "nic moc" a hmota a prostor navíc oproti octavii nepřináší nic pozitivního v oblasti bezpečnosti. Stačí se podívat na rok 2001. Mondeo oproti Citroenu C5 (ano, tomu úžasnému vozítku jedné slečny). Accord z r. 2000 je na tom s deformacemi také lépe. Laguna 2001 je úplně jiná liga. Passat 2001 je na tom také nezanedbatelně lépe. Takže opravdu mi přijde výsledek Mondea jako špatný, byť se vám to nemusí líbit. Mondeo je sice trošku starší než např. zmíněná C5, ale porovnávám-li vozy s datem výroby 2002+-, tak zkrátka Mondeo naprosto ztrácí dech oproti konkurenci v oblasti bezpečnosti.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 18:33, RE: Jednoznačně NE Toledo
Kylie napísal:
Já tedy "jen" blondýna, ale srovnávat stejný počet hvězdiček u různých kategorií vozů NElze - jsem "myslela" já ,-)
PS: Abych to (pro natvrdlé) nějak POCHOPITELNĚ/POLOPATICKY řekla, dopadne-li např. vůz střední třídy na 4*, tak je spíše BEZPEČNĚJŠÍ, než "stejné" 4* u vozu NIŽŠí střední třídy ... tak mi to bylo "profíky" kdysi vysvětleno, tak já dám spíše na ně (než na rohYpnol(a)
PPS: Já sice "holčička" (a holčičky parkovat moc neumí), ale kdybych si měla vybrat, jestli mám zaparkovat se svým...
milá echt odbornice, ve své úžasné všeznalosti (myslím vážně!) jste poněkud přehlídla fakt, že mnou zmiňovaná Octavia byla stejně jako Mondeo zařazena do Large family cars. To prosím nebyl výmysl chlapečka rohYpnola, ale pánů inženýrů z NCAP. Já sám bych ji tam nezařadil. K parkování: pokud máte auto fyzicky větších rozměrů, pak můžete mít senzory třeba kolem celého vozu a stejně vám to nepomůže se do mezery nacpat. A že je Mondeo fyzicky větší než Toledo, mi snad zapravdu máte. Pokud bude autor jezdit 60km/den, bohatě vzhledem k prostornosti a komfortu postačí nižší střední třída. Za tím si stojím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 18:43, RE: Milý stowawayi!
Kylie napísal:
Mýlíte se. Starý dobrý R5 z audi konce let 80tých byl VÝBORNÝ motor a začátkem 90tých let jsem s ním byla na "návštěvě" za železnou oponou (a už tu trochu NEplánovaně zůstala .-), ale toto "padílko" je věru JINÉHO "kalibru" - tedy téměř pravý OPAK tehdejšího "sympatického" audi R5 motoru!
PS: Viz můj příspěveček tady "vedle"
Máte pravdu...nechal jsem se příliš zlákat vzpomínkami na Audi quattro - a na tuhle hrůzu, dodávanou od roku 1999 jsem úplně zapoměl
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 19:06, příspěvek byl vymazán
příspěvek byl vymazán
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 19:51, RE: Jednoznačně Toledo
rohYpnol napísal:
Ke kategoriím - Octavia byla stejně jako Mondeo zařazena v NCAP do large family cars, takže je to porovnatelné. Ano, vyhlý A sloupek se mi opravdu nelíbí. To ale dělá prakticky každý vůz z doby uvedení této generace Mondea Jenže u Mondea je dokonce poměrně výrazné lámání střechy nad B-sloupkem. Uznávám, že v té době to na body a celek nebyl ani zdaleka tragický výsledek. Jde jen o to, že výsledek to je "nic moc" a hmota a prostor navíc oproti octavii nepřináší nic pozitivního v oblasti bezpečnos...
Tak s TÍMTO příspěvečkem (20.1. 18:24) už věru MOHU souhlasit ,-)
PS: Jestli ta "slečna s úžasnou C5kou" mám býti já, tak já (opravdu .-) už docela dlouho "paní" jsem
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.01.2009 20:21, RE: Jednoznačně Toledo
Kylie napísal:
Tak s TÍMTO příspěvečkem (20.1. 18:24) už věru MOHU souhlasit ,-)
PS: Jestli ta "slečna s úžasnou C5kou" mám býti já, tak já (opravdu .-) už docela dlouho "paní" jsem
Pěkný den
No jo, tak nějak jsem to tušil, že slečna asi nebudete... Ale to je úplně fuk. Poznat jste se poznala :) Hned jak člověk jednou pochválí Citróna, tak už souhlasíte i s chlapečkem. Ne ale teď vážně: co se bezpečnosti týče, pak je mezi ojetinami C5 a Laguna mým favoritem. Je to zvláštní, že spolehlivostí nevynikající průměr typu C5 a těžký podprůměr typu Laguna ve své době doslova rozdrtili konkurenci. Opravdu, kam se v tomto ohledu hrabe Mondeo...
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.